- DIGI Mobil
- Digitális detox a Nokiától
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- iPhone topik
- Yettel topik
- 15 éves az első androidos Samsung telefon
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Mozgásban a 33 Immortals
gp A legújabb bemutatóban egy boss harcot láthatunk a készülő roguelike játékból.
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
ph A vállalat kétféle Strix Point dizájt tervez idénre, ezek közül a nagyobbik a dedikált GPU-k jó részét is kiválthatja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
julius75
aktív tag
Nem jól tudod.
Kizárólag nyílt végű p.lízingnél van erre lehetőség, de ott meg kamatot fizetsz.....
Többször - többféle konstrukcióval átszámoltuk már, de ha olyan lízingszerződést kötsz, ami a navnak is tetszik, akkor nem éri meg.
Ha vállalod a kockázatot, és olyan futamidő / maradványérték párost választasz, ami mellett megéri, akkor jó eséllyel magadra vonod a hatóság figyelmét. Na nekem ez nem játszik.
Természetesen nagyobb cégnél, szélesebb müködési terület esetén ez finomítható, de nekem sajnos nem kifizetődő.[ Szerkesztve ]
-
cinemazealot
addikt
Nekünk egy 2,2 kW-os rendszer üzemel immár 2 éve (8 db panel és egy kétkörös, 3 kW-os inverterrel), ami kb. havi 7 ezer Ft-ot spórol meg nekünk. Mindez szűk 1,3 MFt volt, aminek kb. 15 év lesz a megtérülése. Ez hosszú idő és gazdaságilag talán nem érte meg, de úgy voltam vele, hogy inkább a háztetőn tartom a pénzem, mint a bankban. De bármikor dönthetek úgy, hogy kérek további 3 panelt, amivel kinulláznám az éves áram fogyasztásunkat és lehúzhatnám a megtérülést 12 évre.
E-autóban viszont egyelőre nem gondolkozom. Sokkal praktikusabbnak tartanék egy olyan megoldást, ami minden jelenlegi fosszilis üzemű járműre felszerelhető (pl. utólagosan felszerelhető agymotor). Ezzel hamarabb és nagyobb mértékben csökkenhetne a járművek káros anyag kibocsátása, mert többen megengedhetnék maguknak a beszerzését/beszerelését.
Arról már nem is beszélek, hogy az LPG üzemmel való ötvözés még drasztikusabban csökkenthetné a káros anyag kibocsátást, de valamiért ez a téma az utóbbi időben nagyon népszerűtlen. Pedig ma is legalább 10 Ft/km-rel olcsóbban utazom gázzal mint benzinnel (2002-es 1.3-as Suzuki Wagon R+, ami benzinnel 26 Ft/km-t, gázzal 15 Ft/km-t produkál). És még csak büdös/kormos sem vagyok.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
De mint látod az általad írt 25 év inkább 11-12... Még a te esetedben is. egészen addig a pillanatig amig a napelemes háztartások száma elenyésző és nem kérik meg a szolgáltatók az államot, hogy legyen szives kihúzni a törvényből az ingyenes ad-veszórakötelezettségüket. Hirtelen nagyot változna (illetve fog változni mert nyilvánvalóan nem fog örökre megmaradni ez az ingyenesség) a megtérülés ha fizetni kellene a hálózathasználatért ha már egyszer (illetve kétszer hiszen odavissza) használja a napelemjuzer a hálózatot.
-
julius75
aktív tag
Tartósbérletre eszem ágában sincs megvenni. Az kettőnk közül csak a bérbeadónak üzlet, nekem nem.
Igen, azt mondtam, hogy áfát személyautó után nem lehet......de azt is mondtam, hogy a keret 15 millió, ergo szó sem volt lízingről.
A navbarát kontrukcióval sem éri meg. Legjobb esetben (de inkább nem) a kamat=féláfa.....akkor mi is ebben az üzlet? Mennyivel is tudtam csökkenteni a kiadásomat?
Nem tudsz meggyőzni, január óta minden hónap elején felmerül a könyvelőmnél.....egyetlen igazán jó megoldás van, az a haszongépjármű. Erre írtam, hogy Ranger Raptor lesz belőle. Áfa nincs, adó nincs, minden fullban költségelhető.
És még tetszik is..... -
julius75
aktív tag
Havi 1 millió körül fizetek áfát, évi 9-10 körül összesen.
Maradjunk annyiban, hogy nekem nem éri meg a navbarát lízing, másképp meg nem megyek bele.
A Raptorom után nincs cégautó adó, mert haszongépjármű......
Szóval amit korábban nekem tanácsoltál, azt inkább fogadd meg te, és olvasgass bátran a témában.
Viszont ne haragudj, részemről ez meddő vita, szóval kiszálltam. -
hroberto
veterán
Akkor erre térjünk vissza a szerinted jósolt 5 év múlva, de szvsz lesz az 10 is...
Többször tényleg nem fogom leirni, hogy miért, mert nem veszitek le a szemellenzőt, de még nem versenyképesek a villanyautók a belső égésű motorokkal hajtott autókhoz kepest. Majd... Talán.Ráadásul egy Teslával példálózol?! Az aztán hamarosan tömegató lesz az olcsósága miatt!
[ Szerkesztve ]
Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
hroberto
veterán
Ilyen rövid távokra tökéletes az e-autó. Főleg ha van mellette egy másik amibe az esetleges hosszabb táv alkalmával be tud ülni az ember.
Csak ugye kis országunkban sok embernek még egy autót is nehéz fenntartani, nemhogy kettőt.
Ha Te ezt ebben a formában megteheted, jól teszed!Xiaomi 13, Xiaomi Pad 5, KTM 1290 Super Duke R
-
arnyekxxx
veterán
szerintem ezt a kérdést a piacra kellene bízni. Ha a szolgáltatónak hatalmas buli tőled 37Ft-ért megvenni az áramot a szabadpiaci fillérek helyett (amikor a te napelemed sokat termel akkor bizony másoké is ami nem igazán árfelhajtó tényező) akkor majd siet az orrodalá tolni a szerződést. Ha esetleg mégis csak púp vagy a hátán és gyorsba leszereli az órádat akkor meg végiggondolod ujra a kérdést.
-
Somatom
veterán
Erről van szó. Már csak az a kérdés, hogy reálisan mekkora ez a különbség. Meg, az sem mindegy, hogy van-e bármilyen garancia arra, hogy ez pár év múlva is így fog működni. 10-20 éves megtérülési időtartamnál ezek lényeges paraméterek a matekhoz.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
Új hozzászólás Aktív témák
- Házimozi belépő szinten
- Toyota topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DIGI Mobil
- Digitális detox a Nokiától
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- bitpork: Balatoni autós tali 2024
- További aktív témák...