Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Essentials

    aktív tag

    Az M2-es Macbook-kal lett indítva az árkorrekciós szezon, a 2020-as elődjénél sokan el voltunk ájulva, hogy szolgáltatós, MediaMarkt-os 380K körül micsoda korrekt ajánlat, de még az Apple is 420-ért árulta. Az M2-es 600 körül nyit, az M1-es Air pedig választékban maradt, 2 év után 500-ra felugrott, hooopp. Ugyanígy a többi Pro modellnél is, és az asztali megoldásoknál. Aztán jött a szemtember, és az Apple ott is csinált egy ár-vérengzést, az újak megjelenésével néhány tavalyi modell is helyet kapott a friss választékban, azoknak is felugrott az ára. Most az iPad-eken volt a sor... Megdöbbentő hogy amit fogcsikorgatva 510-ért megrendeltem 2021-ben, annak az időközi frissített változata már 650 ezerbe kerül, a kereskedők a bent ragadt 2021-es készleteknek pedig feljebb fofják lőni az árát.

    Tisztán látszik az idei emelésekből, hogy az Apple nem rest beárazni a világ összes jelenlegi fájdalmát az elvárt profitja mellé, és az árak kicsit azt is tükrözik, hogy nem bíznak a forintban, és vélhetően még nagyobb gyengülésekre számítanak a most futó termékek 12, vagy 18 hónapos ciklusai alatt.

    Tisztán látszik hogy elővették az excel táblát, és pusztán nyers adatok alapján áraznak, figyelmen kivül hagyva a magyar piac sajátosságait, és vásárlóerejét. Ebből az a tanulság hogy nem érdekli őket a magyar piac! Visszatértünk az iPhone 4s-5 körüli időkbe, amikor nem mainstream márkaként vonult itthon az Apple, hanem egy rétegigényt kielégíteni képes brandként, amit a magyar emberek 90%-a még opcióként sem vett számításba vásárlás alkalmával.

    Szomorú ez az egész, de a hazai fizetőeszköz, és az Apple érdektelensége a magyar piac sajátosságaival kapcsolatban valószínűleg évekig velünk marad. Ha a kovetkező iPhone bejelentésig a forint rendezni tudná a sorait, és visszerősödne, akkor kapnánk egy 14-től érezhetően olcsóbb iPhone szériát, és ugyanez igaz a ciklusban lévő többi termékre is. Erre azonban nincs sok esély, az Apple-t pedig láthatóan hidegen hagyja, hogy elérhetetlen magasságokba kerülnek a termékei a magyar fogyasztók számára. Hol van már a békeidőben 130-ért árult belépő iPad, amit a kereskedőknél 100K környékén is el lehetett csípni? A 250 ezres Mac Mini, vagy a hivatalos kereskedelmi partnereknél akcióban 360-380-ért kifogható Macbbok Air, vagy iPad Air jó áron? Mainstreamből így lesz újra rétegtermék az almás logos cucc idehaza. Őket teljesen hidegen hagyja, hogy kinek mi éri meg, és mi nem. 2 havi magyar átlagkereset egy belépő iPad Pro-ért kemény dolog a most kibpntakozó energiaválság, az elszabadult élelmiszer árak terhei alatt. A legtöbbünknek kisebb baja is nagyobb lesz annál, mimt hogy milyen kütyüt vegyen, de ha vesz is, ezek aligha jöhetnek neki számításba ezeken az árakon. Majd megveszik a jónódúak, mint régen! Őket nem rázza fel ez az árszabás.

    [ Szerkesztve ]

  • Essentials

    aktív tag

    válasz janeszgol #27 üzenetére

    Ez két külön termékkategória, amit érdemes fejben megkülönböztetni. Az iPhone egy olyan személyi asszisztens, amely kategória minden magyar zsebében ott lapul. A számítógépek, és az iPad-ek a vásárlók által nem csak rirkábban frissített eszközök, de a legtöbbünk számára sokadlagos igényt kielégítő cuccok. ( Más persze az a réteg amelyik dolgozik rajtuk, de a jelenlegi helyzetben vélhetően még náluk is kitolódnak a használati ciklusok, legyen az cég vagy magánszemély. )

    Gondolj bele mivel nézünk szembe, hogy csak a hazai problémákkal foglalkozzunk. Energiaválság, élelmiszer árrobbanás amihez oldalkocsiként csatlakozik beteg forintunk. A következő 1 évben, vagy ki tudja milyen intervallumban cégek, vállalkozások fognak tönkremenni, munkahelyek sora megszűnni, az átlag magyar ember legnagyobb problémája nem az lesz hogy milyen új színben rendeljen magának telefont, vagy tabletet, hanem az hogy hogyan vészelje át a telet fűtőanyag tekintetében, hány fokra engedheti a fűtést a kint romboló téli minuszokban ahhoz hogy az élelmezést is élhető formában abszolválja. Gondolj bele, milyen kosárértéke van a pénzünknek. Lemész a boltba, egy hétvégi bevásárlást 1-2 éve lerendeztél 5000-10000 forintból, most 15000-20000 alatt aligha úszod meg. Ha otthon főzöl, ahhoz hogy egy putris, alap túróscsuszát előállíts 1 ebédnek pár főre, elégetsz 3000Ft-ot, és az csak 1 nap, és 1 étkezés, a legalja kategóriából. Csinálnál egy zöldbab főzeléket? 1500-2000Ft csak a bab bele, és akkor még nincs feltét, nincs kenyér belwshémolva, tejföl. Tudom, ez most nagyon szőrszálhasogatónak tűnik, de ez a valóságunk, ebben élünk, és az ilyen pici ebédelből, meg reggelikből jön össze az a havi költésünk, aminél tavaly ha 120 ezerből letudta egy pár fős közösség, az idén 180 körül kifizethet érte. Ezek a magyar átlagbéreket rohadtul megterhelik, és az a réteg aki eddig megvette magának a szolgáltatós iíphone-t kamatmentes részletre is rá lesz kényszerűlve arra, hogy újragondolja a büdzsét. Pláne úgy, hogy egy komolyabb csomaggal 16K törlesztője volt eddig a Pro iPhone-nak, most meg több ezer forinttal több az is az új árakkal.

    Persze van az a réteg, aki így is úgy is meg fogja venni, csak itthon az azért egy elég szűk réteg a 9 millióból, és borítékolható ( szerintem ) az Apple forgalom visszaesése idehaza. A mainstreamből rétegtermék cimke szerintem helytálló az előttünk álló időszak miatt!

    Egyébként lébjegyzetben említem meg, hogy amit irrhon tapasztalsz a Pro modellek elérhetőségével kapcsolatban, hogy mindenhol készlethiány, az elsősorban az Apple f@szsága, nem a kiugró eladásoké, mert megint sikerült úgy készletezniük, hogy csorgatják az eszközöket erre a piacra, hogy ki tudják szolgálni a számukra fontosabb Nyugat-Európát, és egyéb térségeket, ahol 50-60%-ot is eléri az iPhone részesedése. Az hogy ide mi jut, kevésbé izgatja fel őket. A hazai készlethiány fő a kezdetektől gyenge disztribúció elsősorban, amellett hogy persze a termékek első hónapjaiban a hard core iPhone-osok vásárlási hajlandósága is megmutatkozik. Én is cseréltem idém telefont, és tudod miért? Mert félek attól hogy jövőre még gázabb lesz a helyzet, és még drágább lesz! Azt sem tartom kizártnak, hogy ha 440 euro alá bepislant a forint, és huzamosabb ideig ott is marad, nem csinál a cég egy újabb árkorrekciót cikluson belül, totát rendhagyó módon. Vagy egyszerűen időlegesen felfüggeszti a kereskedést, mint a töröknél legutóbb.

    [ Szerkesztve ]

  • Essentials

    aktív tag

    válasz lajos82 #28 üzenetére

    Az Apple hibája, ( ha egyáltalán lehet így fogalmazni ) az annyi a történetben, hogy amíg más gyártók ország specifikusan hajlandóak belőni az árazást, addig az Apple-t az sem hozná zavarba, ha a helyi adottságoknak megfelelően 1 millió forinton nyitna a Pro Max. Ahogy esik, úgy puffan és pont.

