- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Note10 és Note10+ duplateszt
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
Új hozzászólás Aktív témák
-
kretenallat
senior tag
válasz
Menthirist #48 üzenetére
szerintem az egész gyökere nem ott van, hogy mekkora, hogy néz ki, meg mennyibe kerül, mert ki lehet rakni megfelelő teljesítményű és kinézetű gépet hasonló áron...
a konzolpiacot a kényelem tartja el. a legtöbb hozzá nem értő fél a PCktől, nem tudna windowst újratelepíteni meg hasonlók, a rengeteg opció is visszatartó erő, mert ha akarsz venni egy gépet, bele kell ásnod magad a dologba. mi éri meg, mi mivel működik együtt stb.
konzoloknál megnézed hogy mivel szeretnél játszani, ha pl halo akkor xbox, ha meg japánnal születtél akkor ps és ennyi. hazamész bedugod és játszol. (az, hogy ténylegesen így van-e egyáltalán nem számít, amíg az emberek úgy gondolják, hogy így van.)
-
sb
veterán
Ez tyúk vagy tojás esete, de annál kicsit egyszerűbb szerintem.
Ha lehetne sw oldalon érdemben fejleszteni
1. a hw-sw architektúra kötöttségek mellett
2. értelmes költségkereten belül
...már rég megtették volna. De erre jelenleg nincs lehetőség/akarat. Tök mindegy hogy nevezzük.Az általad idézett régi időkben is azért volt, mert jöttek a hw-k alá és nem fordítva. Emlékszem amikor volt egy játék, futott 30-40fps-sel. Egy év múlva jött a következő T&L-lel ami semmivel nem nézett ki jobban, de anélkül futott 3fps-sel, T&L mellett meg ugyanúgy 30-40-el. Ilyen váltást ma hol látni hw/technológia szinten? És nyilván ha nincs mögötte akkor nem lett volna nagy siker a 3fps.
De a mai állapotokból is kiindulhatunk. Elhiszem, hogy Abu sw/api limitáló szövegeit sokan unják már de azért nehéz megkérdőjelezni az igazságtartalmukat. Nézzük egy mai példát: Az utóbbi pár év arról szólt pl. a HC gamernek, hogy aki 60+ fps-t akar annak cpu-t is húzni kell, hiába rak alá 8-10 magost, jobban jár egy meghúzott 4 magossal az egyszálas perf miatt. Mindezt a grafika miatt. Mellé a min fps környezetben ugyanúgy leesik az fps, stb...
Ez alá a hw-sw(api) környezet alá te milyen hw fejlesztést várnál? Reálisan.
Szerintem ez a nosztalgikus 10GHz Prescott vonal... ami jó pár éve meghalt hw fronton, sw-ben pedig minden maradt ugyanazon az úton: ősrégi, alig párhuzamosított x86 kód,ok gfx cpu limit, parlagon hagyott igp, stb... -
válasz
#52815360 #47 üzenetére
Akinek mindenképpen kis gép kell, ott vannak a mini itx-es konfigok, vagy előre gyártottak mint a Falcon Nortwest Tiki vagy egy Origin Chronos... De a többi nagyobb gyártónak is vannak Small Form Factor gépei.
Engem mondjuk nem zavar a méret, nem rontja el a szoba kinézetét a házam (Define S), sőt... Ráadásul néma csöndes.
-
arn
félisten
egy konzol szeru kodot egy konzolszeru hw futtatja a legjobban. sokal celszerubb lenne konzol "gyorsitot" tervezni, rapakolnanak mindent egy kartyara, megoldanak a kommunikaciot, es kesz. berakod a gepbe, aztan johetnek a konzolos jatekok. kb innen jott a 90es evekben a 3dfx otlete is. olcsobb lenne, a fogyasztas meg kozepszintu gpuk szintjen lenne.
majd nagy felfedezeskent, ez lesz a kov lepcso, mert a jelenlegi jatekos gpuknak egyre kevesebb ertelme van. ha kivesszuk a jatekot, mint funkciot egy tipikus jatekos pcbol, egy prociba integralt vmi is lefedi az igenyek 95%at.
(#43) sb: a 90es evekben adok kapok volt... inkabb a programok szaladtak par evvel elore, a hwt meg fejlesztettek, mint allat, mert tudtak, hogy mindent el lehet adni. persze ez befolyasolta a swfejlesztesek iranyat is.
most egyszeruen nincs igeny, amit ki kell elegiteni, a hwgyartok csak sotetben tapogatoznak, hogy merre tovabb. legtobbszor egy a jatekos piac szempontjabol nem is tul lenyeges szempontok indukaljak a fejleszteseket (autoipar, szerverek, etc). ami azert eleg vicces, osszevetve a korabbi allapotokkal. kb visszajutottunk oda, ahonnan a pc indult. munkagep, de azert van ra par jatek. a 90-00 evek "pct mindenhova" aranykoranak lealdozott.
-
válasz
flashpointer #14 üzenetére
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem azért sírnak. Hanem sokkal inkább azért, hogy a konzolra költött R&D-t sehogy sem tudják hasznosítani PC-n. Emiatt sírták ki az explicit API-kat, illetve most ezeket a shader kiterjesztéseket is. Mert azt nem fogják finanszírozni a kiadók, hogy a PC-be is annyi pénzt rakjanak, amennyit a konzol optimalizálásba.
(#40) xRagna: Az nem változtatna semmin. Maximum annyi történne, hogy nem lenne elég nagy a potenciális vásárlóbázis komolyabb AAA játékokat készíteni.
-
arn
félisten
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem várhatod, hogy a maga útját járja egy olyan piac, ahol az eladások a konzoleladások töredékei. Egyszerűen nem jön annyi pénz vissza, hogy megérje olyan mértékű kutatási és fejlesztési költséget beletolni, amivel a rossz portok problémái megoldódnak.
Ezekkel a kiterjesztésekkel újra kiaknázhatók az egyes hardverek. Láthatóan van is még rá igény. Tehát ez egy egyértelmű üzenet a szabványalkotóknak is, hogy ne dobjanak el olyan fejlesztési irányokat, amelyeket mondjuk valamelyik gyártó nem tart jónak. Ha megkövetelik szabványban úgyis hoz rá hardvert, mintsem kilépne a piacról. Ehhez persze az is kell, hogy a marha nagy bürokrácia a szabványalkotásban háttérbe szoruljon. -
arn
félisten
válasz
Dilikutya #33 üzenetére
dehogynem... pcn mindig azert sirtak, mert nincs optimalizalas, meg szar a konzolport. a pc addig fejlodott nagy leptekben, amig a maga utjat jarta, es nem volt a konzolgeneraciokhoz kotve. most ennek kozvetlen hatasa, hogy meghataroz egyfajta technikai szinvonalat, es okafogyotta teszi a pcs hw kiaknazasat. ez visszahat az eladasokra, a kor bezarul. maga a konzol a legnagyobb gatja a pcs fejlesztesnek, sw es hwteren is.
-
PiTM0N
tag
Amikor Gamepodon megláttam a cikk címét, egyből az jutott eszembe, hogy de jó PC-re is lesz már legit aim assistance
-
#52815360
törölt tag
720p_30fps_locked_parameter
-
sayinpety
tag
Muszaj megszolalnom. Nagy kulonbseg ha mi kerunk valamit. Vagy ha rank eroltetnek valamit. Nem lesz jobb a usernek, am a custom built-in functionst evek ota kerjuk az APIkba. MS, Khronos rank sem nez, csak az AMDt erdekli a velemenyunk.
Magam reszerol tamogatnam Nvidia built-in functionst is. Kiterjesztest kerek hozza, debug/profilert, es full ISA documentationt. Am sajnos Nvidia nem akarja kiszolgalni igenyeinket. Tul jo PC portokat tudnank irni. Nekik a lassu port jobb. Gyorsabban kenyszeritik a usert uj hardwarere. -
Raysen623
addikt
A kettő közt a különbség csupán annyi, hogy nv bezárta magát a middleware-jeivel, míg amd jelenleg már általánis megoldást ad a konzolok miatt. Majd ha a konzolokban nv gpu lesz, akkor ő is írhat hasonlót és ugyanígy fognak neki örülni. Szerinted miért akarnak a zöldek mindent nyers hw erőből megoldani? Más utakon jár a két gyártó, ennyi.
-
proci985
MODERÁTOR
multiGPU tamogatasrol van hir?
-
Dilikutya
félisten
Mi a gond a II. világháborúval? Lassan 10 éve nem volt jó FPS, sőt egyáltalán jó akció a témában, a Sniper Elite sorozatot leszámítva. Igazából nem is nagyon voltak ilyen játékok a World at War meg valamelyik Brothers in Arms rész óta. A Crysis első részének már a demója is elég volt, pedig sokszor be lehet szerezni olcsón, a 2. rész meg is van a Humble Origin Bundle-ból, egyszer sem volt telepítve se.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gainwardgs #5 üzenetére
De támogatja. Azok a dolgok azonban, amelyeket beépít az ID Software olyan gyártóspecifikus kiterjesztések, amiket az AMD adott hozzá az API-hoz direkt a GCN-hez igazítva.
Bizonyos függvényeket az NV is meg tudna oldani, de az elmúlt években nem arra rendezkedtek be, hogy a fejlesztők ilyen extrém optimalizálásokat hajthassanak végre a hardvereikre. Igény egyébként volna rá, nem véletlen, hogy az AMD konstrukcióját ilyen gyorsan elkezdték használni. Persze valószínűleg nagyon sokat segít, hogy ezek a konzolon már kész kutatások és kész kódok, amelyket csak másolni kell PC-re. De mondjuk egy ID szerintem megcsinálná NV-re is, ha lennének hardverdokumentációk, megfelelő toolok, és persze kiterjesztések. -
csakdzsó
tag
Ha már a játékoknál tartunk,ajánlhatom a F.E.A.R. ,Halo , S.T.A.L.K.E.R. ,Crysis szériákat.Ezeket igényesen és odafigyeléssel hozták létre.Pl van a karakternek lába,nem lebeg,a mozgás pedig realisztikus,a többi idiótaságban mintha gördeszkán húznák,van bennük valami,ami megfog.
Na persze nincsenek benne nácik,második világháború,meg partraszállás.Ki a f@szt érdekelnek már ezek bocsi.A Crysissel rengeteg időt el lehet tölteni,ahhoz képest hogy bizonyos embereknek "benchmark"
Elnézést hogy egy kvázi tag megírta a véleményét.(Amúgy senki nem kérdezett
-
dracox
addikt
-
arn
félisten
itt vannak benchmarkok, kozte 1070 is! [link]
-
putti
aktív tag
A látott játékmenet videók alapján, nekem ez most teljesen ki fog maradni. Valahogy már nem erre a stílusra vágyom. Akinek meg tetszik annak jó játékot kívánok hozzá. Egyébként ugyanez van az Unreal Tournament-tel is. Régebben nem tudtam leszállni róla és lanpartyban nyomtuk haverokkal, most valahogy ez sem menne már.
Egyébként a legtöbb mai játék csak a grafikáról szól. Persze nem elhanyagolandó és vonzó is a szép grafika, de mellé valahogy hiányzik egy tartalmas és izgalmas történet is ami megragadóvá és felejthetetlenné teszi a játékot. No mindegy. Lehet erről ódákat zengeni, de kinek mi tetszik.
-
flashpointer
őstag
"... konzolokon jól ismert és széleskörűen alkalmazott optimalizálási technikákat."
720p?
-
UnSkilleD
senior tag
válasz
vegitossj7 #9 üzenetére
nem lesz nehezebb, a cikkben tárgyalt dolgok mind kiegészítések, amiket lehet támogatni
-
putti
aktív tag
Nekem ez a játék már nem egyenlő a Doom-mal. Bocs ha valakinek beleléptem a lelki világába.
-
leviske
veterán
És ebből leginkább a GCN1.0 vagy 1.1 vagy 1.2 vagy 1.3 fog profitálni? Mert a Gears of War-ban is láttunk cifra dolgokat kezdetben.
-
MongolZ
addikt
válasz
vegitossj7 #6 üzenetére
Ugyanakkor a videó leírásában:
"We weren't capturing live, (and accidentally left our GTX 1080 at the event when packing up - argh!), but we came back and captured this re-play of the demo. This gameplay is from a PC running Vulkan on a Titan X at 120 FOV "
-
atidzsiforc
őstag
válasz
gainwardgs #5 üzenetére
a gtx1080 bemutaton vulkanon futott a doom
csak a konzolos funkciok nem lesznek tamogatottak, amig az nvidia nem lep
-
vegitossj7
addikt
válasz
gainwardgs #5 üzenetére
Fut az, csak kérdés mennyivel nehezebb Nvidia-ra megcsinálni azt...
-
gainwardgs
veterán
Most akkor egyik nvidia se támogatja majd a vulkan-t??
-
vegitossj7
addikt
Én úgy tudtam, hogy a mostani AMD-k odaverik Vulkan-ba a mostani Nvidia-kat, akkor most a GTX 1080 még mindig nem a "séma" szerinti Vulkan-t támogatja? Lesz különbség 980TI és 1080 GTX között Vulkan ügyileg? Most hogy melyik jobb gyártó, melyik éri meg, nem is megyek bele.
-
Archttila
veterán
subscribe
-
Habugi
addikt
Kösz a cikket, kíváncsi vagyok mit tud mutatni a Vulkan az OpenGL-en felül, csak mert alapból állati szépen fut a játék a második dedikált driver óta.., szóval értelemszerűen az extra effekteknek jobban örülnénk.
-
.LnB
titán
Kíváncsi leszek rá.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Újból mozgásban a Shinobi: Art of Vengeance
- Milyen autót vegyek?
- OLED monitor topik
- Gitáros topic
- Autós topik
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- PROHARDVER! - abszolút kezdőknek
- Az új vezér szerint már nincs a legjobb tíz chipgyártó között az Intel
- Milyen alaplapot vegyek?
- További aktív témák...
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Kingmax 2x2GB DDR3 1333 RAM eladó
- Csere-Beszámítás! MSI Suprim X RTX 3080 10GB Videokártya!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H510M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB Rampage SHIVA FSP 500W
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 1st - i7-6G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD Sérült I W10 I CAM I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest