- Digitális detox a Nokiától
- DIGI Mobil
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- AGM M7 - elnyűhetetlen okostojás
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
- Huawei P30 Pro - teletalálat
Hirdetés
-
Friss traileren a Commandos Origins
gp A játék elvileg idén debütál, első naptól elérhető lesz Game Pass előfizetők számára.
-
Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
ma Rengeteg Samsung megkapja az AI alapú nyelvi, képi és keresőfunkciókat.
-
Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
ph A vállalat kétféle Strix Point dizájt tervez idénre, ezek közül a nagyobbik a dedikált GPU-k jó részét is kiválthatja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hroberto
veterán
Senkit sem akarok lebeszélni a használatukról, de nekem eszemben sincs e-autót venni.
Ahogy mondtam is, semmi előnyüket nem látom, hosszú távra erős kompromisszumokkal alkalmasak, úgyhogy már itt el is véreztek.
És mi lesz ezekkel 10 évesen...?Mondjuk a jelenlegi modern autók (nem elektromosak) is kifejezetten csendesek, ami bizonyos esetekben hátrányos is lehet
(a gyalogos pl. nem hallja meg adott esetben).Szóval csak használjátok nyugodtan, én még egy jó darabig maradok az őskorban.
Ja, van egy e-bike-om, azt viszont ajánlom mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
Így nagyjából megnéztem, hogy egy 2011-es Ion nagyjából 2 és fél milla.
Azért ennyi pénzért van bőven választási lehetőség, jóval fiatalabb autók közül. Főleg ha kisautó a kiszemelt.
Mondjuk én bíztos nem mernék már megvenni egy 8 éves elektromos autót (dízelt/benzinest sem veszek ilyen "öreget").
Hogy mikorra termeli ki a felárat, az nagyrészt attól függ, hol tud az ember potyán tölteni.
Ha nagyrészt otthon kell ezt megoldani, akkor már más a helyzet. És ne abból induljunk ki, hogy az átlag magyarnak az otthonában telepítve van egy 2-3 milliós napelem rendszer, mert nincs!Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
julius75
aktív tag
Mert a hulladék, más által szétbarmolt szarokból már megjöttem.
Van elég dolgom, problémám anélkül is, hogy még azon kelljen idegeskedjek, mikor-hová nem jutok el mert éppen elromlott az autóm....
Amúgy meg rosszul tudod, vállalkozó sem igényelhet vissza áfát személyautó után...... -
hroberto
veterán
A napelemben az a buli, hogy ha utánaszámolsz nem is buli. Csak szimplán előre kifizeted a villanyszámlád.
Szóval nullás villanyszámlát szerettem volna, ezért kértem egy árajánlatot.
Havi 5000 HUF a villanyszámlám. Nem sok...
Ahhoz, hogy ne fizessek semmit egy másfél millás rendszer szükséges.
Ennek a megtérülési ideje havi 5000-el számolva 25 év. Szóval 25 év múlva lennék nullán, ha nem kellene invertert cserélni, de szinte biztos, hogy kell, ami százezres tétel.
A napelemek várható élettartama kb. 25 év.
Összegezve a dolgokat, mire el kezdene egy kis pénzt termelni, valószínűleg le kell cserélni, mert élettartama végén jár.
Úgyhogy csak annyi történne, hogy egyösszegben előre kifizetem a villanyszámlám.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
#96302336
törölt tag
A hazai elektromos autók hányada nem mérvadó. Észak Európa lesz amúgy is az elsők között, ahol meg fog az arány fordulni. Amit felvázoltam, az nem két-három év múlva fog eljönni, hanem jóval később, mivel nem vagyok jós, nem tudom megmondani az idejét, de látva a robbanásszerű terjedését, szerintem nem is túl későn. A nagy olajvállalatok sem véletlenül vásárolják be magukat ebbe a szegmensbe. Csak igazából aggódom, mert a jelen állás szerint nem bízom abban, hogy időben meg fog valósulni itthon egy olyan hálózat fejlesztés, ami el fogja bírni a megszaporodó e-kocsikat. Külföldön ez ugyanolyan probléma, de ott már folynak ezzel kapcsolatban tanulmányok. Akárcsak az elektromos teherszállítás egyszerű és hatékony töltésével is, lásd németek, ahol kísérleti jelleggel kiépítettek egy autópálya szakaszt, ahol az e-kamionok, mint egy troli, felső vezetékről tudják menet közben tölteni az akkut.
Ahogy a XX. század elején Henry Ford, úgy a XXI. század elején Elon Musk az úttörő a gépjármű iparban. A tendencia ugyanaz. -
Somatom
veterán
-
arnyekxxx
veterán
"Tehat a rendszerhasznalatot ha nem is rajtam, de a szomszedomon megsporolja a szolgaltato."
Egy részét, de ettől még a rendszer fenntartásának van költsége amit te nem fizetsz viszont használod.Raadasul mar jo sok eve a csucsfogyasztas pont a klimak miatt akkor van, amikor sut a nap, nem a hidegben, keves az elektromos futes.
A valóság ezzel szemben az, hogy a rendszerterhelési csúcsok évek óta a téli hónapokban vannak, mostanság decemberben, januárban majd márciusban dőlt meg a rekord. A mavir.hu-n szép grafinokat találsz erről. A fűtésre képes klímák szépen szaporodnak, ahol kiépített gázfűtés nincs ott már hamarabb tesznek fel pár klímát fűteni mint kezdik el a milliókat betalicskázni egy gázfűtési rendszerbe és ahol a régi kazánt kellene millió+os kéményátalakításos szuperkazánra cserélni a fűtésirendszer átalakításával ott is igen könnyen klíma fog felmenni a falra. -
Somatom
veterán
Nekifutok még egyszer. Adott egy kertváros, ahol az e-autók miatt megnövekszik az igény. De, azt a többletet azon a helyi trafóházon és azokon a helyi kábeleken kellene átpréselni, amik nem erre lettek méretezve. Ezért kell hálózatot fejleszteni. A másik oldala az, hogy hiába szeretnél az éjszakai használatért nappali visszatöltéssel "fizetni", ha a szolgáltató azt mondja, hogy köszi, nem kell, van már elég áramom a sok napelemestől.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
arnyekxxx
veterán
"de akkortajt orszagos hiradokban volt hir hogy a melegben van a fogyasztasi csucs"
1988-ig visszamenően találtam táblázatot, addig mindig télen volt a fogyasztási csúcs. Max olyan hírrel találkozhattál, hogy az előző évek nyári fogyasztásánál volt magasabb az adott nyári fogyasztás.
de eleg eros fogyasztas van _csak_ attol, hogy nagy a napsutes es mennek a klimak huteni
a tavaszvégi koranyári sehűtéssefűtés és a legdurvább nyár között van havi 2-300GWh különbség, télen meg 800-1000GWh különbség. Nem a hűtő légkondik a nagyfogyasztók. -
julius75
aktív tag
Nem spórolásról beszéltünk, hanem szimplán egy hasonlítás volt részemről. Egyszerűen annyit állítottam, hogy kb. 5-7 millió a felára az elektromos autónak.
Ezek tények, csak sajnos a csóró fórumtárs képtelen ezt felfogni, helyette engem nevez idiótának.
De tegye, ha ettől jobb a kedve, engem nem igazán érdekel, saját magát minősíti vele.
És ez nem minden, mert hétfőn beszélgettem egy utcabelivel, (nissan szalonban értékesítő), hogy hiába is akarnék egy Leaf 62-est venni, mert nincs. 11-12 hónap a szállítási határidő. -
Strezi
őstag
Sok két keresős, ingázó háztartás van, ahol az egyik kereset simán elmegy a auto(k) havi költségére. Egy drágábban vásárolt, de olcsóbban fentartható elektromossal ugyanott vagy bejjebb lehetnek. Amerikában is ezt mutatják a trendek, hogy gyakorlatilag egy árkategóriával lejjebb vásárlók köréből is hasítanak ki vásárlókat az elektromos autók, a havi kisebb költség miatt. Persze, ott jellemzően mindent havi költségre bontanak a tipikus lizing (vásárlás helyett) miatt.
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Gery20
tag
Elsősorban még csak nem is az árral van bajom, hanem a választékkal. 3 féle elektromos autó szegmens létezik, városi miniautó (E-UP, Smart EQ), kompakt autó (E-Golf, Leaf, i3) és SUV (Kona, E-tron).
Azt én is látom, hogy sajnos a SUV manapság nagyon divatos, de hogy pl. az E-Golf-ból miért nem csináltak/csinálnak egy kombi változatot, azt sosem fogom megérteni. Pedig elég sok kombi autót adnak el a gyártók világszerte...
''Dehát én a Nyomkereső vagyok, nem a Batman'':DDD
-
kzcs
tag
-
Somatom
veterán
"nem az a visszatermelesbol eladom egy szazalek alatti tetel szamit"
Nem is a jelenlegi szituról beszélünk, hanem arról, ha elterjed az e-autózás, azzal pedig a napenergiás áramtermelés. Akkor az már nem 1% lesz, hanem olyan tétel, amivel már kalkulálni kell.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
No, igen. Éltem olyan rezsim idejében, amikor piacgazdaság helyett, tervgazdaság volt. Bele is bukott. Ha a piac irányít, akkor viszont a szolgáltató símán mutathat fityiszt a drága napelemes áramra. Ha egyébként X Forintért tud venni áramot, akkor miért vegye meg a napelemest drágábban? Nappal megveszi a túlkínálatost olcsón, éjjel meg eladja drágán, mert akkor nagyobb rá az igény. Ez lenne az, amikor a piac, a kereslet-kínálat irányít. Természetesen ugyanígy a napelemeseknek is jogukban áll nem eladni az áramukat, illetve nem vásárolni a szolgáltatótól. Csak, akkor füstös autó helyett, füstös aggregátor kell éjszakára.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Rolly
veterán
Nyugaton érdekes változások várhatóak... az autók aksijának pufferként használata - ráadásul van ahol még fizetnek is érte... elég biztató fejlődésnek teremt táptalajt...
Pl otthon van egy cirka 100 kWh-s aksid amit nappal töltesz... majd erről töltőd a napi fogyasztásodat át az autóba és éjszaka visszatölthetsz a hálózatra akár te is... (amiért pénzt kapsz) ... Ráadásul például a netatmo időjárás állomás már most írja nekem, hogy a következő 1 hétben melyik nap hány óra napsütés várható így cirka +- 20-30%-kal ma be tudom lőni, hogy holnap milyen termelés várható tehát ehhez lehetne igazítani a visszatöltést is, hogy a te pufferedben 1-2 napra legyen mindig tartalék áram...
Úgy gondolom a fejlődésnek ez lesz az iránya, a sok kis kihelyezett puffer aksi visszatermeléssel sok felesleges - a szállítás miatti - áramveszteséget tud megspórolni a hálózat üzemeltető és közben az elosztott termelés és tárolás miatt a központi infrastruktúra túlméretezésén is lehet optimalizálni... De ez még 10+ év szerintem....
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Digitális detox a Nokiától
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Házimozi haladó szinten
- DIGI Mobil
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy A54 5G Eladó...
- Samsung Galaxy S22 Ultra Eladó...
- Vostro 3591 15.6" FHD i5-1035G1 GeForce MX230 16GB 512GB NVMe magyar bill., gar
- ELADÓ 32 DB Nvidia RTX 3060 Ti és 8 DB Zotac Gaming Geforce RTX 3080 Trinity / KOMPLETT BÁNYAGÉP
- Intel NUC5CPYH (Celeron N3050, N3060, J3060) - 4GB RAM, 120GB SSD