- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Eltűnhet a Dinamikus Sziget
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- A Samsung bemutatta az Exynos 2500-at
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Netfone
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kicsit vissza a témához:
Miért nem pl egy Kindle Vagy Barnes & Noble e-book olvasót használnak? -
Szabesz
őstag
"Nem véletlenül szokták az autót egy nagyobb 1000-2000Km-es út előtt átnézetni, nehogy valami műszaki hiba legyen pl."
Nem, nem azért, hanem hogy ne félúton, esetleg idegen országban jöjj rá, hogy az ékszíj már bőven elöregedett/olaj elfogyott/fék teljesen elkopott/etc, és a Balkán közepén kelljen olyan szerelőt keresned, aki ért a kocsidhoz
-
Dany007
veterán
Igen. Minél többet töltesz menet közben az úton annál nagyobb az esélye, hogy valami történik.
Nem véletlenül szokták az autót egy nagyobb 1000-2000Km-es út előtt átnézetni, nehogy valami műszaki hiba legyen pl.
Eleve ha elindulsz az autóval az már egy kockázati tényező. Defektet kaphatsz, neked mehetnek bármi... Minél többet vagy ilyen kockázati tényező között annál nagyobb az esély, hogy egyszer bekövetkezik.
De hagyhatjuk az egészet, hiszen a lényegen úgysem változtat. A statisztika azt mondja. Én elhiszem. Csak nem tartom arányaiban összehasonlíthatónak.
Hiszen akkor talán a lábbusz a legbiztonságosabb közlekedési forma. -
Szabesz
őstag
Mert tán az idővel arányosan növekszik a valószínűsége egy balesetnek?
"Erre írtam példát, hogy míg a repülő 2 óra alatt ~ 2.000 Km-t tesz meg, addig az autó csak mondjuk 120 Km-t. Így eleve nem egyenlőek a feltételek."
Pontosan ezért van a km/baleset, mert így kerülnek összevethető egységbe...De ha ragaszkodni akarsz a következetlenséghez, csak nyugodtan, én nem fogok beleszólni.
-
Dany007
veterán
Nem akarok én szembemenni az isteni statisztikával, csak nekem azért nem egy kategória a kettő. Mármint a repülők és az autók esete.
Repülőgépeknél a legtöbb baleset közvetlenül felszállás után vagy leszállás előtt van. Autónál ilyet eleve hülyeség nézni, hogy elindulásnál illetve megállásnál.
Amit számolnék az az, hogy beülök elindulok, megérkezek. Ez lenne egy egység. Nem pedig az, hogy hány km-t teszek meg balesetmentesen. Erre írtam példát, hogy míg a repülő 2 óra alatt ~ 2.000 Km-t tesz meg, addig az autó csak mondjuk 120 Km-t. Így eleve nem egyenlőek a feltételek. Hiszen amíg autóval megteszek 2.000 Km-t eltelik vagy 20 óra. Naná, hogy több az esély a balesetre.
Arról nem is beszélve, hogy egy repülő elvisz egyszerre 300 embert, míg egy autó max 5-6-ot. Tehát megint mások az arányok.Vagy lásd pl a katonai repülésben még kisebb a balesetek aránya, mint a polgára repülésben.
Ergo a vadászgép biztonságosabb, mint az utasszállító, mert éves szinten jóval kevesebb katonai gép zuhan le, mint polgári. Ezt már inkább érdemes összehasonlítani. Hiszen mindegyik repülő, hasonlóak a kockázati tényezők, sebesség. stb...Persze ettől még marad a repülés a legbiztonságosabb csak szerintem nem olyan nagyon nagy arányban. Hiszen ha mindenki annyi időt (órában mérve) utazna repülővel, mint amennyit autóval, akkor már megint más lenne az eredmény.
-
Szabesz
őstag
Hogy máshogy tudnád összevetni őket, smint km/baleset? Csak így tudod összevetni, hogy mekkora sanszod van meghalni, ha repülővel, vagy kocsival mész a Tescoba hétvégi bevásárlásra.
Egyébként meg nem értem mit módosítanál, mit számolnál hova.(#42) atike: Szerintem tévesen értelmezed a "jut rá" fogalmat: ha egyforma baleseti valószínűsége lenne a szgk-nek és a repülőnek, akkor bárhány lehetne bármelyikből, mindkettőre ugyanannyi %nyi baleset jutna.
-
Dany007
veterán
Értem én a statisztikát (legalábbis azt hiszem
), de itt leginkább a megtett utak számát kellene nézni, nem pedig a Km-t.
Mivel gyakran érvelnek azzal, hogy Xy repülő hány Km-en hány balesetet szenved. Na de természetes, hogy egy repülő alapvetően több ezer km-t tesz meg egyetlen út alatt, hiszen arra lett kitalálva. Ráadásul a menetidő / km arány is teljesen más, mint az autónál.Szóval azt kéne összehasonlítani, hogy az autóval megtett utak száma (pl.: elmegyek a Tesco-ba az 1 útnak számít, ahogy elrepülök Londonba, az is egynek számít) + a menetidő tartama hogyan aránylik a repülőgépekkel megtett utak száma + menetidő arányához.
Tehát számítsák bele azt is, hogy amíg autóval megteszek mondjuk 120km-t két óra alatt, addig repülővel megteszek 2000-et. Plusz ugye jóval kevesebb repülő repül, mint ahány autó van az utakon. Nembeszélve arról, hogy adott km-t autóval jóval több ideig tart megtenni (tehát jóval tovább van meg a baleset kockázata) mint repülővel.
Persze még így is valószínű, hogy a repülő jönne ki győztesen. De mindjárt reálisabb képet kapnánk, mintsem megnézzük, hogy hány járatból hány zuhant le százalék formájában, majd ezt megnézzük az autóknál is.
-
atike
nagyúr
Írtam, hogy szerintem. Csak egy gondolat volt, nem néztem utána...
És bár nem nézek utána továbbra sem, a gondolatmenet meg az volt, hogy ha pld. 100 repülőgép 100 útjából van 1 baleset az 1%-os arány. De ha autós közlekedést nézünk akkor lehet hogy 100-ból csak kevesebb "jut"... Magyarul sokkal több autó közlekedik mint repülő, így egyértelműen sokkal több baleset is jut rá.
De természetesen nem megyek szembe a belinkeltekkel...
Szerk:
#39: nem pont az szeretnék elérni, hogy kelljen 8 általános a jogsihoz? magyarul hogy még az sem kell most... -
Szabesz
őstag
Google? Talán. [link] [link] [link] etc
"Repüléssel kapcsolatos balesetek miatt évente mintegy ezer ember kerül kórházba az Egyesült Államokban, a halálos áldozatok száma mindössze 750-re tehető [...] Ezzel szemben az Egyesült Államokban a gépjárművekkel történt balesetekben tavaly 2,35 millió ember sérült meg, miközben a halálos áldozatok száma 37 ezer volt"
"Tavaly egyébként az IATA kötelékébe tartozó mintegy 230 légitársasággal 2,3 milliárd ember repült 35 millió járaton.
A nyugati típusú gépekkel a balesetek száma 19 volt, míg az összessel, beleértve a keletieket is, 90 baleset fordult elő. Az összes fajta gép balesete közül 18 követelt halálos áldozatot szemben az egy évvel korábbi 23-mal, viszont a halottak száma 502-ről 685-re emelkedett."
"Az Egyesült Államokban 10 év alatt ugyanannyi megtett kilométerre a repülés kettő, a vonatközlekedés öt, míg a közúti közlekedés 81 áldozatot követelt."
-
atike
nagyúr
Mennyi közlekedő repülőből mennyi esik le (azaz szenved balesetet)...? Ok, hogy "darabszámban" kevesebb baleset van, na de meg kell nézni, hogy mennyi közlekedő autóból történik mennyi baleset... Szóval kicsit számolni kell.... Nem biztos az a legbiztonságosabb jelző szerintem...
-
llaszlo
veterán
Itt is csak azért van ennyi hsz, mert köze van az apple-hez. Ami nagyon LOL, hogy tényleg azt hiszik egyesek, hogy fogták és engedélyezték csak úgy az iPadeket. Na persze mivel az apple cuccát használják így nagy hatása van az "applehater faktornak" is a hszekben.
-
aram01
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #26 üzenetére
nem is szabadna már papírt használni sehol
-
-
atike
nagyúr
Mint a parlamentünk... Pff...
Irigy vagyok amúgy...
-
Dany007
veterán
Nézd, ha mindenre gondoltak volna, akkor már rég nem lennének repülőgép katasztrófák.
De, márpedig vannak.
Nemtom szoktad-e nézni a Natgeo-n a légikatasztrófák sorozatot, de ha jól tudom már a 9. évadnál járnak.
Sokszor meghökkentő és elképesztő, hogy milyen alapvető hibák miatt zuhantak le gépek és haltak meg emberek százai.
Alapvető hibák alatt azt értem, hogy pl az adott pilóta akcentusa vezetett balesethez. Vagy pl a pilótára háruló túl sok tennivaló vészhelyzet esetén. Vagy amikor a pilóta / másodpilóta belekavarodott a gombok és kijelzők sokaságába. Az ilyen tragédiák végső soron ahhoz vezettek, hogy a repülésügyi hivatal komoly változtatásokat írt elő a repülőgépekben. pl próbálták leegyszerűsíteni a kijelzőket, feladatokat megosztani és így tovább. -
domi007
őstag
Nekem csak az tetszik, hogy mindenki egyszerre okosabb mint a teljes amerikai repülési szabványügyi és szabályozási hivatal...szerintetek amikre ti gondoltok ők már nem gondolták végig 100szor? Több éve vannak szerintem a repülésben mint mi.
Nah mind1, jó tudni, hogy mindig van egy marék informatikus aki kész megváltani a világot, bármilyen krízis is ütne be..
-
Dany007
veterán
Azt azt jó látni, hogy nem csak nekem jutott eszembe, hogy vészhelyzetben, vagy amikor sietni kell nem feltétlenül jó az információt egy ilyen táblagépen tárolni.
Ugye teljesen jó példa, hogy egy-egy erősebb turbulencia esetében ha esetleg a kézikönyvben kell kutakodni, akkor egy touchscreent tapicskolni nem is olyan egyszerű.
És itt most nem csak arról van szó, hogy táblagép, egyszerűen az elektronikai eszközöknek van egy olyan kockázata, ami mondjuk a nyomtatott formájának nincsen. Pl lefagyhat, lemerülhet, megsérülhet.Tehát szép dolog, hogy több kilónyi papírt akarnak így megspórolni, de a létfontosságú iratokat továbbra is, papír formájában is tárolni kellene.
-
Jó ötletnek tartom, ha tényleg 16 kg-i papírt lehet vele kiváltani.
-
aram01
nagyúr
nem repülnék olyan gépen ahol a pilóták repülés közben ájpadot nyomkodnak
-
bambano
titán
válasz
Avicularia #15 üzenetére
a pusztítóból az a jelenet megvan, amikor kottából akarják Snipes-t letartóztatni?
-
Avicularia
veterán
főleg,ha valaki elolvassa a lezuhant air france gépen mit csináltak a balf@sz pilóták
Az utolsó párbeszéd a lezuhant repülőről
elképzelem ezeket ,hogy miközben azt se tudják mit csinálnak,még az ipadet is nyomogatják -
Mr.Csizmás
titán
ha valami ipari tabletet vettek volna, még pénzt is spórolhattak volna
-
#56573440
törölt tag
amerikában egy út alatt simábban lehetne spórolni 16 kilónál többet is. a pilótáknak kondibérlet, a sztyuiknak aerobik bérlet, az utasoknak meg fent futópad, ami az áramot termeli a számítógépeknek. ha nincs futás lezuhannak... évente mennyit lehetne azzal spórolni. mondjuk ezzel kényelmesebb.
-
bambano
titán
hehe:
(az általad írt linkről) "A biztonság persze mindenek előtt való. Az FAA engedélyezési eljárásánál bizonyítani kell, hogy a tablet működőképes marad a pilótafülke gyors dekompressziója esetén is,": úgy elképzeltem, ahogy a vákuum viszi kifelé a kézikönyv lapjait a dekompressziót okozó lyukon, de a kézikönyv megfelelt, az ipad meg nem...azután meg:
mondjuk a pilóta ipadjén bekapcsolva marad a wifi, valamelyik utasnál is van ipad, rákapcsolódik.. nééézd már, a pilóta filgh controllozik, lökjük be a földbe! uhh, basszus ezek a mi gépünk adataiiii placcs(#10) adwin: de a másik irány is igaz, amikor elmúlik a vészhelyzet és kimegy a kishelyiségbe eltüntetni a féknyomot, erre az ipad nem alkalmas
-
adwin
tag
vicces lesz mikor az elektronika feladja a szolgálatot (pl villámcsapás esetén)
azt simogatja a pilóta az ipadet, hogy milyen k***a jó, hogy nem papíron olvashatja -
Fancy-boy
addikt
Előbb utóbb vissza fog ütni ez a kütyümánia. Szerintem.
-
gekkoXT
senior tag
Száz százalék, hogy csak bizonyos dokumentációkat tud leváltani. A kézikönyvek vészhelyzetben is pontosabban és könnyebben alkalmazhatóak, mint az ikonok ujjal való eltalálása turbulenciában. Pláne, hogy az első kapkodósabb mozdulatnál leveri, letöri, lefejeli a pilóta, és akkor jujj kapjuk elő a tartalékot, amin nincs frissítve, és mire bebootol....
Kézikönyv, színkód, elválasztó lapok, meg is van. ipaden, meg vissza az indexoldalra, keresőbe, gépeljük be, nem nem a javasolt szó amire gondoltam, jujj, vesztettünk ismét ezer lábat, hhm -
Zirowe
nagyúr
Várom már a jelentést az első angry birds által okozott légi katasztrófáról.
Amúgy 16kg fát spórolnak, ami megújuló, közben meg nő az áram/kerozin fogyasztás, ami nem megújuló. :S
-
JColee
őstag
Pilóták Flight Controlt akarnak játszani a hosszú repülőutakon.
-
TheMarci
addikt
Ami miatt 16kg:
http://fekszarny.blog.hu/2011/07/06/elektronikus_pilotataska
-
B4nd1t4
tag
Hmm... "állítólag egy iPad közel 16 kilogrammnyi papírt tud megspórolni a légitársaság számára"
Ez kicsit érdekes... 16kg egy repülés alatt? Vagy egy járaton egy év alatt? Nem teljesen értem, hogy ezt hogyan számolták ki, kíváncsi lennék rá. Mindenesetre jó ötlet ez a fajta innováció, és jó látni, hogy nem csak engribördz-re használják ezeket a kütyüket...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Creative Sound BlasterX G5 (70SB170000000) (Sound Blaster) (DAC)
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Több Lenovo Thinkpad x1 carbon gen 4 / 5 / 6 / 7 X1 Yoga gen3 6-9. gen i7, i5 procik
- LG OLED Televíziók: FRISS SZÁLLÍTMÁNY -30%
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - Lenovo ThinkPad 40AC Thunderbolt 3 docking station
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged