- Google Pixel topik
- Mobil flották
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Szivárognak a Vivo X300 kameraadatai
- Telekom mobilszolgáltatások
- Légies iPhone halvány színei
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Megjött a Honor szuperakkumulátoros mobilja
Aktív témák
-
biga
őstag
Hát ha így van, akkor viszont a telefonos segítség tudja rosszul, ugyanis én meg beszéltem velük (pár napja) és ott levezették ezt nekem, + elmondták, hogyha további infora van szükségem, lsd. a fenti link. Szóval szóban nekem ez az információ jött le. Visszakérdezésemre is csak azt mondta, hogy biztos, hogy így van. Én is így tudom, ők is ezt mondták (másik vitás kérdés miatt hívtam őket). Én még mindig annak hiszek, amit személyesen mondtak!!
-
biga
őstag
a garancia nem egyenló a jótállással, bár az ideje lehet egy. A garancia az, hogy a gyártó vállalja (garantálja), hogy x ideig biztosít alkatrészt/cserét stb. az adott alkatrészhez, stb. A hétköznapi értelemben a legtöbben keverik a kettőt (én is garanciát mondok jótállás helyett, az jobban elterjedt!). Pl. egy monitorra 3 év jótállást vállalnak (nézd meg a ''garancialevelét'' a monitorodnak), de az alkatrészellátást ált. (10000Ft felett így van) vagy 8 évig biztosítania kell!
Tehát még egyszer: a garancia nem egyenlő a jótállással!!!! -
biga
őstag
A tartós használatra rendelt termékek meghibásodása esetén a forgalmazó a kijelölt szervizeken keresztül gondoskodik a termék díjmentes alkatrészcseréjéről, javításáról. Ez a díjmentesség azonban csak akkor jár, ha a meghibásodást gyártási eredetű hiba okozta. A jótállással kapcsolatos főbb tudnivalók:
- Ha a meghibásodás (biztosítékcserét kivéve) a vásárlás napjától számított 3 napon belül következett be, akkor a kereskedő a terméket köteles kicserélni (a 3 nap alatt 3 munkanapot kell érteni, vagyis amikor az üzlet nyitva tartott).
- Ha a meghibásodás később következik be, akkor a jótállási jegyben megadott címlista alapján ahhoz a szervizhez kell fordulni, amely a lakhelyünkhöz a legközelebb van. A jogszabály szerint a helyszínen (az üzemeltetés helyén) kell megjavítani a rögzített bekötésű, 10 kg-nál súlyosabb, vagy a helyi közúti közlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható termékeket. A javítószolgálatnak kötelessége helyszíni javítás esetén időpontot egyeztetni és azt az elfogadott időpontban teljesíteni. Ha a hiba a helyszínen nem javítható, akkor a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról szintén a jótállásra kötelezett gondoskodik. Az indokolt utazási és szállítási (visszaszállítási) költségeket a jótállásra kötelezett tartozik megtéríteni. A termék kijavítását a kereskedőtől is lehet kérni.
- A szerviz a javítást 15 naptári napon belül, kölcsönkészülék biztosítása esetén pedig 30 napon belül köteles elvégezni. A 15, illetve a 30 nap naptári napban értendő.
- Ha a hiba nem javítható, vagy azt a szerviz az előírt határidőn belül nem végzi el, a vásárló kérésére a szerviz köteles a csereutalványt kiadni.
Amennyiben a termék meghibásodása miatt a vásárlónak megszűnt az áru megtartásához fűződő érdeke, elállhat a vásárlástól. Ebben az esetben a vevő a hibás terméket visszaadja a kereskedőnek és visszakapja a vételárat. Érdekmúlás állapítható meg például, ha a termék nem javítható és cserére nincs lehetőség, vagy a javítás folytán az áru értéke és használhatósága az azonos ideig rendeltetésszerűen használt hibátlan áruhoz képest csökkent.
Abban az esetben, ha a hiba jellege (például a termék kijavíthatósága, a javítás módja, az értékcsökkenés mértéke stb.) tekintetében vita merül fel az eladó és a jótállási igényt érvényesíteni kívánó vásárló között, a jótállásra kötelezett köteles az erre feljogosított minőségvizsgáló szerv(ek) - általában a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség - szakvéleményét beszerezni. Olyan esetekben, ha a kötelezett megtagadja a kijelölt minőségvizsgáló szakvéleményének beszerzését, a vásárló jogosult közvetlenül e szervezethez fordulni, és a termék hibájára vonatkozóan szakvéleményt kérni.
Műszaki vita esetén a szerviz 3 napon belül köteles a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségnél a vizsgálatot megrendelni és a kifogásolt terméket beszállítani. Ez utóbbi alól általában csak a helyhez kötött készülékek mentesülnek. Ha a helyhez kötött készülék a helyszínen nem vizsgálható meg, akkor a szerviz köteles a terméket a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőségre beszállítani.
Minden esetben gondosan olvassa végig a jótállási jegyet, mert az minden fontos információt (jogot és kötelezettséget) tartalmaz!
A jótállásra vonatkozó részletes szabályokat az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről szóló 117/1991. (IX.10.) Kormányrendelet szabályozza. -
biga
őstag
válasz
TheVeryGuest #2 üzenetére
''Ezek szerint csak a Samsung kínál HDD-t 3 év garanciával, de ők is csak azért, mert a HDD piacon még újak, és ezzel akarnak megbízhatóságot sugározni.''
A Samsung nem új a HDD piacon, bár a régi tipusaival nem nagyon lehet dicsekedni. 3 évet meg azért ad, mert a vinyói tényleg megbízhatóak, és mert úgy tudom a Samsung úgy áll hozzá, hogy minden termékére 3 évet ad. (Legalábbis én nem nagyon tudok olyan Samsung termékről, ami nem 3 év garos)
Aktív témák
Hirdetés
- SKhynix PC811 2TB NVMe SSD! 7000-6500MB/s
- CORSAIR MP600 PRO NH 1TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új - 7000-6500 MBs - Eladó!
- Crucial P1 1TB 2280 M.2 NVMe SSD / Beszámítás OK!
- BESZÁMÍTÁS! 2TB Kingston KC3000 NVMe SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Lexar NM790 4TB M.2 NVME PCI-E 4.0 x4 - Új - 7400-6500 MBs - Eladó!
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA TT 500W
- Xiaomi Redmi A3 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
- AKCIÓ! MSI Z370 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX6600 8GB Cooler Master MB510L Chieftec 500W
- Xiaomi Redmi Note 13 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest