Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • waterman_

    aktív tag

    válasz virkir #7 üzenetére

    ha már ennyire pontosak akarunk lenni, akkor a fülecske a szárnyvégen nem a leáramlást, hanem a feláramlást csillapítja, mivel a zsukovszkij profil domborúbb oldalán a gyorsabban áramló közeg nyomása kisebb, ergó a lenti sűrűbb közeg akar felfelé törni, ez egy turbulenciát hoz létre a lapátvégen leszakadó alsó és felső légtömegből. ha a turbulenciát csökkentjük egy fülecskével, akkor a hangja is kisebb lesz. [itt] nagyon jól látszik, hogy felfelé áramlott a dolog, hiszen alulról felfelé csavarodik a légörvény csigája.
    egy ilyen ventilátorban minden felesleges turbulencia felesleges hangot, vagy egyéb alacsony frekvenciás rezgést generál, tehát érdemes csökkenteni. plusz biztosan jótékonyan befolyásolja a légszállítást is.
    a csapágyzajról pedig annyit, hogy nem akkor kell figyelni a csapágyzajt, mikor 10 órát futott, hanem amikor fél vagy egy évet. ha a csapágy bekopik féloldalasra, mert mondjuk állítva van a gépházban a venti, akkor bizony elkezd ütni, amit vagy elnyom minden más hangja, vagy morgó hangot fog hallatni. a csúszócsapágyak ennyiből jobbak, de ott is hangosodik a szerkezet ha belemegy a por.

    legközelebb végigolvasom a hozzászólásokat:) Bluegene megelőzött

  • waterman_

    aktív tag

    én adnék az egyik 12 centisüknek esélyt. a lapátok végén olyan fülecske van, mint a repülők szárnyvégén, valószínűleg hogy kevesebb felesleges örvényt keltsen és további jó pont, hogy mintha szilikon tartóval lehetne rögzíteni.

Új hozzászólás Aktív témák