Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Noukoum

    veterán

    válasz Gusztáv #39 üzenetére

    “Mondjuk lehetett volna sávossá tenni a támogatást, hogy az olcsóbb autókra többet adnak”

    Pontosan ez történt. 11m alatt 2,5m felette jóval kevesebb. És van egy max összeg ameddig igénybe vehető támogatás. Ráadásul kitolták a vételárhoz számított támogatás arányát, így a legolcsóbb autókhoz is igénybe vehető a maxos összes. Ez sokkal jobb mint a fix 1,5m bármire.. Persze lehetett volna “ennél is jobb”, de ne feledd hogy kicsiny kormányunk által hozott döntéshez képest elég jó lett e-autó szempontból. (Rokonnal beszéltünk kb fél évvel ezelőtt egy hasonló támogatásról, erre bejött szerintem még az összegek is hasonlóak.)

    “Persze ez elég elméleti, mert pl a Skoda CITYGOe-ből a teljes 2020-as mennyiség el lett adva januárban.”

    De nem azért mert nem lenne igény rá vagy nem tudnának annyit gyártani. Profit > környezet, ez minden cégre igaz. Szóval jelenleg vehetsz smartot kb , mert se e up se citigo :)

    “A töltőhálózatot is fejleszthetnék, és a töltés árát is lejjebb vihetnék.”

    Előbbit tényleg lehetne, bár az e-autózás Magyarországon még mindig kb statisztikai hiba (mennyiség), és eddig sem az állam jeleskedett a töltőhálozat fejlesztéséről. Ez egy folyamat, nem véletlen mondják hogy az vegyen elektromos autót aki otthon vagy munkahelyen akarja tölteni. És ne legyen olcsóbb a töltés. Felőlem még lehet olcsóbb a töltés mint a gázolaj, benzin de inkább csináljanak egy normális árazást ami nem sok és nem kevés. Ha valamit akkor ezt az idióta kártyásrendszert felejtsék el, na meg ezt a sok idióta alkalmazást. Legyen 1 és az működjön. Visszatérve a pénzre, senki ne gondolja hogy később olcsóbb lesz az elektromos autó. Nyugalom megfogják oldani, hogy ne legyen az. De amíg ez a beetető időszak van a terjedéséhez fontos hogy olcsóbb legyen, mert az emberek szarnak a környezetre meg a város levegőjére. Persze mindig van kivétel, de imádom mikor valaki azt mondja hogy ő tesz a környezetért mert e-autót használ. És akkor is azt használnád ha sokkal drágább lenne (minden szempontból) mint a hagyományos autó? Naugye..

    ”Szerintem az is sok olyan embert elindítana a elektromos autók felé, aki megengedheti magának, csak eddig ezért nem ugrott bele.”

    Az már bele ugrott mert óriási pénzeket lehet vele spórolni. Aki ilyenek miatt nem vesz elektromos autót az ezek alapján soha nem is fog. Magyarországon amúgy is nagyon kevesen vannak akik ebben érintettek. Ez az ország árérzékeny piac, nagyon fontos a vételár amiben az e-autók nem jeleskednek. Aztán a vételáron túl ott van a rengeteg “fake” infó: 3év után kuka az aksi, e-autó környezetszennyezőbb mint a hagyományos, 3napig kell tölteni az autót, meg az ismert 3perc megtankolás helyett 1óra a töltés, nem lehet egy seggel megtenni 1200km-t, amire a dízel passat simán képes 3l fogyasztással, ja meg az audis “szakember” is megmondta, na meg ott van a kopasz tesla tesztje.. Birka ám a magyar, ezt sosem szabad feledni könnyű vezetni őket. Aztán mikor ezeket meghallja akkor úgy van vele hogy hagyja ezt az elektromos marhaságot, inkább marad a benzin/dízelnél mert az a tuti.

  • M5Norbi

    őstag

    válasz Gusztáv #26 üzenetére

    Hát igen. Akinek ennyi van annak nagy valószínűség szerint amúgy sincsenek nagy gondjai az autóvásárlással.
    Talán hangsúlyozom talán környezetvédelmi szempontból hasznosabb lehetett volna ha azoknak adnak támogatást akik enélkül nemigen tudnák lecserélni a 15-25 éves igazán környezetszennyező kopott motorú füstölő olajzabáló autójukat. Ha egy 3-4 esetleg 4,5 milliós új autóra kaphattak volna 1,5-2 milliós támogatást esetleg a maradékra kedvezményes hitelt máris megszabadultunk néhány ócskavastól és új környezetbarátabb autók kerülnek forgalomba. És még a kereskedelem is jól jár.
    Mert valljuk be az hogy butikosné illetve jólmenő vállalkozóné lecseréli a kedvezmény miatt a 3 max 5 éves X3- asát egy ilyen fapadosabb villanyautóra nem olyan nagy dolog mégis az adófizetők állják.

Új hozzászólás Aktív témák