- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- 15 éves az első androidos Samsung telefon
- AGM M7 - elnyűhetetlen okostojás
- Telekom mobilszolgáltatások
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- DIGI Mobil
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Xiaomi Smart Band 8 - folyamatosan
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Máté94
addikt
Mert hidrogént 95%-ban metánból állítanak elő. Ez minden, csak nem környezetbarát. Egy üzemanyagcella hatásfoka 50-60% között mozog, míg egy elektromos 90 és afölött. A hidrogént pedig hatalmas nyomáson kell tárolni, sűríteni, ez sem kedvez a kiépítésnek. (Millió dolláros tételek)
Autókban nem, inkább hajókban és árufuvarozásban látom az értelmüket.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
Az emberek is hülyék. Ma láttam egy Citroen Méharit. Ki az a hülye, aki városi autónak inkább egy E-Golfot választana?
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
stefi76
tag
"
És ha ennyi pénzt öltek volna ebbe a technológiába, gyanítom, hogy jóval előrébb járnának már mint az elektromos sz@rokkal. Amik 10 év múlva gazdasági totálkárosak a drága akkuk miatt"Az ugye megvan, hogy a "hidrogénes" autó elektromos autó akkuval?
A "különbség", hogy teszünk a rendszerbe jó pár veszteséget azzal, hogy az elektromos áramot nem azonnal a konnektroból az akkuba töltjük, hanem elkezdünk vele előállítani különböző módon hidrogánt, majd azt megint veszteséggel vissza árammá.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
A hidrogénnél a korábban leírtak a szűk keresztmetszet: drága a háttérlogisztika. Egy hidrogénkút-hálózat kiépítése drága mulatság, főleg, ha kevés a hidrogénnel etetendő autó. Az elektromos (akkus) autó legfőbb előnye, hogy a kiszolgáló hátteret nagyjából a kiépült logisztikára fel lehet húzni...
Nem egy autógyár próbálkozott a hidrogén-alapú meghajtással, de az akkumulátoros megoldás jobbról beelőzte...
No és igen, ahogy írták korábban: per pillanat szénhidrogénekből a legolcsóbb előállítani hidrogént. Tehát adunk a sz@rnak egy pofont, már a környezetvédelem és gazdaságosság szempontjából...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Máté94
addikt
Miért vesszőparipa ez az 5 perces töltés? Semmi szükség rá. Bum, 30 perc. De tessék egy seggel levezetni 600-700 km-t és megérkezni bárhova, mint egy vizes lepedő. Én személy szerint nem tudok egyhuzamban levezetni ennyit, nem is akarok. Mindig megállok 300 km után WC/kaja/egyéb szünetre. Addig lehet autót tölteni és mire készen van az ember, már mehet is. Ez nem benzines autó. Ne ezeket a berögződéseket próbáld ráhúzni. Különben sem történt semmi ilyesmi, hogy ne lett volna töltő a videóban.
-
Máté94
addikt
Inkább csak az a tény, hogy nem tudod semmivel sem alátámasztani, amit állítasz. Az, hogy te kitalálod, hogy valami úgy van, az nem tény.
ABRP-vel számolva, 6 és fél óra alatt Budapestről Zadarba az alkalmatlan. Értem. De ez sem igaz, mert még benzin/diesel-el se jutsz le ennyi idő alatt a való életben.
Mindenki másnak ajánlom az oldalt, akit érdekel az elektromos autós útvonal tervezés. e-tron-t viszont ne nézegessétek nagyon.
[ Szerkesztve ]
-
Máté94
addikt
Nem igazán meglepő, hiszen ennek a kettő típust nem szerelték nagy akkumulátorcsomaggal. Egy Model 3/Kona EV/e-Niro már teljesen más világ lenne. Gondolom itt azért a használó se volt teljesen tisztában mit hogyan merre.
(#36) hroberto:
Ez így, ebben a formában hazugság. Megint csak a levegőbe beszélsz, amit előhúztál a kalapodból. Nem is értem, hogyan várod hogy bárki is komolyan vegyen, amikor még te magad se vagy hajlandó utánanézni dolgoknak.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Eleg sommas velemenyt fogalmazol meg. Azert ne felejtsd el, hogy vannak itt akik hasznaljak az elektromos autokat, es ismerik az elonyoket, hatranyokat, valamint az autora kapott altalanos reakciokat. Peldaul nem csak legszennyezes (helyi) a nulla, hanem a zajszennyezes is... mindenki azzal jon hogy milyen jo csendes. Multkor felvettem egy stoppos part, es azt hittek bedoglott es nem tudunk menni vele, mert nem volt motorhang...
-
Somatom
veterán
Ezt nem értem. Normális ember eleve nem választ olyan lakóhelyet, ahol nem nő pálma a tengerparton. Olyan helyen meg nincsenek csúnya mínuszok. De, ha már kínozza magát, akkor miért akkuval fűt? Az oroszok a fos Zaporozsec -be is tudtak rakni benzinkályhát.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
axioma
veterán
Nyilvan aki messzire is jar ott jobb a plugin hibrid. Bar ha valaki nem pont a palyan szaguldast akarja, akkor a range extender (sokkal egyszerubb konstrukcios megoldas) lenne igazan az idealis.
De a mi lesz ezekkel 10 evesen-re tudok valaszolni: 18 evesen adtuk el az I-es priust, amiben 16 evesen kellett a cellakat cserelni (tobb reszletben tortent, kb. szumma 300e koltseg volt). De az ma mar 20 eves technologia! A 20 evvel ezelotti telefonok akkujai mit tudtak _teljesitmenyben_? Akar terfogathoz, akar arhoz. De akar azt is mondhatnam hogy ismerosom 102%-os akkuallapottal vett (ertsd: gyari kotelezo ertek feletti) 4 eves i3-at. -
axioma
veterán
válasz hroberto #122 üzenetére
Felreertetted a berlest. Aki havonta 1x akar videkre menni kozben meg napi <50 km ingazik, az vegyen egy pici elektromosat es bereljen az extra utakra benzinest, ez volt a felvetes.
(Mondjuk en az Ampera mellett szavaznek igy is, de 5 szemelyesben ott a Mitsu Outlander is csak az mar nekunk nagyon batar, unszimpi konstrukcio, es a garazsba se ferne be.)Amugy mint latod nalunk mivel a toltes megoldhato, hetkoznap csak elektromosan kozlekedunk dolgot megoldottuk. Azt megertem, hogy a lakotelepen ez ma nem feltetlen megoldas.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz hroberto #129 üzenetére
De nem annyival mint amennyit nyersz rajta 5 ev alatt, hiaba hasonlo a hanyados, a forintalis felar kisebb. Extrem, hogy en Suzuki Alto-t adtam el 400e-ert es lett az Ion 2.25M-ert, de ezt mar 3 ev alatt kitermeli (mai aron nezve mindent, benzin, parkolasi lehetoseg melonal es ado jellegu tetelek). A prius I - Ampera csere is hasonlo lett, picit erosebb, az 600-ert ment el, ott kisebb lesz a nyereseg mert a ferjem nem kell - jelenleg - fizessen a parkolasert. Sajat napelemmel viszont mar az is hamarabb bejon.
Amugy mit tennel a 2011-es Peugeot Ion es a 2013-as Ampera muszaki szinvonalanak megfelelo alternativakent? Azt is meg kell jegyezni, hogy ezek a korukhoz kepest atlag feletti extrasok. Egye fene, az automata valto nelkul mondhatsz. -
axioma
veterán
válasz hroberto #133 üzenetére
Nem olvastad figyelmesen.
1. nappali arammal szamoltam a fogyasztasat (te'li atlag 17kWh per 100 km), szinte mindig otthon toltottem (de ha nem azt is ugy vettem)
2. a napelemben az a buli, hogy ha vennek egy 3M-s rendszert az fedezne a lakast, ha veszek egy 4M-sat, az fedezi a lakast plusz a ket auto ingazasat...basszus, 8 eves auto az boven frissebb, mint barmi amit korabban vettem... jo, legyen 2.5M-ert, akkor maris kerestel nekem fel ev alatt 250e-et azzal hogy megvettem az iont nekem a kisauto amig nem volt kicsi a hatso ules a gyerekeknek kispolszki volt
-- szoval akkor vehetjuk ugy hogy nem az elektromossag a draga hanem a fiatal auto.[ Szerkesztve ]
-
Rolly
veterán
válasz hroberto #140 üzenetére
Kis rendszer fajlagos költsége magasabb... De téged erősen átvertek, mert 1,5 milliós rendszer többet termel mint ami neked kell ... Neked évi 1500 kWh lehet a fogyasztasod... Ahhoz ideális tajolas szerint 1,5 kWps rendszer elég... Ennek anyagkoltsege 500-550 ezer Ft plusz szerelés tehát reálisan 700e Ft körül alakul, de ilyen kis fogyasztáshoz nem ajánlott a napelem... De mint látod az általad írt 25 év inkább 11-12... Még a te esetedben is.
Nekünk4,77es rendszerünk van 12 év a megtérülés mostani villany ár alapján. 25 év múlva a panelek cirka 80% felett kellene még hoznia...
Mi két éve telepitettuk, azóta a havi rezsink (viz, gáz, villany) havi 10ezer alatt van. 110 nmes ház...Tehát röviden:
- ideális tajolas esetén 8-9ev a megtérülés rossz tajolas esetén lehet több...
- ha most van rá valakinek pénze és tetoje annak szerintem kötelező beruházni rá gazdasági és környezet védelmi okokból is...[ Szerkesztve ]
-
kzcs
tag
válasz hroberto #125 üzenetére
Szia,
ezzel egyetértek teljes mértékben, de az én autóm ez esetben a következően működik:
Télen a fűtésre egy alapjárati benzin motor használat van a független attól, hogy EV üzemmódban van. Ez esetben vissza is tölt illetve a beállított hőmérséklet elérésekor leáll a motor. Aztán időszakosan ismét alapjáratra felkapcsol ha szükséges ismét a beállított hőfokot, hogy elérje. Tehát időszakosan fűtés közben visszatölt az akkura is.
A fűtési fogyasztás ez esetben 0,8 l (22°C) -1 (23°C) l/100 km.
Ha nem kapcsolok fűtés akkor hozzá sem nyúl a benzinmotorhoz, hűtés esetén még nincs nagy tapasztalatom mert szept végén vettem az autót és az időjárásunk mostanában nem veszi figyelembe a naptáratAz hogy más PHEV-ek miként működnek azt nem tudom, annyit igen, hogy az Amperák teljesen másképpen. Ott van álló fűtés-hűtés lehetőség ami nyilván akkumulátor igénybevételével működik. Nekem ez nincs.
[ Szerkesztve ]
-
#59063552
törölt tag
-
_cHAos_
aktív tag
válasz hroberto #204 üzenetére
Miért járna gyerekcipőben az elektromos autózás? Minden gyártónak van mér elektromos modellje. Az idei Genfi Autószalonon is az elektromos hajtás állt a középpontban.
De nem is ez a lényeg: a belső égésű motoroknak köszönhető a légúti és daganatos megbetegedések jelentős része a nagyvárosokban. Láttad már, hogy néz ki egy nagyvárosi ember tüdeje? Ezen kellene elgondolkodni. (Nem vitaindítónak szántam a hozzászólást) -
Rolly
veterán
válasz hroberto #208 üzenetére
Mióta használunk villany motorokat? Mióta használunk traszformatorokat? Mióta tároljuk az energiát... Közel annyira kiforrott technológia mint a belső égésű robbanó motor... Egyedül az energiasurusegben kell fejlődniük, de az elmúlt 5 évben ez is jelentősen javult (több mint megduplázódott), már most is tudnak 1 töltéssel 300-400 kmt menni az új modellek... S 50-60 perc alatt 80 százalékig tölteni... 5 év és lesznek 800 mmes hatotavok és 30 perces töltések...
Amúgy a Tesla model3 már most is 400 km körüli hatotavot tud és kb 20 perc a 20-80 töltés...
-
Rolly
veterán
válasz hroberto #210 üzenetére
Én napi max 40 kmt megyek mint ahogy magyar autósok 70%a... Havi 2x megyek 300 vagy 500 kmt, S évente 2-4x 1000 kmt... Két kocsinak van most egy új Peugeot 308as és egy 14 éves Fabia... A fabiat idén cserelem egy - valószínű - használt i3ra vagy egy Peugeot e208ra ha beszerezhető lesz...
Most a havi 800km a bejárás Pestre ami 20000 Ft ezt fogom kinullazni az elektromos kocsival...
-
axioma
veterán
válasz hroberto #212 üzenetére
Ez a lenyeg. Siman kijohet egy ket felnottet tartalmazo haztartasban az, ha az autok tarolasa nem gond (=ingazok nem kis resze az agglobol), hogy az 1 db benzinessel befurikazni helyett is jobb hogy amikor az csereerett es ugyis koltene ilyen celra, hogy nem eladja es vesz egy masik fustolgot, hanem amelle vesz egy elektromosat inagazni, a csereerettseg meg arra az evente nem sok hosszutavu utjara me'g jo ideig kitart. A befektetesen (es itt most a hasznalt piac alja korul levo e-auto vetelarat ertem) tul csak a kotelezot meg a vizsgadij van mint fenntartas, de folyamatos megtakaritas mar nappali arambol is a havi ingazasi koltsegen. Plane ha parkolasert is fizetett.
Tehat igen, a ket benzines auto fenntartasa bizony draga, de ha az egyik elektromos, azon minimalis a folyamatos "letezesi" koltseg. "Csak" megvenni kell.