- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Milyen okostelefont vegyek?
- DIGI Mobil
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- iPhone topik
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Piacvezető tandem OLED panellel érkezik az iPad Pro
ma Sokat kellett várni az első OLED képernyős Apple táblagépre, állítólag megérte.
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hroberto
veterán
Teljesen igazad van. Vicc az egész!
Megbolondítják az embereket ezzel az elektromos autó mizériával. De az apró betűs részeket még apró betűkkel sem közlik.Nekem az nem világos, hogy miért pont ezt erőltetik?! Miért nem az üzemanyagcellás autókat?
Miért nem jó a hidrogén üzem? Mert ugye a hidrogén az az elem amihez gyakorlatilag korlátlan mennyiségben hozzá lehet jutni.
És ha ennyi pénzt öltek volna ebbe a technológiába, gyanítom, hogy jóval előrébb járnának már mint az elektromos sz@rokkal. Amik 10 év múlva gazdasági totálkárosak a drága akkuk miatt.
Gondolom azért erőltetik az elektromos szutykokat, mert bizonyos csoportoknak ez a gazdasági érdekük, nem azért mert ez a legésszerűbb...Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
Most ne kezdjünk el azon vitázni, hogy az akkuk vagy a hidrogén előállítása környezetbarátabb...
A hatásfokot és az egész rendszert lehetett volna fejleszteni, finomítani, összességében szvsz jobban jártunk volna a rosszabb hatásfokkal mint az elektromos autókkal.
Ha azt a pénzt és időt a hidrogénbe ölik, akkor előrébb járna a technológia.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
-
hroberto
veterán
Handras!? Na neeeeee!!
Milyen utazás az, amit úgy kell megtervezni, töltőállomásokra kell vadászni, reménykedve, hogy épp lesz szabad töltőfej?! Ne nevettess!
Plusz ha van is szabad töltő, nem öt perc a töltés...
Jelenlegi formájában számomra az elektromos autozás életképtelen.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
Elbeszélünk egymás mellett!
Jelenlegi formájában az elektromos autóknak csak hátrányuk van a benzines/diesel autókkal szemben. Ez tény!
És amíg ez nem változik, addig nincs is miről beszélni. Ráadásul ha netalán klímázni, esetleg fűteni kell, drasztikusan csökken az amúgy sem túl acélos hatótáv. Ilyenkor jön a spórolás, a klímával, fűtéssel... Köszönöm, ebből nem kérek!
Maximum városban szaladgálós második autónak felel meg a villanyautó.
Hosszabb távokra alkalmatlan!Másrészt majd akkor lesz zöld az elektromos autó, amikor az összes felhasznált energiát, zöld energiából nyeri.
Mert, hogy manapság hány százaléka zöld energia az elhasznált energiának, csak a jó Isten tudja...
De szinte biztos vagyok benne, hogy jelenleg egy átlag autó közvetve zöldebb mint ezek az elektromos csodagépek.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
Hagyjuk ezt, de tényleg!
Attól, hogy nem érted a lényeget még így van!
Talán 10 év múlva igazad lesz, de most még nem. Nagyon nem!
Nekem azok a tenyek, hogy egy haverom kapott egy tesztelésre egy Nissan Leaf-et, egy hölgy ismerősöm pedig egy e-Golf-ot. Mindketten boldogan ültek vissza a benzines /dízel autóikba. Tél volt, és nevetséges hatótávok jottek ki. Konkrétan ki kellet kapcsolnia a fűtést, hogy haza érjen. Nonszensz...
Úgyhogy majd... 10 év múlva talán...
Elektromos autók =kompromisszum, lemondás, tervezés, magyarul önszopatás.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
Nem kizárólag a kényelemről van szó.
Mivel gyakran utazok hosszabb távot, kénytelen lennék két autót fenntartani, mert elektromossal kivitelezhetetlen.
Az árról már csak halkan beszélek, mert irreálisan drágák.
Szóval olyan kompromisszumokról beszélünk, amit egy átlag ember nem engedhet meg magának.
Nem tudom csak ismételni önmagam: messze vagyunk attól, hogy minimális kompromisszumokkal használhatók legyenek ezek a járgányok.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
"A közelmúltban nagy visszhangot váltott ki a legújabb tanulmány , ami a villanyautók és a hagyományos autók üvegházhatását hasonlítja össze. A németül elérhető IFO számítások ugyanis meglepő eredményre jutnak: egy Németországban gyártott és üzemeltetett Tesla 3 üvegházhatása – a közvélekedéssel ellentétben – nagyobb, mint egy takarékos dízel Mercedesé. Az IFO intézet inkább a gáz és hidrogén alapú technológiák támogatását szorgalmazza a klímaváltozás elleni küzdelemben."
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
-
hroberto
veterán
Senkit sem akarok lebeszélni a használatukról, de nekem eszemben sincs e-autót venni.
Ahogy mondtam is, semmi előnyüket nem látom, hosszú távra erős kompromisszumokkal alkalmasak, úgyhogy már itt el is véreztek.
