- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 9T Pro - tizenegyes!
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
Hirdetés
-
Bővíti a ROG Ally garanciáját az ASUS
ph Az egyes termékek, kártyaolvasóval kapcsolatos problámájára reagált a cég.
-
Kulisszák mögötti videón a hamarosan megjelenő Stellar Blade
gp A kizárólag PlayStation 5-re szánt akciójáték alig két nap múlva debütál.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Az a rohej, hogy nem halozatot kene fejleszteni, hanem tarifarendszert... hiszen csak max. idoszakban van a jelenlegi infrastruktura kihasznalva, ejjel siman mehetnenek az autok. De se a vezereltet, se a B tarifat nem engedik toltesre hasznalni, ez tulajdonkeppen oka a bovitesi igeny felmerulesenek.
Ezt mikor fogja valaki megerteni... agyrem. Dolgoztam a vezerelt aram iranyitasa kozeleben, muszakilag semmi akadalya nem lenne, csak torvenyileg szar az egesz (pontosabban elavult elvek menten szervezodott es tudtommal meg mindig nincs akarat se a korrigalasra). -
axioma
veterán
válasz #96302336 #96 üzenetére
Elterjedesrol: naponta megyek at 2x a Vaci uton az Arpad-hid kozeleben. Ez mar az irodahazak, belvarosba befele forgalom. Egy lampavaltasra mintegy 50-60 auto megy at egyiranyban, es ebbol 1-2 zold rendszamos a jellemzo. Mikor fog ez me'g elterjedni... nagyon messze vagyunk tole.
-
Rolly
veterán
válasz Kolondrum #90 üzenetére
nálunk 3x32-ig bővíthető a ház... jelenleg 2x16+1x20 (3 fázis) van... 25A-es fi relé már simán nem kapcsolható vissza ha vissza akarom kapcsolni mert a 3 fázisból az induló cuccok többet rántanak fel egyszerre mint 25A ... tehát ha - mint múltkor - levágom a fi relét akkor minden kismegszakítót le kell kapcsolnom... fi relé fel majd egyesével kapcsolom fel a köröket... 1-2 hónap és hívok villanyszerelőt, hogy a fi relét cseréljük nagyobbra... 40-esre mert jön még egy nagy fogyasztó... Illetve valószínű kellene bővíteni 3x25A-ra...
-
hhenry
őstag
válasz Juhaszatti #105 üzenetére
Olvasd el az I pacet,hogy mennyire hatékony
-
hhenry
őstag
válasz Juhaszatti #109 üzenetére
A fogyasztásról beszélek
-
Somatom
veterán
Nem vágom, hogy mitől lesz ez olcsóbb. A benzin és a dízel árának a legnagyobb része adó. Azzal az adóbevétellel mi lesz?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
hroberto
veterán
Akkor azt magyarázzátok már meg, ha minden olyan egyszerű, és költséghatékony, és űberf@sza ami elektromos, akkor miért nem jár mindenki ilyennel?!
Kicsit ki kellene húzni a fejeket a homokból, és talán látnátok, hogy mégsem minden fenékig tejföl ami elektromos...
Te bérelsz e-autót? Tudtommal a lakóhelyem közelében nem is lehet, azt meg ne is firtassuk, hogy az autóbérlés mennyibe kerül, plusz a vele járó macera megint...
Lehet, hogy ez a jövő, de a jelen semmiképp!Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
Erre csak annyit, hogy egyszerű fizika. A fűtés, a klíma és minden fogyasztó ami energiát vesz fel, az akkuból veszi, mert ugye nincs más. Ez hatással van a hatótávra, gondolom nem kérdés.
A másik dolog, hogy hidegben az akkumulátor teljesítménye bizonyos mértékben csökken. Ez szintén negatívan befolyásolja a hatótávot.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
axioma
veterán
válasz #06658560 #117 üzenetére
Ezt mondom, hogy az elvileg varhato egyik legnagyobb surusegnel is csak par % rohangal zold rendszammal, es a felerol lehet hogy le is veszik nemsokara. (Amugy idonkent szlangal a cegunk melletti kis utcaban egy Tesla is, jol megneztem multkor, a m.tarsak meg hogy mit nezek ).
