- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Mobil flották
- Telekom mobilszolgáltatások
- Realme GT 5G - versenyképes
- Magyarországról is elérhető a Xiaomi Pay
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Poco F5 Pro - nem csak álcázásban jó
- Realme GT 2 Pro - papírforma
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
Új hozzászólás Aktív témák
-
axioma
veterán
Az a baj, hogy a B tarifat se lehet toltesre hasznalni, hiaba irja a cikk a letezeset (ugyesen nem emlitve hogy nem szamit ebben a temaban). Pont ugyanaz a feltetele, mint a vezereltnek, es abba mar a cikk is irta, hogy nem fer bele az e-auto toltese.
Emiatt a hulyeseg miatt (pedig ha koztudott lenne, hogy a vezerelt halozat kiepitettsege nemzeti vagyonnak szamit, annyira hatekony tudna lenni!) en se ejszaka toltok, hanem amikor hazaerek. Majd ha nem szurjak ki 4.5Ft-tal a szemunket akkor talan hajlando leszek atkoltozni a volgyidoszakba, amikor meg a kereskedo azert fizet mert maxra kapcsolt vezerelttel se tudja elhasznalni amit gorbet leadott... (este 6-kor meg mindenki max. meredekseggel tekeri fel a csoportjait). Normalisabb orszagokban van normalisabb tarifarendszer, es az autom a szinte elhasznalhatatlan hajnali 1-5 kozotti idoszakban toltene. Ha ez nem kell a magassagos szolgaltatonak, ne csodalkozzon, hogy napelemet telepittetek, a ket auto ingazasi fogyasztasaval egyutt mar boven megeri (btw remhirkeltesek ellenere a napelemrendszer teljesitmenyere 25 ev mulva 70% a garantalt, ugyhogy szo nincs 10 ev mulva toredekrol).[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Eleg sommas velemenyt fogalmazol meg. Azert ne felejtsd el, hogy vannak itt akik hasznaljak az elektromos autokat, es ismerik az elonyoket, hatranyokat, valamint az autora kapott altalanos reakciokat. Peldaul nem csak legszennyezes (helyi) a nulla, hanem a zajszennyezes is... mindenki azzal jon hogy milyen jo csendes. Multkor felvettem egy stoppos part, es azt hittek bedoglott es nem tudunk menni vele, mert nem volt motorhang...
-
axioma
veterán
Az ion-unk 2.25M-ba kerult (full elektromos, meloba ingazashoz nekem)
A csaladi Ampera 3.85M-ba, a ferjem ingazik vele akkor vegig elektromos uzemben, amikor meg videkre kell akkor benzines. Szoval a te autodbol a kettore is kijon jopar ev uzemeltetes is me'g...
Termeszetesen hasznaltak, de igy mar penzben megeri, kb. 3 even belul jobban allok csak az ingazast szamolva mindkettonel, mint a full benzinesnel. Extrem esetek kivetelevel otthon, nappali arammal toltve es azzal az arral szamolva.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Nyilvan aki messzire is jar ott jobb a plugin hibrid. Bar ha valaki nem pont a palyan szaguldast akarja, akkor a range extender (sokkal egyszerubb konstrukcios megoldas) lenne igazan az idealis.
De a mi lesz ezekkel 10 evesen-re tudok valaszolni: 18 evesen adtuk el az I-es priust, amiben 16 evesen kellett a cellakat cserelni (tobb reszletben tortent, kb. szumma 300e koltseg volt). De az ma mar 20 eves technologia! A 20 evvel ezelotti telefonok akkujai mit tudtak _teljesitmenyben_? Akar terfogathoz, akar arhoz. De akar azt is mondhatnam hogy ismerosom 102%-os akkuallapottal vett (ertsd: gyari kotelezo ertek feletti) 4 eves i3-at. -
axioma
veterán
A zold rendszamos priusokkal az a baj, hogy ami elerheto arban van mar az mind csak az alibi 25km-t tudja idealis esetben hogy megkapja a zold rendszamot. Ezt mar en is kevesnek tartom ingazasra, pedig en is szerettem a priust es vettem volna ujra, raadasul az tudta volna az 5 szemelyt (az Ampera 4 fo"s, ami neha van hogy plusz logisztikai atgondolast kivan pl. vendeg jon az amugy 4 szemelyes csaladba). Ami tudja azt az egeszseges 50-70-100 km-t csak elektromosan, az meg egyreszt joval dragabb, masreszt szinten 4 szemelyes.
Termeszetesen IMHO, csak azert mondom hogy nalunk mi volt a kivalasztasnal az ellenindok. -
axioma
veterán
Az a rohej, hogy nem halozatot kene fejleszteni, hanem tarifarendszert... hiszen csak max. idoszakban van a jelenlegi infrastruktura kihasznalva, ejjel siman mehetnenek az autok. De se a vezereltet, se a B tarifat nem engedik toltesre hasznalni, ez tulajdonkeppen oka a bovitesi igeny felmerulesenek.
Ezt mikor fogja valaki megerteni... agyrem. Dolgoztam a vezerelt aram iranyitasa kozeleben, muszakilag semmi akadalya nem lenne, csak torvenyileg szar az egesz (pontosabban elavult elvek menten szervezodott es tudtommal meg mindig nincs akarat se a korrigalasra). -
axioma
veterán
válasz #96302336 #96 üzenetére
Elterjedesrol: naponta megyek at 2x a Vaci uton az Arpad-hid kozeleben. Ez mar az irodahazak, belvarosba befele forgalom. Egy lampavaltasra mintegy 50-60 auto megy at egyiranyban, es ebbol 1-2 zold rendszamos a jellemzo. Mikor fog ez me'g elterjedni... nagyon messze vagyunk tole.
-
axioma
veterán
válasz #06658560 #117 üzenetére
Ezt mondom, hogy az elvileg varhato egyik legnagyobb surusegnel is csak par % rohangal zold rendszammal, es a felerol lehet hogy le is veszik nemsokara. (Amugy idonkent szlangal a cegunk melletti kis utcaban egy Tesla is, jol megneztem multkor, a m.tarsak meg hogy mit nezek ).
Kamu hibrid nekem is az, aminek van egy bazi nagy, az autot full dinamikussa es baromi nagy fogyasztova tevo motorja, es csak eppenhogy gyari ertekkel eleri a 25km-t az alternativ elektromos kepessege, csak a zold rendszam miatt. Kozben meg indokolatlan pazarlas (mind a merete mind a fogyasztasa) kornyezetszennyezesileg, nem is jellemzo hogy arambol mennenek vele, van aki "annyira rohan hogy nincs ideje toltore dugni" - azt se hasznalja ki, mert az ingyen parkolas kellett neki. -
axioma
veterán
válasz hroberto #122 üzenetére
Felreertetted a berlest. Aki havonta 1x akar videkre menni kozben meg napi <50 km ingazik, az vegyen egy pici elektromosat es bereljen az extra utakra benzinest, ez volt a felvetes.
(Mondjuk en az Ampera mellett szavaznek igy is, de 5 szemelyesben ott a Mitsu Outlander is csak az mar nekunk nagyon batar, unszimpi konstrukcio, es a garazsba se ferne be.)Amugy mint latod nalunk mivel a toltes megoldhato, hetkoznap csak elektromosan kozlekedunk dolgot megoldottuk. Azt megertem, hogy a lakotelepen ez ma nem feltetlen megoldas.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz hroberto #129 üzenetére
De nem annyival mint amennyit nyersz rajta 5 ev alatt, hiaba hasonlo a hanyados, a forintalis felar kisebb. Extrem, hogy en Suzuki Alto-t adtam el 400e-ert es lett az Ion 2.25M-ert, de ezt mar 3 ev alatt kitermeli (mai aron nezve mindent, benzin, parkolasi lehetoseg melonal es ado jellegu tetelek). A prius I - Ampera csere is hasonlo lett, picit erosebb, az 600-ert ment el, ott kisebb lesz a nyereseg mert a ferjem nem kell - jelenleg - fizessen a parkolasert. Sajat napelemmel viszont mar az is hamarabb bejon.
Amugy mit tennel a 2011-es Peugeot Ion es a 2013-as Ampera muszaki szinvonalanak megfelelo alternativakent? Azt is meg kell jegyezni, hogy ezek a korukhoz kepest atlag feletti extrasok. Egye fene, az automata valto nelkul mondhatsz. -
axioma
veterán
válasz hroberto #133 üzenetére
Nem olvastad figyelmesen.
1. nappali arammal szamoltam a fogyasztasat (te'li atlag 17kWh per 100 km), szinte mindig otthon toltottem (de ha nem azt is ugy vettem)
2. a napelemben az a buli, hogy ha vennek egy 3M-s rendszert az fedezne a lakast, ha veszek egy 4M-sat, az fedezi a lakast plusz a ket auto ingazasat...basszus, 8 eves auto az boven frissebb, mint barmi amit korabban vettem... jo, legyen 2.5M-ert, akkor maris kerestel nekem fel ev alatt 250e-et azzal hogy megvettem az iont nekem a kisauto amig nem volt kicsi a hatso ules a gyerekeknek kispolszki volt
-- szoval akkor vehetjuk ugy hogy nem az elektromossag a draga hanem a fiatal auto.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz arnyekxxx #146 üzenetére
Ez az egyik nezete a dolognak. De van masik is! Amikor en termelek, akkor a kornyekbeli usereknek NEM kell a halozatot (nagyfesz resz) hasznalnia arra az aramra, amit tolem kap. Tehat a rendszerhasznalatot ha nem is rajtam, de a szomszedomon megsporolja a szolgaltato. Es a rendszerelemek kapacitasbeli fejleszteset is, ha javul a helyben termelt energia ara'nya. (Raadasul mar jo sok eve a csucsfogyasztas pont a klimak miatt akkor van, amikor sut a nap, nem a hidegben, keves az elektromos futes.)
-
axioma
veterán
válasz arnyekxxx #166 üzenetére
OK, egy eve nem annal a cegnel es 3 eve nem azon a teman dolgozom, de akkortajt orszagos hiradokban volt hir hogy a melegben van a fogyasztasi csucs. Azert ha nem is a csucs, de eleg eros fogyasztas van _csak_ attol, hogy nagy a napsutes es mennek a klimak huteni, tehat pont amikor a napelem termel.
-
axioma
veterán
Ez meg a nemeteknel se jon ossze, naluk is csak a 10 vagy inkabb 20kW feletti eromuvekre kell korlatozast lehetove tevo radios korvezerlot tenni, a kicsiket nem korlatozzak. A nagyokra is ritkan megy ki tavirat, volt rola log-unk... pedig ok aztan tamogattak es emiatt teleszortak az orszagot az atom lezarasakor -- a napelem csak egy lehetseges csoport volt az 5 lehetseges zold kiseromu tipusbol.
-
axioma
veterán
Akkora lefedettseg napelembol 30 even belul nem lesz, hogy a trafohaz mogotti resz ne tudja elhasznalni. Nezd csak meg a hoszigeteles/ablakcsere utemet, hozzateve hogy azzal komfortot is novelnek a lakok nem csak energiadijat csokkentenek, aztan sokan megse vagnak bele.
De az hogy napelembol annyit visszafele tolni ami a jelenlegi odafele irany kapacitasa (azaz a jelenlegi csucsigeny + napsuteses alapigenynel tobb termelodik!), az teljesen irrealis.
Az ejszakai paksi zsinoraramot meg igen nehez jelenleg valahova betolni, a vezerelt aramtarifa kreten szabalyzasa miatt (kotelezo 6 ora felfutes amibol egybefuggo 4 ora meg kell tortenjen ejfel elott vagy valami ilyen jellegu eloiras van... 6 utan fel oraval (mikor minden csoport kapot slot-ot amikor bekapcsolhat) izzik minden, majd hajnal 3-kor mar hiaba van bekapcsolva, teli a tarolo, fogyasztas az nincs rajta. -
axioma
veterán
válasz arnyekxxx #179 üzenetére
Hm, akkor passzolok. Nekem mikor a vezerelt idosorokat csinaltuk akkor ez az info jott, lehet hogy valami kereskedelmi gorbehez merte?
Varj, lehet hogy az volt a baj, bar akkor is megoldas az autokat ejszakai(bb) tarifara atvinni, hogy ha nincs konnyen kapcsolhato kapacitas, akkor draga tartani a gorbet! Elnezest, rossz gondolatmenetet vontam le. Tehat amikor 3-kor kapcsol egy csoportot akar fel, akar le, nem tudja befolyasolni a fogyasztast. Igazad van, nem ossz aramra hanem kimondottan a vezereltre es a gorbe tartasra (=kiszamithatosag a termeloi oldalon = olcsobb) vonatkozott az o problemaja.
Elnezest kerek.
A hirados meg tuti volt, lehet hogy valami specko szegmensre neztek, de tuti hogy MVM-bol jovo infot mondtak, es a legkondi volt a fo ok.
Ha sut a nap, besut az ablakon, sok helyen mar egy fok hiszterezist se szeretnek, egybol indul a komfortositasra a rendszer (de konnyuszerkezetesben vagy a surun elofordulo tetosikablakos tetoterben indokolt is sokszor). Irodakban meg plane reggeltol estig megy valami... ha ilyen uvegtombok mint ahol en most ulok akkor nem is meglepo. Sztem most futenek, de par napja meg hutes volt. -
axioma
veterán
válasz arnyekxxx #185 üzenetére
Vagy megcsinalni amit a nemetek, korlatozast kikuldeni a kiseromuvesekre... nem egy urtechnika. Ha ilyen gond lenne. De nincs. A helyi termeles jelenlegi merteke es meg egy nagysagrendi bovules eseten is csak csokkenti a tavhalozat max. kapacitas-igenyet, novelni nem tudja.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz julius75 #194 üzenetére
Nem relevans az uj auto kulonbsege akkor, ha sporolasrol beszelunk, mert maga az uj auto full ellentmond a sporolasi elvnek.
Ennelk a plusz 5-7M-nak me'g en is azt mondom hogy jobb elkoltese az hogy a kedvenc fustosod melle amivel szaguldhatsz veszel egy bmw i3-at ingazni (hogy a premiumerzet-igenyed fedve legyen hetkoznap is), ha nagyon rettegsz az aram kifogyasatol akkor rex-eset. Mar sokkal jobb lenne az egyenleged, neked is a konnyebb parkolas miatt, a varosiaknak is mert nem 2+ literes motor pofog az orruk ala mikor araszolsz a dugoban, es az aram ara vs. benzinbol siman kijon az i3 plusz fenntartasi koltsege (kotelezo, muszaki vizsga es szurocserek). -
axioma
veterán
válasz hroberto #212 üzenetére
Ez a lenyeg. Siman kijohet egy ket felnottet tartalmazo haztartasban az, ha az autok tarolasa nem gond (=ingazok nem kis resze az agglobol), hogy az 1 db benzinessel befurikazni helyett is jobb hogy amikor az csereerett es ugyis koltene ilyen celra, hogy nem eladja es vesz egy masik fustolgot, hanem amelle vesz egy elektromosat inagazni, a csereerettseg meg arra az evente nem sok hosszutavu utjara me'g jo ideig kitart. A befektetesen (es itt most a hasznalt piac alja korul levo e-auto vetelarat ertem) tul csak a kotelezot meg a vizsgadij van mint fenntartas, de folyamatos megtakaritas mar nappali arambol is a havi ingazasi koltsegen. Plane ha parkolasert is fizetett.
Tehat igen, a ket benzines auto fenntartasa bizony draga, de ha az egyik elektromos, azon minimalis a folyamatos "letezesi" koltseg. "Csak" megvenni kell. -
axioma
veterán
Uj autoban nem jo penzugyileg, ezt eddig is mondtuk. A mitsu outlandernek mekkora a pakolasi tere lehajtott ulessel, azt tudom elkepzelni, hasznaltan 5M alatt volt me'g rendesen belole mikor neztem. PHEV de tud (jav) 50km korul csak elektromosan, utana hajthatod benzinbol (bar ott mar fog fogyasztani).
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ez konyvelestechnikai kerdes. Marmint hogy milyen kapcsolodo tetelt hol mutat ki...
Masreszt ne feledjuk el, hogy az aram ara az onmagaban nem szabadpiac a lakossagnak, nem az a visszatermelesbol eladom egy szazalek alatti tetel szamit. Hanem ha olcso ha draga az aram, a lakossagnak - rendeletre - fix aron kell adnia mindent. Persze rohadtul nem lesz ez vegul olcso aram: merthogy sporolnak emiatt nem csak a fejlesztessel, hanem az allagmegovassal is, vagyis eves viszonylatban es statisztikailag ertve, de annyival "rosszabb az aru".[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
En nem tartok annyira attol, hogy majd kesobb nem hasznalhatjuk a szolgaltatot akku-kent (hehe, mar ugy ragozok mintha mar most lenne, kozben me'g sehol sem all). Egyreszt jonnek az egyre jobb akkuk, foleg ha nem kell egyuttal mobil is legyen, masreszt meg a fustos auto benzines ara meg a nem mindig napelembol de arambol toltott auto kozott azert meg mindig jelentos kulonbseg marad (telen szar de akkor a teljes termeles is belefer kisebb akkuba, nyaron azert nem csak hetvegen hanem indulas elott es hazaerkezes utan is van me'g termeles).