- Három modellel indul a Tecno Spark 40 széria
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- Nem növel telepméretet a Galaxy S26 Ultra
- Magisk
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Realme GT 2 Pro - papírforma
- Google Pixel topik
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Kolondrum #7715 üzenetére
Na, még egyszer:
Szóval a bedugáskori nyomás a kérdéses... Már világos.
Én Ali-ról egy ízben vettem egy zacskó XT60-ast és azért volt némi szórás köztük. Van amelyik páros könnyebben jár, van amelyiket izomból kell összedugni. Ha töltésre fogod használni, arra nem lenne vmi egyszerű DC csatlakozó megfelelőbb? Vagy most akkor súlyt is kell tartania? Mekkora áramerősségre számítasz? Amúgy a Hobbi Elektronika topik lenne a legmegfelelőbb erre a kérdésre, ha még nem döntötted el milyen csatlakozó lenne a legjobb. -
Teasüti
nagyúr
válasz
Kolondrum #7715 üzenetére
Akkor felteszem a gond ott lehet, hogy neked a fejedben szög egyenesen kirajzolódik mit szeretnél, de ezt nem tudod lekommunikálni mások felé közérthetően.
Mivel képet nem tettél be az elképzelésedről, ezért a fantáziánkra volt bízva miről lehet szó másfél mondatból:
1. nem RC célokra,
2. mennyire tart széthúzás ellen,
3. kormány alatti takarólemezen lenne, amit ha megnyomsz, hajlik (?).Én nekem ebből az rajzolódott ki, hogy talán a fedél alatt lesz majd vmi elektromos cucc vezetéke - de nem kivezetve töltésre (ezt nem említetted) - és talán ha beletérdelsz a kormányba néha, akkor a fedél merevsége miatt lehetnek problémák.
Mivel nekem voltak már ilyen autós projektjeim, ezért én erre asszociáltam. Mások más tapasztalattal másra gondoltak, ahogy írták is.Szóval ha a csatlakozót ki szeretnéd vezetni és ha ezen egy akkumulátort szeretnél lógatni, az rossz ötlet. Mi akadályoz meg egy kulturált megoldásban, ahol az eszközt belehelyezed egy tartóba?
Bocs, feltételeztem Prohardveren/IT Cafén/Gamepod-on/Logout-on/Hardveraprón mindenki képben van egy PC felépítésével. Mobilosoktól eltekintek most, de így is 5/6 esélyem volt eltalálni. Az én hibám. -
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7707 üzenetére
Mekkora pukli lesz belőle az csak azon múlik eltalálod-e a rámpát leérkezéskor vagy nem.
Szerintem a videón lévő pálya is izgi. De egyedül ráunnék 10 perc alatt.Esetleg FPV kamerát rá és belső nézetből rally-zni? Legalább nem ugyanazt a kört futod, amit még jól látsz. Legalábbis nekem ezért nem szimpatikusak az RC versenyek úgy általában, mert el se látok a pálya másik végébe. Ha meg igen, akkor se lesz semmi mélységérzetem tőlem 30 méterre. Na meg szerintem irányíthatatlan minden ilyen pici méretben ami gyorsan megy.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7704 üzenetére
Vidd ki a legközelebbi bringás vagy akár gördeszkás parkba! Persze csak ha nincs útban senkinek. Nálunk nem ritka, hogy 1 órát autózok, hogy összefussunk a csapattal. De fél óra kocsi tőlem pl egy épített MTB park. Mi többnyire trail crawler témában vagyunk benne, amihez a szintemelkedés ugyanúgy jól jön. De a tiédhez hasonló gépet az ugratókra szokták felküldeni, nem? Mi a crawler-rel nem vadulunk igazán, nem arra való. Néha egy-egy méretarányos ugrató belefér. De semmi extrém. A tiedhez hasonló gépeket ugratásra tervezték, nem? Én simán leküldeném a bringások után ugyanazon a vonalon, mielőtt a következő srác felteker a dombon. Ha ügyes vagy és nem fordítod fejre, még vissza is lehet vezetni fel a kiindulópontra.
-
Teasüti
nagyúr
Aliexpress-es motorom még nem volt, de ha hasonló beállításai vannak akkor a hátramenetet le lehet szabályozni külön talán. Nálam Hobbywing motorral 50%-os szorzó van a hátrameneten. Nálam ezt szabadon lehet konfigurálni. Fel lehet tenni 100%-ra is, ekkor szimmetrikus jel moduláció lesz mindkét irányban. De a szépsége a Surpass Hobby-nak ahogy elnézegettem, hogy olcsón adják a motorokat. Miből áll tenni bele egy 1200-1800 KV-t? Kicsivel előbb megjön a nyomaték alul mivel nem forog annyit, bár összességében nem lesz annyira erős, mint a nagyobb KV.
Áttételezés is egy alternatíva, ha kapni hozzá másik fogaskerékszettet. Ha nagyobb kerékre váltasz, akkor amúgy is illik leáttételezni, hogy ne legyen nagyobb terhelés a motoron. Meg ugye a végsebességet is megnöveled a nagyobb kerékkel és alul is veszít a nyomatékból.
Meg én 3S akkukat használnék. 2S nem való 600+ Wattos motorok mellé. Akkunak se tesz jót, ESC-nek se tesz jót a nagy áramfelvétel. Meg még le is olvad, ha túlhajtod. I=P/U. Bele kell tenni a legtöbb cellát amit még elbír az ESC. Az meg hogy nem bírsz magaddal, az nem a motor hibája.Hány éves vagy?
-
Teasüti
nagyúr
Ahogy a Hobby Holmes-os faszi szokta mondani "volt up, gear down."
Itt vmi nem kerek a történetben. A leégett vezeték egy kefés szetten látható.Mi volt a probléma az 50%-os gázzal? Hol van az kőbe vésve, hogy egy motort ki kell hajtani 100%-ra? Nálam a végállás 55% egy 2300 KV motorral és ezt Double Ratio-val még lejjebb szoktam venni olyan 20-30% körülire helyzettől függően.
Brushless kicsit takarékosabb amúgy.
E helyett beletettél egy kefés motort, ami alapból nem annyira hatékony és jobban melegszik és nagyobb áramot vesz fel. Majd jól megnövelted az áttételt a nagyobb kerékkel, hogy még jobban dolgozzon. A hab a tortán már csak az lenne, ha ezt kettő cellás akkuval követted el, hogy még áramból is másfélszer többet vegyen fel, mint három cellás akku esetén. De ez már tényleg csak a legrosszabb esetre való gyanakvás. -
Teasüti
nagyúr
válasz
ADAM1337 #7696 üzenetére
Igen. 50 font volt egy 10 csatornás vevővel együtt.
Ár/értékben tudtommal mindenki csak távolról ugatja.
Ez a csatorna keverés benne.
Előre be lehet állítani neki egy 0-1 közti szorzót mindkét irányban külön, illetve gombra ki lehet tenni a funkció aktiválását. Ezzel egy fixre állított overdrive és a dig megvalósítható. Ha ki szeretném tenni gombra a szorzó állítását, na az 300-400 dollárba kerülne egy Flysky vagy Radiolink személyében. Sanwa/Futaba-t én crawler körökben nem láttam senkinél.
Van egy Noble 4 a társaságban, de az is erős overkill.
Hobbywing Axe szabályozható róla, de sajnos nem tehető ki gombra. Szoftveres akadálya nem lenne a távról, de az Esc ROM-ba írja a beállításokat, ezért reboot-ol minden alkalommal, mikor kilépsz abból a menüből. Szóval én ezt Arduino-s tapasztalatokból kiindulva nem nevezném okos megoldásnak.
Szerintem a csatornára kivezérelt beállítások nem a legjobb irány, ha már elérhető az adatbusz mellette. -
Teasüti
nagyúr
válasz
ferrari0819 #7683 üzenetére
Ceruza akku? Én mindenképpen olyat vennék, ami cellánként függetlenül tölt. EBL pl. egy jó márka. Például.
Jah, ez akkupakk? Akkor tárgytalan. -
Teasüti
nagyúr
válasz
ADAM1337 #7682 üzenetére
Dumbo DDF-350 tudja mixelni a csatornákat. Sajnos az arányt nem lehet állítani, csak menüből. De kezdésnek megteszi. A következő lépcső sajnos az már a 300-400 dolláros kategória vagy egy Noble NB4+ személyében, vagy egy Radiolink RC8X ami gombról szabályozható mixelést tud.
Nem tudom mennyire buta a Fusion Pro mással összevetve. Állítólag a Hobbywing a fáklyahordó, mindenki más csak másolja őket. Ez mennyire igaz?
Ha körülnézek a Hobbywing termékpalettáján és megnézek mondjuk egy Axe R3-at, testreszabhatóság terén az sem nyújt sokkal többet egy Fusion Pro-nál. Oké, kapunk csatornáról szabályozható beállítást, kettőt is. De maguk a beállítások azok kb átfedésben vannak. Olyan nagyon nagy innovációt nem látok egy "buta" Fusion Pro és egy Axe R3 között. Mit tud a többi gyártó crawler vonalon amire azt mondanád, hogy "okos"? -
Teasüti
nagyúr
válasz
Teasüti #7679 üzenetére
Filóztam két Hobbywing 1080 G2-n is a csatornáról állítható drag brake miatt, meg mert egy Fusion Pro árából megvan az egész konfig motorostul. De mivel csak egy sebességem lesz és az új váltó áttétele picivel rövidebb (kb 8:1) a gyári váltó első fokozatánál (kb 7:1), ezért mindenképpen vmi olyan kell, ami tud pörögni is ha kell. A Fusion Pro az tud.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
ADAM1337 #7678 üzenetére
Elektronikus overdrive, dig, stb. Rádióról szabályozva.
Azon én is filóztam, hogy a két FOC valószínűleg durván egymás ellen fog menni, de csak a húzó felén számítok kiugró áramfelvételre. A húzott félen felteszem a FOC vissza fog venni a nyomatékból, talán akár pici negatív irányban is (drag brake módban). Viszont így megoldható az RPM különbség tartása. Ha kikapcsolom a FOC-ot, akkor tisztán nyomatékelosztás lesz akármilyen RPM mellett, ami bár nem életszerűtlen, de nem feltétlen eredményez overdrive-ot se.
Arra is gondoltam, hogy egyik végében lenne csak FOC, a másik normál módban üzemelne, így nem dolgozna aktívan ellen a húzó oldalnak, max csak elkönnyülne - ami jót tesz az áramfelvétel szempontjából.
Azért Fusion, mert jobb alternatívát nem ismerek és már van egy ilyen motorom. Elég venni még egyet. Valamint programozható, szóval lehet kísérletezni többféle konfigurációval: pl elől nulla drag brake, hátul max drag brake és így kapok egy kézifékes fordulást a Sherpa-n. -
Teasüti
nagyúr
Hali!
Kérdezném azoktól akik már ezer éve benne vannak a szakmában,
ha két motoros crawler járgányt építek, akkor mik a lehetőségek az akkumulátoros táplálást illetően? Amiket láttam videón dupla motoros gépeket, ott motoronként külön akku volt bekötve. De ezek mind nagy teljesítményű és méretű verseny gépek voltak.
Ha megnézek mondjuk egy két motoros MOA-t, ott láttam olyat, hogy egy picike akkuról megy minden. Ha jól le van áttételezve és csak kúszik a gép, akkor átlagban elég lehet. De ami engem aggaszt, hogy ha FOC-t szeretnék használni, ott a motor szabadon fogja változtatni a felvett teljesítményt terheléstől függően.
Szóval jól gondolom, hogy rossz ötlet 1 db 4 Ah 50 C akkuról meghajtani két Fusion Pro-t?
Papíron 200 Amperig tud elmenni az akku, ami folyamatos teljesítmény mellett oké.
De 200 Amperes csúcsáramra van specifikálva a Fusion Pro (60 A folyamatos). Ebből kettő az végzetes lehet.
Helyem nemigen van kettő darab Stick akkunak egy 10th scale crawler-en, és a több kisebb akku se igazán megoldás elektronikailag.
Mik a gondolataitok? -
Teasüti
nagyúr
Én ahogy elhallgatom az elvtársat, aki heti többször dagonyázik és teszi bele a 10-20 km-eket heti szinten, hogy kb minden kopóalkatrész itt. Komplett csapágyszett 6-8 havonta. Szervók 9 havonta. Néha elreccsen ez-az, akkor új diffi, új tengely, új kerékagy, stb.
Tegnapelőtt a zöld járgányt a parkolóig vontattuk, mert elment elől először az egyik kerékagy, majd némi három kerékhajtást követően a másik oldal is tört. Utána RWD-re alakult.Ma egy gép amin Traxxas lánckerekek vannak, itt ezen vmi beállt. Nem tudni még, hogy mechanikus vagy elektronikus a probléma, de teli gázra alig csinált vmit.
Ezen meg tört a hátsó diffi, szóval a túra második felében FWD-vé alakult és csörlővel húztuk fel mindenhol.
Ezeken minden fogyóalkatrész. -
Teasüti
nagyúr
Ebben a kategóriában egy kis extra súly mindig jól jön a kerékben.
Nálam a beadlock egyelőre jól tart. Még nem fújt ki sehol és úgy tűnik víz sincs a kerékben.
Ma leteszteltem a fehér szilikont a dobozon. Full redneck téma volt.
Majd idővel kiderül, hogy megdöglik-e a vevő vagy nem. Ha víz ment a dobozba, akkor hamarosan megeszi a vevőt. Ha működik tovább, akkor majd pár hónap múlva belenézek. -
Teasüti
nagyúr
Lyukas gumival csak óvatosan! A szikla mászós Hyrax klónt én is lyukasztottam, mert a felnin nincs szellőző.
De ha sáros víz megy a gumiba, az megeszi a szivacsot.
Tiszta víz oké, de kiszáradni nemigen fog az se magától.
Ha meg már szárítani kell, abból szétszedés lesz.Más meg azt mondta nekem, ő nem szellőzteti a gumikat amikkel vizet és sarat látnak. Sőt, még vékonyan kinyomja szilikonnal a peremeket, hogy véletlenül se menjen bele semmi.
Aztán elfelejti az egészet, amíg nem felnin megy a kocsi. -
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7640 üzenetére
Igazad van. Ha neked megér ennyi melót, hogy megőrizd az esztétikai állapotát néhány csavarnak, ám legyen!
Használatit nézted? Nem írják benne, hogy milyen olaj kell bele? Természetesen el lehet térni a gyáritól mindkét irányban. Gépzsír sem ördögtöl való, ha limitálni szeretnéd a csúszást a két oldal közt vmilyen mértékben. -
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7637 üzenetére
De amúgy mit szeretnél a diffivel?
Kenni vagy tuningolni? Ha csak kenni, akkor vékony réteg zsír a fogakra és jó vagy. Nem kell kinyomni az egész űrtartalmat feltétlenül zsírral, ha nem célod limitálni vmilyen mértékben a diffit.
#7640headhunter86
Ebben van tömítés. Tök jó!
Akkor tehetsz bele folyós mézet is, nem folyik ki talán nyomás alatt se. -
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7637 üzenetére
Diffi olaj az csak a nevében olaj. Akkora viszkozitással azt én már zsírnak nevezném. Mindenesetre folyósnak nem lesz folyós, különben nemes egyszerűséggel kifolyna belőle.
Tudtommal nincs tömítés a diffiben.Itt azért eszméletlen nagy fordulaton pörög a cucc. 60-70 km/h-val is tud menni ez a kis dög.
Még egy ok, hogy ne legyen folyós. Közönséges olaj nem marad meg ekkora fordulat mellett. Vagy vmi jó ragadós zsírspray szokott nagy fordulatú dolgokra menni, vagy csapágyzsír. Persze ha mégis tömített alkatrészről beszélünk és tudja tartani a nyomást, akkor akár olaj is mehet bele gondolom.
Amúgy diffinél ha tuningolsz, akkor a viszkozitás változtatásával lehet állítani mennyi nyomatékot akarsz összezárni a két oldal közt. Van aki viasz füldugóval tömi ki a diffit így lezárva azt.Fúvók: Marad a zuhany, meg szüleimhez ha viszem ott van kompresszor, ott majd jól kifujatom néhanapján
Ha fürdeted, akkor nem látom értelmét sűrített levegőzni. Azzal porolni lehet.A sarat és koszt nem fogja lehozni. Sűrített levegőt megkockáztatom csak az használ, aki a nedvességtől óvja a gépét. Bár lehet tévedek. Majd kijavítanak.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7632 üzenetére
Amúgy néztem ezekről az akkus fuvókról tesztet egyszer. Volt egy az egész mezőnyben, ami nem hazudott a reklámban, de Európában nem volt kapható (US only). Árban se épp olcsó. A mobil kompresszor felébe kerül és még mindig csak egy gagyi akkus ventilátor, a másik meg sűrített levegős kompresszor.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7635 üzenetére
Esztétikai probléma. Szard le!
Ezek felnőtt játékok, amikkel repesztenek fel-alá. Természetes, hogy lesz sérülés, törés, szerelés, stb. Nem az a dolga, hogy szép legyen. Ha igen, akkor vitrin és ne játssz vele kint!
Ezek az alkatrészek amúgy is fogyóeszközök. A kardáncsuklók szoktak törni idővel.
Majd Ali-ról érdemes venni pótalkatrészeket. -
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7632 üzenetére
Ilyet én fényképező lencséjéhez használok, hogy az apró porszemeket lefújassam anélkül, hogy megérinteném. Másra nem jó. Amúgy mi a baj a zuhannyal? ESC általában vízálló, akkut nyilván kiveszed előtte (de annak se árt a víz amúgy; a cellák légmentesen zártak). A motor ha brushless, akkor vízálló elvileg. Szervók vízállóak. A kocsin minden rozsdamentes a gagyi csavarokat leszámítva. A kerékbe ne menjen víz, mert azt szívás kiszárítani. De ha le van ragasztva vagy beadlock van rajta, akkor abban se lesz víz. (Viszont ha szellőztetve van a felni, akkor ott be fog menni a víz. De ha tócsába belevereted, akkor gondolom nem idegen gumit szerelni se.)
Zuhanyfejjel levereted nagyjából, majd ha akarod, akkor szappanos vízzel tisztára lehet suvickolni. Ha nem, úgy is jó. Zuhany után esetleg a csuklókat és forgáspontokat egy kis WD40-nel megküldöd és kiteszed száradni. Amit zsírozni kell az meg eleve úszik a zsírban, oda sok gané nem megy.#7633
Teló olajat Aliexpress-ről leginkább. 7 nap alatt megjön.
Zsírból bármilyen gépzsír megteszi, ami bírja a nagy nyomást és fordulatot, valamint vízálló. Ami mondjuk csapágyba jó, az ide is. Én diffibe is azt tettem, ami ilyen jóvanazúgy alapon működik. Ha tuningolni szeretnél, akkor nyilván vehetsz bele kimért viszkozitást is. Ha csak kenni szeretnéd, akkor sima gépzsírt bele. -
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7630 üzenetére
Pl. egy ilyen? Mobil kompresszor néven találtam Amazonon. Hálózatról megy és pici 5 literes tartállyal jön. Tényleg csak felfújni jó, meg kicsit porolni. Viszont nem olcsó eszköz.
Olcsón nincs, csak ezek a kerék pumpák. De semmi, amin tartály lenne.
-
Teasüti
nagyúr
Hogyan tisztítod le levegővel ezt, meg ezt?
Az utóbbi gazdája bele is borult és van, hogy csak a teteje látszik ki.Csavarok rozsdálnak eddig még csak. A Sherpa tele van csatlakozóval dobozon kívül, ahogy a fenti képen látható. Ott a kontaktok valóban megsínylik hosszú távon, de ez a hobbi része.
Minden más vízálló, alumínium vagy műanyag. Tengelyek is kinyomva gépzsírral... -
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7624 üzenetére
Nem örökös ugyan, de állítólag pár hónapot kibír.
Ezzel nyomtam ki a doboz kivezetését. Körben van tömítés, csak a madzagoknál nincs.
Meddig bírja, majd kiderül. Mondjuk már volt vízben nálam a vevő. Kicsit saras a NYÁK és pár tüske, de még megy.
Majd pár hónap múlva kiderül, hogy működik-e még és vízben áll-e a doboz.
Ha az erdőben nem is merül alá teljesen - nem szeretem beküldeni a mocsárba a kerék magasságánál mélyebben -, otthon azért a zuhany alatt le van csapatva rendesen kívül-belül. -
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7622 üzenetére
Fém kerekest találtam csak, így rendeltem külön szivacsot hozzá. A fém valóban hideg, a szivaccsal mindjárt kellemesebb lett a fogása.
De ebben az időben amúgy is kesztyűben vagyok. Ahogy látom már van készleten szivacsos kerékkel is.
Amúgy ha kinyomod a dobozt fehér fürdőszoba szilikonnal, az elég sokáig tart állítólag. Nekem ezt javasolta vki, aki napi szinten sarazik és magának épít gépet a lakatos munkát is beleértve és 30 éve nyomja.
Vagy ha dobozon kívül hagyod, akkor húzd bele egy lufiba és kötözd le a végét! Ezt is ő mondta.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7620 üzenetére
Igen, igen, igen.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7614 üzenetére
Távnál van egy ún. Double Ratio funkció a CH1 és CH2 csatornákhoz, amivel menet közben tudod állítani a limitet. Pl. csinálhatsz 2-3 virtuális sebességet, ha amúgy nincs a kocsiban sebességváltó. Ez az a járgány, aminek a stock távósa csak 70%-ig engedi visszavenni a gázt? DDF-350-nél nincs ilyen limit. Ezért javasoltam feljebb a 3S akkut és csak simán leveszed irányítható szintre a gáz limitjét. Én a Sherpa-nál Fusion Pro mellett 55%-ra állítottam a végpontot, majd a Double Ratio-t kitettem az egyik potenciométerre, szóval 0-55% között szabadon állíthatom a max gázt menet közben. Vagy ott van mondjuk a három állású kapcsoló. Tökéletes a sebességváltásra, ha másra nem kell.
Gyári vevő az milyen protokollt használ? Ha az is közönséges FHSS, akkor lehet párosítani a DDF-350-nel akár.
Én Aliról rendeltem egy 10 csatornás gyro-s vevővel. De én a kocsi gyári Absima (ugyanaz a gyártó) vevőjét használom jelenleg. -
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7616 üzenetére
Nyugodtan. 5%-al kevesebb szuflád lesz. Ennyi. Valóban balansz módban érdemes csak tölteni, aztán megvárod míg befejezi teljesen vagy nem, te dolgod.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7614 üzenetére
Elektronikai szempontból nem számít a balansz igazán, amíg egyik cella sem éri el az alsó vagy felső határt. Extrém esetben viszont kicsúszhatsz az egészséges tartományból és a kocsi nem fog időben lekapcsolni. Fesz. védelem mondjuk 3S Lipo esetén 9,9V-nál kapcsolna, de van mondjuk két cellád ami még 3,3V felett van és van egy cellád ami már bőven 3V alatt van, akkor az megsínyli... Töltésnél meg töltőtől függ, hogy mennyire okos. SkyRC pl. normál/gyors töltés közben nem használja a balansz portot, szóval akkor is tölt ha ezt lehúzod (S65 legalábbis így működik). Felteszem nem fog megállni a töltés ha az egyik cella eléri a biztonsági határt. Ha a töltőd gyors töltés közben is figyeli a cellákat, akkor gondolom amúgy is megállna ha valamelyik a 100%-ot eléri. De ha nem áll meg, akkor ott bajok lesznek és nem kicsi. Amíg csak pár százalékban térnek el, addig igazából nem oszt vagy szoroz a balansz. Ezért fontos néha ellenőrizni a belső ellenállást is, mert ha lényegi eltérés van a cellák közt, akkor a teljesen feltöltött akkuddal mire lekapcsol az esc, addigra kicsúszhatsz annyival a balanszból, amennyivel eltérnek a cellák ellenállása egymástól. Ezért fontos, hogy az esc-t ne a cellák alsó határára állítsd be (Lipo 3.0V), hanem egy fokkal felette (pl. 3,3V-nál kapcsoljon le).
Balansz töltés meg már a kezdettől egyensúlyoz amennyire tud, de amint az egyik cella eléri a 100%-ot, onnantól kénytelen behúzni a féket. Ha ekkor megállítod a töltést, nem lesz belőle semmi. Ugyanaz a következménye, mint mikor a telefonodat lehúzod 95%-nál. Annyival kevesebb ideig megy a játék.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7612 üzenetére
Én csomagban vettem az első RTR járgányt és SkyRC S65 jött mellé. Később tanultam meg, hogy a 300 mA balansz árammal hiába menne papíron 1C-vel 1 óra alatt a töltés, még elszuttyog vagy 20-30 percet ilyen 0,1-0,3 Amperrel a végén. Néztem a nagyobb SkyRC tesókat, 700 mA volt eddig a legjobb amit láttam, de a dupla töltés és a sok száz Watt nekem erős overkill, meg az árából már sok minden mást is lehet venni.
Nekem egy hete jött meg a DDF-350. Mi a kérdés? Nekem laikusként stock rádióról váltva nagy előrelépést jelent. Sokkal kiméletesebb a szervókra nézve, ha rendesen be lehet állítani a végpontokat, stb. A kormányra is ráhúzva a görbét végre megy a lineáris érzet. 10 gomb az nekem éppen elegendő egy TRX4 klónhoz (4 szervó) és a csörlőhöz. De már indul egy Capra projekt, amit majd 4WS-re szeretnék átalakítani. Van 4WS funkciója, Tank mix, csörlő mix (két külön gomb ugyanazon a csatornán), van csatorna mix 2x. Állítólag "tudja a nagyok tudásának 90%-át", de 50 font az azért 50 font.
Videók alapján a Dumbo Gyro is egész használható, még akár belépő driftre is.
Én eddig boldog vagyok vele. Persze azért apróságokat változtatnék rajta, de nem néztem még nagyon bele miből áll moddolni a firmware-t. -
Teasüti
nagyúr
Én úgy emlékszem az én gyerekkori Nikko járgányomra, hogy a szomszéd gyerek ugyanolyan masinája simán adta a jelet az enyémnek.
Egymást zavartuk egyre nagyobb antennákkal.
Ha ebből indulok ki, akkor ezek a távirányítók nem voltak kódolva és jellemzően ugyanaz a csatorna volt mindegyiken. Lehet menni fog. -
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7602 üzenetére
Ha kicsit többet szánnál rá, akkor ez elég menő.
Megy AC+DC áramról, telefonról irányítható, kétszer 20A-t tud, és amivel eléggé odabasz a SkyRC-nek az az 1,5A-es balansz áram. Nem szarakodik még fél órát befejezni a töltést, ha a sebesség fontos szempont. SkyRC jellemzően 300-700 mA balansz áram között mozog típustól függően. Az alig 0,1-0,7 A a töltés végén még X ideig. 1,5 Amperrel azért gyorsan le lehet zavarni a balanszírozást.
Illetve ugye ezek általában már a nulladik perctől nyomják az egyensúlyozást, csak a végén mikor már csak egy-egy cellát kell tölteni mert a többi már határon van, na olyankor lassul le nagyon a SkyRC. -
Teasüti
nagyúr
válasz
headhunter86 #7594 üzenetére
Ha a játékidő a kérdés, akkor a három cellás akkuval 50%-al tovább tart a játék ugyanakkora kapacitás és ugyanakkora teljesítmény esetén (P=I*V). Valamint az akkut is 33%-al kíméled a két celláshoz képest ugyanakkor teljesítmény mellett - a C értéket is ennyivel később ütöd meg, ami kisméretű akkunál jelentős különbség. A kettő cellásnál láttam már leolvadni a forrasztást kefés motorról a nagyobb áram miatt. 3 cellás akkuval kisebb áramokat igényel a gép, ami jobb mindennek.
A végsebességet meg mindig le lehet korlátozni.
Én crawler-t hajtok 3 cellás akkuval és 30%-ra van limitálva a gáz. 50% felett irányíthatatlan brushless motorral. -
Teasüti
nagyúr
Gondoltam bedobom ide is a kérdést:
Ali-ról mik a legjobb vételek szervókat illetően az alábbi kategóriák szerint? Kormányszervó, sztenderd méret főleg 1:10-es autókhoz.
1. Közönséges 6V-os. Erősebb, mint a stock RTR szervók, olcsóbb, vízálló, full fém ház, stb.
2. HV szervó (7.4-8.4V).
3. Közvetlen betáplálású szervó (8.4-16.8V).
4. Programozható HV szervó & emberi nyelven működő szoftver vagy interfész.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
válasz
ADAM1337 #7582 üzenetére
200A a csúcs??
Ezen átsiklottam. 60 Amperben gondolkodtam csak.
Akkor ez megmagyarázza a dolgot. Máshol is azt olvastam, hogy a Life nem annyira stabil mint a Lipo. Akkor basszus az 50C 4000 mAh Overlander akkupakk is épp csak ki tudja szolgálni a motort.Ami meglepő, hogy 25-50% throttle trim-en járatom csak és le van véve a gyorsulás is minimumra, valamint a FOC is ki volt kapcsolva mikor belefutottam ebbe. Nagyon meglep, hogy még így is meg tudja rángatni az akkut ennyire.
Akkor tényleg el kell gondolkodnom egy bitang kondenzátoron, főleg ha a 100 grammos pici akkuval megyek sziklát mászni. Az még 60A-t se tud leadni.
A 9V-os kondenzátort 3 cellás akku mellé?? Az úgy nem lesz jó.#7583csaabz
Erre nem tudom hogy válaszoljak. Kint az erdőben? -
Teasüti
nagyúr
Hali!
Van egy Absima CR3.4-es masinám. Benne egy LifePo4, ManiaX, három cellás, 3800 mAh és 25C akkupakk. Nominális fesz 9,9V. A kocsiban van egy 60 Amperes Fusion Pro. Többnyire félgázra van korlátozva, szóval nem tudom mennyire rángatja az akkut a motorvezérlő, de a probléma, hogy túl hamar lekapcsol. A Voltage Cutoff 3 Voltra van állítva. 3,3V lenne a nominális érték ahol ideje nagy részét tölti elvileg az akku. Elméletileg 95 Amperre volna hitelesítve az akku.
Normális az, hogy egy LifePo4 feszültsége ennyire bezuhanjon terhelés alatt, hogy lekapcsol a vezérlő? Ha kiiktatom a védelmet, akkor természetesen elketyeg még sokáig.
Csak feszültség védelem nélkül meg necces használni.Lipo-val nincs ilyen panaszom érdekes módon. Annál 3,3 Voltra van állítva a védelem.
Life aksi elvileg 2,6V-ig tud lemenni biztonságosan, de a vezérlőn 3 V a legalacsonyabb beállítás. -
Teasüti
nagyúr
Úgy képzelem el mint mondjuk a TCP/IP adatátvitelt. Van két NIC gyártó, de mindkettő terméke ugyanazt a protokollt használja és ugyanazokat az egyeseket és nullákat küldi ki ugyanolyan jelszinten az átviteli közegbe. Ha a jel/zaj viszony extrém kicsi az interferencia miatt, akkor teljesen mindegy mi van a termékre gravírozva szerintem. -
Teasüti
nagyúr
válasz
ADAM1337 #7561 üzenetére
Amire én gondolok az a "slip angle" és túlzóan nagynak találom.
Nem értem miért van bármilyen slip angle gyök kettőnél.
Nagy kanyarsebességen mindenféle terhelés és erőhatás van, meg tapadás, meg kerék torzulás, az rendben van. De közel álló helyzetben se arra megy amerre mutat a kerék, azt nem értem. -
Teasüti
nagyúr
válasz
ADAM1337 #7553 üzenetére
Ha jól értem amit írtál, akkor ez normális.
De a nyitott diffivel biztosan kisebb a fordulókör, mint zárt diffivel. Ezt a megállapítást axiómaként kezelem. Ami nekem szokatlan, hogy miért nem tartja az irányt az első kerék?
Mi az oka annak? A toe szög lenne ennyire kaki?
Személyautókon is torzulnak a kifordított kerekeken a gumik egy picit, de ott azért nincs ~5-10°-os kúszás lefelé az ívről lassú forduláskor.
Van a négykerék hajtásnak ehhez vmi köze? Ha lehúzom az első vagy hátsó kihajtást, akkor az javítana a helyzeten elméletben? -
Teasüti
nagyúr
Az normális 4x4 RC autóknál, hogy még nyitott difi mellett is tolja az elejét lefelé a kanyarívről? Hogy a kicsi 1:18-as zárt difis masinának nagy fordulóköre van és majd lefordul a gumi a felniről a szőnyegen, azt értem. De, hogy a nagy 1:10-es gép nyitott difi mellett is látható gumi torzulást eredményez kifordított kerék mellett, azt nem értem.
Teszem azt ki van fordítva specifikáció szerint 45°-ra és szemmel láthatóan nem tartja azt az ívet, amerre a kormányzott kerék mutat. Pár fokkal kisebb szögben kúszik a kormányzott kerék. Ennek mi az oka? -
Teasüti
nagyúr
Rendeltem egy 45T-s motort meg 14 fogas kereket hozzá. 16 fog van gyárilag és eléggé oda van tolva a zseb szélére a felfogató csavar. Remélem még kiadja a megfelelő hézagot a kisebb kerékkel. Váltóhoz sajnos nincs csere kerék.
550-es motor helyére befér az 540-es? Abból valamiért nagyobb a választék.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
Teasüti #7542 üzenetére
Vettem egy TRX-4m 1/18-as masinát is. Ezek ketten nem interferálnak egymással. De hogyan van ez megoldva? Mennyi csatorna van összesen engedélyezve erre a célra és hogy nem akad össze a ház többi 2.4 Ghz-en működő eszközeivel?
Vagy ez már mind digitális, kétirányú és szoftverből megy a kézfogás? -
Teasüti
nagyúr
Robbantott ábrákkal még eligazodok, bár azért nem egy szakrajz... Olyan Ikea szinten van, szóval a fénykép az jó ötlet.
Viszont ez egy jó délutános projekt szétkapni és összerakni.
Nem is gondoltam volna, hogy ennyi alkatrész lesz és mindenhez hozzá lehet férni. Meg arra se, hogy ennyi különböző gépzsír legyen a polcon.
Nincs műhelyem, szóval kompresszor az nem lesz. Háztáji módszerrel tudom csak tisztán tartani. Szóval hogy a legjobb lemosni, ha összeganézza az ember? Vagy ez olyan hobbi lesz, mint a rally? Többet szerelsz, mint autózol? -
Teasüti
nagyúr
Szia!
Áhhá! Azt hittem az a fogaskerék fogszámára utal. Elektromos motor ismereteim hiányosak, szóval a nagyobb menetszám lassúbb forgást eredményez?Lehet állítani a max sebességet, viszont nekem a minimum sebesség lenne fontos. 25%-ra le van véve a gáz, de ezzel csak a holt zóna lett bazi nagy, viszont a minimum kerék fordulat nem csökkent vele. Szeretnék ilyen 1 cm/s sebességet elérni, amitől azért elég messze van felülről. Illetve a motor is elég darabosan mozog minimum sebességgel, szóval jót tenne a nagyobb áttétel. A végsebesség nem érdekes. Olyan 16 km/h-ra képes kb egyesben. Ebből szívesen engednék akár 75%-ot is, ha cserébe kiváló gáz reakciót kapnék mászás közben.
Illetve ha már elektromos kolléga is van itt, akkor lenne egy kérdésem hozzád is.
A jeladó csatorna választása hogy működik ezeknél? Még gyerekkoromban hallottam - 20 éve -, hogy cserélhető kristályokat használtak régen. Ez most is így szokás? Számítsak interferenciára más autók mellett, vagy van erre vmi okosság újabban? -
Teasüti
nagyúr
válasz
ADAM1337 #7537 üzenetére
Szóval ha nem ér vizet a hajtás, akkor kb soha nem kell szervizelni? Az mennyire jellemző, hogy elvileg RTR, de alig látott kenőanyagot olyan zsidó módon? Váltós, és robbantott ábra szerint a motor kihajtásra van négy különböző fogaskerék. De a boltban kapni váltó kerekeket is, de a kézikönyv nem szól azokról a csere alkatrészek között.
Illetve mit jelent egy 550-es motornál, h 21T vagy 12T? Van a motoron belül különbség ezek között, vagy csak másik pinion kereket csomagolnak mellé? Mert kapni külön pinion-t is, szóval nem értem miért van 3-4 opció a webshop-ban az 550-es motorra.
-
Teasüti
nagyúr
válasz
ADAM1337 #7535 üzenetére
Hali!
Első használat előtt a kézikönyv csak a motor pinion hézagot említette, meg hogy a LiPo-t és a motort fél gázzal kell bejáratni. Viszont a robbantott ábrák a könyv végében egy csomó olajzási pontot mutatnak, de nem beszél arról, hogy gyárilag meg van-e kenve minden vagy nekem kéne megcsinálni. Illetve ha használatra kész is, kb mennyi üzemóra után szokás szétszedni ezeket? Illetve milyen kenőanyagra lesz szükségem?
Elvileg a Trx4-gyel megegyező a felépítés, csak itt már csapágyazva van minden tengely és full fém a hajtáslánc állítólag.
Köszi!Szerk:
Valamint szeretném lelassítani a kocsit amennyire lehet, és nem igazán látom át milyen áttételezés lehet benne jelenleg és mit kéne rendelnem. Ezt a support-tól talán ki tudom deríteni. Viszont vannak generic 550 motorok, amiknél fogszámot említenek (pl. "Holmes Hobbies TrailMaster Sport 550 - 21T"). Az a motornak egy belső áttétje, vagy adnak mellé fogaskereket? -
Teasüti
nagyúr
Hali!
Rock crawler-rel foglalkozik itt vki?
Teljesen kezdő vagyok és vettem elsőnek egy Absima CR3.4-et.
Volnának kérdéseim ha van vkinek típus ismerete.
Köszi!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Adok-veszek tilos a fórum területén.
Használd Hardveraprót erre!
- Nintendo Switch 2
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Óvodások homokozója
- Három modellel indul a Tecno Spark 40 széria
- Milyen routert?
- Autós topik
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Hardcore café
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Poco X3 Pro - hardverfrissítés
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 3rd - i5-8GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I W11 I CAM I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Huawei P20 Lite 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Honor 200 256GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest