- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- QWERTY billentyűzet és másodlagos kijelző is lesz a Titan 2-ben
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Egy ponton visszaléphet a Z Fold8
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Magyarországon is kapható a Moto G85 5G
- Android szakmai topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
wattafaka
senior tag
És persze mindenkinek van otthon 12GB VRAM-ja
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A nagy sávszél mindig fontos volt a sugárkövetéshez. Eleve gondolj bele abba, hogy mi történik. Kilősz sugarakat a kamerából, amelyek koherensen futnak egymás mellett, amíg eltalálnak valamit, de onnan már nem biztos, hogy koherensen verődnek vissza, vagyis minden másodlagos sugár esetében bukod a koherenciát, így véletlenszerű lesz a memóriaelérés. Egyszerűen nem tudsz hagyatkozni a gyorsítótárra. Az elsődleges sugaraknál viszont nagyon hasznos a gyorsítótár, mert azok mindenképpen koherensek. Tehát per sugár alapon lényeges ezt vizsgálni. Ha elsődleges sugarakról van szó, akkor az a jó, ha sok a gyorsítótár, mert azt gyorsan el lehet érni. Másodlagos sugaraknál, ha az adott alkalmazásban vannak ilyenek, akkor a sok gyorsítótár nem ér semmit, mert már nincs koherencia, a memóriaelérés brutálisan véletlenszerűvé válik. De ez majd a jövő nagy problémája lesz, ma még nem igazán lőnek ki olyan messzire sugarakat, hogy sok másodlagos, nem koherens sugár legyen. Később emiatt valószínűleg az egész DXR 1.1-et ki kell dobni, mert abban maga a sugarak indításának átrendezése nem lehetséges, tehát olyan hardvert sem lehet hozzá tervezni, ami biztosítja a koherencia detektálását. De hasonlóan a DXR 1.0-hoz, a DXR 1.1 is egy átmeneti megoldás, a "holnapi nap" problémájával pedig majd foglalkozunk holnap. Egyelőre a Microsoft ilyen felfogásban fejleszti a DXR-t. Valószínűleg ez az egész úgy ki lesz dobva, ahogy van, és majd a traversal shadertől kezdve ki fog alakulni egy olyan specifikáció, ami bővíthető, és nem zsákutca, ahogy a DXR 1.0 és 1.1. Ezek sajnos nem bővíthetők. Az előbbi azért, mert eleve egy bekötési táblára épít, vagyis igen sok optimalizálást igényel a memóriaműveletek területén, hogy jól fusson, míg a másik ezt a problémát ugyan megoldja, de bezárja a kaput a koherenciamotor előtt. Kb. az történt, hogy egyik zsákutcából befordultunk egy másikba.
Az AMD eleve sokat különcködik, amióta a konzolpiacon ennyire erős szereplővé váltak. A Radeon Rays 4.0 olyasmi, mint a Mantle. Amire a szabvány nem ad megoldást, arra ők kínálnak alternatív utat. És azt sem lehet mondani, hogy nem használják, mert a Godfall már bevetette. A Far Cry 6 is alkalmazni fogja ezt az irányt. Az AMD oldaláról ezek fejlesztői igényként csapódnak le, amikre reagálnak. Ha nem lenne rá igény, akkor nem csinálnák.
A VRAM az mindig fontos volt a DXR aktuális specifikációival, hiszen amíg nincs dinamikus LOD támogatva, addig minden LOD szintet a sugár kilövésének pillanatában kell beállítani. De akkor még nem tudod, hogy mikor fog a sugár eltalálni valamit, tehát bízol a vakszerencsében, hogy jó LOD szintet adtál meg, vagy minden sugarat kilősz a LOD0-ra, és erősen lekorlátozod a pásztázás távolságát. Alternatív megvalósítás, amit a Godfall csinál, ugyanis a sztochasztikus LOD félig meddig megoldás, de nehéz implementálni, és sokat számol. Csak akkor van értelme, ha borzasztóan szükséged van a memóriaspórolásra. Nem véletlen, hogy más stúdió nem nagyon veti be. Sokkal egyszerűbb a pásztázási távolságot durván visszafogni. Már csak a megoldás időigénye is jelentősen eltér. A limitálás pár perces meló, míg a sztochasztikus LOD nagyjából három hónapos. Vannak fejlesztők, akiknek fontos, hogy kihozzák a maximumot, de nem mindenkinek az. Ne gondold azt, hogy az lesz az általános, amit a Counterplay Games csinált. Kötve hiszem, hogy annyira sokan fognak három hónapot a GeForce-okra optimalizálni. Jó az a sugárkövetés virtuálisan pár méterig is, és ennyi. Tisztelet a Counterplay Gamesnek, hogy nem a könnyebb, pár perces "utat" választották, miközben megtehették volna.
-
Ami probléma ezzel a hetek óta tartó eszmefuttatásoddal, hogy ez a 6800 kártyák megjelenése óta van főleg erre vonatkoztatva.
Elötte fontos volt a nagy sávszél, gyors ram,a mesh shader, a komplex RT , most az Ampere majd 1 gigával megy és gyorsabb ramok vannak rajt, már nem számít.
Minden szabvány DXR, Vulkan funkciót támogat mind a kártyákkal mind a fejlesztéseivel, AMD hozza a kerülő utakat és ássa alá a szabványt, de ez így van most jól, régen fordított helyzetben ördögűző volt hívva a topikba.
Kiderült hogy az RDNA 2 nagyon sokat lassul a komplexebb RT számítások alatt, konkrétan pár hetes teszt, [link] van olyan játék, nem is egy lásd WD, COD, ami 40-50 % különbséget hoz raytracinggal egy 6800 Xt és egy 3080 között,DLSS nélkül ráadásul.... igazából 2 lépcsővel lejjebb esik az RDNA 2 ha nem a lazább shadow RT-t, ami a godfallban és a Dirtben van, hanem valami combosabb raytracing fut rajta,
Azóta hirtelen a Vram különbség a fontos egy semmit érő játékban láthatatlan különbségekre hivatkozva, és a shadow RT,. Igazi elterelő kampánynak látom az egészet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Fentebb írtam, hogy az árnyékoknál vannak olyan problémák, amelyeket raszterizálással nagyon nehéz, sőt, igazából lehetetlen kezelni. Opció még a konzervatív raszterizálással implementált frustrum tracing, de az nem olcsóbb, mint az RT, és nem is olyan hatákony. Az árnyékoknál a pontosságra az RT-n kívül nincs valós megoldás. Vagy sugárkövetést használsz, vagy eltűröd a raszterizálás problémáit. Más eljárásoknál vannak olyan alternatívák, amelyek elfogadhatók. GI-ra adtam pár példát. Visszaverődésre is van opció. Például a hibrid SSSR. Esetleg a Hitman 3-nak a specifikus, több effektből összetevődő megoldása. Nézd meg az első pályát, nagyon hatékony, teljesítményigényben a töredéke egy RT effektnek. Egyébként ide is beépíthető az RT, de ha tudsz a problémákra megoldást olcsóbban, akkor a fejlesztőknek nem biztos, hogy megéri RT visszaverődést alkalmazni. Később talán elgondolkodhatnak rajta, de egyelőre igen minőségi a mostani effekt is.
Az RT effektek memóriaigénye a DXR specifikációjából adódik. Korábban már írtam, hogy erre jön a Microsoftnak a megoldása. Traversal shader lesz a neve. Ezzel a magas memóriaigény problémája a dinamikus LOD lehetőségével megoldódik. Ettől persze még fog memóriát igényelni egy RT effekt, de nem annyira sokat, hanem 2-3 GB-ot max. Igazából hátránya sem lesz ennek a rendszernek, hiszen a traversal shadert futtatni tudják majd a multiprocesszorok. Az AMD eleve így tervezte a rendszerét, az NVIDIA pedig a traversal unitról át tudja rakni a számítást a multiprocesszorokra.
Azért ezekben nagy szerepe van annak, hogy a Microsoft megoldásai elég jól konfigurálhatók. Igen szabad az alkalmazhatóságuk. A Microsoft pedig megkerülhetetlen a fejlesztők számára. Ők adják az uralkodó OS-t a PC-piacra. Filozofálni lehet a kérdésről, de ettől még a Microsoft uralma nem törik meg.
A mesh shadernek sok értelme van, csak akkora költséggel jár, hogy nem sokan gondolkodnak rajta. Egyszerűen a userek vásárlásaiból nem tudják kitermelni a befektetést. Most azért szállíts nagyjából +50 ezer sort egy játékban, hogy nyerj a legújabb VGA-kon úgy 3-4% plusz teljesítményt (többet nem fogsz, az összes shadernek nagyjából a 10-15%-a nem compute vagy pixel)? Inkább fókuszálnak a VRS-re. Csak +200 sor, és +10%-ot is adhat. A befektetett munka a mesh shader esetében nincs arányban a nyereséggel.
Ha az API esetében az AMD RT kiegészítéseire gondolsz, akkor azokra alapvetően válasz lesz a Microsoft-féle traversal shader. Nem mindre, de a legégetőbb problémára igen, és ez a lényeg.
-
Hogyne... OFC...mint mindig. Es Az árnyékolásra van csak értelme az RT nek is tudjuk jól a 6800 megjelenése óta még ha a végtelenbe is számoltatja AMD a semmit, hogy 16 GB Vramos kártyára legyen hozzá szükség. A GI már semmit nem ér majd hoznak más cégek(azt hiszem most szerinted pont a Crytek , nem tudom, de biztosnem az nvidia ) olyan SSSR-t ami a SOTTR RT-t feleslegessé teszi és úgy cuzammen a Raytracinget mindenre is, mega GI-t is,de az árnyék.. az nagyon fontos..meg a 16 GB..
A DLSS helyet majd hoz a Microsoft olyat hogy az nagyon jó lesz mindenkinek. Ó és ingyenes és olyan minőség lesz hogy csak na.
A szabványos API helyett majd hoz az AMD olyat hogy a nem kell az mert hát azt az Nvidia támogatja,lásd mesh shader t2 generáció óta...Hülyeség minek? Drága.neked mindig ilyen véleményed van, mindig egyezik az elképzelésed az AMD vel amióta konzolokban van azóta a Microsoftéval és a Sonyéval is..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Érvekkel alátámasztom a mondandóm. Támaszd alá te is, hogy miért jó az, ha nem tudod módosítani a neuronhálót, és emiatt azokat a modelleket kell áttervezni, amiket a neuronháló nem ismer fel. Működhetne ez az egész, ha szabadon lehetne csinálni mindenkinek neuronhálót, és akkor szabad lenne az AAA kiadók előtt az út, hogy a saját tartalmaikhoz tervezzék az effekt működését, és ne az effekt működésére a tartalmat. Utóbbi sokkal nehezebb. Persze nekem mindegy, nem az én effektemet fogják dobni, de értelmetlen megkötések vannak az egészben, amik egy tök jó irány terjedését hátráltatják.
-
Miért tolod ennyire Nvidia antifanba ? Mire jó ez most komolyan? Bármit csinálnak az nem jó neked, komolyan szarhatnának ingyen VGA-t akkor is az lenne a jó amit más csinál.
Értelmetlen amit csinálsz cikkíróként.
Az lenne a jó, ha nem járnál be a topikokba állandóan nyomni ezt az Nvidia fikát AMD ajnárt, csak végeznéd a munkád és hagynád a közösséget élni, véleményt formálni bármiről is anélkül hogy állandóan arra terelnéd rá a szót bármi van miért nem jó az amit az Nvidia csinál és miért jó az amit az AMD és miért lesz jobb az ami majd jönni fog bárminél amit ők alkotnak, és jobb annál mint ami van ,és elérhető. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
AsakuraDave #77 üzenetére
World of Warcraft: Shadowlands, Dirt 5, Godfall, The Riftbreaker, Quake II, Ring of Elysium. Fejből ennyi.
A Dirt 5 és Godfall esetében külön optimalizáltak mindkét gyártóra. A Godfall szempontjából még az algoritmus is más, hogy igazodjanak a gyártói limitekhez.
Nem is a minőségre gondoltam. Most az egy részletkérdés, hogy mennyit érnek az EA/Ubi egyes játékai. Ugyanakkor mindkét kiadó tehetős, és emiatt tudnak maguknak is csinálni normális minőségű AI upscaling megoldást. Olyat, ahol ha van valami hiba, azt tudják javítani, nem pedig hozzá vannak kötve egy külsőleg beszerzett neuronháló hiányosságaihoz. Indie szinten ez lehet, hogy megéri, de AAA szinten fontos a jó minőség.
-
fanti
addikt
válasz
AsakuraDave #77 üzenetére
-
AsakuraDave
őstag
Ezt írtam hogy lof@sz de mutass olyan RT címet ami nem DLSS supported? Most jön majd a Metro Exodus full RT támogatás és DLSS2.0
BFV multi cím ott senki se RT-zik, a Single meg simán megy natívon nem kell DLSS de EA cím és kapott DLSS-t. WD Legion dettó readás ez DLSS2.0 igy minimalis a kép minőség romlás már ha eszleled.
Dirt5, Godfall AMD cím akkor miért nem jobb az RT teljesítmény mint nV? Mert az is egy fikázási pont hogy a Watch Dogs Legion csak azért fut jobban RT-vel nV kártyán mert nV címKettős mérce mindig ott van..
Anthem amibe nincs is RT de van DLSS. De amúgy az EA, Ubisoft mint minőség szerintem hanyagoljuk... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
AsakuraDave #75 üzenetére
A Battlefield V óta megjelent az EA-nek egy rakás Frostbite motort használó címe. Egyikben sem volt DLSS. A Battlefield V-ben pedig kapcsold be, ha van rá lehetőséged. De itt egy röpke összehasonlítás: [link]
Ubisoft esetében dettó. Megjelent a Watch Dogs Legion mellett az új AC, az Immortals, jön az FC6. Előbbi kettőben nincs DLSS, és utóbbiban sem lesz. Szóval hol a tendencia?Az Assassin's Creed: Valhallában azért nincs RT, mert a motor nem támogatja a DXR-t. Maga a projekt akkora, hogy nehéz lett volna belenyúlni, főleg úgy, hogy két leképezőre is kell a funkció, hiszen aktívan támogatott Vulkan és Direct3D 12 portja is van. A Far Cry 6 támogatni fogja, az időben sokkal optimálisabb volt, el is lett napolva, hogy tudjanak rajta dolgozni a fejlesztők.
A százalékos visszaesés az RT esetében a Godfall és a Dirt 5 esetében közel azonos a GeForce és a Radeonok esetében.
-
AsakuraDave
őstag
Ezzel lehetne vitatkozni mivel a DLSS "valós" értelme az, hogy jelenlegi hardveren a lehető legkissebb képi minőség romlás mellett játszható FPS -t kapj Ray Tracing effektekkel nem pedig, hogy natív sima raszter teljesítményt turbozza fel mert egy 3080/3090-on azért a legtöbb mai játék 4K 60fps meg van.
Nah akkor nézzük meg a te általad felsorolt kiadók/fejlesztők RT -es címeit: Battlefield V, Watch Dogs Legion és lám mindkettő DLSS supported. Persze nem sok igazából lof@sz de egyértelmű tendencia hogy amelyik játékba implementaljak a Ray Tracinget az kap DLSS supportot mert jobb mint egy sima upscaling hogy fusson a játék legalább 30fpsel és RT effektekkel. Minecraft is utólag kapott RT és DLSS supportot meg van más cím is ami utólag kapott így nem igazán lehet azt kijelenteni hogy ezeket nem érdekli.
Dirt5, Godfall RT bezabalja az AMD kártyákat is ők sincsenek natív 4K RT 60fps szinten saját szponzor játékaikkal. Vallhallaba se véletlen nincs semmilyen RT mert 0.2fps se lenne vele. Ugyanúgy képi feljavitassal tudják csak az RT-t ami jelenleg nekik nincs mert a DLSS nV only. De persze ezért is csak az NV volt támadva hogy dehá nem fut nativba az RT cím... Godfall, Dirt 5 bekapcsolt RT-vel %-osan kevesebbet esik vissza a teljesítmény Ampere kartyakon mint az AMD-n. -
Yany
addikt
válasz
AsakuraDave #23 üzenetére
Istenem, de szánalmasak ezek a postprocess szarok. Utoljára az MLAA-nál esküdtem meg, hogy eladok minden Radeont, de aztán lehiggadtam, mert kikapcsolható volt minden játékban, amivel találkoztam.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól függ, hogy honnan nézed. Egy indie oldaláról valószínűleg könnyebb a DLSS2, mert eleve nem foglalkozik a problémáival. Elfogadja, hogy vannak hibái, pénze úgy sincs, hogy jobbat csináljon. Egy AAA fejlesztő oldaláról viszont egyszerűbb új neuronhálót tréningelni, mint a problémás objektumokat áttervezni addig, amíg jó nem lesz. Itt már van pénz, és jobban járnak, ha tartalomspecifikus neuronhálót tréningelnek. De a DLSS2 nem is ezeket a szuperprodukciókat célozza, hanem azt a részt, ahol pénzhiány van.
#68 Emilió : Eleve az AMD-nek nem saját megoldása lesz, hanem egy koprodukciós fejlesztés, amit a Sony és a Microsoft is támogat a konzoljaikhoz. Mondjuk úgy, hogy az AMD munkája ebben nagyjából egyharmad szinten van benne. Elkészítette keretet, amivel ez az egész működhet, de amúgy a neuronháló tekintetében szabad a vásár. A Microsoft, a Sony, és több fejlesztő is sajátot akar használni. Ezért lesz itt majd érdekes, hogy a Microsoft ráereszti a piacra az Azure-t, az radikális változásokat fog hozni, mert gyakorlatilag meglesz a számítási kapacitás a fejlesztői oldalon, hogy az eljárás tipikus hiányosságait kijavítsák.
-
Emilió
junior tag
válasz
SindaNarmo #63 üzenetére
Na csak várd meg az amd hasonló megoldását, és meglátod az majd világmegváltó hír lesz, még akkor is ha borítékolható hogy úgy végzi mint a többi csodás 3 és 4 betűs fejlesztése.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A linkem működik, csak nem jelentkeztél be a fejlesztői azonosítóddal, hogy elérd a cuccot. Ugyanide vezet az Epic oldala is. Hitelesített fejlesztőnek kell lenned az Epic és az NVIDIA oldalán, hogy használhasd.
Az Unreal Engine 4 natívan nem támogat semmit, ami kívül esik az Epic hatáskörén. Erről Tim Sweeney még pár éve beszélt, hogy ha nem tudják ellenőrizni a kódot, akkor inkább nem is kínálják fel. Ezért kell külön fejlesztői hozzáférés a DLSS-hez. Ha natívan támogatná, akkor elég lenne letölteni a motort és benne lenne.
Van egy rakás plugin az AMD, Intel, NVIDIA oldalán, de egyikért sem vállal felelősséget az Epic.
#63 SindaNarmo : A DLSS2-t valamivel nehezebb használni, mert az egy kész neuronhálót ad. Ha nem működik jól az egyes modellekkel, akkor magát a modellt kell átalakítani. A DLSS első generációjánál nem kellett a modelleket cserélni, ha nem ment jól, hanem új neuronhálót kellett tréningelni. Másképp működik tehát a DLSS2, a tipikusan problémás modelleket is erre kell tervezni, hogy az eredmény optimális legyen. Ha nem teszed, akkor a játék egy része szűrt lesz, majd benne elvétve pár modell egy homályos pixelhalom. Az nagyon elüt a környezettől. Ritkán ez a mai játékokban is előfordul, mert mindent nem tud felismerni a rendszer, viszont a fejlesztők a 90+%-os hatékonysággal már megelégszenek. Az gyakorlatilag 10-ből 9 modellt garantáltan felismer.
Ennél jobb opció nem lesz, amíg a Microsoft rá nem ereszti az Azure számítási kapacitást erre. Ott viszont elérhető lehet a 100%-os hatékonyság is, hiszen minden fejlesztő saját maga tréningeli majd a neuronhálót, pontosan arra a tartalomra, amit a játékban kiadnak. A nagyok már erre rendezkednek be.
-
válasz
SindaNarmo #63 üzenetére
-
SindaNarmo
tag
Értem én hogy ez jó dolog, de szerintem közel sem annyira jelentőségteljes mint amennyire próbálod itt beállítani.
Gondolom eddig is elérhető volt hozzá csak most már még könnyeben. Meg ha jó rémlik a DLSS2-t is sokkal egyszerűbb belerakni mint a sima DLSS.
Igen, valószínűleg több játék fogja támogatni és az jó, ettől még ez nem egy világ megváltó hír. -
Emilió
junior tag
A linked nem működik, meg sem lepődtem.
Kár a gőzért, az nvidia-nal is friss hír, meg még vagy 100 oldalon.
[link]"A DLSS most először elérhető az UE4 fővonalhoz pluginként, kompatibilis az UE4.26-tal. "
A lényeg "Többek között ezért is remek hír, hogy az Unreal Engine 4 már natívan támogatja ezt a technológiát, ami azt jelentheti, hogy a jövőben még több alkotásban találkozhatunk majd vele."
-
farkas1
tag
Jók ezek a cikkek, mert legalább olvasni lehet az új technikákról, ha már megvenni nem lehet a videókártyákat mert úgy elszálltak az árak meg a gyártók.
2 éve 67 000 Ft-ért vettem RX570 8 GB-ot, most ez 177 000 Ft.
Bármennyire is dolgozott Orbán a Ft gyengítésén exportáló multik megrendelésére, ennyit nem romlott, hogy így elszálljanak az árak.
Mire tartják így ki az árakat? Majd az EU vizsgálja 10 év múlva a kartellezést és meg is bünteti őket, de a vásárlók nem kapják vissza a pénzt, egy részük meg eleve meg se veszi, mert láthatóan nem érnek annyit mint amennyit kérnek értük. -
aradebil2
senior tag
baszki, hasznot is húztál a helyzetből (kis sarkítással), van két gépetek ami fullHD-ra tuti elég lesz még hosszú évekig (én is most cseréltem le az 1050Ti-t, és egyáltalán nem azért mert nagyon szükségem lett volna rá,egyszerűen most jött el az a pont az életemben először hogy megtehettem
), akkor mire ez a nagy felháborodás?
-
fanti
addikt
Nagyjából mindhármótok véleményét el tudom fogadni.
Nekem egy 5700XT-m volt még 4 hete, a Kislányomnak meg egy RX 580 8GB-os kártyája. A két hardvert nagyjából 110 ezer forint nyereséggel el is adtam, és vettem helyettük két GTX 1650 Super-t, mert rájöttem, hogy nekünk ennyi az igényünk és ez elég nekünk (1080p és 60Hz, High-Ultra settings), és hozza a is a kötelező 60fps-t. És rácsodálkoztam arra is, hogy a 4GB VRAM valójában 1080p esetében tökéletesen elég akár a legfrissebb játékokhoz is, és ez még engem is meglepett.
Itt láthatjátok, hogy mikkel játszom, és ha okosba konfigolom be a játékokat, azaz custom módban állítom a grafikai szettingszet, akkor biza vígan futnak a gémek high-ultra kevert beállításokkal.
-
aradebil2
senior tag
Ahhoz képest, hogy már rég eldöntötted el hogy elhagyod a PC világát elég sűrűn ventillálsz a témában, hetek-hónapok óta. A készlet hiányt jó lenne már elfogadni, és ha upgradelni szeretnél meglepődnél hirtelen, hogy a "Covid+BTC felár" egy részét lehet vissza is hozná azonnal a VGA-d használt ára. Proci témát nem is értem, ha látszólag tisztában van vele, hogy játékra JELENLEG teljesen fölösleges az új gen procikat venni, akkor min is megy a felháborodás? Vedd meg a 3600/10400f-et és vígan jó lesz AAA játékokra még hosszú évekig, főleg ha 1440p-n szeretnél játszani (ne adj isten 4K-n
)
Egyébként meg ki mondta, hogy minden szarul optimalizált játékot 4K ultrán 60 fps-en kötelező játszani? Ki a tököm fogja észrevenni, ha 3 beállítást leveszel hiperszuperultra-ról szuperultára? Lásd RDR2 vagy CP2077 minimális finomhangolással észrevehetetlenül különbségekkel tökéletesen játszható lesz.
A konzol képességeiről még annyit, hogy amíg nem jönnek az igazi next gen gamek (még legalább 1 év) addig valszeg a mostani konfigod is simán hozzá azt a teljesítményt. Mire ezek meg kijönnek meg Intel jön a dGPU kártyájával és megmenti a gamereket -
SindaNarmo
tag
Nem értek egyet veled, miért várnák el tőled hogy megvedd az új kártyát? Majd eldöntöd hogy neked megéri-e? Nem hiszem hogy pisztolyt fognak a fejedhez, hogy már pedig ezt meg kell venned.
Amit írtál az meg inkább a gamer community-ben van jelen. Hogy ha nem top grafika 2000fps meg 4k-n játszod a játékot akkor egy senki vagy. (legalábbis a hangadók jó része ilyen). Közben én meg köszönöm meg vagyok a min grafikán 1080p-ben és 30fps körül is ha szükséges. Ha jó a játék akkor nem oszt nem szoroz.
-
fanti
addikt
válasz
aradebil2 #34 üzenetére
Csak folytatom.
Nos, hogy is állunk 2021 elején?
Van az AMD 5XXX-es üdvöskéje, azaz a ZEN3-as processzorcsalád.
Jó lett? Igen! Sokkal jobb lett az elődnél? Hát, játékok oldaláról nézve a kérdést, 1080p-ben talán sokkal de jobb lett, fölötte már nincs difi.
Kapható? Nem! Vagy ha igen, akkor irgalmatlan áron van.
És a 6XXX-es radeonok? A nagy Big Navik? Jók?
Igen, jók! Kaphatóak is?
Egy fenét kaphatóak, ahol van, ott árban határ a csillagos ég.Nézzük az nVidiát.
Jók lettek a 3-as RTX-ek? Háááát, de jók ám!
Kaphatóak?
Francokat kaphatóak. Azért is annyit kérnek el, amennyit nem szégyellenek. (és nem szégyellősek ám!)
Habár a Prohardver szerint népkártya a láthatáron...és potom 300 ezer...or better!
De mint látható, kukázhatod is a méregdrága és vadi új kütyüdet, aminek a dobozát még időd sem volt a szekrénybe eltenni, mert hopp...pukkan a lufi és jön a "kévés a vramod te marharépa" cikk.Mit vár ilyenkor a Prohardver?
Hát csak annyit, hogy mivel ők abból élnek, hogy szponzorok tolják alájuk a pénzt a működéshez, és az informatika, azon belül a hardver a főprofiljuk, nos nyilván azt várják, hogy ilyen hírek hallatára álljon meg a kezed az új kártyádon lévő bekplét fólia eltávolításánál félúton, és azonnal rendeld a következő, a követelményeknek megfelelő vrammal felszerelt hipiszupi és beszabehu nVidia kártyacsodát.
Ja, persze buktád lesz rajta, vagy 100-150 ezer, és mindez egy hónap alatt, de oda se neki, ne legyél ilyen kicsinyes, FEJLESSZ, mert ez KELL neked!!!
De persze a 3060-ason lesz elég vram, ámbátor a GPU az meg kevés lesz, de ne legyél már ilyen kishitű! Majd optimalizálja a drivert az nVidia, a játékot meg a gyártó.
Na jó, de mikor?
Hát, maaaajjjjjd, egyszer.
De ha igazi játékos vagy, ne legyél már ilyen csóringer, van a PCX-nél készleten 1millió és 1 százezerért 3090-es, vedd meg gyorsan, elvégre egyszer élünk...
Jajjjj, ne forogjon már a szemed, hát milyen senkiházi félnótás vagy, hogy nem tudod még hozzávágni azt a 6-700K-t, ami megpróbálja majd kiszolgálni ezt a szörnyszülött kártyát, és természetesen a 144Hz-es 32" 1440p-s monitorról se felejtkezz el komám, mert ugye anélkül még csak létezni is képtelenség!
Jajjjj, de így már ez bő két millió, kiáltasz fel.
Ugyan már, te kis butus, hisz két veséd van, és egyel is lehet élni! Nem is tudtad te kis dinka?!Mondjuk nem török pálcát a PH felett, hiszen ők ebből élnek. Azaz ha bedől a PC-s játékpiac valamikor az irgalmatlan árak és készlethiányok miatt, akkor biza hamarosan ők is lehúzhatják a rolót.
-
Emilió
junior tag
Köszönöm, de a cikkek teljesen másról szólnak. Nem a DLSS 2.0 megjelenéséről. Pontosan tudod, és a jelentőségét is, ezért is nem hoztad le.
"NVIDIA's DLSS 2.0 is Easily Integrated into Unreal Engine 4.26 and Gives Big Performance Gains"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mi lehoztuk, amikor bemutatták. [link]
Attól függ, hogy melyik programról van szó. Ha a Godfallra gondolsz, akkor a Primal Update már nem az Unreal Engine 4 saját, hanem az AMD-féle D3D12MA-t használja. Ennek az az előnye, hogy beállítható a dinamikus textúraskálázás, vagyis ha nincs elég VRAM egy adott textúra esetében a max részletességű opcióra, akkor betölthető helyette a medium vagy a low részletességű is. Ezzel késlelteti azt az időtartamot, mire kifut a VRAM-ból a VGA. 12 GB-nál már nem fut ki még akkor sem, ha max részletesség van betöltve 4K felbontáson. Maga a koncepció 10-11 GB-os VGA-knál relatíve jól működik, pár textúrából nem a max szint lesz betöltve. 8 GB-os VGA-k viszont így sem elegek. Túl sok memóriát igényel mag az RT effekt, 3-4 GB között.
Ezt a megoldást nem egy mai program alkalmazza már.
-
TheMonist
újonc
válasz
Tigerclaw #40 üzenetére
A CPU nem igazán probléma már most sem, ha valakinek jó az Intel is, pl. i5-10400F 50k körül van és az egy teljesen jó kis proci. Valószínűleg a GPU hiány nem tesz jót a konzol elérhetőségnek sem, de valóban, az talán hamarabb megoldódik, jó eséllyel még idén.
Biztos sokaknak van jó netje, de szerintem még mindig az a kisebbség. Én nem abba a körbe tartozom, az biztos. Elég gyorsan lekapcsolnám a dolgot, ha párszor akció közben belassulna / ledobna.
-
Emilió
junior tag
Biztos unatkoznak a többi oldalon, hogy most hozták le, te meg már háromnegyed éve nem.
Cikkhez, mi történik ha kifut a vga a 10Gb vram-ból? Tudom semmi, hiszen erre van az nv-nek megoldása, de kíváncsi vagyok mit mondasz. Egyébként hamarabb fut ki a gpu az erőből, mint hogy általános legyen a 10Gb+ vram használat a játékokban.
Meg ugye a vram usage és a vram allocation sem keverendő össze. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
AsakuraDave #45 üzenetére
Alapvetően igen, de valamivel komplexebb, mint a többi sharpening eljárás. Azért lett annyira népszerű a fejlesztők között, mert kontrasztadaptív, és ez elég könnyen implementálhatóvá teszi. Más sharpeinig eljárás nem ilyen, vagyis sok a munka a beállításával.
Az egész számítógépes grafika trükkök százait rejti. Ezekre a trükkökre rá lehet lelni, ha a képet négyszeresére nagyítod.
-
JoeYi
őstag
meanwhile me: looking for used 1050 ti or 1060
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
AsakuraDave #39 üzenetére
Hogy megjelenítse az effektet, amit kiszámol.
Kívülről is lehet injektálni ilyen eljárásokat, de azokat nem a játékra tervezik, hanem általánosan. Ezekre a fejlesztők nem tudnak igazán reflektálni. Nem mellesleg DirectX 12-re és Vulkan API-ra külsőleg injektálni effekteket extrém nehéz. Az esetek 99,9%-ában nem működik. -
Tigerclaw
nagyúr
válasz
TheMonist #33 üzenetére
A konzolhiany szerintem hamarabb megoldodik mint a PC-s CPU/GPU hiany, foleg hogy ekkora a banyaszlaz...hacsak valaki ki nem talalja, hogy hogy lehet olcsobban konzollal banyaszni.
A gyors es stabil nem sok helyen mar rendelkezesre all. A rovid valaszido kerdeses. Esportoloknak biztos nem johet szoba a cloud gaming, de talan masnak igen. Az Nvidia kenytelen ebbe az iranyba menni.
-
AsakuraDave
őstag
Nincs meg a játék meg AMD kártyám se de ha a becroppolt képen az nV kép élesebb akkor miért kellene nekem a CAS-os kép ami nem csak nem élesebb de még artifactos is?
Amúgy meg ott az nVidia-nak ez az overlay-es cucca ahol játék közbe rakhatok filtert, ott van sharpening amit real time 0.1-esével állíthatok. Ezzel betudtam pl a Witcher 3 TAA-ra olyan sharpeninget lőni amivel nem lett túlszaturált se nem maradt meg a TAA mosottas grafika. Ha meg nem támogatja a játék akkor nV driver beállításoknál manuál be lehet ugyan így állítani csak ott nem tudod real-time finomhangolni nah meg lehet nem fog működni ha a játék egyáltalán nem támogatja. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
AsakuraDave #36 üzenetére
Eleve nem zoomolod be a képet, hogy artifactet nézz rajta. Nem arra tervezik a játékot, hogy négyszeresére zoomold a videót. Eleve már a videó maga egy torzított tartalom.
Bug meg mindenhol akad. Sok munka volt áttervezni a leképezőt a GeForce-okra, előfordulhat, hogy kis hibák maradtak benne, egy-két effekt részben nem működik. Jönni fog rá patch. -
TheMonist
újonc
válasz
AsakuraDave #36 üzenetére
Ilyenkor hiányzik nagyon a HardOCP, ott mindig megcsinálták becsülettel ezeket a teszteket.
-
AsakuraDave
őstag
A CAS elég artifactos és elvileg nem is lehet ki/bekapcsolni AMD-n, nV-n meg ezek szerint "csak" bug, hogy nincs de jobb is, hogy nincs mivel csak rontja a képet. Ez, hogy a TAA tipikus a mai játékokba szerintem siralmas és szánalmas, hogy nincs on-off opció sok játékba vagy ahol van ott olyan, hogy kikapcsolhatod de akkor nincs HBAO mint pl a Watch Dogs Legion-be. Megy itt a parasztvakitás, hogy hűha 4K 60fps fiszemfaszom azt olyan mosott fos a grafika, hogy elhányom magam így 2020 után. Azt mások meg még leszólják a DLSS2.0-át mikor kb annyi se a romlás mint mikor TAA van a játékon de persze fogadok, hogy minden játékot TAA-val játszik de a DLSS az fos mert elmos mindent
DOOM Eternal-ba konzol paranccsal kikapcsoltam a TAA-at és wáo látszik hogy milyen gyönyörű,szép nagy felbontásúak a textúrák csakhogy a reflekciók átmennek kis pöttyözödésekbe ergo a TAA egy denoiser a reflekciókra kb mert ha van TAA akkor "rendes" a reflekció de TAA nélkül csak artifactos pöttyözödések. Nekem ez kvára nem jön be. Sokkal de sokkal szebb a kép, textúra TAA nélkül. Oldják már meg azokat a kva reflekciókat ott az RT vagy az se megy TAA nélkül vagy "helyi" TAA megoldást nem lehetne valahogy?Nah de a lényeg, hogy lehetne csinálni egy átfogó tesztet ingame képekkel, videóval, hogy vajon tényleg mennyire romlik a textúra egy 3070/3080-anon vs 6800/6800XT mivel ugyebár nincs elég vram, 1440p és 4K minden max.
De úgy érzem ezt senki se fogja megcsinálni, nálam meg már nincs 6800XT nah meg egy forintot nem ér számomra ez a játék de a tesztelésre lehet beszerezném csak adjatok egy 6800XT-t
-
SindaNarmo
tag
válasz
huskydog17 #29 üzenetére
Továbbra sem tartom annak, mivel csinálsz egy acc-ot és kész, ha nagyon érdekel a játék, semmi mást nem kell csinálni.
Ha ezt user nem akarja az már az ő korlátolt baja, mivel semmibe sem kerül neki, nem kell neki konzolt vagy más hardver-t venni csak hogy elérje boltot. Szóval nincs itt semmi korlát csak az emberek fejében. És aztán mindig jön a sírás, hogy jaj nincs steam-en brühühü. Valahogy akkor nem volt ilyen amikor valami csak Origin-en vagy az Ubi-nak a boltjában volt megvehető.Az hogy üzletileg miért így meg úgy az meg már megint másik kérdés. Mint volt már rá példa a steam-es értékelés sem tökéletes, pl engem nem is igazán szokott érdekelni.
-
TheMonist
újonc
Egyetértek, nehéz nem megvetéssel tekinteni a mostani hardverárakra. Én maradok a jól bevált módszernél, csak akkor frissítek, ha legalább 2x sebességnövekedést jelent a jelenlegi konfigomhoz képest ÉS megfelelőek az árak. Még mindig egy i5-3570K-t használok, ami tökéletesen elég egy GTX 1080Ti-vel párosítva 1440p játékhoz max beállításokkal a legtöbb esetben. A 1080Ti-t is akkor vettem (használtan), mikor a HD4850-em megadta magát, de várnom kellett rá vagy egy évet, mire az akkori bányászláz után lement az ára. Addig az intel iGPUval játszottam a régi point-and-click játékaimmal
Csak ki kell várni a megfelelő időt. Ez az év jó eséllyel nem lesz az.... Amúgy az RTX nem igazán hoz lázba, alig pár játék támogatja, és ott sem esik le az állam tőle, finoman szólva. Kell még pár év neki.
-
huskydog17
addikt
válasz
SindaNarmo #27 üzenetére
Az exkluzivitás mindig kizárást jelenet platformon belül is.
Steam-en nagyságrendekkel több user van és jelentős részük nem fog epic-en egy új acc-ot csinálni egy gyenge közepest nyújtó indie cím miatt. Ezt tudják a fejlesztők is, csak ők a minél szélesebb terjesztés helyett a veszteségek csökkentését választották.
Mivel epic-en se valós megbízható értékelés rendszer sincs, se pedig publikus user statisztika, így nem számít ha a játék gyengére sikerült, messze nem lesz olyan rossz hírneve, mint Steamen lenne, azaz így hatékonyabb a damage control. -
SindaNarmo
tag
válasz
huskydog17 #24 üzenetére
Hagyjuk már ezt a kizárást. A konzol exkluzivitás az kizárás, ez meg a user-en múlik. Ha meg annak veszi akkor meg is érdemli.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
AsakuraDave #23 üzenetére
TAA tipikusan van ma a játékokon. A CAS pedig egy bug miatt nem jelenik meg a GeForce-okon. A számításokat viszont elvégzi, a bugot javítani fogják. Az ilyen hibák előfordulnak, hiszen most módosították a GeForce-okra a leképezőt, becsúszhatnak apróbb gondok.
#25 schawo : Nincs jobb VGA-nk, csak vannak a játékhoz frissítések, amelyek a teljesítményt már sokban javították. 6800-on maxon a tipikus sebesség úgy 40-45 fps. 3070-en csak 15-20 fps, de ha lenne 4 GB extra memóriája, akkor simán hozna 35-40 fps-t. Ez abból tudható, hogy medium textúrákkal erre képes, vagyis ha már belefér a memóriába, akkor jön a sebesség. És ez a primal update.
-
huskydog17
addikt
Sajnos a Steam-mel ellentétben az Epic-re nincs semmilyen publikus statisztika, ilyen adatokat nem adnak ki, így nem tudni hogy mekkora bukta ez a játék, de az értékelések alapján én se tippelnék valami sok játékosra, PC-n meg pláne nem, főleg hogy a játékosok többségét kizárták (epic exkluzivitás).
Ez van, ha egy fejlesztő a saját termékében nem bízik. A fejlesztőknek viszont mindegy, a veszteséget az epic már kifizette.
Ezzel a címmel szerintem a kutya se foglalkozik, kizárólag az AMD, mert nekik jó marketing anyagnak. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyáltalán nem ezek az eredmények. Nekünk megvan ez a játék. 6800-on is megy maxon 40-60 fps között. 3070-en 30 fps-ig menne le, de az átlag 35-45 között lenne. Persze nincs elég memória rajta, de a textúrarészletesség csökkentésével tudsz ezen segíteni. És ugye a textúrabeállítás olyan, hogy a mintavételek száma nem módosul, tehát medium és max minőségben is ugyanaz a számítás.
-
válasz
AsakuraDave #5 üzenetére
4K-ról volt szó. Amit még a 3090 sem bír.
-
Kansas
addikt
Én tök jól eljátszogatok 4K-ban az 5700XT-mmel 50-60fps közt FreeSync-kel... igaz, engem meg az RT hagy hidegen a jelenlegi állapotában, DLSS-sel vagy anélkül... talán majd a következő generációban, vagy jövőre, mikor leszállítják a tavaly szeptemberben rendelt PS5-ömet...
-
Tigerclaw
nagyúr
A steam statisztikaja nagyon jol mutatja, hogy a jatekosok nem akarjak, vagy nem tudjak kovetni azt amerre a gpu gyartok az elmult 2 evben mentek. A sugarkovetesre tenyleg alkalmas kartyak mikroszkopikus reszet kepezik a hasznalt gpu-knak. Talan ezert is lett varakozason feluli erdeklodes az uj konzolok irant. Ha nem lenne eleve hiany es nem lenne novekvo erdeklodes a banyaszkartyak iranyaban, talan eszrevennek a gyartok is, hogy a PC-s gaming leepiteseben komoly szerepuk van. Ha kipukkad a lufi, nagyot koppanhatnak ok is. Foleg az Nvidia, akinek a B terve, a cloud gaming sem all meg biztos alapokon.
-
Raysen623
addikt
Jó, mondjuk elfelejtettem leírni hogy itt egy játékról van szó, de ne ez legyen már az alap felállás a többi esetén is majd.
Másik nagy kérdés hova fog ez kifutni? Hiába fejlesztenek játékot PC-re ha nem kapsz vasat hozzá, illetve aranyárban. Szerintem jelen helyzettől a PC piac olyan szintű mélyrepülésbe kerül ami miatt felértékelődik a konzolok utáni kereslet. Kérdés visszafelé fog e ez működni ha normalizlódik a helyzet? Fog egyáltalán vagy az árak később is maradnak?
#8fanti: én is elengedtem a PC-s fejlesztéseket, ennyi pénzt ez a hobbi nem ér. Kb teljesen átállok konzolra.
-
gézu
őstag
...4K-s részletesség mellett, maximális grafikai minőséggel a VRAM terhelése 12 GB-ig kúszik fel a GeForce-okon...
de szerencsére:
két héten belül érkezik egy 12 GB-os GeForce RTX 3060...
Életszerű egy 3060-asra ráküldeni ezt a beállítást, cseppet sem flémízű ez tettetett reménykeltés. -
Z_A_P
addikt
válasz
AsakuraDave #5 üzenetére
Bakker ez am a jatek, meg azt is kiirja hogy "most nyomd meg a C betut"
-
fanti
addikt
Teljesen igazad van! Én ugyan nem tértem át semmiféle méregdrága és beszerezhetetlen 3XXX-es RTX kártyára, de ezen hír után nem is fogok. Méghozzá csakazértisből.
Azért ez a pofátlan "nézzükfejőstehénnekaztakiigényesenakarjátszani" mentalitás mind az Intel, mind az AMD és mind az nVidia részéről annyira felháborító, hogy elegem lett a PC-s játékokból. Nem vagyok hajlandó tovább fejleszteni a gépemet. Ennyi.
Most töltöm az 50. évemet, sok mindent láttam és tapasztaltam az alatt a 35 év alatt, amit mögöttem tudhatok a számítástechnikában eltöltve.
De ennyire undorító helyzet alkalmashardver-játék téren még sosem volt.
Maradok a régi kedves játékaimnál, és ha nagyon hiányzana és tetszene valami mai bináris szemétdomb, akkor arra meg maaaaajd veszek egy akkori konzolt, ha lesz kedvem, de ebből a PC fejlesztő mókuskerékből nekem totálisan elegem lett. -
oriic
HÁZIGAZDA
Jo dolog, mas kerdes h vajon hany embert erint, mert valszeg tul sokan nem jatszanak mar vele.
-
AsakuraDave
őstag
[1440p Max+RT RTX3070] Elvileg még sem kell hozzá 256GB Vram
-
Raysen623
addikt
Lehet csak én érzem így, de most komolyan vehet új kártyát az az NV kártya tulajdonos aki eddig is nem túl olcsón jutott hozzá RT-s kártyához, mindezt csak azért mert a régebbi verziókon kevesebb volt a RAM? Ez kb Intel szintű megoldás. Miért nem tudtak ennyire előre gondolkodni? Ígérni meg sok mindent lehet de úgy sem lesz a piacon jó ideig a bányászok miatt.
-
válasz
thunder6230 #1 üzenetére
4K sugárkövetés dlss nélkül nem a mai generáció problémája. Nem a RAM a korlátozó tényező
nem válasz akart lenni
-
thunder6230
tag
Jo lenne mar atterni a modernebb szamitasra amit az amd akar majd valoban hasznalni
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen légkondit a lakásba?
- Nyaralás topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- PlayStation 5
- Xbox Series X|S
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- PlayStation 1 / 2
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 10600KF 16/32/64GB RAM RTX 3050 6GB GAMER PC termékbeszámítással
- Gyors, Precíz, Megbízható TELEFONSZERVIZ, amire számíthatsz! Akár 1 órán belül
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 16/32/64GB RAM RTX 4060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 7 9700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ASUS Radeon HD6950 DirectCU II 2GB 256bit GDDR5 EAH6950 DCII/2DI4S/2GD5 Videokártya eladó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest