Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tobal

    tag

    válasz MasterDeeJay #236 üzenetére

    Ezt nem lenne olyan egyszerű megoldani, ahogy azt te gondolod. Egyrészt, pusztán a konfiguráció alapján a program nem tudja eldönteni, hogy azon mennyire fog jól futni a játék. Egyedül akkor, ha nagyon sokféle konfiguráción le van tesztelve a program, amit hardcode-olnak a programba, és az alapján nagyjából be tudja lőni. De még ez sem jó, ugyanis ahogy a cikkben is említik, az újonnan érkező hardvereket előre nem ismerheti a program, szóval minden új hardverre újra tesztet kéne futtatni, majd patch-et kiadni. Esetleg még az is egy lehetőség, hogy a játék futtat egy benchmark-ot, ami alapján belövi a részletességet, de ez meg a user-eket idegesítené.
    Olyan megoldás is lehet, hogy a játék folyamatosan méri az FPS-t, és ahhoz igazítja on the fly a grafikát, viszont ezzel meg az a baj, hogy a részletesség folyamatos állítgatása is rengeteg erőforrást felemésztene, így emiatt sokkal rosszabb grafikára lőné be az automatika a játékot, mint amilyet maga a gép elbírna alapból. Esetleg valamilyen paraméterezett hiszterézises szabályozással meg lehetne oldani, hogy ne túl gyakran változtasson a grafika részletességén, és akkor mérséklődik a probléma... talán.

  • tobal

    tag

    válasz JColee #219 üzenetére

    Egyesek azt gondolják, hogy értenek az informatikához, mert bemagolnak egy raklap adatlapot. Sokan pedig úgy vannak vele, hogy több programozási nyelven tudnak elegánsan programozni, tucatnyi hálózati protokollt ismernek, többféle operációs rendszer működését is átlátják, nulláról képesek áramkört tervezni és építeni egy mikrokontroller köré, amit aztán ők maguk programoznak... és azt állítják magukról, hogy nem értenek az informatikához. És igazuk is van. Minél többet tudsz valamiről, annál inkább rájössz, mennyire sekélyes is a tudásod ;).

    A grafika beállítása valóban nem túl bonyolult feladat, de azért azt kissé erős kijelentés, hogy ha valaki nem azzal kezdi egy új játék megismerését, hogy 20 percig finomhangolja a beállításokat, akkor az már egy agyatlan hülyegyerek. Nekem is van olyan ismerősöm, aki egyébként gépész, kb MINDENT meg tud szerelni, mindennek érdekli a működése, ennél fogva az informatikához is jól ért, és mégis mindig meghagyja az alap beállításokat. Akkor ő már egy eszetlen birka, kedves Gróf úr? :)

    Ő tipikusan olyan beállítottságú, hogy érdekli a dolgok működése, tehát lehetőleg mindent meg akar érteni, amit használ. Ez egyfajta beállítottság, és lehet attól valaki kiváló történész akár, kedves sad_Vamp, betéve tudhatja a lexikonok szövegét, attól még nem feltétlenül lesz meg benne az a kíváncsiság és érdeklődő természet, ami a kreatív embereket arra sarkallja, hogy mindent szétszedjenek, megértsenek, és új dolgokat alkossanak belőlük.

    Szerintem nagyon durván elbeszéltek egymás mellett.

  • tobal

    tag

    válasz sad_Vamp #139 üzenetére

    A stratégiákon kívül van még jó pár fajta játék, ami nincs konzolra. Pl. az indie játékok, amik manapság a kreatív játékfejlesztők egyetlen terepe a megnyilvánulásra, tipikusan csak windows-ra, osx-re és linux-ra készülnek, esetleg még androidra és ios-re. Tehát azok a játékok, amik egyedüliként képesek újszerű játékélményt nyújtani, nem léteznek konzolokon. Aztán ott vannak a szimulátorok, pl. a DCS sorozat, ami szintén nincs konzolon (és most nem akarok hülye sztereotípiákat hangoztatni, de komoly szimulátor kontrollert lehet kötni konzolra, úgyhogy lehetne konzolos átiratot csinálni ezekből, mégsem csinálnak... valszeg azért, mert nem lenne rá igény a konzolosok részéről). Ezen kívül point and click kalandjátékok sincsenek konzolra... hát ugye, azokban is gondolkozni kell. A komolyabb szerepjátékokról meg ne is beszéljünk (nyilván nem a Skyrim szintű "összetettségre" gondolok).

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés