- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- iPhone topik
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 11 - népalma
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #06658560 #74 üzenetére
És ezért jó az integráció. Ugyanis a feladatnak a serial részei mehetnek a CPU magokon, míg a párhuzamosíthatók az IGP-n. Ezért mennek erre a gyártók, hogy ezt a programozók meg tudják lépni. Ma ilyet lehetetlen csinálni, mert az adatok másolása lassú lenne, és önmagában a processzor gyorsabban végez.
Az APU legnagyobb előnye, hogy megjelenhet az egységes címtér, így az IGP ugyanazokat a pointereket kezelheti, amiket a CPU, továbbá a grafikus vezérlő képes lesz elérni a processzor virtuális címterét, illetve a CPU és az IGP teljesen koherens memóriát oszthat meg. A memória elérése nem lesz gyorsabb. Az lesz előny, hogy ha valami kell a GPU-nak, akkor azt nem kell elvinni a memóriájába, vagy ha valami kell a CPU-nak, akkor azt nem kell visszaírni a rendszermemóriába. A data copy megszűnik.
Attól, hogy lesz két foglalatod és az egyikbe CPU-t, míg a másikba GPU-t raksz még nem lesz egységes a memória.
Ma azért egyirányú a CPU-GPU kommunikáció, mert egyszerűen nincs lehetőség másra. Nem kell, hogy ez örökké így maradjon. A gyártók tesznek majd ellene az integrációval.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #06658560 #80 üzenetére
A GPU-ban az a jó, hogy tolerálja a késleltetést. A CPU nem, de neki ott a cache. Ha a GPU-nak szüksége van adatra, akkor ugyanúgy menni fog a memóriához, de a CPU-val ellentétben többszáz konkurens szál fut a feldolgozókon belül, így ha valamelyik adat hiányában nem tud tovább számolni, akkor lesz helyette másik szál, ami számolhat.
A ray-tracinghez az APU elég jó opció, de maga a ray-tracing nem áll még készen a bevetésre. A Zebra Imaging a hologrammokat ray-tracinggel rendereli és APU-t választottak hozzá, mert ez a leghatékonyabb formája a számításnak.
Van sok terület, ahol az APU előnyös. Például a szervereknél ott a Hadoop. Az kap majd HSA támogatást, hogy APU-val gyorsabb legyen. Ezért hozza az AMD az APU-kat a szerverekbe, mert nő az igény a GPU-s gyorsításra, de a PCI Express és a data copy sok helyen korlátozó, ami viszont a Kaveri APU-ban nem lesz az. A GPU teljes értékű koprocesszorává válik a központi magoknak.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pakriksz
őstag
válasz #06658560 #74 üzenetére
"Személtetve sosem fogsz tudni apu-n, gpu-n CAD-t hatékonyan számolni."
He? a max új gpu-s rendererje 1 perc helyett 5 másodperc alatt renderer egy képet megközelítőleg ugyan olyan minőségben mint a cpu-n futó mental ray. Ráadásul mindezt egy 5 éves gpu-n...
Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"