Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Razarus

    tag

    válasz Gróf... #217 üzenetére

    Én még ebben a rendszerben viszgáztam, azonban azóta már semmire nem megyek a műszaki ismereteimmel, ugyanis az út mellett, két csavarhúzóval és egy fogóval megszerelhetó autók már mind a múlté.
    Egy mai, modern autóban a kritikus részek eleve le vannak plombálva és amúgy is jobban jár mindenki (üzemeltető, szervíz, stb) ha inkább nem állsz neki gyártó/gyártmány specifikus ismeretek hiányában szerelgetni az autódat, mert jóeséllyel csak növeled a bajt. (Ha egyáltalán van odavaló, speciális bitfej vagy kulcs a birtokodban.) A személyautóknal ez már vagy 10 éve így van, de a legtöbb kamion, tréler stb. fedélzeti számítógépe is szimplán letilt és kéri értesíteni szervízt, ha nagy baj. Egyetlen lehetőséged a telefonálás.
    Ezekben mit akarsz te szerelni, az út mellett, amikor a szervíz is azzal kezdi, hogy rádugja a laptop megfelelő kialakítású csatlakozóját pld. szivargyújtóra, és a saját, egyedi fejlesztésű programjával olvassa ki az adatokat az autó fedélzeti számítógépéből?

    Szumma: korszerű autókól beszélve, teljesen felesleges az égő- és kerékcserén, illetve az ablakmosó feltöltésén kívűl máshoz érteni. A valamikor magától értetödő olajszint ellenőrzés is kezd neccessé válni, mert pld. haver audi-jában már az olajbeöntő nyílás is le van plombálva azért, nehogy a laikus üzemeltető valami sz@r akciós olajat öntsön motorba!

    "Nem véletlenül oktatták régebben a gépjárművezetőket hibaelhárítás terén. Nem is volt annyi lerobbant autó egy kétszer három sávos út legbelső sávjában. Benne ostoba ábrázattal ülő tulajdonossal, aki ahhoz is hülye, hogy félretolja a szarát."

  • Razarus

    tag

    Végig jártam "ranglétrát":
    - Primo, ZX Spectrum, 386, 486, P1/P2/P4 most Core2,
    - MS DOS-ok, majd Win' 3,0/3.1/95/98/98SE/Me/2000/XP valamint érintőlegesen Linuxból is pár diszrib.
    Megéltem jópár kissebb és nagyobb technológiai váltást, láttam termékeket és cégeket felfutni, majd eltünni a süllyesztőben egy hiba miatt, és így tovább. Nekem még -táblázatok sorát böngészve- jumperelni illetve, dip kapcsolózni kellett már ahhoz is, hogy egyáltalán a BIOS képernyő megjelenjen, mert egy rossz beállítás és nem történt semmi vagy sípolással adta tudtomra a masina azt, hogy hülye vagyok. Írtam DOS-ra menüs batch fájlokat, "harcoltam" MS Word polimorf markó virusokkal, stb.

    Ezen a fórumon is ugyanaz a probléma jelent meg, ami sok egyéb "szakfórmumon" is rendre felbukkan: itt -mondhatni- szakértők fórumoznak, azonban elfelejtődik az, hogy az a bizonyos semmihez sem értő, semmiféle részletekkel nem foglalkozó 90%-knyi user a közelébe se megy ezeknek a fórumoknak. Miért is tenné? Ő a "next-ok-next-ok-ok-finish" letudása után jatszani akar és nem bizergálni az adott játékot. Ugyanez van win-linux viszonylatban is: a win userek nagy többsége pusztán használni és nem ezerféle modón buherálni akarja a gépét. Nem is ért hozzá, nem is érdekli, csak menjen és kész. A súlyossá váló problémákat egy újratelepítés általában "úgy is megoldja", ami amúgy manapság már sokkal kevesebb ideig tart, mint egy napokon át tartó és kétséges kimenetelű hibakeresés.
    A gyártók igenis ama "egybites" 90%-nyi user kiszolgálása felé fognak elmozdulni, illetve már el is mozdultak. Ők a többség, ők a fizetőképes kereslet.

    Ami a technika és a átlagfelhasználó "butulását" illeti... apránként bele kell törödni abba, hogy generációváltás van. A nyomkodós, "egybites" felhasználóké a jövő, és természetesen őhozzájuk igazodnak a gyártók is. A még dipkapcsolózni, jumperelni, próbálgatni, tehát gondolkodni/problémákat megoldani kénytelen generáció felett eljárt az idő, lassan igény sincsen már a tudásukra, munkásságukra.
    Ennyi.

Új hozzászólás Aktív témák