Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zebra_hun

    veterán

    válasz cucka #8945 üzenetére

    Egyszerű pedig. Adott gpu-t is bele kell vonni, nvme-t, memóriát. Mindent.
    Neked kell tudnod, hogy hol a gpu limit, hol a cpu limit, mennyit ad a ram, stb.
    Legjobban azt kell tudnod, hogy te mit akarsz. Mennyi fps a cél.
    Ma már a 144 fps átlagosnak mondható.
    1080p-n elérhető (maxi grafikán értem) egy relatív olcsó gépen.
    1440-ben a 144 fps már drágább, és 4k-n stabil 144 fps mai címekben álom. Kompromisszumos.
    Mivel 144 fps a cél, olyan cpu-t kell választani, ami képes legalább 200+ fps-re.
    Utána olyan gpu-t kell választani, ami az adott felbontáson megálmodott grafikával tud többet, mint 144 fps.
    Ezért megnézed a cpu teszteket, megnézed a gpu teszteket.
    Ma az új címek nem képesek a mai hardvereken stabilan futni pl 4k-ban 144 fps-sel sajnos.
    CPU nem lényeges ha 60Hz/fps a cél.
    240Hz/fps cél esetén nagyon kell a cpu is, de nagyon kell a gpu is. Azt csakis butított grafikával lehet elérni a mai gpu igényes játékokon.
    Stabil 144 fps-re kell a cpu is, meg gpu is. Az nem 144 fps, ha a 0.1% low nem tartja a 144-et.
    Nem mindegy az sem, hogy az esetleges fps drop miért következik be.
    CPU végett, vagy GPU végett.
    Ellenőrizhető könnyedén.

    Ha a gpu 95% alatt fut, de beesik az fps, azt sokan tévesen cpu limitnek hívják. Lehet, de lehet sok más miatt is, pl hdd az nvme helyett, lassú ram, rossz, agyonvágott windows, helytelen magkezelés, millió dolog.

    Ha a gpu 99-100%-on megy, az gpu limit, nincs mellé beszéd. Olyankor 2 dolog van ha jobbat szeretnénk.

    Veszünk egy erősebb vga-t, vagy lemondunk néhány ultra beállításról.
    Amúgy nem vészes a gpu limit, mindenkinél van, együtt lehet élni vele.
    A "cpu limit" (helytelenül szólva) viszont bosszantó.
    Akkor hiába veszed le a grafikát, nem fog növekedni az fps. Az nem gpu limit, máshol kell keresni a hiányzó fps-eket.

Új hozzászólás Aktív témák