Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • polika

    senior tag

    válasz T-bag #24 üzenetére

    tipikusan rossz következtetés :) kb ugyanaz mint amikor minden évben megduplázódott a CPU teljesítmény, és ahelyett hogy szoftveresen is tartották volna a tempót olyan szar magas nyelvű cuccok kezdtek megjelenni a játékokban hogy a játékok fejllődgettek, de közben egyre ratyibb kódok jöttek be és szoftveresen baromira lemaradtak... most hogy ez a technológiai fejlődésből származó iram lassul majd szoftveresen is utolérik, ill elkezdik optimalizálni, és hardveresen is kénytelenek lesznek optimalizálni...

    Ha lenne 500ghzes cpu, akkor pesze lehetne vele GPU-s feladatokat is számolni 4-8 szálú prociként is csak nem optimális... Ha van a szoftverben olyan kód, ami asszinkron módban nem megy és lockol, akkor tegyük fel a 8db 500ghzes szálból egy kiesik és malmozik amíg vmi feltétel nem teljesül, ezáltal brutálisan ugrál a teljesítménye a szuper gépednek...

    Ugyanazt a chip felületet APU dizájnban kisebb fogyasztás melett nagyobb grafikus teljesítmény jön ki, a maradék chip felület meg bőven elegendő annyi CPU kapacitáshoz hogy a netezés, office, gpu etetéséhez szükséges egyébhez bőven jó...megvan a magas 1 szálú teljesítményed és az irdatlan többszálú cucc is.

  • polika

    senior tag

    Szerintem meg az lesz, hogy ha a csík szélesség marad, végre minden gyártó kénytelen leszkomolyan végig gondolni, hogy mik a szűk keresztmetszetek a designukban, mert elsősorban azzal tudnak hardveresen előrelépni.

    Plusz emellé még hozzájön az, hogy az új szoftveres API-k kiforrása után lesz még pár körös finom hangolás, hogy az időközben szoftveres/gyakorlati használat közben előjövő balfékségeket az újabb iterációban javítsák (ez szerintem elsősorban APU-knál fog nagyon sokat jelenteni, mert pl a mostani kaveri-nél is vicc kategória a skálázódás a 384 vs 512 stream procis verziók között, nagyon el van baltázva a proci/gpu által közösen/egyenként használható memória sávszél, ergo ddr4 és/vagy az MMU-k számának újragondolása szükséges, hogy ne 5% teljesítmény legyen 33%-al több stream proci hozadéka).

    Meg még azt is el tudom képzelni, hogy ha elfogy a csíkszélesség/technológiai fejlesztésből adódó lehetőség, akkor szépen lassan ki fognak kristályosodni azok a pipelineok, hogy mi az amit érdemes fix funkciós célhardverrel csinálni, és mi az ami marad az általános GPGPU-s feladat...azaz a nagyon jól definiált 1x1 típusú favágómunkának meg lesz a hardveres darálója, és végletekig össze lesz csiszolva a az API-val a hardver.

Új hozzászólás Aktív témák