Hirdetés
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Folyamatos vérnyomásmérést kínál a Huawei Watch D2
- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- VoLTE/VoWiFi
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Hirdetés
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
Mobilarena
Az objektívekre két nagyon fontos adat jellemző, melyek alapján rendszerint azonnal be lehet őket sorolni. Ezek az objektív fényerejét és gyújtótávolságát jelző számok.
Új hozzászólás Aktív témák
-
kovsol
titán
válasz Mister X #30072 üzenetére
Semmi adapterre nincs szükség. Sony E mount az egyforma az APS-C és Full Frame esetén, csak a kirajzolt szenzorméret eltérő. Értelemeszerűen a nagyobb szenzort kirajzoló objektív gond nélkül működik a kisebb szenzoron. Fordított esetben felbontást veszít a FF váz az APS-C módba való átkapcsolás miatt.
FE jelölésű objektívek a full frame, a sima E az APS-C.
[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Plexicushio
senior tag
válasz Mister X #30074 üzenetére
Csak ha a "kisebb" szenzorra szánt üveget teszed a nagyobb szenzor elé. Sonynál ez is múködik: csupán a 24 Mpixelből 10-es méretű képeket kapsz.
ha arra gondolsz, ami előfordul bizonyos, eltérő képarányú videófájlok és eltérő képarányú monitorok között, na akkor attól ne tarts. A kész képen belül változik a látószög. Ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
kovsol
titán
válasz Mister X #30077 üzenetére
APS-C vázra ne ezt akard.
Ott a 18-135 ami kompakt, olcsó(ehhez képest), és képminőségben is jobb lesz. Ez a 24-240 még egy Full frame szenzort se szolgál ki, az APS-C -n meg teljesen elvérzik, és a 24 nem elég széles APS-C-n.
Vagy létezik 18-200 APS-C-re.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Neck
veterán
válasz Mister X #30087 üzenetére
Ne a specifikációkból indulj ki. Nem sok összehasonlítás létezik a neten, mivel annak idején mind a 4 E mountos travelzoom objektív (mert amúgy 4 van ) drága volt.
Sony 18-200 (ezüst)
Tamron 18-200 (olcsóbb, nem valami jó fókusszal)
Sony 18-200 LE (sokak szerint a Tamron Sony-ra brandelt változata minimális update-tel)
Sony 18-200 PZ (Ez kb ugyanaz mint az ezüst, csak manuális helyett Power Zoomal)Én sokáig vadásztam különböző külföldi fórumokban vélemények, összehasonlítások után, volt aki szerint kb egyforma, de a legtöbb ember véleménye az, hogy az ezüst jobb, mint a fekete LE. Illetve, joggal adódik a felvetés, hogy lehet, hogy létezik az LE-ből olyan is, ami jobban sikerült, és kb hozza az ezüst szintjét, illetve létezhetnek belőle gyengébb képességű darabok is.
Ami viszont biztos, hogy az AF az ezüst obival nagyon jó, gyakorlatilag natív, a feketére viszont több panaszt is olvasni a neten.
Mivel általában az ezüst drágább is, mint az LE - én azt mondanám, annyival szerintem jobb, amennyivel drágább. Összehasonlítással szolgálni én sem tudok, nem vettem LE-t csak azért, hogy összelőjem.
Amit viszont első kézből tudok mondani, hogy azonos gyutávon, azonos rekeszen, az én ezüst példányom veri a 16-50-es és az 55-210-es kitobit is, egyértelműen élesebb képet ad.
Azt viszont helyén kell kezelni: Sok különbség nem lesz, ezek nem a világegyetem legjobb objektívei, csak sötét travelzoomok, szóval quantum ugrást a verziók között ne várj.
Remélem segítettem.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz Mister X #30112 üzenetére
Az a5000 fókusza sajnos nem valami acélos, nincs benne PDAF, én rövid használat után el is adtam. Nekem a6000-en, a5100-on, és a6500-on is próbálva, szuperül működött (mindkét obival, 55-210-el is és 18-200-al is).
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz Mister X #30117 üzenetére
Gyere a Sony topicba, ott segítünk új vázat választani.
Viszont lehet, hogy az f20 a probléma, ott lehet, hogy lassabban fog fókuszt találni. Én viszont f10 fölé nem mennék egyik obival se, mivel f10 felett már nagyon elkezd lágyulni a képe a diffrakció miatt. Próbáld f8-on a fókuszt, ott biztos jobb leszAn α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Neck
veterán
válasz Mister X #31049 üzenetére
Tamron 28-75 f2.8 G2?
A képminőség teljesen jó, az autofókusz gyors, szinte Sony szintű. És tudtommal olcsóbb emezeknél.[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
nfsu17
veterán
válasz Mister X #31049 üzenetére
Nekem a sigma 24-70 f2,8 van 3 éve, munkára.
Belülről enyhén tud porosodni, ezt már más is írta.
Szvsz képbe nem szól bele, így addig nem zavar.
Hobbifotózásra szerintem mindegyik típus overkill, mármint úgy értem, hogy ha hobbifotózol, akkor nem fogod érezni a korlátaikat.
Vagyis az f4-nek este, DE, fogod, mert ott az f2.8 fog nyerni.
Viszont videózásban, fotózásban csak akkor vennéd észre a különbséget, HA pontosan ugyanolyan körülmények között, ugyanazt fotóznád/videóznád.
Lehet, hogy a sony mondjuk 95% pontos, a sigma meg 90%, de laborkörülmények között úgyse fotózik senki, éles helyzetben meg pár mm máshova fókuszálás már ki tudja kezdeni a sonyt is, ha meg pontosan fókuszálsz a sigmával, akkor adott szituációban az lesz jobb.
Egy szó mint száz, azzal kell dolgozni ami van, és egyik sem tévedhetetlen, úgysem tudom meg utólag, hogy rossz kép esetén adott szituációban a másik obi jobb lett-e volna.
Bár a sigma az (erős) ellenfényt nem annyira szereti.
Csak videózásra a sonyt venném, akkor is ha éjjel nem nagyon akarnék fotózni, ha sok beltér+éjszaka is lesz, akkor a sigma, mert 70-ből még lehet kicsit cropolni úgyis.
Ráadásul már f2.8-on is nagyon éles a kép nagy része.
Amúgy nem, nincs tapasztalatom a sony-val és ki sem tudom próbálni.
Egy Tamron 70-180 f2.8-al még van tapasztalatom, ennek van valami gyártási hibája.
Rengetegszer frontfókuszos, akár több méterrel is, és ilyenkor kegyetlenül keni (nyúzza) a "bokeh"-t a háttérben. Ha betalál, akkor viszont egész jó, egész gyors.
Tudhattam volna, mert urban legend szerint sok a tamronos gyártási szórás, hát én meg is tapasztaltam.
Elméletileg tudnák kalibrálni (legalábbis ránéznének), de nem tudom hetekre mellőzni, így marad az, hogy többször lövök és megnézem, jó lett-e.
Egyelőre tamront én nem veszek magamnak mostanában.Sorry, két hónappal elnéztem a válaszadást.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tőzsde és gazdaság
- RAM topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen monitort vegyek?
- Konteó topic
- Macska topik
- Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
- Folyamatos vérnyomásmérést kínál a Huawei Watch D2
- A gépház modding sötét oldala.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen