Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Cefet #7 üzenetére

    Az egészet röviden úgy kell elképzelni, hogy a 3D-s renderelés egy ponttól elkezdett átalakulni. AZ elején szoftver-es renderelés volt, majd a kialakult a fix funkciós hardveres renderelés (3Dfx volt az első úttörő). Jött a Direct3D API ami vitte előre a fejlődést. A DX8.0-tól megjelent a vertex és pixel feldolgozás programozhatósága, majd a DX10 ezt kiegészítette a Geometry Shaderrel. Jelenleg itt tartunk. A közeljövőben a teljes eddig használt feldolgozási futószalag programozhatóvá válik (ez egy átmeneti időszak lesz). Erre a területre jön az AMD Fusion és tulajdonképpen a Larrabee is. A Larrabee, mint látszik teljesen általános felépítésű rendszer, nagymértékben párhuzamos feldolgozásra felkészítve. A Fusion-nak annyiban lesz előnye, hogy a benne rejlő magok nem mind lesznek általánosak, tehát a CPU core mellett lesz benne speciális területre fejlesztett GPU core is. Ergo az átmeneti időszakban elég kevés a Larrabee esélye a Fusionnal szemben. A következő jövőbeli lépcsőfokban pedig eltűnik az eddig megszokott és kialakított futószalag és visszatér a szoftver-es renderelés. Ez az a terület amire a Larrabee lett tervezve. Tulajdonképpen az Intel átugrotta azt a bizonyos átmeneti időszakot. Ami logikus, hiszen az Ati fejlesztésű GPU magok ellen gyakorlatilag semmi esélye nem lenne.

Új hozzászólás Aktív témák