Kamu hibrid nekem is az, aminek van egy bazi nagy, az autot full dinamikussa es baromi nagy fogyasztova tevo motorja, es csak eppenhogy gyari ertekkel eleri a 25km-t az alternativ elektromos kepessege, csak a zold rendszam miatt. Kozben meg indokolatlan pazarlas (mind a merete mind a fogyasztasa) kornyezetszennyezesileg, nem is jellemzo hogy arambol mennenek vele, van aki "annyira rohan hogy nincs ideje toltore dugni" - azt se hasznalja ki, mert az ingyen parkolas kellett neki. -
axioma
veterán
válasz hroberto #122 üzenetére
Felreertetted a berlest. Aki havonta 1x akar videkre menni kozben meg napi <50 km ingazik, az vegyen egy pici elektromosat es bereljen az extra utakra benzinest, ez volt a felvetes.
(Mondjuk en az Ampera mellett szavaznek igy is, de 5 szemelyesben ott a Mitsu Outlander is csak az mar nekunk nagyon batar, unszimpi konstrukcio, es a garazsba se ferne be.)Amugy mint latod nalunk mivel a toltes megoldhato, hetkoznap csak elektromosan kozlekedunk dolgot megoldottuk. Azt megertem, hogy a lakotelepen ez ma nem feltetlen megoldas.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz hroberto #129 üzenetére
De nem annyival mint amennyit nyersz rajta 5 ev alatt, hiaba hasonlo a hanyados, a forintalis felar kisebb. Extrem, hogy en Suzuki Alto-t adtam el 400e-ert es lett az Ion 2.25M-ert, de ezt mar 3 ev alatt kitermeli (mai aron nezve mindent, benzin, parkolasi lehetoseg melonal es ado jellegu tetelek). A prius I - Ampera csere is hasonlo lett, picit erosebb, az 600-ert ment el, ott kisebb lesz a nyereseg mert a ferjem nem kell - jelenleg - fizessen a parkolasert. Sajat napelemmel viszont mar az is hamarabb bejon.
Amugy mit tennel a 2011-es Peugeot Ion es a 2013-as Ampera muszaki szinvonalanak megfelelo alternativakent? Azt is meg kell jegyezni, hogy ezek a korukhoz kepest atlag feletti extrasok. Egye fene, az automata valto nelkul mondhatsz. -
hroberto
veterán
Így nagyjából megnéztem, hogy egy 2011-es Ion nagyjából 2 és fél milla.
Azért ennyi pénzért van bőven választási lehetőség, jóval fiatalabb autók közül. Főleg ha kisautó a kiszemelt.
Mondjuk én bíztos nem mernék már megvenni egy 8 éves elektromos autót (dízelt/benzinest sem veszek ilyen "öreget").
Hogy mikorra termeli ki a felárat, az nagyrészt attól függ, hol tud az ember potyán tölteni.
Ha nagyrészt otthon kell ezt megoldani, akkor már más a helyzet. És ne abból induljunk ki, hogy az átlag magyarnak az otthonában telepítve van egy 2-3 milliós napelem rendszer, mert nincs!Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
julius75
aktív tag
Mert a hulladék, más által szétbarmolt szarokból már megjöttem.
Van elég dolgom, problémám anélkül is, hogy még azon kelljen idegeskedjek, mikor-hová nem jutok el mert éppen elromlott az autóm....
Amúgy meg rosszul tudod, vállalkozó sem igényelhet vissza áfát személyautó után...... -
#06658560
törölt tag
-
axioma
veterán
válasz hroberto #133 üzenetére
Nem olvastad figyelmesen.
1. nappali arammal szamoltam a fogyasztasat (te'li atlag 17kWh per 100 km), szinte mindig otthon toltottem (de ha nem azt is ugy vettem)
2. a napelemben az a buli, hogy ha vennek egy 3M-s rendszert az fedezne a lakast, ha veszek egy 4M-sat, az fedezi a lakast plusz a ket auto ingazasat...basszus, 8 eves auto az boven frissebb, mint barmi amit korabban vettem... jo, legyen 2.5M-ert, akkor maris kerestel nekem fel ev alatt 250e-et azzal hogy megvettem az iont nekem a kisauto amig nem volt kicsi a hatso ules a gyerekeknek kispolszki volt
-- szoval akkor vehetjuk ugy hogy nem az elektromossag a draga hanem a fiatal auto.[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
-
hroberto
veterán
A napelemben az a buli, hogy ha utánaszámolsz nem is buli. Csak szimplán előre kifizeted a villanyszámlád.
Szóval nullás villanyszámlát szerettem volna, ezért kértem egy árajánlatot.
Havi 5000 HUF a villanyszámlám. Nem sok...
Ahhoz, hogy ne fizessek semmit egy másfél millás rendszer szükséges.
Ennek a megtérülési ideje havi 5000-el számolva 25 év. Szóval 25 év múlva lennék nullán, ha nem kellene invertert cserélni, de szinte biztos, hogy kell, ami százezres tétel.
A napelemek várható élettartama kb. 25 év.
Összegezve a dolgokat, mire el kezdene egy kis pénzt termelni, valószínűleg le kell cserélni, mert élettartama végén jár.
Úgyhogy csak annyi történne, hogy egyösszegben előre kifizetem a villanyszámlám.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
Rolly
veterán
válasz hroberto #140 üzenetére
Kis rendszer fajlagos költsége magasabb... De téged erősen átvertek, mert 1,5 milliós rendszer többet termel mint ami neked kell ... Neked évi 1500 kWh lehet a fogyasztasod... Ahhoz ideális tajolas szerint 1,5 kWps rendszer elég... Ennek anyagkoltsege 500-550 ezer Ft plusz szerelés tehát reálisan 700e Ft körül alakul, de ilyen kis fogyasztáshoz nem ajánlott a napelem... De mint látod az általad írt 25 év inkább 11-12... Még a te esetedben is.
Nekünk4,77es rendszerünk van 12 év a megtérülés mostani villany ár alapján. 25 év múlva a panelek cirka 80% felett kellene még hoznia...
Mi két éve telepitettuk, azóta a havi rezsink (viz, gáz, villany) havi 10ezer alatt van. 110 nmes ház...Tehát röviden:
- ideális tajolas esetén 8-9ev a megtérülés rossz tajolas esetén lehet több...
- ha most van rá valakinek pénze és tetoje annak szerintem kötelező beruházni rá gazdasági és környezet védelmi okokból is...[ Szerkesztve ]
-
julius75
aktív tag
Nem jól tudod.
Kizárólag nyílt végű p.lízingnél van erre lehetőség, de ott meg kamatot fizetsz.....
Többször - többféle konstrukcióval átszámoltuk már, de ha olyan lízingszerződést kötsz, ami a navnak is tetszik, akkor nem éri meg.
Ha vállalod a kockázatot, és olyan futamidő / maradványérték párost választasz, ami mellett megéri, akkor jó eséllyel magadra vonod a hatóság figyelmét. Na nekem ez nem játszik.
Természetesen nagyobb cégnél, szélesebb müködési terület esetén ez finomítható, de nekem sajnos nem kifizetődő.[ Szerkesztve ]
-
#96302336
törölt tag
A hazai elektromos autók hányada nem mérvadó. Észak Európa lesz amúgy is az elsők között, ahol meg fog az arány fordulni. Amit felvázoltam, az nem két-három év múlva fog eljönni, hanem jóval később, mivel nem vagyok jós, nem tudom megmondani az idejét, de látva a robbanásszerű terjedését, szerintem nem is túl későn. A nagy olajvállalatok sem véletlenül vásárolják be magukat ebbe a szegmensbe. Csak igazából aggódom, mert a jelen állás szerint nem bízom abban, hogy időben meg fog valósulni itthon egy olyan hálózat fejlesztés, ami el fogja bírni a megszaporodó e-kocsikat. Külföldön ez ugyanolyan probléma, de ott már folynak ezzel kapcsolatban tanulmányok. Akárcsak az elektromos teherszállítás egyszerű és hatékony töltésével is, lásd németek, ahol kísérleti jelleggel kiépítettek egy autópálya szakaszt, ahol az e-kamionok, mint egy troli, felső vezetékről tudják menet közben tölteni az akkut.
Ahogy a XX. század elején Henry Ford, úgy a XXI. század elején Elon Musk az úttörő a gépjármű iparban. A tendencia ugyanaz. -
cinemazealot
addikt
Nekünk egy 2,2 kW-os rendszer üzemel immár 2 éve (8 db panel és egy kétkörös, 3 kW-os inverterrel), ami kb. havi 7 ezer Ft-ot spórol meg nekünk. Mindez szűk 1,3 MFt volt, aminek kb. 15 év lesz a megtérülése. Ez hosszú idő és gazdaságilag talán nem érte meg, de úgy voltam vele, hogy inkább a háztetőn tartom a pénzem, mint a bankban. De bármikor dönthetek úgy, hogy kérek további 3 panelt, amivel kinulláznám az éves áram fogyasztásunkat és lehúzhatnám a megtérülést 12 évre.
E-autóban viszont egyelőre nem gondolkozom. Sokkal praktikusabbnak tartanék egy olyan megoldást, ami minden jelenlegi fosszilis üzemű járműre felszerelhető (pl. utólagosan felszerelhető agymotor). Ezzel hamarabb és nagyobb mértékben csökkenhetne a járművek káros anyag kibocsátása, mert többen megengedhetnék maguknak a beszerzését/beszerelését.
Arról már nem is beszélek, hogy az LPG üzemmel való ötvözés még drasztikusabban csökkenthetné a káros anyag kibocsátást, de valamiért ez a téma az utóbbi időben nagyon népszerűtlen. Pedig ma is legalább 10 Ft/km-rel olcsóbban utazom gázzal mint benzinnel (2002-es 1.3-as Suzuki Wagon R+, ami benzinnel 26 Ft/km-t, gázzal 15 Ft/km-t produkál). És még csak büdös/kormos sem vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
De mint látod az általad írt 25 év inkább 11-12... Még a te esetedben is. egészen addig a pillanatig amig a napelemes háztartások száma elenyésző és nem kérik meg a szolgáltatók az államot, hogy legyen szives kihúzni a törvényből az ingyenes ad-veszórakötelezettségüket. Hirtelen nagyot változna (illetve fog változni mert nyilvánvalóan nem fog örökre megmaradni ez az ingyenesség) a megtérülés ha fizetni kellene a hálózathasználatért ha már egyszer (illetve kétszer hiszen odavissza) használja a napelemjuzer a hálózatot.
-
cinemazealot
addikt
válasz arnyekxxx #146 üzenetére
"...ha fizetni kellene a hálózathasználatért ha már egyszer (illetve kétszer hiszen odavissza) használja a napelemjuzer a hálózatot."
Ilyenkor fog majd megnőni az igény arra, hogy a napenergia helyben tárolódjon, és ne kelljen visszapumpálni a hálózatba pusztán azért, hogy ne vesszen kárba.
A helyben tárolással pedig visszatértünk az e-autók problémájához. Pedig energiát tárolni akár úgy is lehetne, hogy egy komolyabb súlyt (pl. vizet) felemelek (felpumpálok) napenergiával hajtott motorokkal (szivattyúkkal) a magasba, amit aztán éjszaka leengedek és azzal ismét áramot termelek. Bár milyen szemétség már, hogy pl. 1 tonna 1 méter magasba emelése pusztán 0,0027 kWh (9810 J) helyzeti energiának felel meg... és ennél még jóval kevesebbet is tudnánk csak kinyerni belőle.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz cinemazealot #147 üzenetére
Ez egy jó ötlet. Csak kellene építeni hozzá egy hegyet a lakóparkban. Mondjuk, szemétből.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
<Adamsky>
nagyúr
Összefoglalva: ha k. sok pénzed van, akkor spórolhatsz igazán
.. ha pedig kevés, akkor - extrém esetben - be is szo*athatod magad egy - adott esetben - erődön felüli villanyautó vásárlással.[ Szerkesztve ]
-
kzcs
tag
válasz hroberto #125 üzenetére
Szia,
ezzel egyetértek teljes mértékben, de az én autóm ez esetben a következően működik:
Télen a fűtésre egy alapjárati benzin motor használat van a független attól, hogy EV üzemmódban van. Ez esetben vissza is tölt illetve a beállított hőmérséklet elérésekor leáll a motor. Aztán időszakosan ismét alapjáratra felkapcsol ha szükséges ismét a beállított hőfokot, hogy elérje. Tehát időszakosan fűtés közben visszatölt az akkura is.
A fűtési fogyasztás ez esetben 0,8 l (22°C) -1 (23°C) l/100 km.
Ha nem kapcsolok fűtés akkor hozzá sem nyúl a benzinmotorhoz, hűtés esetén még nincs nagy tapasztalatom mert szept végén vettem az autót és az időjárásunk mostanában nem veszi figyelembe a naptáratAz hogy más PHEV-ek miként működnek azt nem tudom, annyit igen, hogy az Amperák teljesen másképpen. Ott van álló fűtés-hűtés lehetőség ami nyilván akkumulátor igénybevételével működik. Nekem ez nincs.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi haladó szinten
- PlayStation 5
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gaming notebook topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- 27 hüvelykes, játékra szánt kijelzővel újít az MSI
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care