- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Amazfit Active 2 NFC - jó kör
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Nem nyílnak a Foldok?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Változó design, tekerhető lünetta: megjött a Galaxy Watch8 és a Classic
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nyugodj meg, irodai munkára még sokáig fognak az emberek PC-t (thin client, fat client, notebook) használni. Tudom, mert nemzetközi multinál dolgozom, és éppen folyamatban van a Telekom általi beszállítás, és mi a fentieket kapjuk egy bizonyos gyártótól származóan. Nekem dokkolón van a laptopom, külső egérrel, billentyűzettel és 24" monitorral, sőt mindenki másnak is így van. És tudod, akar a franc mobil eszközön (pl tablet) dolgozni, hogy azon vakoskodjak. A telefonjaimat is csak szükségből használom netezésre, ha tehetem inkább PC-t használok. Utálom a virtuális billentyűzetet meg a tapifosokat.
Szerk: Ja és PC gaming rulez, amíg késztetést érzek magamban a játékra, addig csak PC-n fogom tolni és annak megfelelően fejlesztem a jövőben is a gépem.
-
Loha
veterán
Kedvedért még1szer: PC Gaming Market Holds Lead Over Consoles
PC gaming egy növekvő piac a csökkenő PC piacon belül.
The PC Gaming Hardware Market, which consists of personal computers, upgrades, and peripherals used for
gaming, is strong and healthy amongst the backdrop of general declines in the PC market.Nyilván netezgetésre senki nem fog már PC-t venni, mert már a TV-jén is tud netezgetni, ezért csökkennek a budget PC eladások, de ez nem igaz a teljesítményigényes munkához és komoly játékra szánt PC-kre, amik ráadásul ezt a 2 dolgot egyszerre is tudják.
-
Ghandi
aktív tag
API,APU,DX,MANTLE,Dvga,GrassFX.....stb
Ok hogy ez egy szakmai fórum,azért itt értik az emberek hogy mik ezek a rövíditések,de az átlagember azt se tudja hogy ezek mik lehetrnek. Szerintem ma az átlag játékosok közül 100emberből 70-80 valamelyik konzolon játszik a többi PC-n,szóval már nem egy huha sok pénzt hoz a PC-s játékipar mint pl 10-éve.
Már magyarországon is egy többen vesznek Net/Notebook-okat,amiket álltalános netes használatra,netes játékokra, és videózásra teljesen megfelelnek.Eléggé elterjedtek már a kicsi,jópofa,hangtalan HTPC megoldások,és a mobileszközök (Smartfone,tablet) is egyre több teret vesznek el PC-ktől.
Én azt jósolnám hogy max 10éven belül a nemhogy a külön VGA-k,de maga a PC-k is el fognak tünni.Egy mai átlagigényt már egy Smartfone is bőven kilégít.
Ha nagyon vizionálni akarnék akkor szerintem abban a bizonyos max 10évben játékra csak konzolok lesznek illetve valami olyan platform amivel csak játszani lehet,tuti terjedni fog a VR,ha megoldanak minden mai problémát vele,akkor biztosra veszem hogy ez lesz a fő irány.
Az irodai PC-k is mehetnek a kukába,max All in One Pc jöhet szóba,de ha nagyon elszalad a sötét 1984-re hajazó fantáziám akkor azt mondanám hogy csak mobileszköz megfelelő személyes titkosítással (retina scan,ujlenyomat,dns azonosítás stb) ezzel biztonságosan vissza ellenőrizhető személyreszabottan bárki,és ezt a mobileszközt lehet az irodában,otthon vagy bárhol dockolóval rendes képernyőre és billentyűzetre stb más perifériára csatlakoztatni és mindenre használható lesz mint egy mai PC.Ha belegondolok akkor ezt már mai is meg lehetne csinálni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Loha
veterán
válasz
#32839680 #91 üzenetére
3GHz, ha minden mag fullon megy, de a turbónak hála pl. a Xeon E5-1680-v2 felturbózhat akár 3.9 GHz-re is, és ilyenkor biztosan segít a nagyobb cache is, vmint 130W-os TDP-ben benne vannak olyan extrák is mint a 16 helyett 40 szálas PCIe és a 2 helyett 4 csatornás memóriavezérlő.
Vki lekapta a kupakot a i7-5960X-ről és úgy tűnik forrasztva lesz, mert a proci teteje is jött vele
JPR szerint a PC gaming egy növekvő piac a csökkenő PC piacon belül.
The PC Gaming Hardware Market, which consists of personal computers, upgrades, and peripherals used for gaming, is strong and healthy amongst the backdrop of general declines in the PC market. -
Loha
veterán
válasz
#32839680 #87 üzenetére
Ha elérjük valaha is, hogy egy Haswell szintű iGPU többre legyen képes dGPU mellett mint +2 mag, addigra a Haswell iGPU-jához már régen nem lesz driver, szóval kidobott tranzisztor dGPU mellett.
Benézhetek, de nem fogok senkit találni aki gyári órajeleken szív. Nem az iszonyatos hőtermelés miatt szívnak a tuningosok, hanem a rossz hőelvezetés miatt. Benézhetnék egyes VGA-s topikokba is, hogy mit szívnak a GPU melegedésével...
A 3Ghz körüli értéket 135W TDP-vel hozza, ami hatalmas
Intel árul 140W-os TDP-vel procikat, az AMD egyes procijaihoz képest pedig kifejezetten kevés.
3Ghz 2014-ben nem is valami sok
Igen, de Sandy már kifutott modell, már a Haswellnél járunk.Igen, pontosan ebbe nem akarok belemenni...
-
SylverR
senior tag
válasz
#32839680 #82 üzenetére
De én nem a process-teljesítményről beszélek.
Hanem a grafikus render sebességéről.
Lásd, a 3870 - 4670 közti különbséget. Crysisba előbbi, FarCry 2-be utóbbi az erősebb. S nem is kicsit.
Arról beszéltem, hogy a jövőben várhatóan megint csökken majd a játékok bandwith-függősége. -
Loha
veterán
válasz
#32839680 #84 üzenetére
A Gulf óta van 6 magos proci, értelme nem sok van, mint feljebb is írtam még mindig jobban skálázódnak a kódok +Mhz-re mint +2 magra.
Még mindig jobban skálázódnak a kódok +2 magra jelenleg, mint a semmire vagy iGPU-ra.A Dark Silicon jelenség miatt ahogy csökken a csíkszélesség egyre sűrűbben vannak a tranzisztorok nő az egy egysége jutó hőtermelés és nem tudnak vele mit kezdeni.
Ehhez képest az Intel a Sandy után elhagyta a forrasztott CPU kupakot, ami visszalépés, és nem arra utal, hogy nem tudnak mit kezdeni a hőtermeléssel.ezért logikus mára már mindenkinek
Szerintem nem mindenkinek logikus, de nem akarok belemenni...Az sem véletlen hogy a consumer piacra az Intel a 3. próbálkozásra tudta csak elhozni a 8 magos prociját. (Haswell-E) holott maga a dizájn a Sandy-E-nél is már natív 8 magos volt.
Szerintem ez nem tudás, hanem nem akarás kérdése volt, ahogy most is. Nem hajtja őket a tatár, túl erős consumer procival, saját maguknak csinálnak konkurenciát, és így több selejtet el lehet adni. -
SylverR
senior tag
-
SylverR
senior tag
válasz
Baryka007 #74 üzenetére
De ez nem VGA. Ez nem IGP. Ez APU. Most már lassan befut a HSA-s vonat, és utána jönnek olyan programok amik aktívan kihasználják a rendszert. Rendben, a régi Trinity-mmel most már úgy néz ki nem megyek semmire HSA téren. De a Kaveriben működni fog, és pont. Nem arról szól az integráció, hogy majd ezen kell játszani. Lehet ezen is, de csak belépő szinten. Ha fullhd felett, vagy több monitorral akarsz játszani, ugyanúgy kell majd a dvga. Pont.
-
Baryka007
addikt
válasz
#32839680 #73 üzenetére
Jah, vesz
Csak a proci árában kifizette az integrált VGA-t már... ami így pénzkidobásnak minősült ... Kivéve mondjuk ha AMD féle integrálás lesz... Hogy pl az FM2+ os cpu-nál lehet CrossFirebe kötni a CPU-t meg a VGA-t ( természetesen nem mindegyik cpu és vga kompatibilis egymással ) Annál még azt mondom hogy megéri... De ha csak a VGA megy a prociban az IGP meg semmit nem csinált akkor fölös pénzkidobás volt megvenni az IGP-s procit ....
-
Geller72
veterán
Egy kicsit elmentünk a témától...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Thief DX és Mantle alatt is 50-60%-ra terheli a GPU-kat. Van baj a kihasználással, csak még nincs implementálva az aszinkron compute. Az egyelőre csak a Frostbite 3-ban van tesztszinten berakva. Valszeg az új Dragon Age és a Hardline már kihasználja. Repi korábban mondta, hogy up to 80%-os boostot mértek GPU-limites szituációban. Nyilván az az ideális, ha a maradék 50-40%-ot is befogjuk a GPU-kon.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Kotomicuki #52 üzenetére
De ezek felesleges fejlesztések lennének. Másrészt az integráció, ami miatt gyors az összeköttetés. Most fejleszteni két évre egy gyors külső buszt szükségtelen. Volt egyébként ilyen terv, de hamvába holt, mert nem volt előnye.
Egyre inkább az egyszer írd meg és futtasd mindenen modell felé haladunk. Jó okkal történik ez, mert sok eltérő platform létezik, és a szegmentáltságot le kell győzni ezekkel a változásokkal. Ez a teljes piac érdeke.
A Rambus újra JEDEC tag. Nem lehetnek JEDEC szabvánnyal kapcsolatos követeléseik. Persze a sok ügyvédnek munkát kell adni, de a Hynix és az AMD is full Rambus technológiai licenccel rendelkezik, tehát csak azok a gyártók lehetnek veszélyben, akik nem Rambus partnerek. De amúgy ők sem, mert a Rambus követelései alaptalanok.
-
-
vaakuum
addikt
Lehet olyan jövőbeni scenario, hogy az alaplap tartalmazza az integrált videókártyát, amire mindenki olyan GPU-t tesz önálló hűtéssel, amilyen teljesítményt akar? HA nagyon nem akar, akkor nem tesz rá külön GPU-t, és akkor a proci számol mindent. Lenne két foglalat, az egyikbe CPU megy, a másikba meg gpu. Hűtésük meg lehetne egyforma szabványú, a memória meg lehetne közös. Vagy ez nagyon elrugaszkodott ötlet?
-
SylverR
senior tag
Azt már elérte. HD6450 szintű VGA-k már nem készülnek. A legkisebb, az R7 240 is inkább a 6670 szintjén mocorog. Az alsó kategóriát kivégezték. Most jön az alsó-közép (x600 szint) kivégzése.
