- Mobil flották
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Telekom mobilszolgáltatások
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Sony WF-C710N - átlátok rajta
- Amazfit Balance - ár-érték egyensúly
- Yettel topik
- Légies iPhone halvány színei
- Huawei Watch Ultimate - dizájnultimátum
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Skeleton01 #204 üzenetére
nem csak az (bár nyilván az is van benne), ld. #185
-
Dr. Romano
veterán
válasz
Skeleton01 #204 üzenetére
Mondjuk, azért van technológiai előrelépés is benne.
-
Skeleton01
aktív tag
Szerintem ez az egész ''DirectX 10'' csak marketingfogás, hogy vegyék a Win Vistát, meg a DX 10-es kártyákat...
-
donki
senior tag
Ez itt marketing! Kinek kill openGL, amiből már évek óta nincs új verzió (mert a régi is jó). DirectX kell, mert azt rendszeresen frissítik! Már 10-es is van, sőt, 10.1 is lesz hamarosan, mert ezek odafigyelnek a játékosokra...
-
Dr. Romano
veterán
válasz
freeapro #199 üzenetére
''megszunik a video HW kozotti kulonbseg''
Hát igen. Ez lett volna a célja a DX10-nek, hogy az egyesített shader használatnak köszönhetően végre a két nagy gyártó termékei ne térjenek el technikailag el annyira a másikétól, hogy lassan már számok alapján össze se lehessen hasonlítani őket.
Azonban én úgy tudom ez a DX10-nél sem jön össze, mert megint más megvalósításban gondolkodik az ATi és az Nvidia is.
(Ezeket az infókat az igen szakmai váló LostPlanetes topicban hallottam).
Ezek alapján megint kétféle technikára kell majd fejleszteni a szoftverfejlesztőknek (nem is beszélve az S3 nemsokára kijövő új DX10-es karijáról).
-
freeapro
senior tag
Nem ertem Carmak miert viszolog, a video mem virtualizalas epp miatta kerult be DX10-be, es valszleg epp ez az egyik ok ami miatt nincs ertelme winxp-re portolni.
DX10 ha egyszerubb lesz a programozas, megszunik a video HW kozotti kulonbseg (ismet egyszerubb fejleszte/teszteles) jo dolog, mert igy talan ismet eselyuk lesz garazscegeknek jatekprogramot irni (mert ma egy indulo cegnek a vilagpicra betorni lehetetlen, az csak a szamitastechnika oskoraban mukodott)
Steam-et sem erdemes fikzani, mert epp a kiadok nyomasatol szabadithatja meg a jatekipart (vagy szereted az EA sorozatait?)
A ketto egyutt epp azt segitheti, hogy fuggetlen fejlesztok lehetoseget kapjanak es tobb otlet, jobb jatek szulessen. Szerinetm minnel gyorsabban tudunk atterni DX10-re annal jobb nekunk. -
-
Dr. Romano
veterán
-
3d
tag
A net teli van Crysis-es videókkal érdemes őket megnézni, mert van amiben felsorolják a DX10
előnyeit, újdonságait. Remélem azokon majd láthatóak lesznek a különbségek számodra.
Ez kicsit segíteni fog meglátni a különbséget: [link]
''A DirectX 10 mindazonáltal kevés kivételtől eltekintve nem kínál a látványvilágot jelentősen befolyásoló újdonságokat, effektusokat'' -
VIC20
őstag
Ezen a most mind a kettő rajta van? (9, 10?) Nem látom a különbséget. Lehet, hogy jobb lett volna valami osztott képernyős móddal. Mindenesetre nagyon szép, már alig várom, hogy kipróbáljam!
Más. Tudja valaki, mik azok a DX10-es effektusok, amik nem valósíthatók meg semmilyen módon DX9 alatt? -
3d
tag
rollins: Szeptemberben megtudjuk, mert jön a demo.
VIC20: Lehet azon is játszani [link] -
klambi
addikt
hát nemt oom hogy lessz a dx10 el mert sok gyártó nem ájult el tőle, inkább a saját driverükre esküsznek.. akkor most milesz miden game-hez külön saját driver lesz beépítve?
-
-
Loha
veterán
Az a baj, hogy jópár évig még DX9-re fog menni a fejlesztés, sőt én a megszokottnál hosszabb időt várok az első csak DX10-re fejlesztett játékokig, mert sokkal egyszerübb egy meglévő DX9-es engine-be beletenni DX10-es effekteket vmint optimalizálni, mint írni egy DX10-eset, aztán azt visszabutítani, meg külön optimalizálni, hogy DX9-en is normálisan fusson.
Amíg nem jött a Vista, addig a legfrissebb DX feltelepítése a gépre mindig is alapkövetelmény volt minden új játéknál, akár használta a játék az új effekteket akár nem.
És a legjobb az egészben az lesz, hogy a konzolról PC-re átírt játékok eddig is nagyon rosszúl optimalizáltak voltak, kiváncsi vagyok mennyire fognak majd optimalizálni két eltérő directx-re... sztem sehogy, simán átkókányolják DX9-re aztán, akkor gond egy szál se...
[Szerkesztve] -
rogers
aktív tag
nem is szabad mindenáron áttérésre kényszeríteni senkit
Na asszem itt van a lényeg. Ami az én bajom, hogy bár senki sem kényszerít senkit az átállásra, beleértve M$-t is, mégis van egy csomó olyan ''hangulatkeltő'' elem ami afelé sodorja az embereket, hogy ''mégiscsak meg kéne ezt lépni, még ha nem is látom miért jobb az nekem''.
1. Média - ezt ''panaszolom'' állandóan, hogy mivel a téma napirenden van, nap mint nap kapja mindenki az impulzusokat, hogy mi is a ''jó'' neki.
Nem érdemes pszichológiába belemenni, de azért azt szerintem nem sokan vitatják, hogy az ember ''működés'' szempontjából motiválva van arra, hogy változtasson. Miért? Mert többnyire ''RELATÍV'' módon érzékel. Nem azt érzi, hogy ''nekem most jó'', hanem inkább azt hogy ''JOBB mint korábban''. Ezt alaposan kihasználja a média és persze Mr M$ is amikor a Vista-t próbálja ránksózni. Ez csak pszichológia, semmi más.
2. A második dolog ami nekem bezavar itt DX10 és Vista vonalon, hogy technikailag M$ kényszerítőzik az egész iparággal mégpedig azért mert az új technológiák amiket kihozott NEM KOMPATIBILISEK VISSZAFELÉ. Az nem az M$ érdeme, hogy az XP életben marad(hat) és nem is ők fizetik meg a dupla fejlesztéseket, hanem a piaci racionalitás ami a szoftverfejlesztőknek nem engedi meg hogy válasszanak. Az én meglátásom szerint a M$ a piaci szereplőkkel fizetteti meg azt ami az ő dolga lett volna: úgy fejleszteni a technológiákat, hogy azok visszafelé kompatibilisek legyenek PONT a zökkenőmentes átállás érdekében.
----
Az, hogy az új technológiák közül melyik felesleges és melyik nem azt nem könnyű eldönteni főleg rövid távon. Nehezíti a helyzetet, hogy a mai világban úgy tűnik a tempó is eszelősen gyorsul, szóval egységnyi idő alatt egyre több új technológiát kell(ene) megérteni, befogadni, alkalmazni (vagy elvetni). Talán ezért is lenne fontos, hogy mindenki megtegyen mindent a zökkenőmentes bevezetés érdekében, ami itt a DX10 és a Vista esetében távolról sincs így... (de ez nem egyedi eset, lásd Blue-Ray vs. HD-DVD ''háború'').
[Szerkesztve] -
meg sem bírom jósolni, mikorra lesz DX10 a minimum-követelmény. ha a Vistára váltás kényszere nem lenne, akkor mondanék 2-3 évet, de ez így még jobban ki fog tolódni.
a DX10 nem fogja értelmét veszteni, mert arra a műszaki rendrakásra, amit felvállalt a MS benne, bátran lehet építeni pár következő generációt. lehet, hogy saját magának kevesebb szerepe lesz, de a pl. DX11-ben, DX12-ben, etc. közvetetten jelen lesz. -
virkir
veterán
válasz
dr faustus #162 üzenetére
ők határozták el, hogy annyira átszabják, hogy új driver, és új oprendszer is kelljen hozzá.
Itt a nagy igazság a Vista csak azért jelent meg hogy legyen min futnia a DX10-nek. -
feka007
veterán
Persze, hogy nem lesz Vista only, az kéne még.
Csak ha már egyszer ilyen erős DX10-es vga-val rendelkezem, akkor nyilván meg fogom nézni őket DX10-ben, mert a Crysis lesz az első olyan játék, ami látványelemekben is profitál az új technológiából.
DX10-es vga nélkül még egy jó ideig ki lehet majd húzni, mivel -mint a cikkben is említették-, nem látnak megfelelő húzóerőt a játékfejlesztők a DX10-ben, úgyhogy még soká lesz az, mire minden játék DX10-et fog igényelni.
[Szerkesztve] -
Polllen
félisten
Egyébként carmack bácsiék legújabb üdvöskéje az Enemy-Territory: Quake Wars beta2-je egészre kerekítve nálam ugyanannyi fps-t produkál vista és xp alatt is...
Persze ettől még mondhatja, hogy korai a vista.
[Szerkesztve] -
Loha
veterán
Erre gondolsz?
ekkorra az XP már túl volt második születésnapján és az első szervizcsomagon is. Ez tehát alapvetően meghatározza a DirectX 10 platformfüggőségét, mivel a kódot már nem XP-n (és nem is Server 2003-on), hanem magán a Longhorn-on fejlesztették, annak teljesen újraírt drivermodelljével és frissített kernelével együtt.
DX9-et sem Win98-on, 2000-en vagy ME írták, mégis remekül megy rajta.
a kernel-kódbázis Windows XP SP2-ről Windows Server 2003 SP1-re áthelyezéséről döntöttek redmondban. Az új kódbázis tehát már annyira sem hasonlított az XP-hez, mint az eredeti Gondolom XP x64-re sem lesz DX10 pedig a kernelje a Windows Server 2003 -éra épül.
GPU task switching, vagy a GPU memóriakezelés
Ezeket meg az XP-s DirectX ből ki lehetett volna hagyni, így nem kellene hozzá a Vista kernelje, a játékoknak meg nem hiányozna.
Én úgy látom, hogy azok a dolgok amik kernelszintű támogatást igényelnek, amikre mindenki hivatkozik amikor a megvalósíthatatlanságról van szó, azokat simán kihagyhatnák mert XP-n nem hiányoznának, tehát továbbra sem látom a technikai akadályt. -
moonman
titán
nos igen, ha jól belegondolunk egy csomó mai technológia teljesen fölösleges, de a világot ez hajtja előre, mi pedig élvezettel - és néha bosszankodva - használjuk őket. van, aki jól elvan az XP-vel, nem is szabad mindenáron áttérésre kényszeríteni senkit - megjegyzem, a Microsoft sem teszi ezt a vádakkal ellentétben, mert akkor nem tartana 2014-ig a support és nem lenne szinte minden XP-hez is letölthető. akinek meg bejött a Vista, annak hurrá, elmondhatja, hogy a legmodernebb technológiát használja. ennyi
-
moonman
titán
ti akartátok mindenáron belepaszírozni XP-be, én csak felvázoltam az elméleti lehetőségeit. mivel csillagászati összeg lenne belehegeszeni, nyilván nem adnák ingyen, de méginkább nem fogják megcsinálni, mert hülyeség.
a csávó a nyílt DirectX API-k használatával írt egy wrapper-t, ami OpenGL-re tolja át a hívásokat, persze a DX10 specifikus dolgok így elvesznek, de arra jó, hogy néhány demó elinduljon.
az XP-s DX10-ről egyébként már korábban írtam, történelmi okai is vannak, hogy eleve miért nem XP-re fejlesztették az egészet. [link] -
rogers
aktív tag
Nem volt célom a programozókat megróni mert újat fejlesztenek.
Az egész dolog pont arról szól, hogy az egész izgalom azért van mert a piac egyes szereplői fáziskésésben vannak egymáshoz képest - a programozókat is beleértve. Ez nem bírálat, ez csak realitás.
Van egy új szabvány, új lehetőségekkel és azt támogató hardver.
Létezik egy új operációs rendszer ami kizárólagosan képes ezt támogatni.
A programozók még sehol sem tartanak ennek ''megemésztésében'' és nem azért mert buták, hanem mert ahhoz idő kell.
A kedves felhasználók (mármint az ÁTLAGOS) meg még felerészt a előző fejlődési lépcsőkkel sem bírkózott meg - ha másért nem hát mert nincs pénze rá
Én azt nem mondom, hogy fejlődni nem szabad, meg hülyeség, stb...
Én csak azt próbálom már az elejétől fogva képviselni, hogy ez az egész DX10 (nomeg Vista) mizéria teljesen felesleges és KORAI. Az nyilvánvaló, hogy a média azért csinálja mert megfizetik érte (így vagy úgy) és azért fizetik meg érte, mert pár embernek azért meg kell venni az újat, hogy kifizetődjön a fejlesztés ugye.
Az egész arra megy ki, hogy rádtukmálják most jó drágán, ami majd 2-3 év múlva TALÁN kell neked.
Ez már majdnem olyan szinten ''normális'' és természetes manapság az IT iparban mint hogy senki sem csodálozik, hogy fizet a sima vízért palackozott verzióban a közértben... -
Loha
veterán
Sztem itt senkit sem a látvány izgat a témában, vagy a DX10 nyújtotta effektek, hanem az, hogy elöbb vagy utóbb nem lesz a játékokból DX9-es változat és akkor vagy Vista vagy nincs játék... De remélem, hogy az ellenkezője lesz jellemző még egy jó darabig, tehát a játékok DX9-re fognak készülni, és vagy lesz belőlük DX10-es változat vagy nem.
Mondjuk ettől meg a DX10 veszti teljesen értelmét, mert mire lesz értelme DX10-re fejleszteni és rendesn optimalizálni, addigra a DX10 már sehol sem lesz...
[Szerkesztve] -
Feljebb már írtam - a shader model 4.0 minden további nélkül megoldható lenne XP-n, de a driver szintű módosítások annyira mássá teszik a DX10-et, hogy ahhoz, hogy a két DX10 átjárható (ld. kompatibilis) legyen, új XP kernel kellene. Ilyet épeszű cég nem csinál. És őszintén, előrébb lennél egy XP-s DX10-zel, ami látványban kicsit szebb, viszont sokkal lassabb, mint a DX9?
-
spyduck
nagyúr
Nem tudjátok véletlenül a DIRT az directx10-es játék?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem olyan D3D10 portolható XP-re ami elveszti azt az előnyét amitől D3D10 lesz.
Amúgy teljesen elképzelhetőnek tartom, hogy tudatosan lett a Vistához kötve a rendszer.
Vistával igazából nem foglalkoztam (XP-m is csak a melóhelyen van). Pusztán szervízgépeken láttam és telepítettem. Kedvet sem nagyon kaptam hozzá, hogy kipróbáljam, az meg pláne nem jutott eszembe, hogy leváltsam az otthoni Ubuntu-t. Eleve az a bajom az oprendszerrel, hogy mérhetetlenül előnytelennek tartom az OEM licenszfeltételeket. Az aktiválást sem tudom miért kell erőltetni (lassan ráébredhetne az MS, hogy nem a kalózoknak lesz az élete ettől nehezebb, hanem a vásárlóké, akik mindössze annyi bűnt követtek el, hogy megvették a rendszert). Lényegi fejlődés az XP-hez képpest az UAC és D3D10. Az Aero felületet meg sem említem, mert a Linux 3D-s felületei laposra verik ingyen.
Játékra is ott van Linux-on a Cedega ami eddig az összes gamámat vitte, bár nem sok időm van játszani manapság. Szóval engem nem sok érdek fűz a Vistához, de még az XP-hez sem. -
Qwarc
csendes tag
-
Loha
veterán
Én sem arra gondoltam, hogy 1/1-ben kellene átportolni, de sztem egy kellő mértékben kompatibilis verzió még most is megoldható lenne, amit kiadnának DX9 akármi néven, és akkor DX10 Vista only marketingje sem szenvedne csorbát. Platform érdeke pedig sztem az lenne, hogy a visszafelé kompatibilitás egyszerűen biztosítható legyen.
[Szerkesztve] -
dr faustus
senior tag
Ne akarj már előhozakodni megint azzal, hogy a DX10 nem megvalósítható XP-re, biztosan megvalósítható, csak üzelti érdekek most mást kívánnak.
A mostani formájában már elképzelhető, hogy nem vagy csak nehezen megvalósítható XP-re, de a DX10-et a Microsoft tervezte ''from top to bottom'', ők határozták el, hogy annyira átszabják, hogy új driver, és új oprendszer is kelljen hozzá. Dönthettek volna úgy, hogy nem, elvégre a DX9 API elég gyorsan elterjedt, és az új dolgokat, mint pl. a geometry shaderek, bele lehetet volna egy új dx 9 verzióba is rakni.
[Szerkesztve] -
Loha
veterán
Ja értem, hasznos fícsörökben nem bővelkedő oprendszer esetén, csináljunk a DirectXből is fícsört, hogy vmivel el lehessen adni...
Ne akarj már előhozakodni megint azzal, hogy a DX10 nem megvalósítható XP-re, biztosan megvalósítható, csak üzelti érdekek most mást kívánnak.
Az a szarakodás egy csávó szarakodása, aki forráskód nélkül akarja egy személyben megcsinálni azt, amit egy egész M$ team csinált jópár éven át. Én még abban is biztos vagyok, hogy az XP-s DX10 félkészen ott hever vmi jól elzárt helyen M$-éknál azóta, amióta a Vista csúszások miatt átgondolták a marketing stratégiát... -
csongi
veterán
Nyaf Nyaf. Mégis foglalkozik A dx10-el. Nem bírálni meg kiabálni kell hanem egyszerűen nem kell fejleszetni vista alá. Csak xp-re.
Így visszafele is lehet nyomást gyakorolni Ms-re. És a Hardver gyártók is is nyomást fognak gyakorolni rá,mert nem fogy olyan mértékben a termékük mint azt szertték volna. De az is lehet hogy totális tudatosság áll az egész mögöt. Ezzel is előnyhöz juttatni a konzol gépeket
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem teljesen ilyen triviális. Általában mindenkinek megvan a személyes kedvence, de tényszerűen összehasonlítva nem biztos, hogy jobban járunk az OpenGL-lel. Elsősorban a D3D10 tömérdek újdonságot tartalmaz, lehet, hogy ennek lényegében a képi világra nincs hatása, de maga a rendszer elve rengetegett fejlődött a D3D9 óta. A tömbszerű objektum átadás csökkenti a vezérlésre fordított időt, objektumok közt megjelent a material object, így a material váltások gyorsabbak lettek, de még van sok más újdonság, a lényeg, hogy ezek következetesen gyorsítják a rendszer hatékonyságát és működését. Viszont a rendszer változásával az eddig megszokott programoziási szokásokat újra kell gondolni, kell egy kis idő a fejlesztőknek, míg hatékonyan képesek lesznek kódolni a D3D10-re. A karik driverei sem állnak a helyzet magaslatán jelenleg.
Az OpenGL 2.0 igazából eléggé le van maradva a D3D10-hez képpest, persze azért jön a OpenGL 3.0, hogy behozza a lemaradást. Az OGL 2.0-nak tipikus előnye a D3D9-el szemben, hogy az overhead kevesebb időbe kerül. De egyes feladatok elvégzésére elég sok lehetőség van OGL alatt, na most ha nem vagy jártas a rendszerben akkor nem igazán fogod tudni, hogy neked melyik a megfelelő. A dokumentáció is elmarad a D3D-től, ami nem könnyíti meg a dolgodat. Carmack aranyos ember, de úgy gondolom az ő tapasztalata nem összehasonlítható egy kezdő vagy egy közép haladó programozóéval.
Egyik API-ról sem mondok ítéletet, mert nem az én asztalom, mindkettőnek magvannak a hibái és előnyei, de a D3D10-zel egyelőre nem tud versenyezni semmi. Nem szoktam az MS cuccait favorizálni, de el kell ismerni, hogy nem rossz API-t dobtak össze.
Pusztán egy általános összehasonlítás. Nézd meg a Colin Dirt-et az OpenGL-es. A látvány egyáltalán nem arányos a gépigénnyel. Ez tipikusan betudható a nem túl jó programozásnak, gondolom a srácok belefutottak pár nem túl előnyös eljárásba.
Carmack mester pedig úgy ismeri a kedvenc API-ját mint a tenyerét.
[Szerkesztve] -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nézd át a D3D9 és a D3D10 dokumentumait, majd abból rájössz, miért vezették be az új driver modellt és mi volt a D3D10 célja.
Teljesen különbözik a két rendszer elve, megváltozott az objektumátadás is. Ez mind gyorsulást fog hozni, még akkor is ha ezt jelenleg nem látszik, idővel megérted az MS szándékát a D3D10-zel. -
sTERNI
senior tag
Tényleg nem értem, hogy miért írnak egyre kevesebb játékot ami OpenGL-et használ, mikor ugye azt sokkalta egyszerűbb portolni (X360,PS3,PC,Mac). Gyanítom, hogy, ha Carmack így cselekszik akkor nem akkora marhaság. Azt pedig, hogy lesajnálta nagy ívben a DX10-et lehet, hogy jelent valamit.
-
zoltanz
nagyúr
Szerintem ma már jó minőségi cumókból össze lehet rakni megfeleő PC számítógépet LINUX vagy BSD UNIX és esetleg Windows összálítással nem kell MAC. Viszont a MAC ára mostanság elég versenyképes és azért az egy életfelfogás nem csak egy márka.
Mindenkinek saját magának kell ismerni a lehetőségeit és érdeklődését vagy olvasni kell sokat vagy adnak szerintem itt tanácsot hol érdemes vásárolni a PC általában jobban személyre szabható értsd több kiegészítő terméket kapni mint egy MAC -hez. -
ddekany
veterán
Szerintem elég világos a dolog... A Vista elsősorban nyilván nem a tényleges előnyei miatt fog elterjedni (mindegy, hogy mennyi van neki, vagy épp mennyi hátránya van ''műszakilag''), hanem egyszerűen ahogy az emberek és cégek lecserélik régi a gépeiket, az újakhoz mintegy alapértelmezésként Vista lesz hamarosan (vagy már most is), és kész. DE, amíg lehet XP-t és Vista-t is kapni, addig kell valami paranoia (egyfajta FUD), ami miatt az emberek inkább a Vista-t válaszatják a kettő közül, ez pedig az ''XP alá nem lesz DX10'' és ezért ''lehet, hogy majd nem ill. lassabbanak fognak futni a későbbi játékok''. Ennyi. Színtiszta pszichológia. (Mint egyébként az egész játékipar... mert mi értelme arra hajtani, hogy a legújabb cucc jól menjen? Nem ér rá játszani vele 2 év múlva? Aki meg akkora hardcore gamer, az meg úgy is lecseréli a gépét amíg a Vista (és így a DX10) annyira elterjed, hogy elvárás lesz mint most az XP... azaz felesleges ezen most tépelődni.)
-
Ste
addikt
ilyen az igazán vallásos microsoft
most tarthatja a másik orcáját is -
rogers
aktív tag
válasz
(Kolombusz) #121 üzenetére
Nem szabad a STEAM statisztikát annyira leírni.
Azt ők maguk is elismerik, hogy az eredményeik nem REPREZENTATÍV felmérésből jönnek. Ami ugye annyit jelent, hogy a mintavételezésnek nincsen statisztikai alapja.
Az egész dolog önkéntes. Amikor a STEAM platformot telepíted megkérdezni, hogy akkor mehet-e a stat vagy nem. Ennyi.
Ami a lényeg, hogy ez az adathalmaz szerintem igenis tekinthető iránymutatónak legalábbis abban a tekintetben, hogy nagy valószínűség szerint mik a tipikus konfigok.
A STEAM stat ugye abszolút nem egyenlő a Half Life / Counter Strike rajongói táborral. Elég sokféle kiadó elég sok játéka elérhető STEAMen keresztül, (még a DOOM-ot is árulják)
Ráadásul a statot időnként lenullázzák, szóval nem arról van szó, hogy már évek óta gyűlik az adat, hanem úgy kábé talán fél-egyéves horizonton nézik a dolgokat.
Ha én fejlesztő lennék és főképp TESZTER akkor ezek az adatok eléggé jól segítenék a munkámat és a DÖNTÉSHOZÁST, hogy mit érdemes és mit nem csinálni, mire kell figyelni.
Éppen a fentiek miatt látom igenis korainak a DX10 körüli nyüzsgést.
Könnyít a dolgokon vagy sem, ez egy új technológia, ami eléggé átírta (át fogja írni) a grafikai fejlesztési metódusokat, ehhez pedig idő kell. Amikor pedig a felhasználók kábé FELE még az előző ''csúcsot'' sem ostromolta meg (DX9 Shader Path 3.0) akkor hova is a rohanás... -
Loha
veterán
Ó hát ennél rosszabbat nem is tehetnének, mert bebizonyosodna, hogy gond nélkül megy a DX10 XP alatt, ráadásul még nagyobb lenne az ellenszenv az M$ iránt, meg különben is milyen feature-öket tartalazna az a pack, amik egy fillért is érnek?
Egy nagy előnye viszont lenne a dolognak, az ügyesek biztosan megoldanák, hogy igyen is menjen a dolog, és akkor koppanna csak igazán nagyot a M$ -
FTeR
addikt
4) sry, keress rá kugliban. nem szoktam mindenről linket menteni (már soxor megróttak miatta).
5) hogy ne maradj le az újdonságokról. ;) egyébként ezt csak hosszútávú érvnek szántam. ebbe benne van, h nem a most rögtönre érv. tod vannak az msnek ajánlásai, h hogyan nézzen ki egy wines alkalmazás. vistával ezek teljesen megváltoztak. természetesen az átmenetet még meg kell szenvedni, de kis idő múlva már csak azon fogod kapni magad, h egy régi xp-t látva az jön le, h milyen fapados az egész.
a game for windows-os móka is egy ilyen. egyelőre kevés játék támogatja (/felel meg a követelményeknek), de idővel ez is változni fog. btw, nagyon praktikus, h az összes játékot egy mappába/menübe rendszerezi (függetlenül attól, h támogatja-e a gfw-ot).
2) nekem már elegem volt a startmenüből és inkább kerültem. vista alatt nagyon jó lett, ide értve a fa szerkezetet és a keresőt is (ami nem csak a startmenüben keres). mindig is szerettem volna, ha vezérlőpultban és programok eltávolításánál van egy-egy kereső. vistában van. már csak a szolgáltatásokhoz kéne rakni. de úgy egyébként is könnyebb megtalálni a beállításoka. xp-n fícsör központú a dolog, tehát aszerint van 1-1 link vagy ikon, h milyen fícsörhöz tartozik, míg vistánál aszerint vannak a ''hasznos linkek'', h adott helyen (ablakban) éppen milyen más cucc juthat eszedbe. tehát feladat központú a megközelítés.
pl sosem gondoltam volna, h TC-nek lesz alternatívája, de be kell látni, h másolós fájlműveleteket (amihez nem árt 2 panel) leszámítva a vistás explorert (intéző) használni sokkal gyorsabb és praktikusabb.
de rengeteg más egyenként apró dolog is van. pl xp alatt systray-es rendszer és app ikonok össze vissza keverednek, vistánál szépen elkülönül. az órára kattinva egy pofás kis naptár jön be, nem az idő beállító. minden appnak külön lehet állítani a hangerejét.
stb. stb. stb.
3) hidd el, h az egyszerű júzer nem képes rá. nem véletlen nem szűr az ms tűzfal alapból kifelé. az egyszeri júzer inkább kikapcsolja a tűzfalat, mert csak az jön le neki, h nem tud a netre menni.
azt írtad az egyszeri júzernek. egy advancednek ez már kevésbé hasra esős érv, de azért még pozitívum marad.
+1) van Reliabilit and Performance Monitor, a Performance Informations and Tools és a Problem Reports and Solutions mókák, amik már nagyon hiányoztak a winből. nagyon praktikus tud lenni, ha nemtod vmi miért nem müxik rendesen vagy miért lassú. vista még azt is jelzi neked, h a bootolás éppen miért lassú (mi fogja vissza).
sztem 27eHUF nem sok egy os-ért, amit évekig használsz. 3 új pc-s játék nem jön már ki az árából.
én szerettem az xp-t és őszintén megvalva örültem neki,h 5 évig nem kellett gép konfiggal/telepítéssel foglalkoznom. de egy olyan világban, ahol 2 év alatt bármi elévül 5-6 év túl sok idő.
vállalati felhasználásnál meg abszolút előny, h a korlátozott felhasználói fiók is egy rendesen használható megoldás. xp-nél nem véletlen nyomja mindenki rendszergazdaként. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontosan, de miért nagyobb a szórás? Mert még nem kiforrottak a driverek.
Ez a lényege az egésznek. Az nV kis csoportot helyezett a WDDM tanulmányozására, míg az AMD komolyan vette a feladatot. Ellenben a driver rutínjai az nV-nek jobbak, mondjuk itt az a pár hónap előnye megvan amivel hamarabb jött ki a G80. -
Loha
veterán
1.) És miután már elég sok embernek lesz DX10-es kártyája, utána is csak a DX9-es kód mellett fog elkészülni a DX10-es változat, ha nem akarnak lemondani az XP-t használó vásárlóközönségről. Manapság amikör a legtöbb PC-s játék már alfa vagy béta változatban eladásra kerül a boltok polcain, nem hiszem, hogy sokat segít, ha még külön kell DX9-re meg DX10-re optimalizálni, meg 2 változatot csinálni a játékból...
Ez semmi más, mint még egy nagy pofon a PC-s játékiparnak...
Egyébként kellő nyomásra sztem simán lehetne DX10 az XP SP3-ban... (Nem kell Vistát használni)
-
pajinka
tag
1.) Wow
! Azzal nem játszom, de ha ez nagy átlagban igaz az alkalmazásokra, az már lehet egy érv
4.) Ebben is lehet igazad, a readyboost nem jutott eszembe, de már a megjelenés előtt érdekelt. Ha az említett tesztek közül linkelnél egy párat, hálás lennék.
Ellenben
5.) ''... most még nem annyira látszik'' - akkor miért váltsak most?
2.) Kényelmesebb, átláthatóbb kezelőfelület - soha semmi bajom nem volt az XP átláthatóságával, vagy kényelmével, desktop gépem van nem notim, így nincs szükségem rá.
3.) Nem egy akkora hanyattesés felrakni egy Nodot meg pl. egy ZoneAlarmot, nem Outlookot és Explorert használni - ez szerintem bőszen elég az átlagusernek, de cáfolj meg!
Összességében sem érnének meg nekem ezek a dolgok 30 ropit és nem érzem, hogy nekem lenne szükségem arra, hogy új rendszert vegyek (sőt szvsz a vállalati felhasználók nagy részénél sincs ilyen valós igény), inkább a Ms-nak van szüksége arra, hogy újat adjon el, és ehhez olyan eszközöket használ, amik nem piackonformok és csak a monopolhelyzet teszi lehetővé... Ha megmarad 2014-ig az XP supportja, akkor nem szóltam egy szót sem, maradok annál.
Komplikato: érveljél, azzal esetleg vitatkozom, ez így sovány.
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Komplikato
veterán
Amikor még 2007 elejére ígérték és be volt harangozva a decemberben letölthető HL2 EP2 benchmark, akkor ott volt ígérve Multi Core támogatás, Multi GPU támogatás, feltúrbozott fizika és részleges DX10 bővítmény is. De lehet rosszul emlékszem. Volt belőle még video is, aztán a csúszás miatt nem adták ki a benchmarkot.
-
munky
őstag
hát én úgy tudtam, hogy a HL2 EP2 full DX9-es lesz még.
ezekszerint tévedtem.
[Szerkesztve] -
FTeR
addikt
válasz
Komplikato #130 üzenetére
láttam már boltban kiállított mac-en vistat...
[Szerkesztve] -
azbest
félisten
Az ellen amikor a ''hiba a monitor előtt ül'' nem lehet védekezni... ha van joga a rendszerben (muszáj hogy legyen, hiszen használni akarja), akkor képes arra, hogy bajt okozzon... töröljön.... épp most olvastam egy fórumban, hogy sikerült letörölnie a saját home könyvtárát egyik ügyes usernek, mert azt látta, hogy van egy 51 gigás fájl... minek az... kell a hely... szerencséjére a kukába került csak...
(titkosított home egy image fájlba kerül, ezt törölte... egyébként az alap panasz az volt hogy nem engedi be a felhasználót a rendszer)
A hozzászólásokból látszik, hogy a legtöbb usernek fogalma sincs róla, hogy lehetne helyrehozni... windows-nál az ''újraindítást próbálta-e már'' az első reakció, Mac-nél pedig az ''újratelepítést próbálta -e már''.... persze nem azért mert olyan vacak a rendszer, csupán teljesen ismeretlen az informatika a többség számára... mert csak használja... ami jó is lenne, ha nem akarna unalmában olyasmihez nyúlni, amiről fogalma sincs.
Egyébként meg minden mac pc (kivéve ami workstation), de nem minden pc mac. A marketingen meg jókat lehet mosolyogni, mert szerintem szórakoztató módját találták a reklámnak.
De hogy ne csak off legyek, azt mondom directx, így már témához kapcsolódó rész is van
[Szerkesztve] -
Armando_19
őstag
válasz
Dre_Powell #124 üzenetére
Én már elkezdtem járni ezt az utat. Beújítottam egy Xbox360at játékokra. PC-re annyi fejlesztek még, hogy meglegyen a 2giga ram, és csókolom. Majd egy év múlva költök rá, mikor már lesz valami értelme a Vistának, és kijavítják benne a bugokat. Addig semmiképpen semmit.
-
FTeR
addikt
válasz
Dre_Powell #124 üzenetére
pc-vel is ugyanúgy elhatározhatod, h nem költesz vga-ra...
egy notinál meg úgyis mind1... -
válasz
Dre_Powell #124 üzenetére
''Majd lesz vmi zsír macbookom, meg egy konzol és minden szép és jó lesz.''
Hehe. -
Komplikato
veterán
Teljesen lényegtelen amit írsz, vérpistike hallotta a szomszédja nagymamájának macskájától, hogy 4GB ram kell hozzá, és Dx10 VGA nélkül még az Aero se megy.
Az nem számít, hogy nem igaz, az se ha valakinek ellentétes tapasztalata van. Ők tudják. Igaz sose tennék fel, mert megmondták, de tudják.
[Szerkesztve] -
Dre_Powell
tag
Az biztos, hogy én soha többet nem költök pc-re (főként nem vga-ra)...elegem van abból, hogy több 100.000-t költök gépre értelmetlenül.
Majd lesz vmi zsír macbookom, meg egy konzol és minden szép és jó lesz. -
zoltanz
nagyúr
A DirectX eddig sem érdekelt túlságosan úgyhogy nem hat meg. A konzolok meg nagyon fejöttek úgy értem kiadott termék és látvány stb. minőségben is. Nehéz ma a dolga annak aki új PC vásáról.
-
FTeR
addikt
1) wow xp alatt 1,2g-t eszik a, vista alatt nem megy 900mega fölé (nem a wownak lett kisebb mem igénye)
2) kényelmesebb, átláthatóbb kezelőfelület (elég sok mindent magába foglal) +sok noti orientált fícsör, ami nincs xp-ben (pl TMM).
3) biztonságosabb rendszer (xp is megfelelően biztonságossá tehető, de erre egy átlag júzer nem képes)
4) readyboost, superfetch meg egyéb még az xp-hez képest is jelentős teljesítmény növelő fícsörök. (tesztek szerint sok esetben a readyboost többet ér mint +1g ram)
5) - ..) hosszútávú dolgok, ami az arculatváltással jár. most még nem annyira látszik, de az aero miatt erősen átalakulóban van GUI struktúra (nem az effektekre gondolok).
[Szerkesztve] -
adalbert1
veterán
Jaja, mivel az utóbbi pár évben egyre nagyobbra rugnak egy játék fejlesztési költségei, így a kiadók egyre kevésbé merik bevállalni az eredeti ötletekre épülő, újítást hozó játékokat...
Habár az EA pl. simán bepróbálhatna többet is, az NHL/NFL/NBA/FIFA kombón szerintem van elég hasznuk, és nem is költenek túl sokat a fejlesztésükre évről-évre (legalábbis egy teljesen új játék kifejlesztéséhez képest). -
Egon
nagyúr
''Aztán vissza lehet dobni a labdát a játékfejlesztőknek, hogy ahelyett hogy rinyálás közben gyártják a fantáziátlan egykaptafás cuccaikat a lehető legnagyobb profitot megcélozva inkább költsenek a tudásuk bővítésére, szellemi fejlesztésre.''
Tegyük hozzá, hogy erős kiadói nyomásra tesznek így... -
rudi
nagyúr
válasz
rauschie #109 üzenetére
Az a nagy helyzet, hogy a DX10 pillanatnyilag szemernyivel sem könnyíti meg a fejlesztők életét. Miért?
1. Mert még jóidaig a DX9-es kártyát használ a játékosok döntő többsége, tehát a DX10-es kód csak a DX9-es mellett készül el, vagyis bármennyire könnyű megírni, extra munka.
2. Teljesen más a terheléseloszlása mint a DX9-nek, ezért miunden újra kell kisérletezgetni az optimalizáláshoz.
3. Annyi minden új dolgot tud, külön-külön, de egyszerre összehal tőlük, hogy a fejlesztők még nem tapasztalták ki, mit lehet egymás mellett. Mondjuk mekkora, és milyen jellegű PS terhelés mellett jut még erőforrás komolyabb VS és GS terhelésre. Egy példa a múltból: softshadow (vagy HDR). Már a GF6 idejében meg lehetett valósítani mind a kettőt, de a legnagyobb VGA-kon is 10-12 FPS-s let az eredmény.
4. Ahogy a hír is rámutatott: az Xbox 360 nem tud DX10-et (pontosabban rengeteg DX10-es dolgot tud, és rengeteget nem, és nem elég erős hozzá a hardver). A játékfejlesztők többsége elsősorban a több mint 10 millió Xbox 360 tulajra épít, a PC-s game csak gyorsan, gyakran felületesen, elkészített átirat felületes DX10 kóddal.
5. Még mindig nem 100%-osak a VGA driverek.
6. Mégsem jött be az, hogy a DX10 majd eltörli a különbséget az AMD/ATI és NV hardver között. Már most látszik, hogy az előbbi komplex számolásban, az utóbbi ''textúra'' olvasásban lesz jobb.
Szóval: csak a 4. pont miatt okolható a Microsoft, hogy még nincs annyi DX10 -es Vista, hogy a fejlesztőknek megérje erősen foglalkozni vele. Persze ebben is benne van a fejlesztők profitorientáltsága (nem éri meg mert nem lesz belőle pénzem, mert nincs kinek eladni). Sokkal jobban lehetne szidni a hardvergyártókat, akik sárosak az 5-6. és részint a 3. pontban. Aztán vissza lehet dobni a labdát a játékfejlesztőknek, hogy ahelyett hogy rinyálás közben gyártják a fantáziátlan egykaptafás cuccaikat a lehető legnagyobb profitot megcélozva inkább költsenek a tudásuk bővítésére, szellemi fejlesztésre. -
FTeR
addikt
nah, csak bele lapozgattam
a) nem a forbes 100, hanem vmi mexikói újság listáján. egy ilyen ''évközi'' listán már 1x a kikás fószer is beelőzte.
b) nem valószínű, h sok köze van a vista eladásokhoz, mivel
- nem csökkent a vagyona, hanem nőtt (csak a mexikóinak még jobban)
- ms-nek rekord bevétele van
- még nem volt jutalék osztás a vista megjelenése óta
- kb 40 milliárd $-t adományozott el az évek során, főleg az alapítványa beindításával. így valószínűbb, h inkább ez fogja vissza a növekedését, meg az, h ígérete szerint visszavonulása után elosztogatja pénzét. (és mint tudjuk már visszavonult) -
azbest
félisten
Ne feledd, hogy a dinamikus órajel is bejátszhat a magasabb proci használat %-ba, Vista alatt nem próbáltam, de xp alatt megeshet, hogy kicsit jobban terhelve sem nő a % (mert az órajel is nő).
Xp alatt eléggé megérzem a 10mbites hálózati forgalmat / bár ez valsz a merevlemez használat miatt is van. (Vistán nem próbálgattam direkt ilyesmit, most épp nincs fenn... kellett a hely... khm most a linux is így járt a gépemen
)
Egyébként a Vistából eddig az tűnt csak komolyabb érvnek, hogy a hálózatkezelésnél a tűzfalak sokkal jobban hozzáférnek az infókhoz... lehet hog ha érzékenyebb a hálózatra akkor az azért is van mert több művelet és vizsgálat történik a csomagokkal.
Minden más élmény csupán felejthető (aero - sokkal többet ki lehetne hozni belőle... ne csak ''szép'' legyen, de hasznos funkciókat is szolgáljon) vagy xp alatt is elképzelhető (start menü, dx10 api -miért ne lehetne, 95-98-2000-xp közt is volt átfedés, pedig elég nagy különbségek vannak a driver modellben, az api csak egy felület... hogy mit takar az a programoknak lényegtelen)
Vista alatt milyen az opengl? Éri valami hátrány xp-hez képest?
---
FTeR :
nem tudom mennyire becsmérli a DX-et... ha jól emlékszem csak arról volt szó, hogy semmit olyat nem nyújt amiért érdemes lenne arra váltania. OpenGl alól is kihasználható a hardver minden tudása és radásul az oprendszer független. Ha a program támogat valamit akkor használni is tudja, nincs megkötve a programozó keze, mert az api korlátozná. (itt ismét arról beszélek, hogy opengl alatt nem kell az apinak külön támogatnia minden újdonságot, egyszerűen lekérdezhető hogy mit tud a hardver és átadhatók az apin át legújabb spéci utasítások is, azok is ami az opengl verzió után jelent meg)
[Szerkesztve] -
FTeR
addikt
nem olvastam végig a topikot, csak felhívnám rá a figyelmet, h carmack magát a dx10 funkcionalitását becsmérelte, novell meg a tényt, h csak vistára van a cucc. tehát carmack úgy egészben elégedetlen, míg novell szívesen használná csak sérelmezi, h nincs xp-re. utóbbi kapcsán már ezerszer ki lett fejtve, h miért így sztem ezen már nincs mit lovagolni. előbbinél meg azt jegyezném meg, h caramc az a fajta figura, aki mindig a nehezebb utat választja, mert az a nagyobb kihívás számára (és így saját megoldásával tud dobbantani), így az a dx10 ami nagyrészt apik és libek szintjén domborít nagyot, nem nagyon hatja meg.
//
btw, vmi zavart érzek az erőben. carmack pont a dx9-es motorja kapcsán becsmérelte a dx10-et, így nem vágom, h az opengl hogy jön a képbe. -
moonman
titán
válasz
fastleslie #108 üzenetére
senki nem mondta, hogy le kellene cserélned
[Szerkesztve] -
rauschie
senior tag
a dx10 a játékkészítőknek készült, ha jólértem nem okvetlenül szebb mint a dx9 de ugyanolyan szépet kevesebb gürivel/időből ki lehet hozni belőle. a gebasz ott van elásva, hogy hiába egyszerü(bb) a dx10es játékok fejlesztése ha nem tudják őket eladni amig a vista sz@r
-
-
moonman
titán
azért egy max 15%-os visszaesés ''Vista alatt az MP3-lejatszas agyoncsapja a halozati atvitelt''-től elég messze van, valljuk be.
egyébként Pentium M 1,6-os, nem is azt mondtam, hogy térdre esik egy mp3 alatt, hanem hogy igenis meglátszik a task manageren, ha megy a lejátszás.
[Szerkesztve] -
dabadab
titán
-
A P4 az tudtommal egymagos
Meg egy jópár éves konstrukció, a legnagyobb jóindulattal sem dícsérhető NetBurst architektúrán. De most kíváncsi vagyok, este leveszem az órajelet a felére, és megnézem...
A nagy hálózati forgalom valóban leveszi a CPU-t (emlékszem, amikor 4 éve a 200MHz-es Pentium MMX-es gépről próbáltam másolni egy 100Mbites adapteren, hát, izgalmas volt), de sztem ez nem a stack számításigényének, hanem a csomagok nagy számának tudható be. XP-n sima IPv4 van, nem?
-
#61666560
törölt tag
válasz
Dr. Romano #72 üzenetére
jaja
mindennap atugrik ide a winportaljarol, hogy itt is ossza az eszt, ha mar fizetnek neki az MS-ek
csinal egy ilyen keresest hogy ''vista'' es mar meg is van a mai menu...
birtam amikor megmagyarazta hogy milyen jo az openal es mar ideje volt droppolni a directsoundot, akkor majdnem megkerdeztem miert nem droppoltak a directx-et is es hasznal az ms egy nyilt szabvanyt pl opengl-t?hiszen sokkal jobb lenne mindenkinek...
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Okos Otthon / Smart Home
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Mobil flották
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- EAFC 25
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Fűnyíró topik
- További aktív témák...
- GIGABYTE AORUS RTX 4070 Ti ELITE 12GB - 20 hónap garancia
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE Pulse OC RX 9060 XT 16GB GDDR6 videokártya 27% áfa 3 év garancia
- PNY EPIC-X RGB RTX 5060Ti 16GB / Gigabyte EAGLE OC RTX 5070 12GB videokárty 3 év garancia 27% áfa
- Msi Mech 2x Radeon RX 6600 XT GAMING X 8G
- Asus STRIX GTX 1080 Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- Bomba ár! Dell Latitude E6430 - i5-3GEN I 8GB I 320GB I HDMI I 14" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Huawei P30 Lite 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- 100 - Lenovo Yoga Pro 9 (16IRP8) - Intel Core i9-13905H, RTX 4070 (ELKELT)
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Rampage SHIVA FSP 700W
- Beszámítás! Sony PlayStation 5 825GB SSD lemezes konzol extra kontrollerrel garanciával hibátlan
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest