Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Essentials

    aktív tag

    válasz janeszgol #31 üzenetére

    Az ilyen cégek elsősorban a globális bevételeket célozva tervezik a portfóliójukat adott időszakra, ás próbálják belőni az ASP szintet adott termékkategóriánál. ( Average selling price ) Sajnos a magyar piac eddig is nagyon pici volt az Apple számára, nem itt dől el a balkánon a cég pénzügyi teljesítése, de nyilván számít ez is. Azonban az új termékstratégia az az iPhone-nál, hogy számoltak a globális forgalom csökkenéssel, mert őket is utól fogja érni, és azt dobta ki a matek hogy ha kevesebbet adnak el ( ami kényszerű, és nem választható opció a gyártó számára ebben a helyzetben ), akkor azon magasabb ASP-t realizálhassank. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a 14-es sorozatot eltescósították annyira, amennyire lehetséges, a Pro modelleket viszont próbálták feltölteni fancy fícsörökkel, és ez mellé a közvéleményt is úgy hangolni, hogy a lehető legtöbb ember azt érezze aki hajlandó telefont venni, hogy a Pro-t kell választania idén. Ehhez megint remek alapanyag az önjáró influencer hadsereg, akik minden felületen azt hangoztatják hogy jajj de nem éri meg a 14, bezzeg a Pro-k a magasabb áron, illetve a tech média főként androidos oldala, akik jókat nevetnek például a változatlan dizájnon, vagy a 60Hz-en hagyott, egyébként abszolút élvonalbeli minőségű kijelzőpanelen. Ha már kevesebbet fognak tudni eladni, akkor az a kevés a Pro modellek megnövekedett részarányával termeljen több hasznot a konyhára, hogy feltolja az ASP-t, és ha darabszámban nem is lesz meg a tavalyi teljesítés, pénzben ez kevésbé legyen látható. Kb ez a stratégia, és ebbe a stratégiába bele van számolva minden, a kelet-európai piacon vélhetően elszenvedendő massziv forgalom csökkenés is.

    Azt gondolom figyelted, hogy amíg például a Google 1:1-ben váltja dollárról euróra a készüléke árát, és ahogy az USA-ban, úgy például a németeknél is 899€ az új Pixel, addig az Apple a 14-es szériánál egy átlag 30%-os GAP-ot hagyott magának, ami részben a dollár erősödésének is köszönhető, de kisebb részben annak is, hogy megemelkedett a készülék előállítási költsége is egy kutatás szerint, és míg ezt az amerikai fogyasztókon nem akarják leverni, például az európaiakon duplán átverik.

    Persze itt is felesleges szemét Apple-t kiáltani, mert míg a Google megteheti hogy így játszik a Pixel árakkal, hiszen ez elsősorban egy technológiai referencia számukra, hogy hol tartanak szoftveresen, egy prezentáció, a bevételeik reklámtevékenységből jönnek, addig az Apple fő bevételi forrása hardver eladás... és ebből az iPhone-okon befolyó összeg konkrétan több mint 50%-át adja a cég bevételeinek, tehát erős függés van az iPhone pénzügyi teljesítésétől. A világ legértékesebb tech vállala, és az egyik legértékesebb tőzsdén jegyzet cége ettől az 1 terméktől függ, ez az egy cucc emelheti őket magasabbra, vagy taszíthatja őket mélyre. Ez őrület! Szóval az iPhone stratégia minden évben nagyon átgondolt kell legyen, ahogy idén is megvan az oka annak, miért ilyenek lettek a 14-ek.

    Bocs a fentebbi elütésekért, túl sokat írok, és túl gyorsan. :DD

  • Damos

    tag

    válasz janeszgol #31 üzenetére

    Múlt héten vettem WiFi only 64 GB-os iPad 9-et 135 ezer Ft-ért. Gondoltam, hogy ha nagyot gurít az iPad 10, azonnal lecserélem. De ennyiért köszönöm, nem kérem.

    janeszgol Bocs, nem válasz akart lenni.

