Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • orbano

    félisten

    válasz Loha #51 üzenetére

    van már régebb óta is. csak most kezdték el használni játékokban. de nem is a szoftverrel van a gond egyelőre, hanem a megfelelően kialakított hardverrel. ez pedig várat magára. nvidia és ati verseng, hogy melyik hozza ki a szimpatikuabb megoldást, aztán meglátjuk, melyik API melyiket fogja támogatni és hogyan, és hogy melyik tetszik meg a programozóknak, stb, bla bla bla. hosszú és undorító móka lesz ez, mire normális rendszer lesz...

  • orbano

    félisten

    válasz Fecow #48 üzenetére

    ugyan így kezdte a dx is. volt szoftveres üzemmód is (most is van reference rasterizer, csak nem használható, mert túl lassú).
    van directsound 3d is, de nem a legelterjedtebb, ha jól tudom, tehát ne mfeltétlenül fog áttérni a ''direct physicsre'' egyből minden programozó, mivel van/lesz alternatíva. És amíg van alternatíva, addig bizony gürizni kell. d3d helyett is ott van még az opengl, openal, ha bárkinek bármi baja van a directX-szel ;)

  • orbano

    félisten

    válasz Fecow #44 üzenetére

    Szerintem a MS még nem tette le a voksát. Ageia nem eléggé támogatott. Tudja szerintem az MS, hogy az Ati és az nVidia nagy befolyással van erre a területre, és szoros kapcsolatban vanna ka fejlesztőkkel. Szorosabb kapcsolatot ápolnak, mint az Ageia... nem csoda.
    A Microsoft érdeke ui: az ő platformjához csábítani a programozókat, azaz egy nekik kényelmes, szimpatikus és egyszerű, jól dokumentált API*-t publikálni.
    Az nVidia/Ati/Havok/Ageia érdeke pedig meggyőzni a programozókat/felhasználókat, hogy az ő megoldásukat használják, vegyék. Amelyikük nagyobb sikereket ér el, az lesz úgyis a domináns, arra tér majd át a programozók nagy többsége, és az kerül majd be esetleg a MS szárnyai alá. Persze csak ha bekerül, ha jól tudom a 3D hang téma is elég mostoha ezen a téren.
    Egyébként valószínűsíthető, hogy egy olyan API fog elterjedni megfelelően, ami hardver szinten széles körben támogatott, tehát futni fog a videokártyákon, az Ageia sz*rján (sorry, magánvélemény) és a CPUn is. Hogy ez az API a Havok, az Ageia, vagy valami egyéb más lesz, az már csak emberi döntések kérdése. Nyilván a Havok és az Ageia nagy előnnyel indul, és valószínűsíthető, hogy mindegyiknek kiszélesedik a hardveres támogatottsága mindkét oldalról. Azt is el tudom képzelni, hogy megmaradnak egymás mellett, mint a dx és az opengl, a hardvereknek pedig elsz mindkettőhöz drivere, elvégre nekik érdekük, hogy minél több játékot futasson a hardverük...

    fu ez jo hosszura sikeredett, es se fukle se farka :) de mindegy, elposztolom :DDD

  • orbano

    félisten

    válasz Fecow #42 üzenetére

    a microsoft semmiképpen sem fog az ageia mellett dönteni, amíb nincs meg az a kritikus tömege, amivel rákényszerítheti a két vga gyártót a szabványra való ráállásra. a MS-nek az az érdeke, hogy olyan szabványt vegyen be, ami széles körben támogatott. egyelőre ilyen nincsen...
    persze megtehetné, hogy azt mondja majd: akkor lesz dx11, vagy dx10b vagy akármi kompatibilis egy hardver, ha támogatja és implementálja az ageia API műveleteit... de nem fogja, mert ez szétzilálná a DX integritását. Ha megnézed, mindig úgy fejlődnek ezek a dolgok, ahogy a szakma kívánja... a szakma pedig egyelőre nem döntött, mivel most kezd a dolog kibontakozni. biztos lesz fél-egy, neadj isten 2-3 év káosz, mire úgy egységesedik a dolog, ahogy kell. (példának itt a D3D, ami a mostani, 10-es verzióval lett egységes, eddig ugye ott voltak a capability flagek, a különböző hardveres funkciók, képességek, stb. vagy éppen openglben a rahedli gyártóspecifikus extension, stb). nehéz út ez, de a programozók és a mi érdekünk az egységesítés, és ezt meg fogjuk kapni, ebben nem az ati és az nvidia diktál szerencsére...

  • orbano

    félisten

    válasz karesz501 #38 üzenetére

    Mert az kelleni fog máshoz. Egyébként arra meg ki ez az egész, hogy mindenki vegyen még több videokártyát. De úgyse fognak, szóval ebből a többkártyás baromságból semmi komoly nem lesz. Nem fog épeszű ember százezreket kiadni azért, hogy játszasson.

    Egyébként pedig teljesen mindegy, hogy az ageia, az ati, vagy az nvidia ''nyer''. A lényeg az, hogy minél hamarabb egységesített API legyen, ami minden hardveren fut. Ebbol a szempontbol ugye a DX10 kompatibilis eszkozok lesznek a legeselyesebbek, vagy esetleg egy olyan szabvany, amit a MS belerak a DX-be. Ez lehet barmelyik... meg akarmi lehet...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés