- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Magisk
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- A Xiaomié lehet a Snapdragon 8 Gen 4-es elsőség
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Júniusban végre bemutatkozhat az új Gears of War játék
gp Több mint négy és fél év telt el az utolsó rész óta, szóval ideje lenne megkapni a folytatást.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
ph Félmillió forintba kerül az LG új, 240 Hz-es gamer monitora. Megnéztük, mit tud!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hroberto
veterán
-
julius75
aktív tag
Egy éve számolgatom mit kéne venni, phev-t vagy full elektromost.
Van egy kft-m, ahol mint céges autó szerepelne, tehát amortizációs költségként adóalap csökkentő....
Mivel zöld rendszámos, nincs súlyadó, cégautó adó, de van ingyen parkolás.
Van hozzá évi 4000kWh megtermelt villamos (nap)energiám, amit jelenleg a legrosszabb hatásfokkal télen elfűtök. Ez kb. 20.000km-re elég, vagyis egész évben "ingyen" autóznék....
Hab a tortán, hogy pénzem is lenne rá, max. 15 millió.
De nem veszek, sem elektromost, sem hibridet. Nem vagyok hajlandó egy vasat sem fizetni érte, amíg ennyire túlárazottam akarják rámsózni.
5-7 millió a felára egy elektromos hajtásnak, legyen az Leaf, Outlander, vagy egy igénytelen Tesla.
Ba@ák meg, veszek egy Ranger Raptort -
axioma
veterán
Eleg sommas velemenyt fogalmazol meg. Azert ne felejtsd el, hogy vannak itt akik hasznaljak az elektromos autokat, es ismerik az elonyoket, hatranyokat, valamint az autora kapott altalanos reakciokat. Peldaul nem csak legszennyezes (helyi) a nulla, hanem a zajszennyezes is... mindenki azzal jon hogy milyen jo csendes. Multkor felvettem egy stoppos part, es azt hittek bedoglott es nem tudunk menni vele, mert nem volt motorhang...
-
axioma
veterán
Az ion-unk 2.25M-ba kerult (full elektromos, meloba ingazashoz nekem)
A csaladi Ampera 3.85M-ba, a ferjem ingazik vele akkor vegig elektromos uzemben, amikor meg videkre kell akkor benzines. Szoval a te autodbol a kettore is kijon jopar ev uzemeltetes is me'g...
Termeszetesen hasznaltak, de igy mar penzben megeri, kb. 3 even belul jobban allok csak az ingazast szamolva mindkettonel, mint a full benzinesnel. Extrem esetek kivetelevel otthon, nappali arammal toltve es azzal az arral szamolva.[ Szerkesztve ]
-
hhenry
őstag
Nálunk van a családban elektromos de én továbbra is a Toyota priusokban hiszek
-
hroberto
veterán
Senkit sem akarok lebeszélni a használatukról, de nekem eszemben sincs e-autót venni.
Ahogy mondtam is, semmi előnyüket nem látom, hosszú távra erős kompromisszumokkal alkalmasak, úgyhogy már itt el is véreztek.
És mi lesz ezekkel 10 évesen...?Mondjuk a jelenlegi modern autók (nem elektromosak) is kifejezetten csendesek, ami bizonyos esetekben hátrányos is lehet
(a gyalogos pl. nem hallja meg adott esetben).Szóval csak használjátok nyugodtan, én még egy jó darabig maradok az őskorban.
Ja, van egy e-bike-om, azt viszont ajánlom mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Somatom
veterán
Ezt nem értem. Normális ember eleve nem választ olyan lakóhelyet, ahol nem nő pálma a tengerparton. Olyan helyen meg nincsenek csúnya mínuszok. De, ha már kínozza magát, akkor miért akkuval fűt? Az oroszok a fos Zaporozsec -be is tudtak rakni benzinkályhát.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axioma
veterán
Nyilvan aki messzire is jar ott jobb a plugin hibrid. Bar ha valaki nem pont a palyan szaguldast akarja, akkor a range extender (sokkal egyszerubb konstrukcios megoldas) lenne igazan az idealis.
De a mi lesz ezekkel 10 evesen-re tudok valaszolni: 18 evesen adtuk el az I-es priust, amiben 16 evesen kellett a cellakat cserelni (tobb reszletben tortent, kb. szumma 300e koltseg volt). De az ma mar 20 eves technologia! A 20 evvel ezelotti telefonok akkujai mit tudtak _teljesitmenyben_? Akar terfogathoz, akar arhoz. De akar azt is mondhatnam hogy ismerosom 102%-os akkuallapottal vett (ertsd: gyari kotelezo ertek feletti) 4 eves i3-at. -
axioma
veterán
A zold rendszamos priusokkal az a baj, hogy ami elerheto arban van mar az mind csak az alibi 25km-t tudja idealis esetben hogy megkapja a zold rendszamot. Ezt mar en is kevesnek tartom ingazasra, pedig en is szerettem a priust es vettem volna ujra, raadasul az tudta volna az 5 szemelyt (az Ampera 4 fo"s, ami neha van hogy plusz logisztikai atgondolast kivan pl. vendeg jon az amugy 4 szemelyes csaladba). Ami tudja azt az egeszseges 50-70-100 km-t csak elektromosan, az meg egyreszt joval dragabb, masreszt szinten 4 szemelyes.
Termeszetesen IMHO, csak azert mondom hogy nalunk mi volt a kivalasztasnal az ellenindok. -
njnl
aktív tag
Egy észrevétel a cikkhez.
Otthoni felhasználásra 32 amper áramerősség igényelhető teljesen ingyenesen. Így ezzel lehet számolni, ebből pedig már van tartalék a töltőnek is.Cs.A K. [SX-Z] [H7] [H8] [H-P30P] [I13P] [H-M5P]
-
Somatom
veterán
Egy-két autót nem érez meg a rendszer. Viszont, a környezetvédelmi értéke is zéró. Itt most arról van szó, hogy mik a következményei annak, ha 100 -ezres, milliós nagyságrendben kell számolni a villanyautók okozta hálózati többletterheléssel. Az nem válasz, hogy egy adott lakóterületen tíznek mázlija volt, 1000 -nek meg fityisz.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
batai15
félisten
Az elektromos autó lesz a jövő,viszont jelenleg a Toyota féle hybrid rendszer a legjobb megoldás ha valaki nem akar dízelt ,és nem kér a kis köbcentis fűnyíró motoros autókból amik amúgy sem esznek kevesebbet mint a régi nagyobb szívó motorok
-
Somatom
veterán
-
félisten
5x10-es réz földben óra és beállónk közé, mert gondolok a jövőre. Ugyan 1 fázis van, de a bővítés a legkevesebb.
Most 3x0.75 megy ki, valami barbár építette 10 éve, sima kábelt elásta az idiótája.[ Szerkesztve ]
-
jacis
nagyúr
Nagyon jó cikk volt. Látszik, hogy sokat foglalkoztál vele Bocha. Köszönjük
[ Szerkesztve ]
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
Somatom
veterán
válasz Kolondrum #90 üzenetére
Az utca és a röfi közötti fejlesztés a legkisebb probléma. De, mit érsz vele, ha a szolgáltató nem tud több áramot adni, mert pl. a trafóház nem bír többet? A biciklivel járó szomszéd Pista bácsit nehéz lesz meggyőzni arról, hogy beszálljon egy új trafóházba.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
félisten
Való igaz, én a 3x16A-el is meg lennék elégedve ha oda kerül a sor, de egye fene 1x16-ról is eltöltögetném a dual Model3-ast, jól mutatna a beállón, üsse kavics lassan menne a derej bele Itt nincs Pista bácsi, szomszéd is alig, most kapódik fel a hely, remélem nem betokosodottak jönnek ide.
Ilyen környezetben élhetőbb a dolog, mint a társasház előtt az utcán ahol mindig telibe ##@@ a galamb és felakadtam a gödörben. Kíváncsi vagyok ott hogyan lesz megoldva a töltés és annak lesz e gazdája, mert tapasztalatom szerint aminek több gazdája van, annak egy sincs. -
Somatom
veterán
válasz Kolondrum #94 üzenetére
Egy Tesla? Nemáááá! Semmi egyéniség sincs benne. Egy Corvette C3. Na, az Cool és szarok a 3x16 Amperre.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#96302336
törölt tag
Rengeteg sebből vérzik a mostani elektromos autózás. Ezeket előbb-utóbb meg kell oldani, mert ha úgy fog elterjedni, mint a múlt század elején a benzines, akkor nagy bajban lesz az energiaipar.
Kezdjük mindjárt a töltéssel, ha már a cikk ezt részletezi. Ha már több lesz az elektromos autó, mint a belső égésű, és nincs fejlesztve az elektromos infrastruktúra, akár össze is omolhat a villamos hálózat. Vegyünk példának egy 30 ezres kisvárost. Mondjuk legyen minden második családnak elektromos kocsija, ez úgy saccra 7000 autó. ezzel mennek el ugyanazokra az utakra, ahová eddig is a belső égésűekkel. Este szépen hazaérnek és felteszik a töltőre. Persze nem egyszerre fog megtörténni, de kb. 3-4 órás intervallumon belül, és éjjel gyakorlatilag az összes kocsi fenn van az elektromos hálózaton. Ez 7000X2,2kW/h. A mai elektromos hálózat, ami az utcákon van kiépítve nem erre van tervezve. Jóval alacsonyabbra méretezett, Egy átlagos 3-4 fős családi ház jelenlegi havi energiafogyasztása 340kWh. Tehát napi 10kW körül van. Ez az elektromos autó töltésével minimum a duplájára emelkedik. Nem bírja az elektromos hálózat, ha nincs fejlesztés. Országos szinten óriásira fog nőni az energiaigény. Menjünk tovább. A közösségi töltőállomások is át fognak alakulni. Egy belő égésű motor tankjának totális feltöltése kevesebb, mint másfél perc alatt megvan. Gyors töltéssel egy elektromos autó minimum fél óra. Ahhoz, hogy hatékonyan működjön a töltőhálózat, nem lesz elég a 6-8 kiszolgáló állomás, legalább a triplája, vagy négyszerese kell, tehát 20-25 töltő állomás kelleni fog, mert drasztikusan nő a várakozási idő. És ide nagyipari energiafogyasztást kell számolni, akár külön transzformátor állomással, mert óriási energiaigényt kell kielégíteni.
Ahhoz, hogy az elektromos autózás hatékony legyen teljesen új alapokra kell helyezni az energiaipart.
És nem is beszéltünk még a hatótávról. A fuvarozásról, és a hosszú távú autózásról, ahol a megtett távolság minimum 400km/nap.
Jelen pillanatban az elektromos autózás nagyon drága, dacára, hogy olcsóbb a töltése. Az amortizációt, és a szervizt is figyelembe véve nagyon nem éri meg az elektromos autó, egyáltalán nem olcsóbb, mint a benzines. Nem térül meg belátható időn belül a használata, rengeteg kompromisszummal jár, ha hosszú távra akar valaki menni velük, sokszor elkerülhetetlen, az elektromos autó mellé a hagyományos is.
Térjünk rá vissza 30 év múlva, mikor már kiforrott technológia és háttér lesz hozzájuk.