Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz janos666 #25 üzenetére

    Át lehet alakítani olyan memóriafelosztásra, amilyet az AMD és az Intel használ, de nem ehhez vannak írva az NV D3D12 és Vulkan driverei. Tehát ha ezt megteszik, akkor nulláról újra kell írniuk mindent. Emellett valószínűleg okkal kerüli azt a felosztást az NV, tehát az alapja az általuk használt viszonylag bonyolult felosztásnak hardveres lehet. Tehát optimálisan előbb architektúrát kellene cserélni hozzá.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz b. #15 üzenetére

    Éppenséggel meg tudná oldani az Intel és az AMD is, hogy sokkal jobban működjön az NV-nél a Resizable BAR, hiszen saját magukra elég jól összerakják a mikrokódot, és ugye az Arc és a Radeon a memóriaelosztást tekintve nagyon hasonló. Nyilván az NVIDIA által alkalmazott, amúgy jelentősen eltérő memóriaelosztásra is tudnának optimalizálni, csak nem különösebben érdekli őket, hogy a GeForce-on megy-e a fícsőr vagy nem. És valószínűleg ez nem pénzkérdés, mert szerintem az NV kifizetné nekik az optimalizálás teljes költségét, akár állnák az erre rakott programozók fizetését is, egyszerűen az akarat hiányzik az Intel és az AMD oldalán.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz janos666 #8 üzenetére

    Közel sem ennyire egyszerű. A problémát az jelenti, hogy ez egy platformfunkció, ami nem csak a VGA-n működik, ugyanis a CPU-nak kell mennie a GPU memóriájáig az adatok eléréséért. Ezt viszonylag egyszerűen megteszi az Intel és az AMD mondjuk egy Radeon VGA-n, mert ott ez az alapértelmezett memóriafelosztás:

    Ezen a ReBAR, illetve a Smart Access Memory annyiban változtat, hogy a Heap2 megszűnik a hozzá tartozó Type2-vel, és a helyét a Heap0 veszi át kizárólagosan, a Type0 pedig Host Visible és Coherent lesz.

    Az Intel memóriafelosztása ehhez rendkívül hasonló. Szintén minimalista kevés Type-pal.

    Az NVIDIA memóriafelosztása sokkal bonyolultabb:

    Ez máig nem változott, és ebbe beleilleszteni a ReBAR-t elég nehéz, főleg úgy, hogy az Intel és az AMD mikrokódja egyáltalán nincs ennyi Type-ra optimalizálva, mert azok azt várják, hogy van egy Type0 eszközlokális memória, ami egyben Host Visible és Coherent. És erre van mind a két mikrokód rátervezve.
    És maga a Type szint is számít, mert minél magasabb a szint, annál lassabb az elérés a DirectX szabványon belül. Tehát a Type0 használata az optimális, de az az NVIDIA-nál még be sincs flagelve, amire például az AMD és az Intel mikrokódja nem igazán számít. A legelső eszközlokális memóriája az NV-nek a Type7, az CPU-oldali kód hetes szintű elérésre nem is számít.
    Na most ezeket az eltéréseket az NV-nek meg kell próbálnia szoftveresen kezelni, mert egyáltalán nem úgy van kialakítva az AMD és az Intel mikrokódja, amilyen memóriafelosztást használnak GeForce-okon, és nyilván ez csak korlátozottan kezelhető. Ezért sem
    engedélyezik a ReBAR-t általánosan.

    Ezt a gondot igazából az oldaná meg, ha az Intel és az AMD készítenek egy NV-specifikus mikrokódot is, de ez nem fog megtörténni.

Új hozzászólás Aktív témák