Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz juzer78 #13 üzenetére

    Kizárt dolognak tartom, hogy a Windows 8 terjedése bármilyen hatással lenne a Windows 7-et érintő következő szervizcsomagra. A WDDM-et nem lehet olyan egyszerűen lecserélni. Ha az MS DX11.1-et akar a Win 7-be rakni, akkor arra már most kell készülni, és nem lehet várni arra, hogy miképp teljesít a Win 8.

    (#14) Pyzoo: Persze, hogy nincs OpenGL 4.3. Azt nem két perc beépíteni, és kitesztelni. A fejlesztőknek van driver, a többieknek meg mindegy, mert úgysincs program, ami használja.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz juzer78 #6 üzenetére

    Technikailag bele lehet rakni a WDDM 1.2-t a Windows 7-be is, ha az MS akarja, akkor a következő szervizcsomagba beépítheti a DX11.1-et a régebbi OS-be. Addig amíg ez nem történik meg nyilván a DX11.1 az Win 8-hoz van kötve.
    A gond egyébként nem olyan jelentős, mint gondolják. A DX11.1 sok szempontból DX11 kiegészítés, vagyis a DirectX runtime-mal a Win 7 is megkapja a DX11.1 funkcionális újításainak zömét, dacára annak, hogy DX11-es az API. A Win 8 lényegében a felhasználó oldalán abban előny, hogy egyrészt a Future_Level_11_1-es funkciók is működhetnek, így például a van kényszerített mintaszámítás a raszterizáló státusznál, és a logikai operációk engedélyezése a render targeteken. Ezek érdekelhetik a fejlesztőket, de szerintem annyira azért nem vetik bele magukat. Amit fontosabbnak tartanak az a CheckSupport paraméterezés, vagyis a DX11.1-hez a gyártók egyéni kiterjesztéseket írhatnak. Ennek a kihasználáshoz mindenképpen Win 8 kell majd. De ezt a funkciót főleg az ARM-os réteg miatt vették be, mert az ultramobil IGP-k sok esetben másképp működnek, mint a mostani PC-sek. Nem árt itt kínálni némi szabadságot. A másik fontos dolog az inkább a fejlesztői oldalról kötődik a Win 8-hoz. Az új OS kapott egy tracer interfészt, ami sokkal jobb, mint az előző, így a fejlesztők jóval egyszerűbben írhatnak rendkívül komplex compute shadereket. Magához a fejlesztéshez kell majd a Windows 8, de a kész programkód futtatható Windows 7 vagy Vista alatt is DX11-es API mellett. Gyakorlatilag a CheckSupport és a tracer interfész a killer fícsőr most. Utóbbira már rástartoltak a fejlesztők. Nyilván itt az a fő szempont, hogy ne kelljen egy gyártó segítségét kérni olyan leképzésnél, mint a DiRT Showdownba épített forward+ lighting. Egy gyártónak a tracer interfész előtt volt ideje molyolni ezen hónapokig. Egy fejlesztőnek nem volt, vagyis hiába akart komplex számításokat végezni a programon egyszerűen nem tudta megfelelően optimalizálni a kódot. Nem azért mert nem ért hozzá, hanem azért mert egy fix megjelenési dátum mellett nincs idő kézi optimalizálásra. Egy gyártó ezt meg tudta tenni, mert nem volt időhöz kötve a dolog. Kész lett amikor kész lett, és akkor elkérhették az optimalizált kódot a fejlesztők. A tracer interfészről egyelőre pozitívak a visszajelzések. Hetekkel rövidíti meg egy komplex compute shader fejlesztését. Ez amúgy a gyártóknak is jó, mert ők meg még komplexebb compute shadereket írhatnak hatékonyan.

  • Löncsi

    őstag

    válasz juzer78 #6 üzenetére

    Nincs DX11.1 Win7 alatt. Váltani én sem fogok egy jó darabig...

Új hozzászólás Aktív témák