Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • llax

    senior tag

    válasz joghurt #26 üzenetére

    A fejlesztések mennek az adódból, az alapvető működés-fenntartás költségeit maguknak kell előteremteniük.

    A kínai "levelek" kézbesítéséért nem fizetnek eleget.
    Van egy boltod, ahol almát (is) árulsz. Nettó 30-ért beszerzed, bruttó 70-ért kínálod (a haszon igénye mellett költségeid is vannak), de aki fél lábon ugrálva megy be, annak kötelességed odaadni 15-ért...

    Legtöbb, egymástól távoli 2 ország között egy 50(100)g alatti sima levél díja 2-3USD, ajánlottan 7-8USD körül van, 250(500)g-ig már 20-30USD... Ha Kína nem kapna kedvezményt, de az ottani posta működését továbbra is az állam finanszírozná, az előbbi összegeknek kb. a 2/3-át akkor is meg kellene fizetned (fizetnie a feladónak), mert az fedezné a nemzetközi szállítást és helyi kézbesítést. Ez esetben a nemzetközi szállítóknak és a "nyugati" posták többségének nem kolonc lenne a kínai küldemény, hanem üzlet. Ez talán még a szállítási időn is meglátszana... (kb. USA->HU szállítási idők lennének)

    A díjak hasonlósága abból is adódik, hogy a nemzetközi szállítás és a távoli kézbesítés díját az UPU szabályozza, a különbségek a feladó országon belüli költségekből adódnak (a belföldi mozgásba és díjakba az UPU nem szól bele).

  • llax

    senior tag

    válasz joghurt #24 üzenetére

    Nem feltétlenül szívatás az. Hanem megoldás. Valahol őket is meg lehet érteni...
    A Wish magyar nyelvű elérhetősége után teljesen elszabadult a pokol a postánál. Veszteséget okozó forgalom növekedésre nem nagyon kellene kézbesítőket felvenni (mit felvenni... sokfelé alapból hiány van belőlük).

    Nálunk a kézbesítő bepakolja a táskába a "szokványos" küldeményeket, a postaládába dobható kínai "levelekből" annyit ami fér, ami már nem fér, arról értesítőt dob be. Következő napra nem hagyhatja, mert akkor jön a következő adag. Ha elfér az összes postaládába dobható, akkor felpakol a nagyobbakból is valamennyit, egyébként marad az értesítő.

    Az egyedüli járható út, ami nem ütközik nemzetközi egyezményekbe (ENSZ - UPU), a mindent vámolnak + mindenre kezelési költséget tesznek megközelítés... Erre EU szinten folynak előkészületek... Vagy amit az USA akar elérni: Kínát kivenni a kedvezményezett országok közül.

  • llax

    senior tag

    válasz bitpork #17 üzenetére

    "Én úgy tudom h állam fizeti az exportra menőt."

    +
    Kínát az UPU az elmaradott országok közé sorolja, így hatalmas kedvezménnyel, a költségeinél is olcsóbban kapja a nemzetközi szállítást, más országban kézbesítést. (Aki UPU tag, annak kötelessége szállítani és kézbesíteni.) Az eredeti elképzelés az volt, hogy a vissza irány kompenzálja a kedvezményeket, csak az lett (az elmúlt 15-20 évben, de főleg erre az évtizedre) a probléma, hogy Kína postaforgalma eléggé egy irányba mozog.

    A Magyar Posta és úgy általában a "nyugati világ" számára masszívan veszteséges a kínai küldemények kezelése-kézbesítése. Az USA éppen ezen kedvezmények miatt fenyegetőzik az UPU-ból kilépéssel.

  • llax

    senior tag

    válasz moongoose #14 üzenetére

    Az olcsóság ára, hogy maga a posta sem tartja számon a küldeményt. Semmilyen módon. Csak a napi (pótolható! - így nem derül ki, hol csökkent) darabszám nő 1-el és jelentkezik küldemény feladáshoz tartozó bevétel, de nincs összekötve a küldeménnyel. A feladó sem rendelkezik semmiféle bizonyítékkal arról, hogy feladta a küldeményt. Ezt a szarkák is jól tudják. Méretéből-jellegéből adódóan nem gépi feldolgozású levél, sok ember kezében megfordul a szállítás-válogatás alatt.

    Az ajánlott küldemény lényege sem az, hogy Te követheted (az csak extra), hanem az, hogy a feladása és átvétele is bizonyítható. Eltűnése esetén a postaköltséget visszakövetelheti a feladó (az értéket csak további feláras értékbiztosítás esetén - az is a feladót illeti meg).

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés