Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ragnar_

    addikt

    válasz oldschool_01 #23 üzenetére

    Előttem szóló is írta, egyetértek, a mantle gyakorlatilag elindított egy olyan api fejlesztési hajlandóságot, ami minden PC gamernek illetve multiplatform játékfejlesztőnek hasznos lehet a jövőben. A mantle is inkább a CPU kihasználáson javított emlékeim szerint,és valóban a magasabb teljesítményű VGA-k teljesítményén javított jelentősebben. Arra leszek itt még kíváncsi, hogy a VGA gyártók megtartják-e majd a gyártóspecifikus featureöket, mint Physx, vagy TressFx, nagy valószínűséggel az AMD-nek ebből a szempontból annyi előnye van, hogy ugye a konzolokon is AMD GPUk mennek, illetve engem személy szerint a stereo3D is érdekel, mint olyan, az lenne a legszerencsésebb, ha ezeket a featureöket szabványosítanák, és nem lennének gyártóspecifikus külön eljárások. (bár nekem a physx volt legutóbb a vásárlást eldöntő feature) Valve Source2-ben már Vulkant használ, elvileg DOTA2 source2 verziójában vannak komolyabb FPS növekedések, szóval source2 játékoknál elvileg már adott a teljesítménynövekedés.

  • hugo chávez

    aktív tag

    válasz oldschool_01 #23 üzenetére

    Nekem csak egy kérdésem van: elfogyott a haloperidol? (Költői kérdés, csak úgy a vakvilágba, nem kell rá válaszolnia senkinek sem ;) )

    "Ja, és azt hallottátok, hogy nem optimalizálják tovább a Mantle-t? Lezárják a fejlesztését?"

    Kb. fél éve lehet tudni, hogy a Mantle "1.0" fejlesztése/támogatása véget ért, az AMD a DX12-t, vagy a Vulkan-t (ami tulajdonképpen a Mantle 1.0-ra épül, csak épp nem hardverspecifikus) ajánlja helyette mindenkinek. A Mantle új verziói viszont készülnek továbbra is, csak nem a mainstreamnek, hanem speciális fejlesztői igények kiszolgálására és persze maradnak hardverspecifikusak. Hogy egyes portálok "kissé" lemaradásban lévő és szakmailag inkompetens írói miféle képzelgéseket tettek még hozzá mostanában ehhez a régóta ismert tényhez, az meg tökéletesen lényegtelen.

    #24) polika:

    "Szerintem a cégek (AMD, NV, Intel) a linuxra ill Vulkan API-ra azért fejlesztenek meghajtót ill OpenCL-t, hogy ők is kihasíthassák a maguk szeletét a nagy számítási kapacitást igénylő GPU-val gyorsítható big datás szerver piacból. Az egyértelmű, hogy a vulkán a jelenlegi opengl-nél jobban skálázódik, könnyebb rá fejleszteni, univerzálisabb, és a rá fejlesztett kódok kevésbé fragmentáltak (nem mindenféle gyártó/architektúra specifikus extra kiterjesztésekkel megspékelt kódot kell írni ha univerzálisra akarja vki megírni az adott projektet) lesznek. Azaz ha AMD "megcsinálja" a saját GLSL, SPIRV ill OpenCL támogatását (ill nagyrészt átemeli/átnevezi a mantléből azokat) akkor hatalmas előnyben lesz az NV/Intellel szemben, mert a szervereknél 20-30% plusz teljesítmény kifacsarása ugyanabból a harverből az hatalmas motiváció arra, hogy az új API-ra portolják a számítás igényes projekteket (pl fehérje modellezés, új generációs szekvencia adatok kiértékelése, stb)."

    A Vulkan egy grafikus API, nem pedig GPGPU API. A GPU-val gyorsítandó számításigényes, nem grafikai dolgokhoz eddig is ott volt az OpenCL és ezután is marad.

Új hozzászólás Aktív témák