- Hivatalos a Pixel 10 startdátuma
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- iPhone topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat jelent
- Magisk
- HMD Skyline - jó szerelés
- Ez össze van rakva - Segway Ninebot F3 Pro
- Fotók, videók mobillal
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
Új hozzászólás Aktív témák
-
dabadab
titán
válasz
Major Lion #320 üzenetére
Nyilván többel se.
-
dabadab
titán
válasz
Major Lion #300 üzenetére
Attól még egy egyszerű elektromos berendezés installálása nálunk sem okoz problémát, vagy legalábbis nem tudok arról, hogy az átlagmagyaroknál petróleumlámpa fényénél néznék a TV-t.
-
dabadab
titán
válasz
#48584626 #236 üzenetére
Senki nem beszélt arról, hogy hirtelen. Viszont a villanyautónak tizenöt évesen sem lesz repedt kipufogója és nem fog füstölni sem (mert ugye az egy dolog, hogy a mostani autókból a vadonatúj darabok a laborban milyen kibocsátási értékeket produkálnak, az meg egy másik, hogy a valós forgalomban, tízévesen mit csinálnak).
-
dabadab
titán
válasz
Major Lion #230 üzenetére
Hát ez pont a gyűrődőzóna ellentéte
Egyrészt pont az a lényege, hogy nem gyűrődik, másrészt nem a kamionost védi, hanem a másik autóban ülőket.
Kamionban nincs gyűrődőzóna: ha négykerekűt csap el, akkor a kabin magassága meg a kamion puszta tömege úgyis megvédi a kamionost, ha meg egy másik kamionnal megy szembe, akkor meg nincs az a gyűrődőzóna, ami elég lenne ahhoz, hogy ott érdemben tompítson a dolgokon. -
dabadab
titán
-
dabadab
titán
Ha jól tudom, akkor 350 mrd folyik be a jövedéki adóból. Ha a többi szennyező is kiperkálja a részét úgy, mint az ICE autósok, akkor bőven meg lenne a fedezet.
Ez több szempontból se megoldás.
Egyrészt a gazdaság egésze szenvedi el a veszteséget, ami akkor is megmarad, ha a többi pénz egy részét az egyik zsebből a másikba pakolják.
Másrészt nem csak gazdasági kárral jár az, ha valaki meghal vagy megbetegszik és azzal is kellene valamit kezdeni.De, ha már a tüdőrákot említed. Miért nem tiltják be a dohányzást?
Erősen korlátozva van úgy, leginkább azon a vonalon, hogy a dohányosok lehetőleg csak saját magukkal szúrjanak ki. A komplett tiltás meg mindig problémás az ennyire addiktív drogoknál.
-
dabadab
titán
De, azért a szennyezésért nem csak a közlekedés felelős.
Nem csak, de elsősorban az.
Ez egyébként sem érv, mert ha valamit X, Y és Z is okoz, akkor bármelyikhez nyúlva lehet mondani, hogy de hát nem csak az, annak meg az a vége, hogy nem változik semmi.Az 500 mrd -ot meg ki lehetne fizetni a jövedéki adóból.
Neked pl. hány forintot ér meg egy tüdőrák?
-
dabadab
titán
válasz
Man0gatya #161 üzenetére
nagy sebeségnél mégis kevesebbet fogyaszt mert áttétel van. A villanymotorban nincs áttétel ezért fogyaszt 130nál többet mivel ugyan annyi erőt ad le mint elinduláskor pedig nem kellene annyit leadnia
Általános iskolai fizika fail
Egyébként meg az van, hogy az autók mozgatásához a súrlódás miatt 130-nál tényleg sokkal több energia kell, a villanyosoknál ez nagyjából látszik is a fogyasztáson, a benzineseknél viszont ezt jórészt eltakarja az, hogy alacsonyabb sebességnél rosszabb a motor hatékonysága.
-
dabadab
titán
válasz
brumi1024 #136 üzenetére
Mert a villanyauto (foleg a cikkben emlitett 3.5+ tonnas szornyeteg) a kornyezetvedelem netovabbja.
Egy Ford F-150-hez képest (ami ugye a legfőbb piaci versenytárs, V6, 2-2,5 tonna üresen) mindenképpen.
Es akkor arrol meg nem is beszeltunk, hogy a tobbletsuly miatt a gumi es fekpor mennyi lokalis szennyezest ad.
Mondjuk pont a villanyosok fékpor terén biztosan sokkal jobbak, a regeneratív fékezés okán.
-
dabadab
titán
válasz
brumi1024 #112 üzenetére
Es az autogyartok a kotelezo szervizek miatt kieso koltseget honnan fogjak megtermelni?
Broken window fallacy
(és nem költség, hanem bevétel, és az alapvetően nem a gyártókhoz, hanem a márkaszervízekhez kerül) -
dabadab
titán
válasz
#48584626 #103 üzenetére
A világ túlnyomó részén él lehet majd adni belsőégésű motoros autót 2035ben is. Az USAban biztosan
Hát, lehet, hogy szövetségi szinten nincs erről még döntés, de az egyes államok meg így állnak (Kalifornia és New York már önmagában az USA autópiacának kb. hatodát adja):
2030: Washington
2035: California, Massachusetts, New York, New Jersey, Colorado, Connecticut, Delaware, Maine, Maryland, Oregon, Pennsylvania, Rhode Island, Vermont -
dabadab
titán
válasz
#16820480 #100 üzenetére
nagyobb piacok közül Japán, UK és kína van a tervező listán
Meg a komplett EU, Kanada, Brazília (itt ráadásul 2030 a határidő), D-Korea, Ausztrália, Thaiföld... a bármennyire is nagy piacok közül egyedül India az, ahol a jelenlegi állás szerint 2035-ben még talán el lehet adni ICE autót.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Hivatalos a Pixel 10 startdátuma
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Diablo IV
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Vezetékes FEJhallgatók
- További aktív témák...
- AKCIÓ! Dell Precision 5820 XL Tower PC - Xeon W-2123 112GB RAM 512GB SSD 1TB RX 580 8GB Win 11
- CarPlay / Android Auto adapter meglévő Android alapú fejegységhez
- Frederick Forsythe: Isten ökle (nem olvasott)
- AKCIÓ! Intel Core i9 14900K 24 mag 32 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest