- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- iPhone topik
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Android szakmai topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
ma Megjelent a Glow 2.0, a Nomad fluoreszkáló iPhone védőtokjának és Apple Watch szíjának második generációja.
-
Übergyors Samsungnak próbál látszani egy hamisított NVMe SSD
ph A kissé megtévesztő külsejű, M.2-es modell valóságtól elrugaszkodott árral, illetve sebességgel kecsegtet.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
A cikket köszönjük, mint ismeretterjesztő anyag, tökéletes, de a számmisztika (sajnos) nem teljesen kerek (vagy fair, ha így jobban tetszik).
Mindig mosolygok, amikor 8-10-12-- milliós, vagy még drágább elektromos autóknál az alacsony üzemeltetési költségekről beszélnek, olyan érvekkel, hogy 1-2 liter benzin / 100km ár-egyenértékkel elmegy, vagy hogy nem kell olajat cserélni például, de ugyanakkor csendben hallgatunk arról, hogy az elektromos autók mumusa pedig az akkumulátor teljesítmény-csökkenése illetve szükség szerint cseréje. Pl. egy Leaf-nél ez 2.2 millió forintos tétel. Persze, egy belsőégésű autónál is különféle tényezőkkel kell számolni, de én akárhogy számoltam, az elektromos autó sehogy sem jött ki olcsóbbra.
Ettől még természetesen nem lehet vitatni az előnyeit az elektromos autózásnak, csak költség-oldalon én mégse látom alátámasztottnak a létjogosultságát...Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Somatom
veterán
Engem az is érdekelne, hogy miből származna a többletenergia és az hogyan jutna el az egyes fogyasztókhoz. Több gátat építünk? Több uránt dúsítunk? Több szenet égetünk?
Nem kaphat egy teljes kertváros 3x16 Ampert hálózatfejlesztés nélkül. Honnan, miből lenne az alapanyag (fém) a vezetékekhez, transzformátorokhoz és milyen munkálatok szükségesek ahhoz, hogy a többletáram eljusson az összes röfibe? Vagy, napelem? Jó. Milyen anyagok kellenek egy napelem cellához, azok honnan és hogyan származnak? Mi a helyzet az akkumulátorok alapanyagaival?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
shifty!
senior tag
Köszönjük a cikket, korrektek a hivatkozások, energetikailag megáll a lábán a mondandó.
A fenntartási / felújítási / üzembentartási költségekkel kapcsolatban egyetértek. Nagyon, nagyon gyerekcipőben járó technológia a villanyautózás minden tekintetből.
A hazai szabályzási környezet pár tekintetből kitett a politikai irányvonalnak, az ingyen töltés nagyon jó beetetés volt, kérdés csak hogy ennek milyen háttérköltséget kellett bepumpálni a szolgáltatókhoz, azt megnézném azért, hogy milyen költséget emésztett fel, és milyen megtérüléssel számoltak, már ha számoltak... - politizálásba véletlenül se menjünk bele, de a cikk is írta, a támogatási körülmények hajlékonyak, mint a nád."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
nagyúr
Én a napelem és házi akkumulátor megoldások kapcsán azon somolygok, hogy tök jó, hogy anno a nagy elektromos hálózatok arra épülnek az egész világon, hogy mennyivel költséghatékonyabb nagy (és jó hatásfokú) erőművekben termelni az elektromos energiát, amit aztán a felhasználókhoz juttatunk el - erre most pont arról szól a fáma, hogy milyen jó dolog a személyes házi erőmű.
Ott sem jön ki a pénzügyi matek, sehogy sem. 20-30 év múlva (ha egyáltalán még ugyan az a rendszer lesz fent, ami azért nem garantált) a napelemek már eredeti teljesítményük töredékét fogják tudni. A házi energia-tárolót már legalább 4-5 alkalommal teljesen le kellett cserélni. Tehát az eredeti befektetést még kb. egyszer rá fogja a tulajdonos fordítani. Akkor miért is jó ötlet erőltetni? Mert környezetbarát? A rá elpazarolt energiát és erőforrásokat meg egy elegáns mozdulattal lehúzzuk a képletből, mert nem mutat jól...
Az elektromos autózással is az a probléma, hogy akkor életképes, ha biztosítod a szükséges hátteret. Jól néz ki, hogy itt nem kell finomító, tartálykocsi meg benzinkút, de ellenben az elektromos energiát meg kell termelni és a fogyasztóhoz eljuttatni. Persze megoldható, de ezek is költségek.
A másik kedvenc vesszőparipám maga az állam bácsi: a közuti járművekbe tankolt üzemanyagban ott van az útdíj, ott van kismillió adó, amit (elméletben) a közuti infrastruktúra működtetésére fordít az állam. Ha ezeket kivesszük, akkor egyszer csak nagy deficitet fogunk itt látni. Honnan fogja ezt pótolni majd állam-bácsi? Beépíti az elektromos áram árába?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
WinstonWolf
senior tag
"...Én a napelem és házi akkumulátor megoldások kapcsán azon somolygok, hogy tök jó, hogy anno a nagy elektromos hálózatok arra épülnek az egész világon, hogy mennyivel költséghatékonyabb nagy (és jó hatásfokú) erőművekben termelni az elektromos energiát, amit aztán a felhasználókhoz juttatunk el - erre most pont arról szól a fáma, hogy milyen jó dolog a személyes házi erőmű..."
Most sincs ez másképp. Senki sem mondta, hogy a HMKE-esetében költséghatékony lenne egy gázturbina, vagy mini szénerőmű. Arról szól a történet, hogy ha és amenniyben van rá pénzed és lehetőséged telepíthetsz egy nulla fosszílis energiaigényű erőművet a házadra, ami arra jó, hogy ad-vesz mérőn át rá tud termelni a hálózatra, amit te majd el tudsz fogyasztani napsütésmentes időben. Senki sem mondta azt, hogy a háztetőn lévő naperőművek oldják majd meg a hazai bauxitfeldolgozás energiaigényét. Ne keverjük össze a szezont a fazonnal...
"...Ott sem jön ki a pénzügyi matek, sehogy sem. 20-30 év múlva (ha egyáltalán még ugyan az a rendszer lesz fent, ami azért nem garantált) a napelemek már eredeti teljesítményük töredékét fogják tudni...."
Megintcsak van gond a buksiban. A normálisabb napelem gyártók 20-30 év teljesítménygaranciát adnak a paneljeikre. Azaz, ha ezen időtartam alatt a napelemnek csökkenne a gyári bemérés alapján vállalt teljesítménye (Kb 10% a határ) akkor garanciában kicserélik. Egy napelemes rendszer Break Event Point-ja 7-9 év. Azaz ennyi alatt térül meg általánosan a beruházása. Erre tervezzük.
Jó lenne ha picit utánaolvasnátok a dolgoknak, mielőtt elkezditek terjeszteni az igét.
[ Szerkesztve ]
WinstonWolf - A második farkas, aki sütni tud.
-
hroberto
veterán
Teljesen igazad van. Vicc az egész!
Megbolondítják az embereket ezzel az elektromos autó mizériával. De az apró betűs részeket még apró betűkkel sem közlik.Nekem az nem világos, hogy miért pont ezt erőltetik?! Miért nem az üzemanyagcellás autókat?
Miért nem jó a hidrogén üzem? Mert ugye a hidrogén az az elem amihez gyakorlatilag korlátlan mennyiségben hozzá lehet jutni.
És ha ennyi pénzt öltek volna ebbe a technológiába, gyanítom, hogy jóval előrébb járnának már mint az elektromos sz@rokkal. Amik 10 év múlva gazdasági totálkárosak a drága akkuk miatt.
Gondolom azért erőltetik az elektromos szutykokat, mert bizonyos csoportoknak ez a gazdasági érdekük, nem azért mert ez a legésszerűbb...Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Máté94
addikt
Mert hidrogént 95%-ban metánból állítanak elő. Ez minden, csak nem környezetbarát. Egy üzemanyagcella hatásfoka 50-60% között mozog, míg egy elektromos 90 és afölött. A hidrogént pedig hatalmas nyomáson kell tárolni, sűríteni, ez sem kedvez a kiépítésnek. (Millió dolláros tételek)
Autókban nem, inkább hajókban és árufuvarozásban látom az értelmüket.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Az emberek is hülyék. Ma láttam egy Citroen Méharit. Ki az a hülye, aki városi autónak inkább egy E-Golfot választana?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
hroberto
veterán
Most ne kezdjünk el azon vitázni, hogy az akkuk vagy a hidrogén előállítása környezetbarátabb...
A hatásfokot és az egész rendszert lehetett volna fejleszteni, finomítani, összességében szvsz jobban jártunk volna a rosszabb hatásfokkal mint az elektromos autókkal.
Ha azt a pénzt és időt a hidrogénbe ölik, akkor előrébb járna a technológia.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
shifty!
senior tag
válasz WinstonWolf #6 üzenetére
Szerintem a te értelmezésed sem helyes, minden személyeskedés nélkül.
Nyilván nem fogja a fosszilis termelés-feldolgozás-finomítás-végfelhasználói pont láncot fenekestül felforgatni és csettintésre megoldani, ezek károsanyag kibocsátási vonzatait és a veszteségeket eltűntetni.
De elég szűk azoknak a kimutatásoknak a területe, - egyelőre - amik felmérik, hogy a napelemek, napkollektorok, és a hozzájuk kapcsolt házi akku állomások előállítása (kezdve az alapanyagok bányászatától/fejtésétől/előállításától) mekkora kibocsátással, környezeti kárral jár. Mernék rá fogadni, hogy a jelenlegi kitermelési és gyártási technológiákkal megüti a szintjét a fosszilis energiahordozók hasonló mutatóinak.
A hatásfok romlása miatt garanciában kicserélt, elhasználódott napelem utólagos feldolgozása hogyan megoldott? Újrahasznosíthatóak? Tudtommal minimálisan, és ha ezeknek az élettartama - akár egy törpeerőműhöz képest - is kicsiny, mi garantálja, hogy ez ökológiai megtérülését is figyelembe véve is fenntartható?
Nyilván a perpeetum mobile-t kergetjük, - nem fogjuk elérni - csak a mostani mainstream a nagy "zöldség" közepette ilyeneket nem szeret figyelembe venni...
@(#11) hroberto: Valamennyivel előremutatóbb a H-technológia, de egy ideig szerintem senki, sem autógyártó, sem töltőállomás-gyártó/fejlesztő nem akarja a nyakába venni azt a felelősséget globál szinten, ami a mostani technológiával a H tárolása kapcsán fennáll...Értsd: borzasztó robbanékony...
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
nagyúr
válasz WinstonWolf #6 üzenetére
Arról szól a történet, hogy ha és amenniyben van rá pénzed és lehetőséged telepíthetsz egy nulla fosszílis energiaigényű erőművet a házadra, ami arra jó, hogy ad-vesz mérőn át rá tud termelni a hálózatra, amit te majd el tudsz fogyasztani napsütésmentes időben. Senki sem mondta azt, hogy a háztetőn lévő naperőművek oldják majd meg a hazai bauxitfeldolgozás energiaigényét.
Hol írtam én olyat, hogy a napelemeknek kellene megoldani a bauxitfeldolgozás energiaigényét, vagy bármi mást?
Azt írtam, hogy a költséghatékonyság tekintetében a házi napelemek + akkurendszer nem versenyképesek továbbra sem. Miért próbálod elferdíteni az általam leírtakat?A normálisabb napelem gyártók 20-30 év teljesítménygaranciát adnak a paneljeikre. Azaz, ha ezen időtartam alatt a napelemnek csökkenne a gyári bemérés alapján vállalt teljesítménye (Kb 10% a határ) akkor garanciában kicserélik.
Léteznek ilyen gyártók, pontosabban gyártmányok, mert például a SolarWatt sem ad ennyit minden modeljére, ugyebár. Az olcsóbbakra ők is csak 12 évet vállalnak...
Amivel találkoztam (tehát gyakorlati tapasztalat), ott 10 év után már csak cirka 80%-os teljesítményt adtak le a panelek, és macerás volt a garancia érvényesítése (tény, hogy ott is végül cserélték, ha jól tudom).
De fenntartom a lehetőséget, hogy ez csak az adott gyártó / panel esetében történt.Egy napelemes rendszer Break Event Point-ja 7-9 év. Azaz ennyi alatt térül meg általánosan a beruházása. Erre tervezzük.
Itt e-autós megoldásról volt szó, amihez én Tesla PowerWall és hasonló megoldásokkal együtt értelmeztem a leírtakat. Vagy van ilyesmivel is tapasztalat?
De ha van gyakorlati tapasztalat, hajrá, oszd meg, és kész vagyok felülvizsgálni az álláspontom!
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
stefi76
tag
"
És ha ennyi pénzt öltek volna ebbe a technológiába, gyanítom, hogy jóval előrébb járnának már mint az elektromos sz@rokkal. Amik 10 év múlva gazdasági totálkárosak a drága akkuk miatt"Az ugye megvan, hogy a "hidrogénes" autó elektromos autó akkuval?
A "különbség", hogy teszünk a rendszerbe jó pár veszteséget azzal, hogy az elektromos áramot nem azonnal a konnektroból az akkuba töltjük, hanem elkezdünk vele előállítani különböző módon hidrogánt, majd azt megint veszteséggel vissza árammá.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A hidrogénnél a korábban leírtak a szűk keresztmetszet: drága a háttérlogisztika. Egy hidrogénkút-hálózat kiépítése drága mulatság, főleg, ha kevés a hidrogénnel etetendő autó. Az elektromos (akkus) autó legfőbb előnye, hogy a kiszolgáló hátteret nagyjából a kiépült logisztikára fel lehet húzni...
Nem egy autógyár próbálkozott a hidrogén-alapú meghajtással, de az akkumulátoros megoldás jobbról beelőzte...
No és igen, ahogy írták korábban: per pillanat szénhidrogénekből a legolcsóbb előállítani hidrogént. Tehát adunk a sz@rnak egy pofont, már a környezetvédelem és gazdaságosság szempontjából...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
axioma
veterán
Az a baj, hogy a B tarifat se lehet toltesre hasznalni, hiaba irja a cikk a letezeset (ugyesen nem emlitve hogy nem szamit ebben a temaban). Pont ugyanaz a feltetele, mint a vezereltnek, es abba mar a cikk is irta, hogy nem fer bele az e-auto toltese.
Emiatt a hulyeseg miatt (pedig ha koztudott lenne, hogy a vezerelt halozat kiepitettsege nemzeti vagyonnak szamit, annyira hatekony tudna lenni!) en se ejszaka toltok, hanem amikor hazaerek. Majd ha nem szurjak ki 4.5Ft-tal a szemunket akkor talan hajlando leszek atkoltozni a volgyidoszakba, amikor meg a kereskedo azert fizet mert maxra kapcsolt vezerelttel se tudja elhasznalni amit gorbet leadott... (este 6-kor meg mindenki max. meredekseggel tekeri fel a csoportjait). Normalisabb orszagokban van normalisabb tarifarendszer, es az autom a szinte elhasznalhatatlan hajnali 1-5 kozotti idoszakban toltene. Ha ez nem kell a magassagos szolgaltatonak, ne csodalkozzon, hogy napelemet telepittetek, a ket auto ingazasi fogyasztasaval egyutt mar boven megeri (btw remhirkeltesek ellenere a napelemrendszer teljesitmenyere 25 ev mulva 70% a garantalt, ugyhogy szo nincs 10 ev mulva toredekrol).[ Szerkesztve ]
-
hankock
tag
Én szeretem és alkalmazom is a környezetvédelmet, de... 2005-ben (Nissan Almera) vásárolt új autómra (vételár+üzemanyag+adó+javítás) kerekítve 8.750.000 forintot költöttem. Ha ingyen is tölteném, akkor is hiányzik még egy kevéske mondjuk azonos méretű elektromos Nissan Leaf-hez és akkor még mindig gond lenne a távolságok leküzdése. Ez így elég drága hobbi.
-
-
hroberto
veterán
-
hroberto
veterán
Handras!? Na neeeeee!!
Milyen utazás az, amit úgy kell megtervezni, töltőállomásokra kell vadászni, reménykedve, hogy épp lesz szabad töltőfej?! Ne nevettess!
Plusz ha van is szabad töltő, nem öt perc a töltés...
Jelenlegi formájában számomra az elektromos autozás életképtelen.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Máté94
addikt
Miért vesszőparipa ez az 5 perces töltés? Semmi szükség rá. Bum, 30 perc. De tessék egy seggel levezetni 600-700 km-t és megérkezni bárhova, mint egy vizes lepedő. Én személy szerint nem tudok egyhuzamban levezetni ennyit, nem is akarok. Mindig megállok 300 km után WC/kaja/egyéb szünetre. Addig lehet autót tölteni és mire készen van az ember, már mehet is. Ez nem benzines autó. Ne ezeket a berögződéseket próbáld ráhúzni. Különben sem történt semmi ilyesmi, hogy ne lett volna töltő a videóban.
-
Zé.
tag
Az elektromos, kötetlen közlekedést másképp kell látni! Ha megfigyeljük a reggeli csúcs közlekedést, akkor jellemzően, 1-2 személy utazik. Sokkal ritkábban 3, a magán autókban.
Tehát gyakorlatilag 1-2, ill. 1-és két kicsi gyerek + bevásárlás a jellemző a napi használatban. Ezért egy külön kategória van kialakulóban, - nevezzük el - CITY CAR, vagy bárminek. Kulcsszó itt a városi közlekedés, a relatív olcsóság! Ez egy kicsi, kompakt, 2 személyes, (esetleg 1 felnőtt, két gyerek, + bevásárlás) elektromos járművet jelent, akár három kerékkel. Rengeteg ilyen tanulmányterv létezik, rendkívül design, sőt, kis szériás prototipusok is. Itt kapcsolódik ehhez a témához a kerékpár úthálózat kiépítése, vidéken. Egy kicsit szélesebbre kellene ezeket építeni, előre gondolva a ma már világviszonylatban meglévő, és villámgyorsan fejlődő alternatív városi, elektromos egyéni közlekedésre!!!...
Elektromos roller, e.-kerékpár, e.-robogó, hátrányuk az időjárás elleni védtelenségük. Ez nem pragmatizmus, ha ezeket megoldjuk megfizethető áron, akkor a városi dugók, a szmog megoldott. Lényeg az, hogy ez az elképzelés egy konzisztens, külön közlekedési, városi kategória! Igaza volt Steve Jobsnak: ,,Az egyszerű néha nehezebb, mint a bonyolult. Keményen kell dolgoznod azért, hogy letisztultan gondolkozz!’’
Egy autentikus, kis szériás elektromos háromkerekű a TOYOTA i-ROAD : [link]
Sokkal olcsóbban is meglehetne valósítani, sőt, akár cserélhető kompakt akkuval is, mint ahogy Izraelben - tudomásom szerint - megoldották. Tudománytörténeti tény, mi csináltuk meg az első föld alatti vasutat, az első villamosított vasútvonalat, világhírű tudósaink, találmányaink voltak!... Manapság egy e. rollert nem gyártunk, vajon miért?...
"A gondolkodás nehéz dolog. Ezért csinálják olyan kevesen." Albert Einstein
,,A siker kulcsát nem csupán a megfigyelésre való tehetség jelenti, hanem az a képesség is, amellyel az hasznosítja megfigyeléseit, felismeri az összefüggéseket és levonja a következtetéseit. Ezen kívül képzelő erő is szükséges ahhoz, hogy a látottak a megfelelő kontextusba kerüljenek.” ( Robert Bosch ) -
hroberto
veterán
Elbeszélünk egymás mellett!
Jelenlegi formájában az elektromos autóknak csak hátrányuk van a benzines/diesel autókkal szemben. Ez tény!
És amíg ez nem változik, addig nincs is miről beszélni. Ráadásul ha netalán klímázni, esetleg fűteni kell, drasztikusan csökken az amúgy sem túl acélos hatótáv. Ilyenkor jön a spórolás, a klímával, fűtéssel... Köszönöm, ebből nem kérek!
Maximum városban szaladgálós második autónak felel meg a villanyautó.
Hosszabb távokra alkalmatlan!Másrészt majd akkor lesz zöld az elektromos autó, amikor az összes felhasznált energiát, zöld energiából nyeri.
Mert, hogy manapság hány százaléka zöld energia az elhasznált energiának, csak a jó Isten tudja...
De szinte biztos vagyok benne, hogy jelenleg egy átlag autó közvetve zöldebb mint ezek az elektromos csodagépek.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Máté94
addikt
Inkább csak az a tény, hogy nem tudod semmivel sem alátámasztani, amit állítasz. Az, hogy te kitalálod, hogy valami úgy van, az nem tény.
ABRP-vel számolva, 6 és fél óra alatt Budapestről Zadarba az alkalmatlan. Értem. De ez sem igaz, mert még benzin/diesel-el se jutsz le ennyi idő alatt a való életben.
Mindenki másnak ajánlom az oldalt, akit érdekel az elektromos autós útvonal tervezés. e-tron-t viszont ne nézegessétek nagyon.
[ Szerkesztve ]
-
hroberto
veterán
Hagyjuk ezt, de tényleg!
Attól, hogy nem érted a lényeget még így van!
Talán 10 év múlva igazad lesz, de most még nem. Nagyon nem!
Nekem azok a tenyek, hogy egy haverom kapott egy tesztelésre egy Nissan Leaf-et, egy hölgy ismerősöm pedig egy e-Golf-ot. Mindketten boldogan ültek vissza a benzines /dízel autóikba. Tél volt, és nevetséges hatótávok jottek ki. Konkrétan ki kellet kapcsolnia a fűtést, hogy haza érjen. Nonszensz...
Úgyhogy majd... 10 év múlva talán...
Elektromos autók =kompromisszum, lemondás, tervezés, magyarul önszopatás.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
julius75
aktív tag
Talán ide passzol valamennyire.
[link] -
hroberto
veterán
Nem kizárólag a kényelemről van szó.
Mivel gyakran utazok hosszabb távot, kénytelen lennék két autót fenntartani, mert elektromossal kivitelezhetetlen.
Az árról már csak halkan beszélek, mert irreálisan drágák.
Szóval olyan kompromisszumokról beszélünk, amit egy átlag ember nem engedhet meg magának.
Nem tudom csak ismételni önmagam: messze vagyunk attól, hogy minimális kompromisszumokkal használhatók legyenek ezek a járgányok.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Máté94
addikt
Nem igazán meglepő, hiszen ennek a kettő típust nem szerelték nagy akkumulátorcsomaggal. Egy Model 3/Kona EV/e-Niro már teljesen más világ lenne. Gondolom itt azért a használó se volt teljesen tisztában mit hogyan merre.
(#36) hroberto:
Ez így, ebben a formában hazugság. Megint csak a levegőbe beszélsz, amit előhúztál a kalapodból. Nem is értem, hogyan várod hogy bárki is komolyan vegyen, amikor még te magad se vagy hajlandó utánanézni dolgoknak.[ Szerkesztve ]
-
kzcs
tag
Véleményem szerint jelenleg a teljesen e autónak több a hátránya mint az előnye. Egyrészt borzasztó milyen maffia alakult ki a nyilvános és ingyenes töltéseknél. Nem bánnám, ha megszűnne az ingyenesség mert egyrészt nem fair, másrészt aki ilyen autót vásárol annak ezzel a költséggel kalkulálnia kell, még mindig jóval beljebb lesz mint a hagyományos üzemanyag költségek.
Én Bp-től 45 km-re lakom. Szándékosan egy PHEV-et vettem, mely 1,5 évesen került hozzám. Napi szinten nem járok be pestre de a számok a következők (fél éves adatok):
Az elmúlt fél évben 9800 km-t tettem az autóba.
Tankolásom száma (55l teletank) 4 alkalom.
Átlag km egy teli tankkal: kb 2450 km/tank
Villanyszámla emelkedése havi 5-6000 Forint.
Szükséges idő a feltöltéshez(többnyire éjszaka) : kb 5 óra (220V-ról) garázsban
Megtehető km teli töltéssel: 50-54 km.Pesti útvonal esetén minden esetben addig használom elektromosan, amíg nem érek az M0-ra, ott átállok hibrid üzemmódra, beérve a városba megint elektromos üzemmód. Ez esetben az átlag fogyasztás 100 km-en 1,4-1,8 l/100 km a max megengedett sebességen.
Az autó adatai:
Négyajtós, ötszemélyes szedán, acél szerkezetű, önhordó karosszériával. Négyhengeres benzinmotor és párhuzamos hibrid rendszer, hatfokozatú automata sebességváltó, első kerékhajtás.
Motorok:
2.0 / 156 LE GDI
Típus soros négyhengeres szívómotor Lökettérfogat: 2,0 liter, 1999 cm3 Max teljesítmény 156 LE (115 kW) @ 6000/percMax. nyomaték189 Nm @ 5000/perc
Szelepek száma16 (hengerenként 4)
Üzemanyag-ellátó rendszer:
Közvetlen benzin befecskendezés, károsanyag-kibocsátási besorolás Euro 6bAkkumulátor és villanymotor:
Akkumulátor típusa Lítium-polimer:
Feszültség 360 V.
Energia: 9,8 kWh Max teljesítmény
Villanymotor: 68 LE (50 kW) @ 0-3300/percMax. nyomaték205 Nm @ 0-2330/percEbből következik, hogy ha nagyobb útra kell mennem akkor megvan az a biztonság, hogy ott van benne a benzin motor, de igen magas százalékban elektromosan is meg tudom oldani a dolgaimat. Van, olyan is hogy egy hétig nem is használom a benzinmotort, nyilván munkámtól függ. Mivel ez egy kis város, nyilvános töltő hálózat nincs. Viszont a legközelebbi nagyobb városban van. Ha oda megyek pld. piacra, a töltő annak közelében elérhető, amíg a vásárlást elintézem pont kb 25-30% töltés megy az autóba mivel az 22kV töltő, amivel simán haza tudok menni. Természetesen az elektromos/hibrid üzemmód váltás csak egy gombnyomás menet közben. Utasaim sosem veszik észre mikor kapcsol a benzinmotor csak amikor a hangját hallják.
A fenti példák teljesen gyakorlati események. Nincs értelme azon vitázni, hogy mit honnan- milyen és mennyiért, meg hogy előállítási környezeti hatások mert nagy részük csak feltevések és kár emiatt egymás nyakának ugrani. Aki venni szeretne magának, hogy e-.autó, hibrid vagy plug-in hibridet vegyen ne a divat alapján, hanem egy előzetes kalkuláció alapján döntsön és a szükségesség szerint.
Ha van kérdésetek szívesen válaszolok -
hroberto
veterán
"A közelmúltban nagy visszhangot váltott ki a legújabb tanulmány , ami a villanyautók és a hagyományos autók üvegházhatását hasonlítja össze. A németül elérhető IFO számítások ugyanis meglepő eredményre jutnak: egy Németországban gyártott és üzemeltetett Tesla 3 üvegházhatása – a közvélekedéssel ellentétben – nagyobb, mint egy takarékos dízel Mercedesé. Az IFO intézet inkább a gáz és hidrogén alapú technológiák támogatását szorgalmazza a klímaváltozás elleni küzdelemben."
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- EA Sports WRC '23
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Kerékpárosok, bringások ide!
- LEGO klub
- Samsung LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- HP Probook 340S G7 i5-1035G1/8GB/256SSD/Windows 11 -10% Csak ameddig a készlet tart!89.780 Ft
- iPhone 14 Pro 128 GB Space Black, 11 hónapos, kártyafüggetlen, 2024. május végéig garis , akku 91%
- Asus VivoBook X509JA-BQ904T
- HP EliteBook 640 G9 Ezüst (14" / Intel i5-1235U / 16GB / 512GB SSD / Win 11 Pro) -10% Most 203.990 F
- Lenovo M810z AIO Core I5 6400 4x2700/8GB/120G SSD/wifi/cam 21,5 -10% 66.950 ft
- Eladó: Bontatlan, Új Hp14-ec1002nh 14" FullHD IPS laptop, AMD Ryzen 7-5825U, 16GB, 512SSD
- Jabra Evolve 65 vezetéknélküli Bluetooth mikrofonos fejhallgató + Jabra Link 370
- AMD Ryzen 3 3100 CPU + hűtés
- Apple iPad Air 2 - 128GB - Ezüst - Wi-Fi - iOS 9.3.2 - 23 Töltési ciklus!
- Samsung Galaxy Z Flip 3 5G 8/256GB!