- Mobil flották
- DIGI Mobil
- Milyen okostelefont vegyek?
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Netfone
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Engem az is érdekelne, hogy miből származna a többletenergia és az hogyan jutna el az egyes fogyasztókhoz. Több gátat építünk? Több uránt dúsítunk? Több szenet égetünk?
Nem kaphat egy teljes kertváros 3x16 Ampert hálózatfejlesztés nélkül. Honnan, miből lenne az alapanyag (fém) a vezetékekhez, transzformátorokhoz és milyen munkálatok szükségesek ahhoz, hogy a többletáram eljusson az összes röfibe? Vagy, napelem? Jó. Milyen anyagok kellenek egy napelem cellához, azok honnan és hogyan származnak? Mi a helyzet az akkumulátorok alapanyagaival?[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
shifty!
senior tag
Köszönjük a cikket, korrektek a hivatkozások, energetikailag megáll a lábán a mondandó.
A fenntartási / felújítási / üzembentartási költségekkel kapcsolatban egyetértek. Nagyon, nagyon gyerekcipőben járó technológia a villanyautózás minden tekintetből.
A hazai szabályzási környezet pár tekintetből kitett a politikai irányvonalnak, az ingyen töltés nagyon jó beetetés volt, kérdés csak hogy ennek milyen háttérköltséget kellett bepumpálni a szolgáltatókhoz, azt megnézném azért, hogy milyen költséget emésztett fel, és milyen megtérüléssel számoltak, már ha számoltak... - politizálásba véletlenül se menjünk bele, de a cikk is írta, a támogatási körülmények hajlékonyak, mint a nád."Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
WinstonWolf
senior tag
"...Én a napelem és házi akkumulátor megoldások kapcsán azon somolygok, hogy tök jó, hogy anno a nagy elektromos hálózatok arra épülnek az egész világon, hogy mennyivel költséghatékonyabb nagy (és jó hatásfokú) erőművekben termelni az elektromos energiát, amit aztán a felhasználókhoz juttatunk el - erre most pont arról szól a fáma, hogy milyen jó dolog a személyes házi erőmű..."
Most sincs ez másképp. Senki sem mondta, hogy a HMKE-esetében költséghatékony lenne egy gázturbina, vagy mini szénerőmű. Arról szól a történet, hogy ha és amenniyben van rá pénzed és lehetőséged telepíthetsz egy nulla fosszílis energiaigényű erőművet a házadra, ami arra jó, hogy ad-vesz mérőn át rá tud termelni a hálózatra, amit te majd el tudsz fogyasztani napsütésmentes időben. Senki sem mondta azt, hogy a háztetőn lévő naperőművek oldják majd meg a hazai bauxitfeldolgozás energiaigényét. Ne keverjük össze a szezont a fazonnal...
"...Ott sem jön ki a pénzügyi matek, sehogy sem. 20-30 év múlva (ha egyáltalán még ugyan az a rendszer lesz fent, ami azért nem garantált) a napelemek már eredeti teljesítményük töredékét fogják tudni...."
Megintcsak van gond a buksiban. A normálisabb napelem gyártók 20-30 év teljesítménygaranciát adnak a paneljeikre. Azaz, ha ezen időtartam alatt a napelemnek csökkenne a gyári bemérés alapján vállalt teljesítménye (Kb 10% a határ) akkor garanciában kicserélik. Egy napelemes rendszer Break Event Point-ja 7-9 év. Azaz ennyi alatt térül meg általánosan a beruházása. Erre tervezzük.
Jó lenne ha picit utánaolvasnátok a dolgoknak, mielőtt elkezditek terjeszteni az igét.
[ Szerkesztve ]
WinstonWolf - A második farkas, aki sütni tud.
-
hroberto
veterán
Teljesen igazad van. Vicc az egész!
Megbolondítják az embereket ezzel az elektromos autó mizériával. De az apró betűs részeket még apró betűkkel sem közlik.Nekem az nem világos, hogy miért pont ezt erőltetik?! Miért nem az üzemanyagcellás autókat?
Miért nem jó a hidrogén üzem? Mert ugye a hidrogén az az elem amihez gyakorlatilag korlátlan mennyiségben hozzá lehet jutni.
És ha ennyi pénzt öltek volna ebbe a technológiába, gyanítom, hogy jóval előrébb járnának már mint az elektromos sz@rokkal. Amik 10 év múlva gazdasági totálkárosak a drága akkuk miatt.
Gondolom azért erőltetik az elektromos szutykokat, mert bizonyos csoportoknak ez a gazdasági érdekük, nem azért mert ez a legésszerűbb...Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
WiZARD
addikt
Megéri-e?
Hülyeség erről beszélni bármi új autónál. Egy jól karbantartott 10-20 éves autó, az megéri, elvisz A-ból B-be, nem ázol el, van fűtés, nem veszít az értékéből.
Minden újabb, szebb, jobb az csak plusz luxus, amiről q nehéz excel táblázatban kimutatni, hogy megérné.10 milliós Leaf mellé mondjuk egy Qashqai-t tennék, hogy azonos márkánál maradjunk. Hasonlóan felszerelve (extrák, motor teljesítmény, automata váltó) az is 9-10 m.
Füstösnél lehet havi 50-90k körüli költséggel számolni, a megtett út függvényében, átlag usernél. (adókkal, benzinnel, parkolási díjjal, szervizeléssel) Ugyanez a havi 1-2k km meg havi 6-12 ezer forintos áramszámla, ha nem épp ingyen tankol a tulaj...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****