És mi lesz ezekkel 10 évesen...?Mondjuk a jelenlegi modern autók (nem elektromosak) is kifejezetten csendesek, ami bizonyos esetekben hátrányos is lehet
(a gyalogos pl. nem hallja meg adott esetben).Szóval csak használjátok nyugodtan, én még egy jó darabig maradok az őskorban.
Ja, van egy e-bike-om, azt viszont ajánlom mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
Akkor azt magyarázzátok már meg, ha minden olyan egyszerű, és költséghatékony, és űberf@sza ami elektromos, akkor miért nem jár mindenki ilyennel?!
Kicsit ki kellene húzni a fejeket a homokból, és talán látnátok, hogy mégsem minden fenékig tejföl ami elektromos...
Te bérelsz e-autót? Tudtommal a lakóhelyem közelében nem is lehet, azt meg ne is firtassuk, hogy az autóbérlés mennyibe kerül, plusz a vele járó macera megint...
Lehet, hogy ez a jövő, de a jelen semmiképp!Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
Erre csak annyit, hogy egyszerű fizika. A fűtés, a klíma és minden fogyasztó ami energiát vesz fel, az akkuból veszi, mert ugye nincs más. Ez hatással van a hatótávra, gondolom nem kérdés.
A másik dolog, hogy hidegben az akkumulátor teljesítménye bizonyos mértékben csökken. Ez szintén negatívan befolyásolja a hatótávot.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
Így nagyjából megnéztem, hogy egy 2011-es Ion nagyjából 2 és fél milla.
Azért ennyi pénzért van bőven választási lehetőség, jóval fiatalabb autók közül. Főleg ha kisautó a kiszemelt.
Mondjuk én bíztos nem mernék már megvenni egy 8 éves elektromos autót (dízelt/benzinest sem veszek ilyen "öreget").
Hogy mikorra termeli ki a felárat, az nagyrészt attól függ, hol tud az ember potyán tölteni.
Ha nagyrészt otthon kell ezt megoldani, akkor már más a helyzet. És ne abból induljunk ki, hogy az átlag magyarnak az otthonában telepítve van egy 2-3 milliós napelem rendszer, mert nincs!Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
A napelemben az a buli, hogy ha utánaszámolsz nem is buli. Csak szimplán előre kifizeted a villanyszámlád.
Szóval nullás villanyszámlát szerettem volna, ezért kértem egy árajánlatot.
Havi 5000 HUF a villanyszámlám. Nem sok...
Ahhoz, hogy ne fizessek semmit egy másfél millás rendszer szükséges.
Ennek a megtérülési ideje havi 5000-el számolva 25 év. Szóval 25 év múlva lennék nullán, ha nem kellene invertert cserélni, de szinte biztos, hogy kell, ami százezres tétel.
A napelemek várható élettartama kb. 25 év.
Összegezve a dolgokat, mire el kezdene egy kis pénzt termelni, valószínűleg le kell cserélni, mert élettartama végén jár.
Úgyhogy csak annyi történne, hogy egyösszegben előre kifizetem a villanyszámlám.[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
válasz #59063552 #200 üzenetére
Először is aki ilyen hangnemben szól hozzá, azt általában válaszra sem méltatlom, de veled kivételt teszek!
Gondolom ha ennyirere képben vagy hogy mit "pampogtak" 100+ évvel ezelőtt akkor bizonyára ott voltál és hallottad a "pampogást"
És egy ilyen aggastyánnak elnézem, hogy "pampogásnak" titulálja mások mondandóját.Hogy a hozzászólásodra reagáljak, annyit mondok, vagyis inkább kérdezem: mennyi idő, és fejlődés kellett ahhoz, hogy az otto motoros autók leváltsák az állati erővel vont járműveket?
Kb. itt tartunk most. Hasonlóan gyerekcipőben járnak most a villanyautók, és a hozzájuk kötődő infrastruktúra. És ha ezt továbbfejlesztik, akkor talán 10+ év múlva ez lesz az általános. De még ettől messze vagyunk.Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
Akkor erre térjünk vissza a szerinted jósolt 5 év múlva, de szvsz lesz az 10 is...
Többször tényleg nem fogom leirni, hogy miért, mert nem veszitek le a szemellenzőt, de még nem versenyképesek a villanyautók a belső égésű motorokkal hajtott autókhoz kepest. Majd... Talán.Ráadásul egy Teslával példálózol?! Az aztán hamarosan tömegató lesz az olcsósága miatt!
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
Ilyen rövid távokra tökéletes az e-autó. Főleg ha van mellette egy másik amibe az esetleges hosszabb táv alkalmával be tud ülni az ember.
Csak ugye kis országunkban sok embernek még egy autót is nehéz fenntartani, nemhogy kettőt.
Ha Te ezt ebben a formában megteheted, jól teszed!Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI GTX 1660 ti armor oc
- AirPods Pro, hibátlan
- HP Zbook Firefly 16 G10 (865S8EA) Mobile Workstation - ÚJ - 16" notebook - i7-1360P, 32GB
- Asus TUF FX505GE - 15,6"FHD IPS - i7-8750H - 16GB - 512GB SSD - GTX 1050 Ti - Win11 - Magyar
- ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING + Intel Core i5-8600K + SK Hynix 16GB DDR4 2666MHz - Számla + Garancia