    De az üzlet ilyen, ezért én nem kérem számon őket, és természetesen nem is kérhetőek számon érte. Ha csak az iPhone árazásból indulunk ki, a 12-es sorozat például olcsóbb volt itthon mint a 11-es, és nem azért mert a gyártó jófej volt, csupán a dupla árfolyamkockázatot így dobta ki az excel a dolláról euróra, majd euróról magyar forintra váltva. Szóval yah, ha a forint összeszedi magát, és stabilizálódik egy nekünk jobb szinten, akkor olcsóbb lehet a következő generációs iPhone. Erre viszont egyelőre semmi sem mutat, de jövő szeptember, amikor menetrend szerint újra lesznek vizsgálva az akkor választékban tartott iPhone árak, még messze van.

    [ Szerkesztve ]

  • Essentials

    aktív tag

    válasz janeszgol #31 üzenetére

    Az ilyen cégek elsősorban a globális bevételeket célozva tervezik a portfóliójukat adott időszakra, ás próbálják belőni az ASP szintet adott termékkategóriánál. ( Average selling price ) Sajnos a magyar piac eddig is nagyon pici volt az Apple számára, nem itt dől el a balkánon a cég pénzügyi teljesítése, de nyilván számít ez is. Azonban az új termékstratégia az az iPhone-nál, hogy számoltak a globális forgalom csökkenéssel, mert őket is utól fogja érni, és azt dobta ki a matek hogy ha kevesebbet adnak el ( ami kényszerű, és nem választható opció a gyártó számára ebben a helyzetben ), akkor azon magasabb ASP-t realizálhassank. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a 14-es sorozatot eltescósították annyira, amennyire lehetséges, a Pro modelleket viszont próbálták feltölteni fancy fícsörökkel, és ez mellé a közvéleményt is úgy hangolni, hogy a lehető legtöbb ember azt érezze aki hajlandó telefont venni, hogy a Pro-t kell választania idén. Ehhez megint remek alapanyag az önjáró influencer hadsereg, akik minden felületen azt hangoztatják hogy jajj de nem éri meg a 14, bezzeg a Pro-k a magasabb áron, illetve a tech média főként androidos oldala, akik jókat nevetnek például a változatlan dizájnon, vagy a 60Hz-en hagyott, egyébként abszolút élvonalbeli minőségű kijelzőpanelen. Ha már kevesebbet fognak tudni eladni, akkor az a kevés a Pro modellek megnövekedett részarányával termeljen több hasznot a konyhára, hogy feltolja az ASP-t, és ha darabszámban nem is lesz meg a tavalyi teljesítés, pénzben ez kevésbé legyen látható. Kb ez a stratégia, és ebbe a stratégiába bele van számolva minden, a kelet-európai piacon vélhetően elszenvedendő massziv forgalom csökkenés is.

    Azt gondolom figyelted, hogy amíg például a Google 1:1-ben váltja dollárról euróra a készüléke árát, és ahogy az USA-ban, úgy például a németeknél is 899€ az új Pixel, addig az Apple a 14-es szériánál egy átlag 30%-os GAP-ot hagyott magának, ami részben a dollár erősödésének is köszönhető, de kisebb részben annak is, hogy megemelkedett a készülék előállítási költsége is egy kutatás szerint, és míg ezt az amerikai fogyasztókon nem akarják leverni, például az európaiakon duplán átverik.

    Persze itt is felesleges szemét Apple-t kiáltani, mert míg a Google megteheti hogy így játszik a Pixel árakkal, hiszen ez elsősorban egy technológiai referencia számukra, hogy hol tartanak szoftveresen, egy prezentáció, a bevételeik reklámtevékenységből jönnek, addig az Apple fő bevételi forrása hardver eladás... és ebből az iPhone-okon befolyó összeg konkrétan több mint 50%-át adja a cég bevételeinek, tehát erős függés van az iPhone pénzügyi teljesítésétől. A világ legértékesebb tech vállala, és az egyik legértékesebb tőzsdén jegyzet cége ettől az 1 terméktől függ, ez az egy cucc emelheti őket magasabbra, vagy taszíthatja őket mélyre. Ez őrület! Szóval az iPhone stratégia minden évben nagyon átgondolt kell legyen, ahogy idén is megvan az oka annak, miért ilyenek lettek a 14-ek.

    Bocs a fentebbi elütésekért, túl sokat írok, és túl gyorsan. :DD

    [ Szerkesztve ]

  • Essentials

    aktív tag

    válasz mindthecrap #36 üzenetére

    Nekem nem volt felesleges, mert szeretem kifejteni a véleményen, és egyébként pont arról írtam, hogy az USA-ban nem drágult.

    "A nyilván nem ehhez igazítjákhoz", ahogy az írásomból is kiderült vannak olyan gyártók a piacon, akik meg "nyilván igen" :) De említhetnénk egyéb régiókat is más gyártók részéről, például Indiát, ahol nem csak külön modelleket készítenek a piacra szabva a gyártók, de a nemzetközi kiadások árait is a piac sajátosságainak megfelelően lövik be, adott esetben még a drágább termékeiknél is, az Apple viszont ott sem veszi figyelembe.

    És írom újra, mielőtt ez jön a válaszban: Nem várom el rőlük hogy figyelembe vegyék a magyar piacot, értem hogy nem jótékonysági intézmények, és hogy az itt kieső forgalmat behúzzák mással máshol. Csupán megemlítettem a témába vágóan, hogy miért van ez így, és hogy miért "éri meg nekik"mégis mainstreamből rétegigényt kielégítővé válni idehaza a jelenlegi helyzetben. :K

  • Essentials

    aktív tag

    válasz Navaren #37 üzenetére

    A Mac-nél és az iPad-nél az évtized, és évtizedek alatt rengetegszer voltak olyan választékok, amik vásárlói szemmel érthetetlenek voltak, ők viszont ha csak időszakosan is, de bent hagytak termékeket, vagy egymásra tolták őket. A belépő iPad egyébként a maga árazásával az USA-ban az Apple oktatásban megszerezhető dominanciájáért felel az ugyanezen a területen jelenlévő chrome cuccok ellenpólusaként, a mi régiónkban pedig főként azt a cél szolgálja, hogy új vásárlókat vonzzon be, akik a későbbiekben új ügyfélként hajlandóak szoftvereket, szolgáltatásokat vásárolni, és ha tetszik nekik az élmény, akkor újabb hardvert is. Mivel minden költség drágul a gyártóknak is, az alkatérszeken, az összeszerelésen, a szállításon túl is, ez az árkategória már nem fenntartható számukra az elmúl 1-2 évben tapasztalható alkatrészhiány, és a megnövekedett egyéb költségek miatt.

    Gondolom azt észrevetted te is, hogy az iPad 10 az Apple értelmezésében nem a 9-es sorozat kiváltója, hanem egy fancybb változata több lehetőséggel, és a 9-es kifutásával valószínűleg az új belépő szint lesz a "modern dizájnnal", ahogy az Apple nevezi.
    Az iPad 9 továbbra is választékban marad, tehát a következő minimum 1 évre kapható lesz még, így bárki számára elérhető. Mármint akkor ha egyáltalán lehet kapni, ugyanis ez a covid alatti alkatrész problémák legnagyobb elszenvedője volt, ebben a régióban, és itthon volt hogy hónapokig nem tudott szállítani az Apple. A tavalyi, és a tavaly előtti karácsonyi szezonban például totál nem volt rendelhető a belépő iPad.

    Szóval ha ránézel a portfóliór ársávonként lehet válogatni, ki mennyit hajlandó áldozni, vagy milyen képességekre van szüksége, azonban ezekkel az árakkal azt hiszem az iPad rétegtermékké válik itthon. A jelenlegi helyzetben nem csak a tablet vásárlás lehetősége kerül háttérbe a legtöbb ember számára, hanem ha mégis venne, az ára is elriaszthatja majd a vásárlástól. Szokni kell, ízlelgetni, hogy a belépő iPad a 9-es jövőbeni kidobása után már nem százezres ársávban indul, hanem a kétszázasban.

    [ Szerkesztve ]

  • Essentials

    aktív tag

    válasz #54625216 #52 üzenetére

    Szerintem amúgy nálunk nem fog lejjebb menni a 10 gen ára sem, és egyébként sem gondolnék komoly árleszállításra. Egy dolog a szar forint, de az élet mindenhol megdrágult, az alkatrészek, az összeszerelés, a disztribúció minden szintje többe kerül, és nem látni hogy ez mikor enyhülne, ha enyhül egyáltalán. Amíg maradnak ezek az állapotok, addig aligha lehet a jövőben egyre olcsóbb termékekre számítani, nem csak az Apple-től, bárhonnan.

    Abba meg bele se gondoljunk, mi lesz akkor ha Kína elkezdi komolyabban feszegetni Tajvant...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák