Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    válasz azopi74 #89 üzenetére

    Egyre nehezebb a tranzisztorméretet csökkenteni és ezzel több tranyót rakni egy chipre azonos fogyasztás mellett. Ezen a fronton valóban lelassúlt a fejlődés. De meg még nem állt, mert még mindig lehet a chipeket optimalizálni, azonos fogyasztásból jobb felépítéssel nagyobb számítási teljesítményt kihozni.

    A PS3-at illetve X360-at párhuzamba állítani az X1-el illetve PS4-el viszont hibás, mivel más koncepció alapján születtek:
    Az előbbiek fejlesztésébe rengeteg pénzt lapátoltak és mindent a későbbi minnél nagyobb teljesítménynek rendeltek alá, így történhetett meg, hogy az akkori tipikus PC-s fogyasztási keretekhez képest elég sokat evett mindkét konzol, az X360-ba pedig akkori szemmel nagyon komoly GPU került. Az eredmény az lett, hogy legalábbis az X360 amikor kijött bőven megállta a helyét az erős PC-kel szemben is, akkori szemmel hatalmas fogyasztás meg zaj mellett.

    Ezzel szemben az X1-nél most nagyon erősen megjelent a média box funkció, ami nem enged meg magas fogyasztást (melegedési problémák, meg zaj miatt) így a teljesítménye gyengébb, mintha mondjuk egy hasamra ütök 400W-os fogyasztási keretből gazdálkodna.

    J.

  • joysefke

    veterán

    válasz Abu85 #78 üzenetére

    A konzol azért képes olyan effektekre, mert hatékonyan programozhatók.

    Vagy pedig azért mert támogatottak rajta ezek az effektek a többi plattformon meg éppen más effektek támogatottak. Függetlenül attól, hogy talán létezik vagy létezni fog rájuk egy két exkluzív effekt, a grafikát a maga teljességében szemlélve nem lehet azt mondani, hogy a next gen bármiben a PC előtt járna.

    Az új konzolok egyik képessége, hogy az IGP nincs soros feldolgozásra kényszerítve. Ma a PC-n a legnagyobb gond, hogy hiába van több TFLOPS-od, ha a parancsok feldolgozása soros. Így működik a DX és az OGL is. A PlayStation 4-ben órajelenként 9 (65 állhat sorban) parancs dolgozható fel, míg az Xbox One-ban ugyanennyi idő alatt 4 (18 állhat sorban). Ez lehetővé teszi az asszinkron munkavégzést, amikor egy feladat teljesen átlapolja a másikat, hiszen nem ugyanazokat a részegységeket használják.

    Ehhez nem értek, számomra csak a végeredmény számít, ami 2014 ben tudjuk, hogy éppen hogy néz ki.

    Másrészt biztos vagyok benne, hogy a dVGA+DX páros is fel tud mutatni egy két olyan technikai paramétert, amivel messze a konzolok előtt jár.

    Részben ez vezet ahhoz, hogy egy átlagos, de jól optimalizált játék GPU-kihasználása 40-60% közötti

    És ha csak 40-60% a GPU kihasználtság (BF3 ban meg 1-2 játékban láttam én már jóval többet is) akkor ugye ez azt jelenti, hogy egy 2X nyers teljesítménnyel rendelkező PC-dVGA hozza a konzol látványvilágát, az 1-2 esetleges konzol exkluzív featuret leszámítva? A gyorsabb dVGA-k már most leduplázzák a
    PS4 GPU-ját, és ugye nincs okunk azt feltételezni, hogy a GPU fejlődés megáll a közeljövőben.

    J.

  • joysefke

    veterán

    válasz Sir Ny #59 üzenetére

    Rájöttem :)

    Nem vagyok szakmailag benne a APU HW-ben annyira, hogy meg tudjam ítélni, technikailag minden részlet rendben van-e a cikkben, de feltételezem, hogy a szakmai részekbe nem lehet belekötni.

    A probléma nem is itt van, hanem a cikk mondanivalójával. Mindenféle szakmai leírások segítségével azt próbálja lépten nyomon sugallni, hogy a mindenkori aktuális PC-k olyan tudásbeli hátrányban (tudás=feature lista és nem teljesítmény) lesznek a konzolokkal szemben, amit nyers erőből nem lehet megoldani. De ezt a tapasztalatok nagyon nem támasztják alá, ráadásul a nyers erőfölény már bőven ott van a PC-kben, az olló ráadásul még jobban ki is fog nyílni a jövőben. Ráadásul amikor kijött az X1 és PS4 speckója, már akkor tudni lehetett hogy az új gépek nem lesznek valami acélosak (főleg az X1). Ehhez képest hónapokon keresztül ment a hype generálás mindenféle másik cikkekkel.

    J.

  • joysefke

    veterán

    válasz jófiú90 #58 üzenetére

    Én is leírtam, szerintem elég érthetően :)

    A nyers tények jelenleg azt mutatják, hogy egy felső középkategóriás PC látványban egy aktuális technológiával készült játékban mutat annyit mint a legszebb XBO vagy PS4 játékok.

    A PS4-nek könnyen lehet, hogy nagyobb a szavatossága, mint egy 2013 végén vásárolt játék-PC-nek, de hogy grafikában a jövőben nagyon el tudna húzni, háát az eléggé kérdőjeles. Másrészt meg sokan vagyunk akik most akarnak játszani, nem a jövőben valamikor. Hogy a most játszás a PC-n avgy X360-on vagy PS3-on vagy új konzolon történik meg az már szinte másodlagos.

    Szóval az új konzoloknak, de leginkább a PS4-nek szerintem nem a gyenge HW, hanem a gyenge játékválaszték a legnagyobb baja. Ezen kellett volna 2012-2013-ban nagy erőkkel dolgozni, hogy a startra illetve az első évre már legyen egy csomó játék, de úgy látom ez elmaradt...

    Sir Ny:
    legalább Te fogalmazz teljes mondatokat, hogy értsem mit akarsz...

    J.

  • joysefke

    veterán

    válasz jófiú90 #56 üzenetére

    Jelenleg nincs olyan gyors pc,mint a ps4.Még csak optimalizálva sincsenek a játékok...

    Nem kell minden marhaságot elhinni, még akkor sem, ha éppen a PH-n írják.

    A fejlett architektúra nem feltétlenül jelent sebességelőnyt is...

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés