Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Bici #253 üzenetére

    De a Sony találta ki a megoldást. Az AMD pedig csinált rá egy hardvert a Sony javaslataival. Viszont ez ettől még a Sony-é. Az AMD ugyanakkor látta a megoldást, tehát lemásolta magának. A TrueAudio DSP is a Sony-é volt, az AMD csak belerakta a GPU-iba. A manapság alkalmazott ACE konfiguráció is Cerny ötlete volt. A Sony-t ez valószínűleg nem zavarja, mert így csak nő a célozható konfigurációk száma, vagyis nagyobb az esélye, hogy a megoldásukat többen fogják használni. Az, hogy az AMD másolgatja az ötleteiket, közvetlenül és közvetve sem veszélyezteti a Sony pozícióját.

  • Raymond

    titán

    válasz Bici #251 üzenetére

    "We'd really like to know where the object and triangle boundaries are when performing spatial anti-aliasing, but contrast, Z [depth] and normal are all imperfect solutions," Cerny says. "We'd also like to track the information from frame to frame because we're performing temporal anti-aliasing. It would be great to know the relationship between the previous frame and the current frame better. Our solution to this long-standing problem in computer graphics is the ID buffer. It's like a super-stencil. It's a separate buffer written by custom hardware that contains the object ID."

    It's all hardware based, written at the same time as the Z buffer, with no pixel shader invocation required and it operates at the same resolution as the Z buffer. For the first time, objects and their coordinates in world-space can be tracked, even individual triangles can be identified. Modern GPUs don't have this access to the triangle count without a huge impact on performance.

    "As a result of the ID buffer, you can now know where the edges of objects and triangles are and track them from frame to frame, because you can use the same ID from frame to frame," Cerny explains. "So it's a new tool to the developer toolbox that's pretty transformative in terms of the techniques it enables. And I'm going to explain two different techniques that use the buffer - one simpler that's geometry rendering and one more complex, the checkerboard."

    [link]

Új hozzászólás Aktív témák