- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Android szakmai topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Mobil flották
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- 6 év biztonsági támogatást ígér a Motorola
- iPhone topik
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
-
Mobilarena
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nfsu17
veterán
válasz
Mister X #31049 üzenetére
Nekem a sigma 24-70 f2,8 van 3 éve, munkára.
Belülről enyhén tud porosodni, ezt már más is írta.
Szvsz képbe nem szól bele, így addig nem zavar.
Hobbifotózásra szerintem mindegyik típus overkill, mármint úgy értem, hogy ha hobbifotózol, akkor nem fogod érezni a korlátaikat.
Vagyis az f4-nek este, DE, fogod, mert ott az f2.8 fog nyerni.
Viszont videózásban, fotózásban csak akkor vennéd észre a különbséget, HA pontosan ugyanolyan körülmények között, ugyanazt fotóznád/videóznád.
Lehet, hogy a sony mondjuk 95% pontos, a sigma meg 90%, de laborkörülmények között úgyse fotózik senki, éles helyzetben meg pár mm máshova fókuszálás már ki tudja kezdeni a sonyt is, ha meg pontosan fókuszálsz a sigmával, akkor adott szituációban az lesz jobb.
Egy szó mint száz, azzal kell dolgozni ami van, és egyik sem tévedhetetlen, úgysem tudom meg utólag, hogy rossz kép esetén adott szituációban a másik obi jobb lett-e volna.
Bár a sigma az (erős) ellenfényt nem annyira szereti.
Csak videózásra a sonyt venném, akkor is ha éjjel nem nagyon akarnék fotózni, ha sok beltér+éjszaka is lesz, akkor a sigma, mert 70-ből még lehet kicsit cropolni úgyis.
Ráadásul már f2.8-on is nagyon éles a kép nagy része.
Amúgy nem, nincs tapasztalatom a sony-val és ki sem tudom próbálni.
Egy Tamron 70-180 f2.8-al még van tapasztalatom, ennek van valami gyártási hibája.
Rengetegszer frontfókuszos, akár több méterrel is, és ilyenkor kegyetlenül keni (nyúzza) a "bokeh"-t a háttérben. Ha betalál, akkor viszont egész jó, egész gyors.
Tudhattam volna, mert urban legend szerint sok a tamronos gyártási szórás, hát én meg is tapasztaltam.
Elméletileg tudnák kalibrálni (legalábbis ránéznének), de nem tudom hetekre mellőzni, így marad az, hogy többször lövök és megnézem, jó lett-e.
Egyelőre tamront én nem veszek magamnak mostanában.Sorry, két hónappal elnéztem a válaszadást.
-
Neck
veterán
válasz
Mister X #30117 üzenetére
Gyere a Sony topicba, ott segítünk új vázat választani.
Viszont lehet, hogy az f20 a probléma, ott lehet, hogy lassabban fog fókuszt találni. Én viszont f10 fölé nem mennék egyik obival se, mivel f10 felett már nagyon elkezd lágyulni a képe a diffrakció miatt. Próbáld f8-on a fókuszt, ott biztos jobb lesz -
Neck
veterán
válasz
Mister X #30087 üzenetére
Ne a specifikációkból indulj ki. Nem sok összehasonlítás létezik a neten, mivel annak idején mind a 4 E mountos travelzoom objektív (mert amúgy 4 van
) drága volt.
Sony 18-200 (ezüst)
Tamron 18-200 (olcsóbb, nem valami jó fókusszal)
Sony 18-200 LE (sokak szerint a Tamron Sony-ra brandelt változata minimális update-tel)
Sony 18-200 PZ (Ez kb ugyanaz mint az ezüst, csak manuális helyett Power Zoomal)Én sokáig vadásztam különböző külföldi fórumokban vélemények, összehasonlítások után, volt aki szerint kb egyforma, de a legtöbb ember véleménye az, hogy az ezüst jobb, mint a fekete LE. Illetve, joggal adódik a felvetés, hogy lehet, hogy létezik az LE-ből olyan is, ami jobban sikerült, és kb hozza az ezüst szintjét, illetve létezhetnek belőle gyengébb képességű darabok is.
Ami viszont biztos, hogy az AF az ezüst obival nagyon jó, gyakorlatilag natív, a feketére viszont több panaszt is olvasni a neten.
Mivel általában az ezüst drágább is, mint az LE - én azt mondanám, annyival szerintem jobb, amennyivel drágább. Összehasonlítással szolgálni én sem tudok, nem vettem LE-t csak azért, hogy összelőjem.
Amit viszont első kézből tudok mondani, hogy azonos gyutávon, azonos rekeszen, az én ezüst példányom veri a 16-50-es és az 55-210-es kitobit is, egyértelműen élesebb képet ad.
Azt viszont helyén kell kezelni: Sok különbség nem lesz, ezek nem a világegyetem legjobb objektívei, csak sötét travelzoomok, szóval quantum ugrást a verziók között ne várj.
Remélem segítettem. -
kovsol
titán
-
Plexicushio
senior tag
válasz
Mister X #30074 üzenetére
Csak ha a "kisebb" szenzorra szánt üveget teszed a nagyobb szenzor elé. Sonynál ez is múködik: csupán a 24 Mpixelből 10-es méretű képeket kapsz.
ha arra gondolsz, ami előfordul bizonyos, eltérő képarányú videófájlok és eltérő képarányú monitorok között, na akkor attól ne tarts.
A kész képen belül változik a látószög. Ennyi.
-
kovsol
titán
válasz
Mister X #30072 üzenetére
Semmi adapterre nincs szükség. Sony E mount az egyforma az APS-C és Full Frame esetén, csak a kirajzolt szenzorméret eltérő. Értelemeszerűen a nagyobb szenzort kirajzoló objektív gond nélkül működik a kisebb szenzoron. Fordított esetben felbontást veszít a FF váz az APS-C módba való átkapcsolás miatt.
FE jelölésű objektívek a full frame, a sima E az APS-C.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB Rampage SHIVA FSP 650W
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AKCIÓ! VALVE INDEX virtuális valóság szemüveg garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged