- Digitális detox a Nokiától
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- iPhone topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Augusztustól nagyot változik a Shein élete
it Onnantól kezdve lesz a platformra érvényes az EU-ban a DSA, így számos kötelezettséget vesz a vállára a Shein.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mégse száll ki a Meizu?
ma Egyelőre nem úgy tűnik, mintha ne maradt volna azért valamicske erőforrás az AI mellett a mobilokra is; újabb Meizu készülék tűnt fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
julius75
aktív tag
Talán ide passzol valamennyire.
[link] -
julius75
aktív tag
Egy éve számolgatom mit kéne venni, phev-t vagy full elektromost.
Van egy kft-m, ahol mint céges autó szerepelne, tehát amortizációs költségként adóalap csökkentő....
Mivel zöld rendszámos, nincs súlyadó, cégautó adó, de van ingyen parkolás.
Van hozzá évi 4000kWh megtermelt villamos (nap)energiám, amit jelenleg a legrosszabb hatásfokkal télen elfűtök. Ez kb. 20.000km-re elég, vagyis egész évben "ingyen" autóznék....
Hab a tortán, hogy pénzem is lenne rá, max. 15 millió.
De nem veszek, sem elektromost, sem hibridet. Nem vagyok hajlandó egy vasat sem fizetni érte, amíg ennyire túlárazottam akarják rámsózni.
5-7 millió a felára egy elektromos hajtásnak, legyen az Leaf, Outlander, vagy egy igénytelen Tesla.
Ba@ák meg, veszek egy Ranger Raptort -
julius75
aktív tag
Mert a hulladék, más által szétbarmolt szarokból már megjöttem.
Van elég dolgom, problémám anélkül is, hogy még azon kelljen idegeskedjek, mikor-hová nem jutok el mert éppen elromlott az autóm....
Amúgy meg rosszul tudod, vállalkozó sem igényelhet vissza áfát személyautó után...... -
julius75
aktív tag
Nem jól tudod.
Kizárólag nyílt végű p.lízingnél van erre lehetőség, de ott meg kamatot fizetsz.....
Többször - többféle konstrukcióval átszámoltuk már, de ha olyan lízingszerződést kötsz, ami a navnak is tetszik, akkor nem éri meg.
Ha vállalod a kockázatot, és olyan futamidő / maradványérték párost választasz, ami mellett megéri, akkor jó eséllyel magadra vonod a hatóság figyelmét. Na nekem ez nem játszik.
Természetesen nagyobb cégnél, szélesebb müködési terület esetén ez finomítható, de nekem sajnos nem kifizetődő.[ Szerkesztve ]
-
julius75
aktív tag
Tartósbérletre eszem ágában sincs megvenni. Az kettőnk közül csak a bérbeadónak üzlet, nekem nem.
Igen, azt mondtam, hogy áfát személyautó után nem lehet......de azt is mondtam, hogy a keret 15 millió, ergo szó sem volt lízingről.
A navbarát kontrukcióval sem éri meg. Legjobb esetben (de inkább nem) a kamat=féláfa.....akkor mi is ebben az üzlet? Mennyivel is tudtam csökkenteni a kiadásomat?
Nem tudsz meggyőzni, január óta minden hónap elején felmerül a könyvelőmnél.....egyetlen igazán jó megoldás van, az a haszongépjármű. Erre írtam, hogy Ranger Raptor lesz belőle. Áfa nincs, adó nincs, minden fullban költségelhető.
És még tetszik is..... -
julius75
aktív tag
Havi 1 millió körül fizetek áfát, évi 9-10 körül összesen.
Maradjunk annyiban, hogy nekem nem éri meg a navbarát lízing, másképp meg nem megyek bele.
A Raptorom után nincs cégautó adó, mert haszongépjármű......
Szóval amit korábban nekem tanácsoltál, azt inkább fogadd meg te, és olvasgass bátran a témában.
Viszont ne haragudj, részemről ez meddő vita, szóval kiszálltam. -
julius75
aktív tag
-
julius75
aktív tag
Kona EV Style: 12.699millió
Kona Style (füstös): 6.099-től 8.099-ig
Segítek neked: 12.699 - 8.099 (a legdrágább) = 4.6millió, a legjobb esetben is. Ennél csak rosszabb verzió létezik.
Kérlek, ne akarj meggyőzni arról, hogy tisztán financiális okból megéri, mert nem éri meg.
Ahogy korábban írtam: van évi 4000kWh hálózatra visszatáplált (felesleges)energiám, 15 millió forintom új autóra, és egy kft-m, ahol el tudom amortizálni + évi 20ezer km-t mehetnék "ingyen", kb. ennyire lenne elég a fel nem használt villanyom.
DE ennek ellenére sem éri meg jelenleg.A másik: nekem nem opció a 40kWh-os akku, a 64-es már igen.
Mert ha hasonlítunk, akkor itt is hasonlítsunk. Az alig 200km-es hatótáv (40kWh esetén) ugyanis nem hasonlítható egy gyakorlatilag végtelen hatótávú (mert benzinkút 3 km-ént van) autóval.Pl. egy Kia Sportage 1.6 bőven elérhető 7 millió alatt listaáron(!)........
mondjuk a Kona 12.8-al szemben.És kérhetem hogy a Golfot ne egy Leaf-fel hasonlíts össze...
[ Szerkesztve ]
-
julius75
aktív tag
"Nem azt mondom, hogy megéri, csak hogy ne almát hasonlítsunk körtéhez."
Pont ezt csináltad a Golfos hasonlattal."Egy 120 lóerős, 12 másodperc alatt 100at elérő autót hasonlítasz egy 204 lóerős autóhoz, ami 7 mp alatt 100on van."
Nem versenyre készülünk, hanem közúton akarunk vele közlekedni. Oda még éppen elég a 120 lóerő.....de amivel a 4.6 milliós különbséget számoltam neked, az 177 a 120 helyett..vagy ez már nem volt fontos?
Ami meg az EV autó 204 lóerejét illeti, ha kitaposod a szemét pont lefelezed a hatótávot is."Egy fapad, 132 lovas Sportage valóban 7m alatt van."
Nem, ez már ennyiért nem fapad. Semmivel sem jobban mint a Kona EV.
Nézz utána jobban."Tisztán financiális oldalról mi éri meg egy jól karbantartott, használt 5-10 éves Suzuki Swifthez (vagy bármi egyszerű, fapad autót írhatnék) képest? Semmi, mert az első 100 km után elbukod egy ilyen árának többszörösét amikor a 0 km új autóból egy használt autó lesz."
Nem erről volt szó. Szalonautókat hasonlítottunk össze, "füstöst" (ahogy te nevezed) a tisztán elektromossal. Én erre írtam az azonos kategória és felszereltség esetére a kb. 5-7 millió pluszt.Ennyit erről, ki ferdít, beszél mellé, értelmezi furcsán a dolgokat.
Részemről be is fejeztem veled a vitát. Értelmetlen. -
julius75
aktív tag
Nem spórolásról beszéltünk, hanem szimplán egy hasonlítás volt részemről. Egyszerűen annyit állítottam, hogy kb. 5-7 millió a felára az elektromos autónak.
Ezek tények, csak sajnos a csóró fórumtárs képtelen ezt felfogni, helyette engem nevez idiótának.
De tegye, ha ettől jobb a kedve, engem nem igazán érdekel, saját magát minősíti vele.
És ez nem minden, mert hétfőn beszélgettem egy utcabelivel, (nissan szalonban értékesítő), hogy hiába is akarnék egy Leaf 62-est venni, mert nincs. 11-12 hónap a szállítási határidő. -
julius75
aktív tag
Az elmúlt 2 napban beszereztem pár ajánlatot, illetve elmentem megnéztem a Leaf-et.
Minden ajánlat céges vásárláshoz készült, lízing nélkül.
- Nissan Leaf Tekna 62kWh változat, 11-12 hónapos(!) szállítási határidővel 12.02 millió
- Kia Optima PHEV, bőrön, naptetőn kívül minden, egyedi ajánlat (barátom szalonvezető) 13.2 millió
- Mitsubishi Outlander Elegance SE PHEV 15.2 millió
Mind áfás bruttó ár.Megnéztünk tegnap du. egy 40-es
Leaf-et.....hát mit mondjak.
Tudom, szubjektív, de ronda mint a bűn....ha valakinek egy autóban a legutolsó szempont, hogy tetszik neki vagy sem, akkor nyilván ez nem probléma, de nálunk nem így van.
Ezért szinte biztos kiesett.... -
julius75
aktív tag
A jövő héten kiderül, de ha valóban 1 év, akkor nekem nem kell az autójuk.
A Tesla egy más világ. Ha hajlandó lennék 30+ milliót fizetni egy autóért, akkor az biztosan nem egy Tesla lenne.
Mielőtt félreértés lenne belőle, szép formájú, jó autónak tartom, az amerikai puritánságával együtt, csak éppen fele annyit ér. Az én szememben legalábbis. -
julius75
aktív tag
Sajnos ezek nem változnak. Kamuztak régen is, most is.
Én is a hahu-n kezdtem, Hovány Kecskemét. Gusztustalan féreg banda.
Az értékesítő, az árképzés, és a "Megérkezett....." kezdetű hirdetésük egyaránt.
Kizárólag a tavalyi 40kWh-s van készleten, és persze mindenáron rá akar beszélni. 62-est meg sem tudják mondani mikor érkezhet. Kb.20 perc kellett mire felfogta, nem 40-est akarok, 62-esre kérek ajánlatot.
Erre nyomtat nekem egy kereken 13 milliós árat.....a hahu-n 12.8-ért hirdeti. Most erre mit mondjak neki, küldjem el a picsába?
Hétfőn küldök nekik egy kellemes válaszlevelet, benne a konkurencia 12 milliós ajánlatával, és megköszönöm a segítőkészségüket.....
De legalább neked már eldőlt....én meg ezen pörgök 2 hete.
Outlander, Optima, Kona....?
Leaf kiesett, sajnos nem tetszik senkinek a családban.
Vagy egy Raptor....totálisan szembe a józan ésszel.
Vagy marad a 6-os Mazda -
julius75
aktív tag
-
julius75
aktív tag
Na, Kona kilőve......igazából kicsinek is tartom, mint ahogy itt említettétek is, de a legnagyobb baj valóban a szállítási határidővel van.
10-12 hónap, HA nem csúszik semmi miatt.....Várom a Kia-s barátom válaszát az e-Niro-ról. Dánia, Finnország, Hollandia körül már kapható, picit nagyobb is mint a Kona, meg jobban is tetszik. Megnéztem pár videót róla, még hidegben is 350km felett mennek vele, fűtéssel persze. Ennyi nekem bőven elég lenne.
Ha 12-vel kezdődne az ára, és esetleg az idén szállítanák, rendelnék egyet.