- Prohardver app (nem hivatalos)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okosórát gyermekeknek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Google Pixel 6/7/8 topik
Hirdetés
-
Friss előzetesen a Destiny 2: The Final Shape
gp Érkezik az utolsó nagy kiegészítő, azonban a fejlesztők szerint ettől még nem lesz vége a franchise-nak.
-
MG4 menetpróba
ma Mindenképpen van fantázia az MG4-ben, az alapfeladatokat olcsón kipipálja, de többet akar nyújtani, mint amire képes.
-
Kisebb lett a Kioxia új, UFS 4.0-s memóriája
ph A friss dizájn persze gyorsabb is az elődhöz viszonyítva.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Ebből nekem úgy tűnik, hogy egy Amperanál nem csak a vételár magasabb. Áramot nem vezető hűtőfolyadék. Ahha... Hát a f...om nem kéne?
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
<Adamsky>
nagyúr
Itt mondjuk nem csak az "elejét küldték le", de azért érdekes olvasmány ...
... ilyen esetben gazdagéknál anyu elmegy a bótba, oszt' vesz másikat és folytatódhat a spórolás. Csórikámnak viszont lehet egy életre elmegy a kedve attól, hogy újra "zöld" legyen. -
WiZARD
addikt
Megéri-e?
Hülyeség erről beszélni bármi új autónál. Egy jól karbantartott 10-20 éves autó, az megéri, elvisz A-ból B-be, nem ázol el, van fűtés, nem veszít az értékéből.
Minden újabb, szebb, jobb az csak plusz luxus, amiről q nehéz excel táblázatban kimutatni, hogy megérné.10 milliós Leaf mellé mondjuk egy Qashqai-t tennék, hogy azonos márkánál maradjunk. Hasonlóan felszerelve (extrák, motor teljesítmény, automata váltó) az is 9-10 m.
Füstösnél lehet havi 50-90k körüli költséggel számolni, a megtett út függvényében, átlag usernél. (adókkal, benzinnel, parkolási díjjal, szervizeléssel) Ugyanez a havi 1-2k km meg havi 6-12 ezer forintos áramszámla, ha nem épp ingyen tankol a tulaj...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
axioma
veterán
válasz arnyekxxx #146 üzenetére
Ez az egyik nezete a dolognak. De van masik is! Amikor en termelek, akkor a kornyekbeli usereknek NEM kell a halozatot (nagyfesz resz) hasznalnia arra az aramra, amit tolem kap. Tehat a rendszerhasznalatot ha nem is rajtam, de a szomszedomon megsporolja a szolgaltato. Es a rendszerelemek kapacitasbeli fejleszteset is, ha javul a helyben termelt energia ara'nya. (Raadasul mar jo sok eve a csucsfogyasztas pont a klimak miatt akkor van, amikor sut a nap, nem a hidegben, keves az elektromos futes.)
-
Somatom
veterán
válasz <Adamsky> #155 üzenetére
No, igen. Pár hónapja a szomszéd csajszi meghúzta a parkoló autómat. Sírva csöngetett be azzal, hogy most mi legyen. Kimentem, ránéztem a Kalos sárvédőjére, mosolyogva legyintettem és mondtam, hogy semmi, hagyjuk. Eggyel több, vagy kevesebb horpadás nem mindegy? Műszakilag legyen rendben, a többi nem számít. Centrálzár, e-ablak, szervokormáy, klíma. Mi kell még egy városi autóba?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
cinemazealot
addikt
Ó, Te
mázlistaáldott jó lélek vagy! Anyám parkolás közben (ütött-kopott 2003-es szürke Wagon R+-szal) egy 15 cm hosszú (szerintem polírozással helyre hozható) csíkot húzott a szomszéd csajszi metál barna Minijének hátsó műanyag lökhárítójára. (Mág csak horpadás sem volt, csak egy alig észrevehető csík.) A csajszi teljesen kiakadt, a biztosító felszámított 150 eFt-ot, mi meg vesztettünk két bónusz pontot.Sőt, néhány éve a volt melóhelyemen a Hungária körút (akkor még létező) járdaszéli parkoló részén álltam ugyanezzel a WagonR-rel, míg ebédidőben az ebédelni kijáró kollégák jelezték, hogy aki mögöttem áll, az bizony nekem jött. Kimentem, hümmögtem egy sort, majd megvontam a vállam és kicsit előrébb álltam. Ebben a pillanatban a mögöttem álló autó elindult utánam és mivel a kormánya az úttest felé állt, fél kerékkel lezuttyant az úttestre, majd miután berántottam a kéziféket, megint nekem jött. Az idióta tulaj nem húzta be a kézifékét, azt a szerencsétlen kocsit meg én fogtam, hogy ne guruljon ki a körútra. Megkerült a tulaj, visszatolatott, majd próbálta elsütni a poént, hogy ezen úgysem látszik már semmi. 'Nyád, gondoltam. De tényleg nem látszott semmi, ezért hagytam a fenébe.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
Strezi
őstag
Felszereltem egy 1600 forintos 3f 16A kültéri stekkert a falra a villanyóra szekrény alá. 1 méter kábel plusz egy 3f 20A kismegszakítót kellett még venni, ez kb 3000Ft. 11Kw otthoni töltés megoldva.
De, tele van a város ingyenes 3f 32A e-mobi és önkormányzati töltökkel. Elmegyek ebédelni, ahol parkolás közben simán tölt 10-15kWh-t a kocsi...
... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Vtwo
senior tag
Egy Az elektromos járművek nem csak az üzemanyagon spórolnak,hanem a szerviz költségen is.
Gondoljunk csak bele,magára a hajtómotor karbantartására is sokat kell költeni(olaj,szűrők,gyertya,vezérlés,kettős tömegű,részecskeszűrő,stb.).Ráadásul a mai agyonbonyolított motorok sokszor időzített bombák,a rendszeres szervizes lehúzások-átverések pedig mindennaposak. Nem mellesleg a márkakereskedések is nagyrészt a szervizből kaszálnak.Nem véletlen prüszkölnek az elektromos autók miatt,mivel azzal nagyon nem tudnak lehúzni a szervizek. -
arnyekxxx
veterán
"Tehat a rendszerhasznalatot ha nem is rajtam, de a szomszedomon megsporolja a szolgaltato."
Egy részét, de ettől még a rendszer fenntartásának van költsége amit te nem fizetsz viszont használod.Raadasul mar jo sok eve a csucsfogyasztas pont a klimak miatt akkor van, amikor sut a nap, nem a hidegben, keves az elektromos futes.
A valóság ezzel szemben az, hogy a rendszerterhelési csúcsok évek óta a téli hónapokban vannak, mostanság decemberben, januárban majd márciusban dőlt meg a rekord. A mavir.hu-n szép grafinokat találsz erről. A fűtésre képes klímák szépen szaporodnak, ahol kiépített gázfűtés nincs ott már hamarabb tesznek fel pár klímát fűteni mint kezdik el a milliókat betalicskázni egy gázfűtési rendszerbe és ahol a régi kazánt kellene millió+os kéményátalakításos szuperkazánra cserélni a fűtésirendszer átalakításával ott is igen könnyen klíma fog felmenni a falra. -
Somatom
veterán
válasz arnyekxxx #166 üzenetére
Lesz sok autó és hozzájuk sok napelem. Az E. autók szaporodásával a terhelés áttevődik az éjszakára, amikor a napelem nem termel. Napközben viszont annyi szabad kapacitás lesz, amennyire a szolgáltatónak nincs szüksége. Következmény: hálózatfejlesztés az éjszakai igény kiszolgálásához.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axioma
veterán
válasz arnyekxxx #166 üzenetére
OK, egy eve nem annal a cegnel es 3 eve nem azon a teman dolgozom, de akkortajt orszagos hiradokban volt hir hogy a melegben van a fogyasztasi csucs. Azert ha nem is a csucs, de eleg eros fogyasztas van _csak_ attol, hogy nagy a napsutes es mennek a klimak huteni, tehat pont amikor a napelem termel.
-
axioma
veterán
Ez meg a nemeteknel se jon ossze, naluk is csak a 10 vagy inkabb 20kW feletti eromuvekre kell korlatozast lehetove tevo radios korvezerlot tenni, a kicsiket nem korlatozzak. A nagyokra is ritkan megy ki tavirat, volt rola log-unk... pedig ok aztan tamogattak es emiatt teleszortak az orszagot az atom lezarasakor -- a napelem csak egy lehetseges csoport volt az 5 lehetseges zold kiseromu tipusbol.
-
Somatom
veterán
Nekifutok még egyszer. Adott egy kertváros, ahol az e-autók miatt megnövekszik az igény. De, azt a többletet azon a helyi trafóházon és azokon a helyi kábeleken kellene átpréselni, amik nem erre lettek méretezve. Ezért kell hálózatot fejleszteni. A másik oldala az, hogy hiába szeretnél az éjszakai használatért nappali visszatöltéssel "fizetni", ha a szolgáltató azt mondja, hogy köszi, nem kell, van már elég áramom a sok napelemestől.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axioma
veterán
Akkora lefedettseg napelembol 30 even belul nem lesz, hogy a trafohaz mogotti resz ne tudja elhasznalni. Nezd csak meg a hoszigeteles/ablakcsere utemet, hozzateve hogy azzal komfortot is novelnek a lakok nem csak energiadijat csokkentenek, aztan sokan megse vagnak bele.
De az hogy napelembol annyit visszafele tolni ami a jelenlegi odafele irany kapacitasa (azaz a jelenlegi csucsigeny + napsuteses alapigenynel tobb termelodik!), az teljesen irrealis.
Az ejszakai paksi zsinoraramot meg igen nehez jelenleg valahova betolni, a vezerelt aramtarifa kreten szabalyzasa miatt (kotelezo 6 ora felfutes amibol egybefuggo 4 ora meg kell tortenjen ejfel elott vagy valami ilyen jellegu eloiras van... 6 utan fel oraval (mikor minden csoport kapot slot-ot amikor bekapcsolhat) izzik minden, majd hajnal 3-kor mar hiaba van bekapcsolva, teli a tarolo, fogyasztas az nincs rajta. -
Rolly
veterán
válasz julius75 #142 üzenetére
Tartósbérletnél is levonható mert szolgáltatást veszel igénybe (arányt ott nem tudom), olvass nyugodtan utána. Illetve te azt állítottad, hogy az áfát nem lehet visszaigényelni és pedig lehet... Nyílt végű lízing esetén simán összerakható úgy navbarát konstrukció - főleg mióta az 50% áfa útnyilvántartás nélkül is visszaigényelhető - , hogy a lízing végére a kamat és a visszaigényelt áfa kiüti egymást...
-
Rolly
veterán
válasz arnyekxxx #146 üzenetére
ezért kell most belevágni... 30%- körüli megújuló elérése a cél... most valahol 15% körül jár az országos energia mix ha jól emlékszem... Amíg a 30% nem lesz meg nem lesz változás nagyon a törvényekben...
tehát most 5-10 évig a jogi környezet még marad feltehetően. De nem kötelező sőt aki nem akar annak nem kell az csak fizesse a villanyt és használjon gázt -
julius75
aktív tag
Tartósbérletre eszem ágában sincs megvenni. Az kettőnk közül csak a bérbeadónak üzlet, nekem nem.
Igen, azt mondtam, hogy áfát személyautó után nem lehet......de azt is mondtam, hogy a keret 15 millió, ergo szó sem volt lízingről.
A navbarát kontrukcióval sem éri meg. Legjobb esetben (de inkább nem) a kamat=féláfa.....akkor mi is ebben az üzlet? Mennyivel is tudtam csökkenteni a kiadásomat?
Nem tudsz meggyőzni, január óta minden hónap elején felmerül a könyvelőmnél.....egyetlen igazán jó megoldás van, az a haszongépjármű. Erre írtam, hogy Ranger Raptor lesz belőle. Áfa nincs, adó nincs, minden fullban költségelhető.
És még tetszik is..... -
Rolly
veterán
válasz julius75 #175 üzenetére
nem kell egy összegben kiadni az árát (ha cirka 0 thm ha úgy nézzük mert a nav helyett a bank kap pénzt)... most ha van egy kezdő mondjuk 2 milliós beülő akkor 540e ft áfa megy az autóba nav helyett ... havonta meg a fél áfával is csökkented a céges nav felé utalandó áfát tehát ez is 0-ás amit így nem kell befizetni a navnak az meg fedezi a kamatot... Szerintem cégnek nem rossz üzlet...
de mindenki másképp gondolkodik... pici áfás kftm van havi 100e körül fizetünk áfát a navnak amit szeretnék ősztől kiváltani cégautóval...Ja és elektromos autó után nincs cégautó adó se tehát a Ranger Raptorod után havi 22e ft cégautóadót fogsz fizetni (ha persze céges kocsiról beszélünk) évi 264 ezer forint ... 4 év alatt csak ez több mint 1 millió...
-
arnyekxxx
veterán
"de akkortajt orszagos hiradokban volt hir hogy a melegben van a fogyasztasi csucs"
1988-ig visszamenően találtam táblázatot, addig mindig télen volt a fogyasztási csúcs. Max olyan hírrel találkozhattál, hogy az előző évek nyári fogyasztásánál volt magasabb az adott nyári fogyasztás.
de eleg eros fogyasztas van _csak_ attol, hogy nagy a napsutes es mennek a klimak huteni
a tavaszvégi koranyári sehűtéssefűtés és a legdurvább nyár között van havi 2-300GWh különbség, télen meg 800-1000GWh különbség. Nem a hűtő légkondik a nagyfogyasztók. -
axioma
veterán
válasz arnyekxxx #179 üzenetére
Hm, akkor passzolok. Nekem mikor a vezerelt idosorokat csinaltuk akkor ez az info jott, lehet hogy valami kereskedelmi gorbehez merte?
Varj, lehet hogy az volt a baj, bar akkor is megoldas az autokat ejszakai(bb) tarifara atvinni, hogy ha nincs konnyen kapcsolhato kapacitas, akkor draga tartani a gorbet! Elnezest, rossz gondolatmenetet vontam le. Tehat amikor 3-kor kapcsol egy csoportot akar fel, akar le, nem tudja befolyasolni a fogyasztast. Igazad van, nem ossz aramra hanem kimondottan a vezereltre es a gorbe tartasra (=kiszamithatosag a termeloi oldalon = olcsobb) vonatkozott az o problemaja.
Elnezest kerek.
A hirados meg tuti volt, lehet hogy valami specko szegmensre neztek, de tuti hogy MVM-bol jovo infot mondtak, es a legkondi volt a fo ok.
Ha sut a nap, besut az ablakon, sok helyen mar egy fok hiszterezist se szeretnek, egybol indul a komfortositasra a rendszer (de konnyuszerkezetesben vagy a surun elofordulo tetosikablakos tetoterben indokolt is sokszor). Irodakban meg plane reggeltol estig megy valami... ha ilyen uvegtombok mint ahol en most ulok akkor nem is meglepo. Sztem most futenek, de par napja meg hutes volt. -
julius75
aktív tag
Havi 1 millió körül fizetek áfát, évi 9-10 körül összesen.
Maradjunk annyiban, hogy nekem nem éri meg a navbarát lízing, másképp meg nem megyek bele.
A Raptorom után nincs cégautó adó, mert haszongépjármű......
Szóval amit korábban nekem tanácsoltál, azt inkább fogadd meg te, és olvasgass bátran a témában.
Viszont ne haragudj, részemről ez meddő vita, szóval kiszálltam. -
arnyekxxx
veterán
válasz Man0gatya #184 üzenetére
Ezzel csak az a baj, hogy a napelem nem akkor és nem annyit termel amikor és amennyire szükség van hanem annyit és akkor amennyit és amikor az időjárás engedi. Szóval a napelem mellé fel kell építeni ugyanazt a kapacitást gyorsindtású erőműben (ami mifelénk az igen drágán üzemelő gázerőművet jelenti) ezt a kapacitást folyamatosan üzemben kell tartani készen az azonnali indításra (a nap a fél ország felett el tud tűnni villámgyorsan) ami összességében eléggé drágává teszi az ingyenáramot és pont az nem fizet ebbe a drágulásba semmit aki miatt az egész probléma létezik: az adveszórás napelemes.
persze én támogatom a napelemet, csak akkor a napelemtulajdonos kapcsolódjon szépen le a hálózatról, oldja meg a tárolás kérdését saját zsebre, ne másokéval verje a csalánt.
[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz arnyekxxx #185 üzenetére
azért az állam is keres a napelememen... évi cirka 5-6 tonna CO2 kibocsátását spórolja meg az állam csak az én rendszeremen... Ez a kvóta az országok között adható vehető... így ha ezt az állam eladja akkor cirka 100-150 dollárt keres az én napelememen a szolgáltató... Illetve az én áramom termelése nekik azért nem annyiba került mintha a hálózatot használnám...
Szerinted mi lesz azzal az árammal amit én az utcában megtermelek? Segítek ki se megy az utcából elfogy utcán belül... Így pakstól idáig 0 a hálózati vesztesége a szolgáltatónak amikor visszatermelek... Elnézést de ezt már hagy vegyem ki amikor nekem kell... Amúgy a törvénnyel ami most hatályban van egyetértek egy szint feletti napelemes rendszerek fizessenek a hálózat használatáért... Jelenleg ez 4 kWh-óra feletti rendszerekre vonatkozna és jelenleg 0 ft ez a díj de ezt tudják bármikor módosítani...
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
válasz julius75 #124 üzenetére
Az hogy jön ki?
136 lovas, automata elektromos 9.2/10.2m
136 lovas automata füstös pedig 6.2/7.2m3m a különbség, nem pedig 5-7m
204 loves elektromosnak meg füstös párja sincs.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
axioma
veterán
válasz arnyekxxx #185 üzenetére
Vagy megcsinalni amit a nemetek, korlatozast kikuldeni a kiseromuvesekre... nem egy urtechnika. Ha ilyen gond lenne. De nincs. A helyi termeles jelenlegi merteke es meg egy nagysagrendi bovules eseten is csak csokkenti a tavhalozat max. kapacitas-igenyet, novelni nem tudja.
[ Szerkesztve ]
-
julius75
aktív tag
-
WiZARD
addikt
válasz julius75 #189 üzenetére
Kona EV árlista - kisebbik 9,2/10,2 millió (felszereltség függően) állami támogatással
Kona füstös árlista - 136 lovas automata 6,2/7,2 millió (felszereltség függően) kedvezményes áronPersze lehet a 200+ lovas full felszereltségű elektromost egy fapad kéziváltós 115 lovashoz hasonlítani, akkor tényleg meglesz a 7m különbség...
Mint ahogy egy Ferrari is drágább egy Suzuki Swiftnél.Egy Highline Golf (ami méretben jóval kisebb mint egy Leaf), 150 lovas benzinnel 8 millió, dízellel 8.8 millió, és akkor még nincs benne semmi extra.
Most kiváncsiságból megnéztem egy 40kWh Tekna Leaf szintre extrázott Golfot. A Golf listaára extrákkal (led fényszóró, állófűtés, kulcsnélküli bejutás, sávtartó, tolatókamera, navigávió, stb) 10.8 millió Ft[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Mármint a benzines 10.8, dízellel 11.6
(Vagy milyen hasonló méretű autóra gondoltál, amit meg lehet kapni 6-7 körül azonos felszereltséggel, és menetteljesítménnyel, főleg amit a 217 lovas Leaf mellé tennél? Mert 11m körül még csak egy kisebb, 150 lovas Golf van)
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
julius75
aktív tag
Kona EV Style: 12.699millió
Kona Style (füstös): 6.099-től 8.099-ig
Segítek neked: 12.699 - 8.099 (a legdrágább) = 4.6millió, a legjobb esetben is. Ennél csak rosszabb verzió létezik.
Kérlek, ne akarj meggyőzni arról, hogy tisztán financiális okból megéri, mert nem éri meg.
Ahogy korábban írtam: van évi 4000kWh hálózatra visszatáplált (felesleges)energiám, 15 millió forintom új autóra, és egy kft-m, ahol el tudom amortizálni + évi 20ezer km-t mehetnék "ingyen", kb. ennyire lenne elég a fel nem használt villanyom.
DE ennek ellenére sem éri meg jelenleg.A másik: nekem nem opció a 40kWh-os akku, a 64-es már igen.
Mert ha hasonlítunk, akkor itt is hasonlítsunk. Az alig 200km-es hatótáv (40kWh esetén) ugyanis nem hasonlítható egy gyakorlatilag végtelen hatótávú (mert benzinkút 3 km-ént van) autóval.Pl. egy Kia Sportage 1.6 bőven elérhető 7 millió alatt listaáron(!)........
mondjuk a Kona 12.8-al szemben.És kérhetem hogy a Golfot ne egy Leaf-fel hasonlíts össze...
[ Szerkesztve ]
-
WiZARD
addikt
válasz julius75 #192 üzenetére
Nem azt mondom, hogy megéri, csak hogy ne almát hasonlítsunk körtéhez.
Egy 120 lóerős, 12 másodperc alatt 100at elérő autót hasonlítasz egy 204 lóerős autóhoz, ami 7 mp alatt 100on van. (Biztos szívesen mennék napi szinten többszáz km utakra egy ilyen 3 hengeres erőgéppel, amivel egy kamion előzését is 8x meg kell gondolni)Egy fapad, 132 lovas Sportage valóban 7m alatt van. ÉS? (Tekna Leaf-hez hasonlítható felszereltséggel gyorsan 10 felett van) Egy robogó meg 1 millió alatt, egy bicikli meg 100ezer alatt, gyalog meg max a cipő kopik a lábadon.
Tisztán financiális oldalról mi éri meg egy jól karbantartott, használt 5-10 éves Suzuki Swifthez (vagy bármi egyszerű, fapad autót írhatnék) képest? Semmi, mert az első 100 km után elbukod egy ilyen árának többszörösét amikor a 0 km új autóból egy használt autó lesz.
Én nem akarok meggyőzni senkit, csak ne ferdítsünk már és legalább hasonló tulajdonságú, felszereltségű autókat hasonlítsunk egymáshoz, ha mindenáron hasonlítani akarunk.
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
julius75
aktív tag
"Nem azt mondom, hogy megéri, csak hogy ne almát hasonlítsunk körtéhez."
Pont ezt csináltad a Golfos hasonlattal."Egy 120 lóerős, 12 másodperc alatt 100at elérő autót hasonlítasz egy 204 lóerős autóhoz, ami 7 mp alatt 100on van."
Nem versenyre készülünk, hanem közúton akarunk vele közlekedni. Oda még éppen elég a 120 lóerő.....de amivel a 4.6 milliós különbséget számoltam neked, az 177 a 120 helyett..vagy ez már nem volt fontos?
Ami meg az EV autó 204 lóerejét illeti, ha kitaposod a szemét pont lefelezed a hatótávot is."Egy fapad, 132 lovas Sportage valóban 7m alatt van."
Nem, ez már ennyiért nem fapad. Semmivel sem jobban mint a Kona EV.
Nézz utána jobban."Tisztán financiális oldalról mi éri meg egy jól karbantartott, használt 5-10 éves Suzuki Swifthez (vagy bármi egyszerű, fapad autót írhatnék) képest? Semmi, mert az első 100 km után elbukod egy ilyen árának többszörösét amikor a 0 km új autóból egy használt autó lesz."
Nem erről volt szó. Szalonautókat hasonlítottunk össze, "füstöst" (ahogy te nevezed) a tisztán elektromossal. Én erre írtam az azonos kategória és felszereltség esetére a kb. 5-7 millió pluszt.Ennyit erről, ki ferdít, beszél mellé, értelmezi furcsán a dolgokat.
Részemről be is fejeztem veled a vitát. Értelmetlen. -
WiZARD
addikt
válasz julius75 #194 üzenetére
Hagyjuk, tartom magam az aláírásomhoz, és nem fogok soronként vitatkozni, azzal amikor 1 poston belül ellentmondásba kerülsz magaddal aki akarja úgyis megérti a leírtakat.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
axioma
veterán
válasz julius75 #194 üzenetére
Nem relevans az uj auto kulonbsege akkor, ha sporolasrol beszelunk, mert maga az uj auto full ellentmond a sporolasi elvnek.
Ennelk a plusz 5-7M-nak me'g en is azt mondom hogy jobb elkoltese az hogy a kedvenc fustosod melle amivel szaguldhatsz veszel egy bmw i3-at ingazni (hogy a premiumerzet-igenyed fedve legyen hetkoznap is), ha nagyon rettegsz az aram kifogyasatol akkor rex-eset. Mar sokkal jobb lenne az egyenleged, neked is a konnyebb parkolas miatt, a varosiaknak is mert nem 2+ literes motor pofog az orruk ala mikor araszolsz a dugoban, es az aram ara vs. benzinbol siman kijon az i3 plusz fenntartasi koltsege (kotelezo, muszaki vizsga es szurocserek). -
Máté94
addikt
Úgy tesztek, mintha az autó vásárlás pusztán befektetés lenne. Megsúgom: nem az.
Sokkal de sokkal többet nyom a latban az érzelmi töltet, mint amennyire azt sokan elgondolják.😉 -
julius75
aktív tag
Nem spórolásról beszéltünk, hanem szimplán egy hasonlítás volt részemről. Egyszerűen annyit állítottam, hogy kb. 5-7 millió a felára az elektromos autónak.
Ezek tények, csak sajnos a csóró fórumtárs képtelen ezt felfogni, helyette engem nevez idiótának.
De tegye, ha ettől jobb a kedve, engem nem igazán érdekel, saját magát minősíti vele.
És ez nem minden, mert hétfőn beszélgettem egy utcabelivel, (nissan szalonban értékesítő), hogy hiába is akarnék egy Leaf 62-est venni, mert nincs. 11-12 hónap a szállítási határidő. -
#59063552
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Blu-ray lejátszók
- Autós topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- NBA és kosárlabda topic
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!