Hirdetés
- Felújított okostelefonokat kínál a Rejoy
- Apple Watch
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
Hirdetés
-
A GameMax háza egyedi csavarral lovagolja meg a mai trendeket
ph A két színben készülő, Infinity szériás újdonság lebegő dizjnnal különíti el a kamráit, és kompatibilis a "lopakodó" alaplapokkal.
-
Kidobja a Slacket a Disney
it Miután több mint 1 TB céges adatot szivárogtattak ki egy hackertámadás után, a Disney úgy döntött, hogy beszünteti a Slack használatát.
-
A gépház modding sötét oldala.
lo RGB? Világítós ventik? LCD kijelző a gépházban? Biztos láttál már ilyet és lehet, hogy használod is de utána néztél,...
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Zotac foglalkozik minigépekkel, azokba proci kerül. Ez a fő profiljuk. Az Inno3D tableteket és 3D-s nyomtatókat fog gyártani. Utóbbi még titok, bár rosszul titkolják.
Egy éven belül mindkét cégnél az a cél, hogy a VGA-k csak a bevétel 40%-áért feleljenek. A Zotac már majdnem elérte. Az Inno3D helyzete nehezebb. Ők még 80%-ban a VGA-któl függnek.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nehéz megmondani ezt most. A DX12 FL12 szintjébe tervezett sync workload funkció elég nagy döfés lenne a VGA-knak. Szóval a Microsoft döntésén múlik, hogy kivégzik-e a piacot, vagy hagyják még élni. Valszeg csak opció lesz a sync workload, hiszen a mai hardverek közül igen kevés támogatja. Persze ebben benne van az Xbox One, ami előnyt élvez.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem szükségszerű. Maradni fog ez a 100 watt körüli szint.
Azt érdemes nagyon megérteni, hogy ma a VGA-piac szoftveres problémákkal is küzd. Amikor megalkottuk ezeket az API-kat és programozási modelleket a TnT-hez és a többi hardverhez, akkor ezek működtek. Ma viszont nem TnT-ket használunk és amit megalkotott a piac a 90-es évek végén az már nem működik. Csupán ez a gond. És ez vezetett ahhoz is, hogy ma 300 wattos VGA-k vannak, nem pedig az igény, hogy ezekre feltétlen szükség van.
Amint átáll a piac az új modellekre és az új API-kra rögtön sokkal energiahatékonyabb lesz a hardver felhasználása. Már most látható a StarSwarmban, hogy Mantle alatt kétszeres az FPS/watt mutató a DX11-hez képest.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ma mindegyik motor async rendszer. Ezt egyrészt a D3D11 alatt a driver intézi. A driver akár három frame-re előre összegyűjti a parancsokat és utána kezdi a számítást a grafikus vezérlő. Még a Mantle játékok is egy frame-re előre felpufferelnek mindent.
Viszont minden vállalat az egységes memória felé halad, és az integráció egészen nyilvánvalóan elmélyül, ami lehetőséget ad arra, hogy ne legyen felpufferelés a képszámítás előtt. Egyszerűen az API parancs azonnal menjen a GPU-nak és térjen vissza hamar. Ez egészen újszerű feldolgozási modelleket tesz lehetővé, amire az Xbox One fel van készítve, és szeretné az MS, ha ezek a PC-be is átmenthetők lennének. Viszont a VGA-kra a sync workload nem működik az adatmásolás szükségessége miatt.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Biztos nem lesz kötelező az FL12 szint, de ennek már eleve lesz több olyan funkciója, amihez APU kell. Ezt az irányt tartja az MS reálisnak. Nem oktalanul természetesen.
Egyébként ez nem egyedi. Az AMD-nek az érkező GrassFX technológiája is másképp működik APU-n, mint dGPU-n. Utóbbin a számítás késleltetett az adatmásolás miatt. Működik a technika csak a collusion detect része APU-n azonnali, míg dGPU-n három képkocka késéssel működik.Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Kotomicuki #36 üzenetére
Felesleges és drága lenne. Az integráció előnyösebb.
A Mantle nem háború, hanem egy kérés a fejlesztőktől. Megcsinálták, felszálltak rá ~50-en és boldog mindenki, aki kérte. Az is, aki nem kérte, mert különösebben nem érdekli, hogy mi lesz vele és nélküle.
Ott a Hynix. Ők a HBM-et az AMD-vel fejlesztették ki. Egyébként jóval szorosabb már az együttműködés. Van egy titkos projektjük is, amit szintén együtt fejlesztenek, de még nem árulták el mi az.
Azért egészen egyértelmű, hogy például a "small batch problem" szoftveres gond. Ez ellen hardverrel nem lehet tenni. Aztán persze vannak hardveres gondok, mint például, hogy a GFLOPS gyorsabban nő, mint a GB/s.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz FollowTheORI #44 üzenetére
A Mantle is ugyanilyen API, csak olyan helyre helyezi az absztrakciót, ahol hatékonyabb lehet a mai hardverek használata. Nagyjából a DX12 is hasonló absztrakciós szintet használ.
Ez már nem lesz gond, mert a konzolos fejlesztők a full compute felé haladnak. Bármilyen új hardver tud majd számolni. A régi fixfunkciós blokkok pedig akármeddig beépíthetők, vagy emulálhatók.
A fejlesztőknek az sem megoldás, hogy írnak egy kódot és nem tudja senki hónapokig, hogy mitől nem működik. Ha választani kell absztrakciót, akkor a Mantle/DX12 legalább hatékonyan profilozható.
Wrapper írható az új API-kra is. Ez nem gond, ha esetleg mégis újra kell őket cserélni, de tíz éves távlatban ez a veszély most nem fenyegeti a piacot.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Kotomicuki #45 üzenetére
Ez megoldható integrálva is. Semmiféle drága megoldás nem kell ide.
Az Intel annyira számíthat az NV-re, hogy hónapok óta próbálják visszafejteni a GameWorks effektek forrását, mert rosszul futnak az Intel IGP-ken. De majd meg szeretetcsomagozzák az NV-t az új ultrabook speckókkal. Elöljáróban csak 64 bites és DDR3-as GPU fér bele.
A Mantle és a DX12 rengeteg dologban szinte teljesen megegyezik. Az MS amúgy is megkapta a Mantle specifikációkat. Amíg Windows only, addig nem érdekes. Ha a fejlesztők akarják használják. Még jól is jön, mert gyorsabb lesz a DX12-re váltás. Majd ha lesz Linuxra is Mantle, akkor már fájni fog nekik.
A memória sosem lesz exkluzív. A HBM-et is használhatja mindenki.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Kotomicuki #50 üzenetére
Sokkal olcsóbb betenni a tokozásba a HBM-et és kész. Ez volt a fejlesztés évek óta. Van még HMC is, de a HBM gyorsabb. Persze a HMC kevesebbet fogyaszt, de nem sokkal.
Az MS láthatóan mindkettőt akarja. Mivel a DX12-t úgy építették fel, hogy jó legyen az Xbox One-nak, így a PC-n ezt a gyártóknak le kell követni. Aki nem teszi az nem kívánatos cég. A DX12 ultimate plan, hogy csináld meg boxra és módosítás nélkül viheted PC-re, illetve telefonra. Ez nem olyan rossz a fejlesztőknek.
A RAMBUS-nek nincs köze a HBM-hez. Az AMD és Hynix fejlesztés. Ráadásul JEDEC szabvány, tehát olyan, mint a DDR4, csak nem DDR4.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Kotomicuki #52 üzenetére
De ezek felesleges fejlesztések lennének. Másrészt az integráció, ami miatt gyors az összeköttetés. Most fejleszteni két évre egy gyors külső buszt szükségtelen. Volt egyébként ilyen terv, de hamvába holt, mert nem volt előnye.
Egyre inkább az egyszer írd meg és futtasd mindenen modell felé haladunk. Jó okkal történik ez, mert sok eltérő platform létezik, és a szegmentáltságot le kell győzni ezekkel a változásokkal. Ez a teljes piac érdeke.
A Rambus újra JEDEC tag. Nem lehetnek JEDEC szabvánnyal kapcsolatos követeléseik. Persze a sok ügyvédnek munkát kell adni, de a Hynix és az AMD is full Rambus technológiai licenccel rendelkezik, tehát csak azok a gyártók lehetnek veszélyben, akik nem Rambus partnerek. De amúgy ők sem, mert a Rambus követelései alaptalanok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Thief DX és Mantle alatt is 50-60%-ra terheli a GPU-kat. Van baj a kihasználással, csak még nincs implementálva az aszinkron compute. Az egyelőre csak a Frostbite 3-ban van tesztszinten berakva. Valszeg az új Dragon Age és a Hardline már kihasználja. Repi korábban mondta, hogy up to 80%-os boostot mértek GPU-limites szituációban. Nyilván az az ideális, ha a maradék 50-40%-ot is befogjuk a GPU-kon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A DX-nél 2007 óta csak jobb van. A Mantle csak az első új elvek szerint tervezett PC-s API, de maga az alapvető működési elv már a libGCM-ben megjelent. Az AMD csak azt másolta le és megfűszerezték, hogy jobb legyen, de időközben a libGNM is ugyanígy fejlődött.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hálózati / IP kamera
- Sweet.tv - internetes TV
- Motorolaj és szűrő topik
- Elektromos autók - motorok
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Felújított okostelefonokat kínál a Rejoy
- PlayStation 5
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- Apple Watch
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
- NVIDIA 40xx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
- nVidia GIGABYTE GeForce RTX 3080 OC 10GB VISION videókártya
- MSI RX 580 8GB Dobozos /// Számla + Garancia
- ELADÓ : EVGA RTX 3070 Ti FTW3 Ultra (08G-P5-3797-KL) videókártya
- AMD RX 5xxx VIDEOKÁRTYA FELVÁSÁRLÁS AKÁR AZONNAL KÉSZPÉNZBEN VAGY UTALÁSSAL - WWW.PCFELVASARLAS.HU
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen