Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kzcs

    tag

    Véleményem szerint jelenleg a teljesen e autónak több a hátránya mint az előnye. Egyrészt borzasztó milyen maffia alakult ki a nyilvános és ingyenes töltéseknél. Nem bánnám, ha megszűnne az ingyenesség mert egyrészt nem fair, másrészt aki ilyen autót vásárol annak ezzel a költséggel kalkulálnia kell, még mindig jóval beljebb lesz mint a hagyományos üzemanyag költségek.
    Én Bp-től 45 km-re lakom. Szándékosan egy PHEV-et vettem, mely 1,5 évesen került hozzám. Napi szinten nem járok be pestre de a számok a következők (fél éves adatok):
    Az elmúlt fél évben 9800 km-t tettem az autóba.
    Tankolásom száma (55l teletank) 4 alkalom.
    Átlag km egy teli tankkal: kb 2450 km/tank
    Villanyszámla emelkedése havi 5-6000 Forint.
    Szükséges idő a feltöltéshez(többnyire éjszaka) : kb 5 óra (220V-ról) garázsban
    Megtehető km teli töltéssel: 50-54 km.

    Pesti útvonal esetén minden esetben addig használom elektromosan, amíg nem érek az M0-ra, ott átállok hibrid üzemmódra, beérve a városba megint elektromos üzemmód. Ez esetben az átlag fogyasztás 100 km-en 1,4-1,8 l/100 km a max megengedett sebességen.

    Az autó adatai:
    Négyajtós, ötszemélyes szedán, acél szerkezetű, önhordó karosszériával. Négyhengeres benzinmotor és párhuzamos hibrid rendszer, hatfokozatú automata sebességváltó, első kerékhajtás.
    Motorok:
    2.0 / 156 LE GDI
    Típus soros négyhengeres szívómotor Lökettérfogat: 2,0 liter, 1999 cm3 Max teljesítmény 156 LE (115 kW) @ 6000/percMax. nyomaték189 Nm @ 5000/perc
    Szelepek száma16 (hengerenként 4)
    Üzemanyag-ellátó rendszer:
    Közvetlen benzin befecskendezés, károsanyag-kibocsátási besorolás Euro 6b

    Akkumulátor és villanymotor:
    Akkumulátor típusa Lítium-polimer:
    Feszültség 360 V.
    Energia: 9,8 kWh Max teljesítmény
    Villanymotor: 68 LE (50 kW) @ 0-3300/percMax. nyomaték205 Nm @ 0-2330/perc

    Ebből következik, hogy ha nagyobb útra kell mennem akkor megvan az a biztonság, hogy ott van benne a benzin motor, de igen magas százalékban elektromosan is meg tudom oldani a dolgaimat. Van, olyan is hogy egy hétig nem is használom a benzinmotort, nyilván munkámtól függ. Mivel ez egy kis város, nyilvános töltő hálózat nincs. Viszont a legközelebbi nagyobb városban van. Ha oda megyek pld. piacra, a töltő annak közelében elérhető, amíg a vásárlást elintézem pont kb 25-30% töltés megy az autóba mivel az 22kV töltő, amivel simán haza tudok menni. Természetesen az elektromos/hibrid üzemmód váltás csak egy gombnyomás menet közben. Utasaim sosem veszik észre mikor kapcsol a benzinmotor csak amikor a hangját hallják.
    A fenti példák teljesen gyakorlati események. Nincs értelme azon vitázni, hogy mit honnan- milyen és mennyiért, meg hogy előállítási környezeti hatások mert nagy részük csak feltevések és kár emiatt egymás nyakának ugrani. Aki venni szeretne magának, hogy e-.autó, hibrid vagy plug-in hibridet vegyen ne a divat alapján, hanem egy előzetes kalkuláció alapján döntsön és a szükségesség szerint.
    Ha van kérdésetek szívesen válaszolok

Új hozzászólás Aktív témák