Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Én a napelem és házi akkumulátor megoldások kapcsán azon somolygok, hogy tök jó, hogy anno a nagy elektromos hálózatok arra épülnek az egész világon, hogy mennyivel költséghatékonyabb nagy (és jó hatásfokú) erőművekben termelni az elektromos energiát, amit aztán a felhasználókhoz juttatunk el - erre most pont arról szól a fáma, hogy milyen jó dolog a személyes házi erőmű.
Ott sem jön ki a pénzügyi matek, sehogy sem. 20-30 év múlva (ha egyáltalán még ugyan az a rendszer lesz fent, ami azért nem garantált) a napelemek már eredeti teljesítményük töredékét fogják tudni. A házi energia-tárolót már legalább 4-5 alkalommal teljesen le kellett cserélni. Tehát az eredeti befektetést még kb. egyszer rá fogja a tulajdonos fordítani. Akkor miért is jó ötlet erőltetni? Mert környezetbarát? A rá elpazarolt energiát és erőforrásokat meg egy elegáns mozdulattal lehúzzuk a képletből, mert nem mutat jól...
Az elektromos autózással is az a probléma, hogy akkor életképes, ha biztosítod a szükséges hátteret. Jól néz ki, hogy itt nem kell finomító, tartálykocsi meg benzinkút, de ellenben az elektromos energiát meg kell termelni és a fogyasztóhoz eljuttatni. Persze megoldható, de ezek is költségek.
A másik kedvenc vesszőparipám maga az állam bácsi: a közuti járművekbe tankolt üzemanyagban ott van az útdíj, ott van kismillió adó, amit (elméletben) a közuti infrastruktúra működtetésére fordít az állam. Ha ezeket kivesszük, akkor egyszer csak nagy deficitet fogunk itt látni. Honnan fogja ezt pótolni majd állam-bácsi? Beépíti az elektromos áram árába?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
-
félisten
Való igaz, én a 3x16A-el is meg lennék elégedve ha oda kerül a sor, de egye fene 1x16-ról is eltöltögetném a dual Model3-ast, jól mutatna a beállón, üsse kavics lassan menne a derej bele Itt nincs Pista bácsi, szomszéd is alig, most kapódik fel a hely, remélem nem betokosodottak jönnek ide.
Ilyen környezetben élhetőbb a dolog, mint a társasház előtt az utcán ahol mindig telibe ##@@ a galamb és felakadtam a gödörben. Kíváncsi vagyok ott hogyan lesz megoldva a töltés és annak lesz e gazdája, mert tapasztalatom szerint aminek több gazdája van, annak egy sincs. -
<Adamsky>
nagyúr
Itt mondjuk nem csak az "elejét küldték le", de azért érdekes olvasmány ...
... ilyen esetben gazdagéknál anyu elmegy a bótba, oszt' vesz másikat és folytatódhat a spórolás. Csórikámnak viszont lehet egy életre elmegy a kedve attól, hogy újra "zöld" legyen. -
cinemazealot
addikt
Ó, Te
mázlistaáldott jó lélek vagy! Anyám parkolás közben (ütött-kopott 2003-es szürke Wagon R+-szal) egy 15 cm hosszú (szerintem polírozással helyre hozható) csíkot húzott a szomszéd csajszi metál barna Minijének hátsó műanyag lökhárítójára. (Mág csak horpadás sem volt, csak egy alig észrevehető csík.) A csajszi teljesen kiakadt, a biztosító felszámított 150 eFt-ot, mi meg vesztettünk két bónusz pontot.Sőt, néhány éve a volt melóhelyemen a Hungária körút (akkor még létező) járdaszéli parkoló részén álltam ugyanezzel a WagonR-rel, míg ebédidőben az ebédelni kijáró kollégák jelezték, hogy aki mögöttem áll, az bizony nekem jött. Kimentem, hümmögtem egy sort, majd megvontam a vállam és kicsit előrébb álltam. Ebben a pillanatban a mögöttem álló autó elindult utánam és mivel a kormánya az úttest felé állt, fél kerékkel lezuttyant az úttestre, majd miután berántottam a kéziféket, megint nekem jött. Az idióta tulaj nem húzta be a kézifékét, azt a szerencsétlen kocsit meg én fogtam, hogy ne guruljon ki a körútra. Megkerült a tulaj, visszatolatott, majd próbálta elsütni a poént, hogy ezen úgysem látszik már semmi. 'Nyád, gondoltam. De tényleg nem látszott semmi, ezért hagytam a fenébe.
[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
Ez meg a nemeteknel se jon ossze, naluk is csak a 10 vagy inkabb 20kW feletti eromuvekre kell korlatozast lehetove tevo radios korvezerlot tenni, a kicsiket nem korlatozzak. A nagyokra is ritkan megy ki tavirat, volt rola log-unk... pedig ok aztan tamogattak es emiatt teleszortak az orszagot az atom lezarasakor -- a napelem csak egy lehetseges csoport volt az 5 lehetseges zold kiseromu tipusbol.
-
axioma
veterán
Akkora lefedettseg napelembol 30 even belul nem lesz, hogy a trafohaz mogotti resz ne tudja elhasznalni. Nezd csak meg a hoszigeteles/ablakcsere utemet, hozzateve hogy azzal komfortot is novelnek a lakok nem csak energiadijat csokkentenek, aztan sokan megse vagnak bele.
De az hogy napelembol annyit visszafele tolni ami a jelenlegi odafele irany kapacitasa (azaz a jelenlegi csucsigeny + napsuteses alapigenynel tobb termelodik!), az teljesen irrealis.
Az ejszakai paksi zsinoraramot meg igen nehez jelenleg valahova betolni, a vezerelt aramtarifa kreten szabalyzasa miatt (kotelezo 6 ora felfutes amibol egybefuggo 4 ora meg kell tortenjen ejfel elott vagy valami ilyen jellegu eloiras van... 6 utan fel oraval (mikor minden csoport kapot slot-ot amikor bekapcsolhat) izzik minden, majd hajnal 3-kor mar hiaba van bekapcsolva, teli a tarolo, fogyasztas az nincs rajta. -
axioma
veterán
Ez konyvelestechnikai kerdes. Marmint hogy milyen kapcsolodo tetelt hol mutat ki...
Masreszt ne feledjuk el, hogy az aram ara az onmagaban nem szabadpiac a lakossagnak, nem az a visszatermelesbol eladom egy szazalek alatti tetel szamit. Hanem ha olcso ha draga az aram, a lakossagnak - rendeletre - fix aron kell adnia mindent. Persze rohadtul nem lesz ez vegul olcso aram: merthogy sporolnak emiatt nem csak a fejlesztessel, hanem az allagmegovassal is, vagyis eves viszonylatban es statisztikailag ertve, de annyival "rosszabb az aru".[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
En nem tartok annyira attol, hogy majd kesobb nem hasznalhatjuk a szolgaltatot akku-kent (hehe, mar ugy ragozok mintha mar most lenne, kozben me'g sehol sem all). Egyreszt jonnek az egyre jobb akkuk, foleg ha nem kell egyuttal mobil is legyen, masreszt meg a fustos auto benzines ara meg a nem mindig napelembol de arambol toltott auto kozott azert meg mindig jelentos kulonbseg marad (telen szar de akkor a teljes termeles is belefer kisebb akkuba, nyaron azert nem csak hetvegen hanem indulas elott es hazaerkezes utan is van me'g termeles).