Tippem szerint a végére maradni fog a valódi közép, 20k körüli áron, felső-közép, és felső kategória. A csúcs, pl 2 magosok úgyis maradnak. Mert van pár
hülyeaki megveszi úgyis.@(#60) kpal :
Ugyan. Én ilyet egy szóval nem mondtam. Csak kijavítottalak. Az a kategória megmarad úgyis. -
#06658560
törölt tag
-
Akula
őstag
Ez a hír azért már borítékolható volt hónapokkal ezelőtt is és szerintem minden gyártó már be is árazta a
kiesést a mobil termékeibe.OFF ON:
"Az Inno3D-től származó információink szerint a probléma forrása egyértelműen a virtuális valuták bányászásának visszaesése okozza." <- Ez nem magyar mondat. -
broman191
csendes tag
"...hiszen ha a vásárló nem tud Radeont venni, akkor GeForce-ot visz haza." - Ez az állítás most a bányászokra/casual felhasználókra vagy kikre értendő? Egy tántoríthatatlan 'advanced user' aki jól ismeri a saját igényeit, elvárásait, valamint a játékszoftver és videokari piacot úgy általában és ezek tükrében választ a zöld és piros oldal közül, biztosan nem lesz megalkuvó, inkább kivár türelmesen és megkapja amire vágyik. :]
-
tecsu
addikt
Most akkor jöhetnek végre a tényleges fejlesztések...
-
Kotomicuki
senior tag
Persze, hogy olcsóbb és jobb volna egy kupak alá begyömöszölni a hármat, de addig is, 2011 óta már előállhattak volna egy Slot-A-t megismétlő, áthidaló, "ideiglenes" megoldással, amíg egybetokozott készterméket nem tudnak előállítani (TSMC&TSAI, stb miatt)!
Erre, egy ilyenre várnánk, már évek óta, ami ténylegesen megszüntetné a belső kapcsolatok szűkössége miatt helyben toporgó PC lassúságát - ehhez azért jó volna egy ROM-ban, akár a CPU-ba integrált OP-rendszer is (pl. a C64-et "továbbfejlesztve" -> bekapcsolod a géped és azonnal "megy", használhatod), de ilyet úgysem "akarnak" megvalósítani (ez manapság a konzol)...A fejlesztőknek tényleg jó, ha mindenen fut a programkódjuk, de a felhasználóknak már nagyon nem mindegy, hogy mennyit (hányszor) és mennyiért kell (meg)venniük ahhoz, hogy "mindenük" meglegyen - "tisztelet" a kivételnek!
"A RAMBUS-nek nincs köze a HBM-hez. Az AMD és Hynix fejlesztés. Ráadásul JEDEC szabvány, tehát olyan, mint a DDR4, csak nem DDR4.
" - Hát, ezen még fel-fel fogok nyeríteni, vagy egy hónapig!
Pláne akkor, ha majd leközlitek, hogy a RAMBUS, szakítva a legnemesebb hagyományaival, mégiscsak perre megy HBM tulajdonjogáért, hiszena fejlesztés oroszlánrészea szabadalmak az övé! -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Kotomicuki #50 üzenetére
Sokkal olcsóbb betenni a tokozásba a HBM-et és kész. Ez volt a fejlesztés évek óta. Van még HMC is, de a HBM gyorsabb. Persze a HMC kevesebbet fogyaszt, de nem sokkal.
Az MS láthatóan mindkettőt akarja. Mivel a DX12-t úgy építették fel, hogy jó legyen az Xbox One-nak, így a PC-n ezt a gyártóknak le kell követni. Aki nem teszi az nem kívánatos cég. A DX12 ultimate plan, hogy csináld meg boxra és módosítás nélkül viheted PC-re, illetve telefonra. Ez nem olyan rossz a fejlesztőknek.
A RAMBUS-nek nincs köze a HBM-hez. Az AMD és Hynix fejlesztés. Ráadásul JEDEC szabvány, tehát olyan, mint a DDR4, csak nem DDR4.
-
Kotomicuki
senior tag
"Ez megoldható integrálva is." - Erre várnánk már évek óta, de még semmi sincs ebből megvalósítva... A mostani APU-k, a maguk 2x64 bit DDR3-mas "etetésükkel" a "kezdőtől nem rossz (by Ford F.)" kategóriájába esnek!
"Semmiféle drága megoldás nem kell ide." - Miért lenne drágább az 512 bit-es GPU nyákjánál fele-harmad akkora helyen összekötni azt a CPU-val (gondolom, az energiaellátásért felelős- és egyéb dolgok elférnének az alaplapon is...) és a némileg növelt kapacitású RAM-mal?! Viszont, már csak a PCIe kihagyása (már, ha eszükbe jut, hogy ne ilyen sávokon kapcsolják össze a részegységeket...) miatt is jóval gyorsabb volna az a megoldás a jelenleginél - ezért akár még némi extra pénzt is elkérhetnének, mert még úgy is versenyképesebb volna a CPU - dVGA - dRAM hármasnál (és ha saját előállít(tat)ású termékről beszél(het)ünk, akkor nem is a kiskereskedelmi árak az irányadóak...)!
"Majd ha lesz Linuxra is Mantle, akkor már fájni fog nekik." - Hát, igen! A picipuhának el kell - végre - döntenie, hogy konzolgyártató, vagy OP-rendszer "fejlesztő" lesz-e, mert a kettő, együtt nem fog menni -> most azért kell szoftveresen x@rnak lennie a PC-nek, mert nekik éppen a konzol "piacon" támadt kedvük zsebelni és ezt csak egy "buta" PC mellett tehetik meg...
"A memória sosem lesz exkluzív. A HBM-et is használhatja mindenki." -
...és erre már rábólintott pl. a RAMBUS is, vagy csak ők (AMD - Hynix) ábrándoznak így róla?!
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Kotomicuki #45 üzenetére
Ez megoldható integrálva is. Semmiféle drága megoldás nem kell ide.
Az Intel annyira számíthat az NV-re, hogy hónapok óta próbálják visszafejteni a GameWorks effektek forrását, mert rosszul futnak az Intel IGP-ken. De majd meg szeretetcsomagozzák az NV-t az új ultrabook speckókkal. Elöljáróban csak 64 bites és DDR3-as GPU fér bele.
A Mantle és a DX12 rengeteg dologban szinte teljesen megegyezik. Az MS amúgy is megkapta a Mantle specifikációkat. Amíg Windows only, addig nem érdekes. Ha a fejlesztők akarják használják. Még jól is jön, mert gyorsabb lesz a DX12-re váltás. Majd ha lesz Linuxra is Mantle, akkor már fájni fog nekik.
A memória sosem lesz exkluzív. A HBM-et is használhatja mindenki.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
FollowTheORI #44 üzenetére
A Mantle is ugyanilyen API, csak olyan helyre helyezi az absztrakciót, ahol hatékonyabb lehet a mai hardverek használata. Nagyjából a DX12 is hasonló absztrakciós szintet használ.
Ez már nem lesz gond, mert a konzolos fejlesztők a full compute felé haladnak. Bármilyen új hardver tud majd számolni. A régi fixfunkciós blokkok pedig akármeddig beépíthetők, vagy emulálhatók.
A fejlesztőknek az sem megoldás, hogy írnak egy kódot és nem tudja senki hónapokig, hogy mitől nem működik. Ha választani kell absztrakciót, akkor a Mantle/DX12 legalább hatékonyan profilozható.
Wrapper írható az új API-kra is. Ez nem gond, ha esetleg mégis újra kell őket cserélni, de tíz éves távlatban ez a veszély most nem fenyegeti a piacot.
-
helkis
veterán
válasz
Kotomicuki #45 üzenetére
dehogy hiányzik.. ott vannak ezek a megoldások a konzolokban..
-
Kotomicuki
senior tag
Természetesen nem i7x4 + R295x2 + 512 GB RAM hármasra gondoltam, hanem egy 200-300 W-os összteljesítmény-felvételű lapocskára, amiben azért már komolyabb erő összpontosítható (és a nagyobb felület miatt jobban is hűthető), mint a mai APU-kban -> mégiscsak nagyobb piacra számíthatna azoknál, még ha drágább is lenne azoknál (egyben kapnád a 30k-s CPU-t, a 40k-s GPU-t és a szintén 40k-s RAM-ot -> 110k-ból csak kitudnának hozni egy, a mostani "110k-nál" jobban integrált és erősebb dolgot)...
Szerintem, pont egy ilyesmi hiányzik nagyon az AMD repertoárjából mostanság, hogy a lemaradásukat, legalább részben behozhassák a zintellel szemben - aki számíthat az nVidia-ra is, hiába seprűzte ki őt a PC-s bizniszük egy részéből...!A Mantle annyiban háború, hogy az nagyon szembemegy a M$ derengéseivel (meg a zintellel is, hiszen mára minden "jöttment" dolog beelőz a PC-nek), mert kegyetlenül rámutat az OP-rendszerük fölöttébb elavult voltára és ez "kissé" kellemetlenül érinti őket, pont az Android&TSAI térnyerése idején, amiből még akár egy méretes bukta is kinéz és ezt megakadályozandó, én képesek tartom a picipuhát a nem éppen lovagias lépések megtételére is az AMD ellen, amiben egy percig sem kétséges, hogy a zintel is képviselteti magát (pl. az ARM-fenyegetés miatt)...
Ha átnevezik DX 12-re (és ebbe nem hal bele a kivitelező AMD úgy, mint a DX "feltalálója" az SGI), attól még mindig megmarad a PC részegységeinek széttagolt volta, amiket mára, a feladathoz mérten szánalmasan alul-méretezett dolgok kötnek össze, így visszafogva a részegységekben tomboló (emiatt fölöslegesen nagy/kihasználhatatlan) erőt.Az egy dolog, hogy van partnere a RAM-os buliban a vereseknek, de ezzel, önmagában még nem mozdul ki a szekér a holtpontról, ahhoz kézzelfogható, a konkurenciát leköröző termék is kellene, de nagyon!
Valóban, pl. a "small batch problem" ellen is csak egy összefogással lehet tenni, ami kiveszi a PC fejlődésének irányát eddig kiszabók, mára túlontúl is elkényelmesedők és csak a saját monopóliumukra felvigyázók kezeiből a gyeplőt és megpróbálja ledolgozni az évek óta összegyűlt lemaradást, hogy valóban az lehessen a PC, ami egykor volt: minden(t tudó) egyben...
-
Érdekes lesz ez a Mantle dolog is... a DX azért alakult ki hogy legyen egy közös absztrakciós réteg a sokféle gyártó sokféle terméke és generációi között is.
Most én félek ez veszik el... vagy ez okozza a vesztét is majd.
Mi van ha olyan hardveres korlátba jutnak, ami más felépítésű hardvert igényel... akkor teljesen más "alacsonyszintű" API kell majd rá, és más lesz az optimális kód is rá... ergó a régi Mantle API-ra írt dolgok nem lesznek jók és optimálisak az új hardveren és vica-versa. Ez nem egy konzol hogy fix a hardver 5 évig, programozhatunk rá "alacsony" szinten mert nem fog változni.
Oké hogy sok fejlesztő kitalálta meg kérte ezt, de hosszú távon szerintem maguk alatt vágják a fát... sokkal többféle hardvert kell majd támogatnuk generációkon át... persze ha van idejük meg pénzük rá oké.
Eddig ezt helyettük megtették a DX driver írói az AMD és nV oldalon.
(Elég csak pl a BF4 alatt a Tahiti/Hawaii generációk közötti problémákra gondolni Mantle ügyben... és ez még egész közeli két generáció!! Mi lesz itt 2-3 év múlva, ha tényleg tovább akarják vinni?)Lehet most örül mindenki, aztán meg később vakarja majd a fejét, még AMD oldalon is akár.
Most akár DX9-es vagy 8-as játékot is tudok futtatni az új VGA-mon is... Mantle 1.0-át fogok tudni futtatni, mondjuk egy Mantle 5-ös kártyán?
-
fRooStzzZ
senior tag
Itt szomorkodnak a gyartok, hogy hat vissza eses lesz..
Akkor nem szomorkodtak, mikor tizesevel vettek az emberek 2x aron?
Erdekes modon arrol nem lehetett olvasni, hogy milyen jol megszaladt nekik az a negyed / fel ev, mert hiany alakult ki belole, mert mindenki vitte mint a cukrot +50% ar ressel.
Jo, hogy nem fog hatvanyozottan noni folyamatosan a dolog a vegezetig, mert elobb utobb telitett lesz a piac, a banyaszas "erteke / kereslet" csokken, a vga-tol mindenki meg akar szabadulni, mert nem eri meg, probaljak eladni olyan aron, hogy meg idoben ki tudjon szallni belole az ember, hogy ne 1/10 aron tudja eladni.
Igy lehet elobb vesz valaki banyasz kartyat, (meg ha nem is tudja hogy arra volt hasznalva) es igy az uj nem fog fogyni.Mellekesen azt is megjegyeznem, ha kicsit normalisabb aron adnak a kartyakat (uj kartyakra gondolok) lehet tobben cserelnenek, mint magas aron.
Az mindennel igy van.
Inkabb legyen 10%-al olcsobb, es adjak el belole 50%-al tobbet, mint dragabb legyen es hatha valaki elviszi meg annyiert..
De sajnos ezt egyik ceg sem veszi eszre, teljesen mindegy hogy most hw-rol beszelunk, vagy papir talcarol, vagy fogkeferol.. Keressenek picit kevesebbet 1-1 dolgon, es lehet tobben cserelnek le a cuccukat ha azt ereznek az emberek, hogy nem kisemmizni akarjak oket..
Csak sajnos a mai vilagban mindenki azt nezi, hogy tudjuk a sok marhat lehuzni a legjobban, akar 25x lehuzni rola ugyan azt a bort.mellesleg lehet tudni valami infot, mikor fog erkezni uj vga, vagy valami masabb kartya a 290 utan?
-
Legnagyobb probléma az átlagárak növekedése lesz amivel szembe kell néznünk.
Már jóideje megy fel a VGA-k ára, és a tendencia nem fog megállni... ahogy szűkül a kör úgy fog drágulni tovább.
Egy dolog lesz pozitívum talán, mivel a gyártás/technológiai fejlődés jelenleg eléggé lassú/megállt ezért talán tovább ki lehet majd húzni egy-egy VGA-val, így remélhetőleg ez kompenzálja a magasabb árakat (nem kell olyan sűrűn cserélni).
-
#00137984
törölt tag
A gondolatmeneteden továbbhaladva AMD készithetne már saját alaplapot.
Rajta integrált VGA-t, olyan 6-7 féle kiadást néhány kisebb változtatással (teljesértékű és letiltott részekkel a VGA-n, DDR4 támogatás). A CPU és az alaplap sebességét és felépitését jól összehangolva gyors memória eléréssel ütős négyes lenne. Eddig is létezett alaplapi videókártya, de csak HD filmlejátszásra volt elég a teljesitménye. Ezen lehetne azért változtatni, de megmaradhatna a PCI-E csatlakozás lehetősége a több videókátyát együttesen kihasználni vágyóknak.
-
SylverR
senior tag
Az asztali gépekbe szánt DDR4 szerintem nem lesz olyan gyors, hogy az kiszolgálja az igp-t. Főleg nem 128 biten. R7 biztosan lesz, az marad a megfizethető árú középkategória, amik az integrált egységektől nagyobbak és gyorsabbak, de még megfizethető árúak. Soká' lesz az, hogy 1280 shader belegyen integrálva a CPU mellé. Ezen túl ezek a shaderek NEM csak grafikai számításokra lesznek használva, tehát többszörösen csökkenni fog a teljesítményük. Ebből kifolyólag a dvga nem fog eltűnni. Csak átalakul. Én már eddig is morogtam, hogy mi a francnak kell ennyiféle VGA, dehát nem én irányítom a cégeket...
6 db bőven elég lenne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Kotomicuki #36 üzenetére
Felesleges és drága lenne. Az integráció előnyösebb.
A Mantle nem háború, hanem egy kérés a fejlesztőktől. Megcsinálták, felszálltak rá ~50-en és boldog mindenki, aki kérte. Az is, aki nem kérte, mert különösebben nem érdekli, hogy mi lesz vele és nélküle.
Ott a Hynix. Ők a HBM-et az AMD-vel fejlesztették ki. Egyébként jóval szorosabb már az együttműködés. Van egy titkos projektjük is, amit szintén együtt fejlesztenek, de még nem árulták el mi az.
Azért egészen egyértelmű, hogy például a "small batch problem" szoftveres gond. Ez ellen hardverrel nem lehet tenni. Aztán persze vannak hardveres gondok, mint például, hogy a GFLOPS gyorsabban nő, mint a GB/s.
-
#00137984
törölt tag
1.5 éve a Sapphire HD7850 2GB OC-m olyan árban vettem mint amibe most az R270 kerülhet. Amikor kijöttek a DX11-es videókártyák nagyon magas árszinten kerültek be és sokáig megörizték értéküket. Akkor a HD5800-ra nem volt pénzem ezért kivártam a HD6850-et, ami igen felemásra sikerült és nagyot is esett az ára. Erre a szintre már nem lépnék vissza... A játékoknak High körüli beállitáson Full HD-n kell jónak lennie. Ezt a kitételt most csak egy CPU+VGA párositás tudja biztositani. AMD sem tud most ennél feljebb lépmi, mert a TDP és a hőtermelése igen magas lenne. Vizhütéssel árúsitva az ára magasabb lenne mint amit az átlag ki tudna fizetni érte. A méretét és néhány technikai paraméterét fejleszteni is kéne ehez a szinthez, amihez már az alaplapokon is változtatni kell. Ez igy együtt már nagyon drága kiadásokat jelentene számunkra. A PC-s játékosok még jobban elrétegződnének és olcsó hardvereken nem kapnák meg azt a játékélményt, amivel egy adott játékot elképzeltek a kiadók. A Crysis körüli időkben megéltem már hasonló nyüglődést és majdnem feladtam a PC-m, hogy visszatérjek a konzolra, de akkor kitartottam a PC-nél, ami utólag megvalva tőbbe került mint amire szántam. Erre még több pénzt szeretnének lenyúlni tölünk null fejlesztéssel (átnevezések) és egyre kevesebb gyorsulással generációváltásonként.
-
Kotomicuki
senior tag
Hát, a szoftveres kesergés mellett, én elővenném a Slot-A-t az AM/ATI helyében és ráhegesztenék egy CPU-GPU-RAM triumvirátust, úgy 256-512 bit sávszélességben, kezdetben...
További kilábalás volna, ha a szálankénti teljesítményben erősíteni tudnák a veres-oldal a CPU-it - ehhez nem is kellene házon kívüli elemekkel "háborút" vívniuk, mint a Mantle esetében...
Aztán, ha a delej Istenei rámosolyognának végre a TSMC-re/GF-ra, akkor lehetne egy kupak alá integrálni a CPU+GPU+RAM hármast - ehhez előbb egy memória-lapkagyártót is venniük kéne? - , ami nagyságrendekkel nagyobb előrelépés volna és hatványozottan nagyobb sebesség-/hatékonyságnövekedést hozna, mint a szoftveres mocsárjárás, ami továbbra sem tudja megoldani a PC problémáját: mostanra a részegységek sebessége messze maga mögött hagyta az őket összekötő elemek képességeit (azaz: a PC "hibája", elsődlegesen nem szoftveres eredetű manapság). -
Goblin12
őstag
És aki pont ma ebben a percben venne PC-t nem konzolt, az mi a francot vegyen?
Nem tetszik nekem ez az irány,de sajnos ez lesz.
AMD hamarosan nem is fog gyártani low dGPU-t mert ott van nekik az integrált csodájuk szóval R8-nál kisebb dVGA későbbiekben tutira nem lesz, az R9-es szintü dögöket meg magas áron fogják adni.
NV ebben az esetben rosszabbul jár, mivel nekik nincs CPU-juk ami mellé tudnának rakni integrált akármit így muszáj lesz nekik low dVGA-t csinálni ami meg kérdés, hogy kelleni fog-e a piacnak vagy sem.
Különben minek jönne a PCI-E 4.0 tutira nem PCI-E x16 SSD-k miatt. Szerintem jó pár évig nem fog eltűnni a dVGA a piacról.
Amíg rajtam múlik addig tutira marad a CPU+dVGA.
-
dgabor80
tag
Nem tud valaki ilyen: olcsón kínált ominózus bányász kártyát?
Tényleg érdekelne!
-
Geller72
veterán
Nem, de amikor két hónapig gyakorlatilag nem lehetett VGA-t venni, akkor mégis pofátlanul fel tudták vinni majdnem duplájára az árakat. Nekem ne sírjon egyik sem. Simán visszatartották a készleteket, hogy tartósan magasan tudják tartani az árat. Most meg már a kutyának sem kellenek a VGA-k.
-
Goose-T
veterán
Összecserélted a hidakat: az északi hidat integrálták már jó ideje (memóriavezérlő stb.), a déli hidat meg épp elkezdték, lásd AMD Kabini.
Szerk.: amúgy igazad van, szerintem sincs semmilyen hullám. Amelyik PC-komponenst integrálják, az már nem jön vissza többet a fősodorba.
-
berVi
senior tag
Szokasos hullam? Mi lenne ezen szokasos? Nekem csak az egyik irany remlik. A hangkartyak eltuntek, a halokartyak eltuntek. Ma mar a deli hid nemhogy a lapon, hanem a CPU tokjaban van, es valszeg az eszaki hid is erre a sorsra jut idovel.
A 200W-os kerdesre pedig az a valasz, hogy az emberek 95%-anak nincs szuksege 200W-os GPU-ra. Szerencsere.
-
Szatyor95
senior tag
Igazából ami várható, az az alsóbb szegmens kihalása. Már ma is vannak olyan IGP-k, amik már képesek akkora teljesítményt nyújtani, hogy egy alkalmi játékosnak elég legyen. Ezzel együtt le lesz fedve az irodai PC szegmens is, mivel pasziánszozni IGP-vel is lehet.