  • Essentials

    aktív tag

    válasz janeszgol #27 üzenetére

    Ez két külön termékkategória, amit érdemes fejben megkülönböztetni. Az iPhone egy olyan személyi asszisztens, amely kategória minden magyar zsebében ott lapul. A számítógépek, és az iPad-ek a vásárlók által nem csak rirkábban frissített eszközök, de a legtöbbünk számára sokadlagos igényt kielégítő cuccok. ( Más persze az a réteg amelyik dolgozik rajtuk, de a jelenlegi helyzetben vélhetően még náluk is kitolódnak a használati ciklusok, legyen az cég vagy magánszemély. )

    Gondolj bele mivel nézünk szembe, hogy csak a hazai problémákkal foglalkozzunk. Energiaválság, élelmiszer árrobbanás amihez oldalkocsiként csatlakozik beteg forintunk. A következő 1 évben, vagy ki tudja milyen intervallumban cégek, vállalkozások fognak tönkremenni, munkahelyek sora megszűnni, az átlag magyar ember legnagyobb problémája nem az lesz hogy milyen új színben rendeljen magának telefont, vagy tabletet, hanem az hogy hogyan vészelje át a telet fűtőanyag tekintetében, hány fokra engedheti a fűtést a kint romboló téli minuszokban ahhoz hogy az élelmezést is élhető formában abszolválja. Gondolj bele, milyen kosárértéke van a pénzünknek. Lemész a boltba, egy hétvégi bevásárlást 1-2 éve lerendeztél 5000-10000 forintból, most 15000-20000 alatt aligha úszod meg. Ha otthon főzöl, ahhoz hogy egy putris, alap túróscsuszát előállíts 1 ebédnek pár főre, elégetsz 3000Ft-ot, és az csak 1 nap, és 1 étkezés, a legalja kategóriából. Csinálnál egy zöldbab főzeléket? 1500-2000Ft csak a bab bele, és akkor még nincs feltét, nincs kenyér belwshémolva, tejföl. Tudom, ez most nagyon szőrszálhasogatónak tűnik, de ez a valóságunk, ebben élünk, és az ilyen pici ebédelből, meg reggelikből jön össze az a havi költésünk, aminél tavaly ha 120 ezerből letudta egy pár fős közösség, az idén 180 körül kifizethet érte. Ezek a magyar átlagbéreket rohadtul megterhelik, és az a réteg aki eddig megvette magának a szolgáltatós iíphone-t kamatmentes részletre is rá lesz kényszerűlve arra, hogy újragondolja a büdzsét. Pláne úgy, hogy egy komolyabb csomaggal 16K törlesztője volt eddig a Pro iPhone-nak, most meg több ezer forinttal több az is az új árakkal.

    Persze van az a réteg, aki így is úgy is meg fogja venni, csak itthon az azért egy elég szűk réteg a 9 millióból, és borítékolható ( szerintem ) az Apple forgalom visszaesése idehaza. A mainstreamből rétegtermék cimke szerintem helytálló az előttünk álló időszak miatt!

    Egyébként lébjegyzetben említem meg, hogy amit irrhon tapasztalsz a Pro modellek elérhetőségével kapcsolatban, hogy mindenhol készlethiány, az elsősorban az Apple f@szsága, nem a kiugró eladásoké, mert megint sikerült úgy készletezniük, hogy csorgatják az eszközöket erre a piacra, hogy ki tudják szolgálni a számukra fontosabb Nyugat-Európát, és egyéb térségeket, ahol 50-60%-ot is eléri az iPhone részesedése. Az hogy ide mi jut, kevésbé izgatja fel őket. A hazai készlethiány fő a kezdetektől gyenge disztribúció elsősorban, amellett hogy persze a termékek első hónapjaiban a hard core iPhone-osok vásárlási hajlandósága is megmutatkozik. Én is cseréltem idém telefont, és tudod miért? Mert félek attól hogy jövőre még gázabb lesz a helyzet, és még drágább lesz! Azt sem tartom kizártnak, hogy ha 440 euro alá bepislant a forint, és huzamosabb ideig ott is marad, nem csinál a cég egy újabb árkorrekciót cikluson belül, totát rendhagyó módon. Vagy egyszerűen időlegesen felfüggeszti a kereskedést, mint a töröknél legutóbb.

Új hozzászólás Aktív témák