Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz #57018880 #251 üzenetére

    Erről már írtam cod fórumban elég sokat (meg egy cikket is). És az lett az vége hogy ha az adott multi szerveren nem tiltják akkor mindenki azt csinál amit csak akar.
    Cod-nál és szinte minden quake szerűen hozzáférhető játéknál jelen van ez. Én sok időt öltem abba hogy a cfg ellen küzdjek, majd végül beleszartam a dologba és 600fps-el repültem a pálya fölött célzás nélkül lábra tartva a fegyvert fejeseket osztogattam elrontva azt a maradék pár ember játékát is aki nem ezt tette. Ez is egyfajta paraméterezés amit maguk a játékírók tettek lehetővé. Biztosan nem programozói hanyagságból hanem erre van igény.

  • Miért is nem csinálnak olyan megoldást hogy a játék motorja egy adott fps-re igazítja a részletességet.
    A felhasználónak csak adott minimum-maximum fps-t kellene beállítani ami alá ne menjen a játék (vagy ez alapból pl 30-60 lenne). Ezzel meg is oldódik a probléma, sőt a játék is élvezhetőbb lehet tőle hogy nincs nagy változás állandóan. Ha valakinek gyenge gépe van akkor is játszható marad a játék, ha erősebb akkor meg belerakhat extra dolgokat.
    Persze jól megcsinálva van ennek értelme.

  • Nálam ha felrakok egy játékot, első a hang beállítása majd a grafika egyből a felbontás ellenőrzésével aztán a többivel. Szinte mindig kikapcsolok olyanokat hogy motion blur, depth of field és minden olyat amit természetellenesnek gondolok. Az AA nálam játékfüggő, van ahol ront a képen van ahol javít de 2x-4x beállítás nekem megfelelő. FPS játékoknál felrakom a FOV-ot is számomra kényelmesre 90-100 körüli értékre, ha a játék ezt nem teszi lehetővé akkor külső módszerekkel megoldom.
    Az újabb játékok szerencsére a felbontást eltalálják, a képfrissítést nem mindig de az a legkevesebb. A részletességnél ha tehetem az utolsó dologig kipróbálgatok mindent. Számomra szinte nincs olyan játék ahol a maximum grafika lenne a megfelelő.
    Újabban FXAA féle élsimítást is be szoktam vetni, és van hogy képélesítést is alacsony fokozaton.

    Az az érzésem hogy túlságosan könnyűvé teszik a pc használatát, ennek köszönhető az hogy sokan hagyják alapbeállítások a játékokat.
    Dos időkben setup vagy install exe és telepítés után egyből hangkártya IO DMA IRQ beállítás, ega, vga, mono..) vesa mód, ha nem elég az alsó memória akkor LH, himem.sys, devicehigh... később aztán felbontás, képfrissítés, dx, opengl, 3dfx...kiválasztása. Érteni kellet a géphez ha egyáltalán el tudd indítani a játékot.
    Most meg install, aktiválás vagy egyéb DRM szívatás és egyből new game. Még csak nem is az options kínálja fel első indításkor, bezzeg a perces logók.. Én eleve a telepítést sem igazán értem, miért nem csak simán le kell másolni és kész akkor nem kellene keresgélni milyen szemetet hagy fent a gépen egy egy játék ha leszedem. (szerencsére steam ilyen szempontból jól csinálja)

    Bezzeg C64 LOAD "*",8,1 .... régi szép idők.

Új hozzászólás Aktív témák