Filmezésre szintén alkalmasak javarészt, így egy HTPC-ben is bevethetőek. Aki meg esetleg szeretne komolyabban játszani, annak marad opcionálisan egy dVGA. Azokon a helyeken pedig ahol kell az erő, mint például a CAD-CAM-nél, szerintem nem fognak sosem kihalni a dVGA-k.
-
Jacek
veterán
Saját magukat döntik be véleményem szerint, árat emelnek mert nem fogy annyi ezért még kevesebb fogy nem fejlesztenek annyira már jó ha évente van valami... ezért megint nem fogy annyi..
-
sb
veterán
Azt kell látni, hogy ezekre nem mindenkinek van szüksége.
Egyre szűkül az a kör akinek szüksége van az aktuális csúcsteljesítményre.Régen azért ha nem is csúcs gépe volt mindenkinek, de nem töredék sebességű... és akkor-ott voltak mindennapi korlátok a használatban.
Ma már egy Pentium/i3/4 magos AMD és mellé rakott IGP az általános feladatok 90%-ában elég az átlagusernek. Hiába kapni 10x erősebb konfigokat.
Kihalni nem fog, de ha a piac 80%-a ezt veszi akkor a maradék marginális lesz.
Nézd meg a pár évvel ezelőtti 200W-os vga-kat, most hány wattból hozzák ki ugyanazt a teljesítményt.
A másik része pedig az sw oldal, amit Abu írt és szintén jelentős. Látszik, hogy sw oldalról még nagyon sok van benne. Vagy megfordítva: a jelenlegi sw-k nagyon erőseb korlátoznak. Hiába veszel 100W helyett 300W-os kártyát quad SLI-ben, nem tudod kihasználni, ez a gyakorlatban is megmutatkozik.És akkor nem beszéltünk a heteorgén programozásról, amikor az általános számításigényes feladatok is kapnak egy közel nagyságrendi lökést. Pedig ma is elvan a nagy többség egy cpu-n ugyanezekkel feladatokkal.
-
jocomen
aktív tag
Köszi.
Ha opcionális lesz, akkor semmi gondom vele.
Viszont hogy a dvga+mantle-hez képest hozna-e jelentős gyorsulást, azt nem tudom. Eddig legalábbis csak trükközéssel tudtak bármiféle előnyt felmutatni a next-gen mellett, a pc-vel szemben.
Lebukás után meg jött a kínos magyarázkodás, meg egymásra mutogatás. -
Értem. Ezek szerint elég sokat kell majd tanulni, hogy melyik proginál melyik gépen, milyen effekt hogy műxik éppen.
Kiváncsi leszek, hogy a PhysX hogy fog beilleszkedni ebbe a jövőképbe. Hajlandó lesz futni IGP-n vagy a dGPU+CPU megoldásnál marad?Esetleg bevezetnek valami kis csalafintaságot, hogy ha nV kari van a gépedben, akkor fut a PhysX IGP-n kis késleltetéssel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Biztos nem lesz kötelező az FL12 szint, de ennek már eleve lesz több olyan funkciója, amihez APU kell. Ezt az irányt tartja az MS reálisnak. Nem oktalanul természetesen.
Egyébként ez nem egyedi. Az AMD-nek az érkező GrassFX technológiája is másképp működik APU-n, mint dGPU-n. Utóbbin a számítás késleltetett az adatmásolás miatt. Működik a technika csak a collusion detect része APU-n azonnali, míg dGPU-n három képkocka késéssel működik. -
Reggie0
félisten
válasz
flashpointer #21 üzenetére
Nem is mondtam, hogy kell, hanem azt, hogy nem is lehet
-
Akkor vagy jön valami atomgyors csatoló szabvány, vagy az MS nem teszi kötelezővé a szinkron működést.
Az nem vezetne sehova, ha csak az APU-kra lenne korlátozva a DX12, hiszen a dx12 megjelenésének idejében APU-kkal várhatóan nem lesz hozható az akkori dVGA-k teljesítménye még a dx12-vel sem, így a vásárlók szemében a dx12 a teljesítmény visszaesésével lenne egyenlő.
Persze, ha a dx12 képes lesz egyszerre sync és async módon is működni pl. külön az IGP-k felé és a dVGA felé, így kihasználva mindkettő maximális lehetőségeit, akkor más a helyzet. -
flashpointer
őstag
Nem a szélgépekkel hűtött pocsék, mindent a teljesítmény oltárán feláldozott kártyákat kell integrálni, hanem az olyat ami a felhasználók 95%-nak bőven megfelel, r7-250 gtx 640 30-40 wattból elvan, egy 55w TDP intel mellé simán vállalható a most kapható hűtésekkel is.
Az 5% meg majd kifizeti a dvga fejlesztéseket ha annyira kell.
KÍváncsi vagyok a DDR4 mikor számottevően gyorsabbak jönnek a 3-nál mire lesz elég. -
#16939776
törölt tag
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ma mindegyik motor async rendszer. Ezt egyrészt a D3D11 alatt a driver intézi. A driver akár három frame-re előre összegyűjti a parancsokat és utána kezdi a számítást a grafikus vezérlő. Még a Mantle játékok is egy frame-re előre felpufferelnek mindent.
Viszont minden vállalat az egységes memória felé halad, és az integráció egészen nyilvánvalóan elmélyül, ami lehetőséget ad arra, hogy ne legyen felpufferelés a képszámítás előtt. Egyszerűen az API parancs azonnal menjen a GPU-nak és térjen vissza hamar. Ez egészen újszerű feldolgozási modelleket tesz lehetővé, amire az Xbox One fel van készítve, és szeretné az MS, ha ezek a PC-be is átmenthetők lennének. Viszont a VGA-kra a sync workload nem működik az adatmásolás szükségessége miatt. -
DithenS
senior tag
Azért az AMD APU-i se gyengék,aki egy 7850k-s procit vesz annak nem szükséges már annyira VGA csak ha nagyon komolyan játszik vagy FPS huszár akar lenni,de már simán kivált egy 15-20e Ft-os VGA-t,tehát innentől kezdve csak jobb lesz,szerintem 5 év múlva már az akkori 40-50e Ft-os VGAat is ki fogja váltani,tehát innentől kezdve nem igen lesz VGA piac,Nvidia és az AMD is belátja már,megnézed AMD megindult az APU-k felé míg az Nvidia az ARM processzorok és IGP-k fejlesztésében,meg a shieldek gyártásába.
Arról meg ne is beszéljünk hogy az APU-k képesek sokkal komplikáltabb motorokat is futtatni,lásd PS4 és Xbox One a Fifa 14-el! Igaz még eléggé bugos de már érezni hogy folyamatosan szaladnak futnak és cselekednek a játékosok,nem olyan darabosan. -
Reggie0
félisten
Szuksegszeru. Az elerheto szamitasi kapacitast erosen korlatozza a disszipacio. Ha elerik, hogy 100W-os darabok hozzak a mai teljesitmenyt, akkor is lesz a fizikai korlatokat teljesen kihasznalo 300W-os verziok, mert szamitasi teljesitmenybol soha sincs elegendo, legfeljebb kompromisszumot lehet kotni. Mint ahogy egy kartya sem feltetlen elegendo, ezert van SLI/CF. Kuszobon a 4K/8K, stb..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem szükségszerű. Maradni fog ez a 100 watt körüli szint.
Azt érdemes nagyon megérteni, hogy ma a VGA-piac szoftveres problémákkal is küzd. Amikor megalkottuk ezeket az API-kat és programozási modelleket a TnT-hez és a többi hardverhez, akkor ezek működtek. Ma viszont nem TnT-ket használunk és amit megalkotott a piac a 90-es évek végén az már nem működik. Csupán ez a gond. És ez vezetett ahhoz is, hogy ma 300 wattos VGA-k vannak, nem pedig az igény, hogy ezekre feltétlen szükség van.
Amint átáll a piac az új modellekre és az új API-kra rögtön sokkal energiahatékonyabb lesz a hardver felhasználása. Már most látható a StarSwarmban, hogy Mantle alatt kétszeres az FPS/watt mutató a DX11-hez képest. -
-
Reggie0
félisten
Es majd 300W-ot fog disszipalni a proci csucsuzemben. Hat ez nem tul valoszinu, a jelenlegi csikszelesseg(vagy inkabb gyartastechnologia) mellett is problema a nagy teljesitmenysuruseg, igy nem lehet barmilyen nagy GPU-t a CPU melle pakolni. Peldanak jo az intel fele igp optimalizacios para.
-
#51736960
törölt tag
ha folytatódik az a trend, hogy a procikba egyre erősebb igp kerül, akkor bizony pár év múlva úgy eltűnik a külön vga, mint a huzat...
én fél évig használtam egy i3-as konfigot az igp-vel, és casual játékra teljesen bevált. (igaz, végül vettem egy normális vga-t bele, de ha egy kicsit erősebb lenne a hd graphics, még most is azon játszanék)a magánvéleményem az, hogy hamarosan a vga is a hálókártya és a hangkártya sorsára jut, totál integrálva lesz az alaplapra/procira...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nehéz megmondani ezt most. A DX12 FL12 szintjébe tervezett sync workload funkció elég nagy döfés lenne a VGA-knak. Szóval a Microsoft döntésén múlik, hogy kivégzik-e a piacot, vagy hagyják még élni. Valszeg csak opció lesz a sync workload, hiszen a mai hardverek közül igen kevés támogatja. Persze ebben benne van az Xbox One, ami előnyt élvez.
-
Goose-T
veterán
Nem tűnik el, csak perifériára szorul, mint mondjuk a hangkártyák. Vagy a multi I/O kártyák.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Zotac foglalkozik minigépekkel, azokba proci kerül. Ez a fő profiljuk. Az Inno3D tableteket és 3D-s nyomtatókat fog gyártani. Utóbbi még titok, bár rosszul titkolják.
Egy éven belül mindkét cégnél az a cél, hogy a VGA-k csak a bevétel 40%-áért feleljenek. A Zotac már majdnem elérte. Az Inno3D helyzete nehezebb. Ők még 80%-ban a VGA-któl függnek. -
#16939776
törölt tag
Nagyon higgadtan kellene kezelni ezt a helyzetet, ilyen önbeteljesítő kijelentésekkel/sejtésekkel elég nagy problémát tudnak okozni saját maguknak.
nincs szükség árcsökkenésre, hisz a nyereség a lényeg...ó eszem a kis zúzájukat
-
kpal
nagyúr
vga sose tünik el halistenek .
-
#06658560
törölt tag
" Ennek megfelelően nem feltétlenül szükséges a tömegek igényeinek kiszolgálása, mivel számukra inkább a processzorokba integrált grafikus vezérlő az ideális termék."
Nem is tudtam, hogy a Zotac és az Inno3D is foglalkozik procikkal is.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hardcore café
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Cyberpunk 2077
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Facebook és Messenger
- Anime filmek és sorozatok
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
- Xiaomi 14 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 14400F 32/64GB DDR5 RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest