- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Fotók, videók mobillal
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Nem nyílnak a Foldok?
- iOS alkalmazások
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Laraxior #12090 üzenetére
A Far Cry 2 az problémás. Az AA az plusz egy fázis a DX10.1 miatt ... még akkor is ha nincs alpha test object. A 8.12 ezen sokat segít, mert felcseréli a fázisokat, persze ezzel együtt az új driverrel megjelennek a DX10.1-es árnyék effektek, amik picit visszalassítják.
Hát 1000:1-nél biztos nem több valósban. Ezek az értékek a hülye marketing miatt születnek, hogy odapakolhassák a minél jobb számokat. Tiszta égő az egész
... mármint az egész piacra nézve.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sziszifeca #12086 üzenetére
Attól függ, hogy az a 2000:1 dinamikus vagy valós kontraszt értéket jelent. Ha valós, akkor jobb ... de ha dinamikus, akkor gyakorlatilag nem igazán lesz különbség.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sziszifeca #12083 üzenetére
Nem hiszem, hogy az emberi agy rendelkezik olyan képességekkel, ami láthatóvá teszi a 12-14 ms alatti válaszidő gyakorlati észlelését.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sárpac #12082 üzenetére
Itt nem ez a lényeg. A GeForce 8 is elvileg DX10, de helyenként a teljesítménye csapnivaló. Az NV átállt a GPGPU fejlesztésére. Tehát az eddigi stratégia alapján, ha nagyobb általános számítási teljesítményt kapnak azáltal, hogy a DX11 egyes követelményeit sebesség szempontból beáldozzák, akkor megteszik. Az NV teljesen másképp gondolkodik már. Jelenleg a fő fejlesztési irányvonal a CUDA és a hozzá tartozó GPGPU és SoC rendszerek ... ezzel ellentétben a fő piac még a teljes PC-s VGA részleg. Az elkövetkező években a fejlesztési irány változatlan marad, de ha nem sikerült bent maradni a teljes PC-s VGA piacon, akkor nem sikerül ... ennyi ... le van zárva. Ott vannak pénzszerzésre a kiépített új piacok és profilok.
Azért nem erőltetik a DX10.1-et, mert zárt szabványokat akarnak a VGA piacra, azt akarják, hogy a CUDA legyen az úr, és az Intel illetve az AMD is támogassa azt. Nyilván most minden egy lapra van feltéve, ha buknak, akkor sincs gyakorlatilag túl nagy baj. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #12072 üzenetére
Az RV870-et is csúsztatják a GT300-zal. Várhatóan nyáron kerülne piacra dobható állapotba, de ha a G300 év végére jön, akkor az AMD is visszatartja a chipet és váltanak még egy-két steppinget, hogy sokkal jobb legyen a kihozatal az év végi megjelenésre. Ez gyakorlatilag megint azt jelentené, hogy az árszabás újra agresszív lesz ... és a G300-nak nem túl jó esetben ismét be kell nyesni az árazását.
Most nyilván a G300 és az RV870 ugyanúgy 40 nm, de az AMD-nek alig kell bővíteni a chipet a DX11-hez. A G300-nál nagyon komoly változtatások kellenek. A jelenlegi rendszerekkel és felépítéssi elvekkel egy 1,5 milliád tranyós RV870 teljesítményét egy 2,5-2,8 milliárd tranyós G300 tudná csak hozni. Nyilván ez megint nem lenne verseny
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #11985 üzenetére
Az Inq-es srác elvileg tudni véli, hogy a boltba kerülő verziók fogyasztása eltérő lesz. A GPU-kat feszültséghatárra szabják, mert az eredeti alacsony feszültségen kevés lenne az eladható chip. Ergo ha veszel a boltban két GF GTX 260-at az 55 nm-es változatból, akkor előfordulhat, hogy 20-30 W különbség is lesz a két kari fogyasztása között. Holott a kártyák ugyanazok. Gondolom a hivatalos tesztekre válogatnak majd karikat.
Laraxior: Remélem nem vártad hamarabb. Már régóta lehet tudni, hogy 09Q4 a chip.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Beowulf_78 #11960 üzenetére
Ott írja ... Vösző egy GF GTX 200 vagy 9800 szériás kártyát és vársz a támogatásra. Physx-re ott lesz a Mirror's Edge és a Cryostasis ... Stereoscopic 3D meg a Bioshock 2 lesz valamikor. Video Processing-hez vedd meg a Badaboom-ot. Image Processing-hez meg photoshop.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sajnos a GT200-ból sokkal több a selejt, mint a jó chip. Az 55-nm-esből meg pláne. Gyakorlatilag még annyira gáz a gyártás, hogy esetenként egyetlen hibátlan chip sem lesz.
Bluegene: Azóta már változtak az adatok ... hiszen az a cikk augusztusi. De szemléltetésnek jó.
TTomax: A referencia PCB-ket minden gyártó elég jó minőségűre tervezi. Nyilván ez alól az NV sem kivétel, de megengedte a gyártóknak a saját PCB gyártását is, így mindenki dönthet, hogy minőség, vagy pénz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Messze vagyunk a sárdobálástól ...
A vita pedig a fórum része.Keldor papa: Az nem feltétlen baj, hogy maradnak a nagy monolitikus chipeknél, csak legyen meg hozzá a teljesítmény. A GT200-zal sem lenne semmi baj, ha nem csak 20-25%-kal lenne gyorsabb az RV770-nél.
A DX11 jól jön a piacnak ... nyilván az AMD-nek az egy pici előny, hogy az R600-on alig kell változtatni a DX11-hez. Az NV-nek most át kell gondolnia az egész rendszert ... globálisan kell kezelni a Stream out-ot. Lövésem sincs, hogy ezt miképp lehet kivitelezni a G80-on, de azért fizetik a mérnököket, hogy megoldást találjanak. -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - ide nézzetek be ...
Nagyon jó a karácsonyi hangulat.
Boldog karácsonyt.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sárpac #11783 üzenetére
Egészen más a fejlesztők véleménye a két cég driver támogatásáról.
Nem véletlen a tömeges átállás a HD 4800-ra.
De mint írtam a tesztekben nem írnak hibákról, mert gyakorlatilag nem is léteznek.Én is szurkolok, most az NV-nek, de olyan állítást nem érdemes felhozni mellette, amit nem tudsz bizonyítani ... a fórum bejegyzés nem bizonyíték.
Én már mondtam egy éve, hogy ez a G80 architektúra nem versenyképes ... már a G200-ban le kellett volna váltani. Kételyeim vannak a G300-zal kapcsolatban is, de a DX11 támogatás miatt muszáj lesz komolyan kozmetikázni a rendszert. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #11763 üzenetére
Az AMD-től tudom, hogy Far Cry 2-ban van egy speciális DX10.1-es Gather algoritmus, amit csak a 8.12-es driverben tudtak működésre bírni. [link] - itt van ez mit jelent képminőségben ... kis bizbasz árnyékok a sínek mellett.
A másik DX10.1-es dolog, hogy a mélység információkat is mintavételezik a Radeonok egy külön fázisban. Ez szebb AA-t, de több munkát eredményez élsimítás mellett, mert nem párhuzamosították a fázisokat. Ha párhuzamosítanák a fázisokat, akkor 30-40%-ot lehetne nyerni az AA sebességen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sárpac #11750 üzenetére
Most mindenféle bántás nélkül srácok:
Meglepő, hogy ezek a problémák soha nem jönnek elő az interneten elérhető több száz hivatalos teszt alatt.
Nekem nem kerek, hogy ez mitől lehet? Bár szerintem másnak sem világos. Nyilván az képtelenség, hogy nincs a driverekkel probléma, mert az interneten nyilatkozó fórumozók nem ezt írták. Az egyetlen értelmes magyarázat, hogy a világ összes tesztelője vak. Igen ... kétséget kizáróan ez a válasz a problémára.
Értitek a mondatok mögött rejlő ellentmondást?
Ezekkel a HD 4800-at lejárató írásokkal nem lehet elérni semmit. Az NV azzal lenne kisegítve, ha az elkövetkező hetekben a nagykerek adnának le rendeléseket a GeForce GTX 260-okra ... naponta ezer darabos tétel megteszi. Ezt pedig úgy lehet elérni, hogy a tesztekben jól szerepeljen az NV, és az jelenleg nem valósul meg.
Nekem is bassza a csőröm, hogy az NV ennyire lemaradt, mert az árakban az AMD is elszált ... de az egészet maguknak köszönhetik a zöldek. A Dev fórumokon, már az R600 architektúra megjelenésénél mondták sokan, hogy a G80 innentől nem rúghat labdába. A mérnökök is tudják ezt. Jövő év végén van esély visszavágni a G300-zal. Addig tartani kell, valahogy a frontot.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #11748 üzenetére
Fura, hogy a többségnél nem jönnek elő ezek a problémák? Valahogy engem is elkerültek. Ha a tesztben előjönnének szerinted nem számolnánk be róla?
Egyébként elmondok egy titkot amire nerég jöttek rá a driver tesztelői. A modBIOS-ok komolyan befolyásolják a kártya működését. Mi gyári BIOS-sal rendelkező karin tesztelünk.
Ergo nem véletlen kerülnek el minket és a több száz tesztelő oldalt az előbbi bajok.
A Rivatunert is le lehet dúrni ... némely CF elégtelenségre ez a megoldás. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dark KillerX #11543 üzenetére
A Rage az OpenGL-t használ. De attól függetlenül, hogy Carmack azt mondta a DX10-re, hogy felesleges az új motorját telepakolta Geometry Shaderrel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Én nem szidok senki. Nekem a piac érdekeit kell szem előtt tartanom. A piac érdeke a nyilt és független szabvány, márpedig az NV nem akar független szabványokat. Ez az egyetlen probléma ami jelenleg van.
Azért linkeltem, hogy lásd a driverek mindkét oldalon folyamatosan fejlődnek. A 8.12 annyit gyorsulást hozott a HD 4870-re, hogy a kari visszalopta magát a GeForce GTX 260-216 elé. Ez persze nem azt jelenti, hogy a 180-as NV driver nem ért semmit. Nagyon is sokat ért, mivel, mindkét tábor befektetés nélkül jutott plusz FPS-hez.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem teljesen ... a Physx játékok többsége nem képes gyorsítani a fizikát. Kb. hidegen hagyja őket, hogy van egy GeForce a gépedben, a procin fognak számolni.
A Physx-et azért erőlteti az NV, mert a CUDA-nak jót tenne, ha elterjedne a Gamer piacon. Ha nem terjed el, akkor ... hát akkor szopás van, mert nem lesz versenyképes az NV az Intel és az AMD ellen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az driverek mindkét oldalon hasonló ütemben fejlődnek. Erre példa a Guru3D GeForce GTX 295 tesztje ... van benne HD 4870 és GTX 260-216 páros is.
A Physx ezután sem lesz mérce, mert nem ipari szabvány. Prociból azért van ekkora, mert próbáljuk elkerülni a limitet. A VGA teszt lényege, hogy a kártya mit tud, nem az, hogy melyik rendszer mikor ütközik procilimitbe.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
SSJPeter #11490 üzenetére
Hát ha a 65 nm-es GeForce GTX 260 készletet januártól nem kezdik el ezres tételekben rendelni, akkor nagyon kicsi a valószínűsége annak, hogy nyár vége előtt kifutnak a 65 nm-es GPU-k. Én úgy tudom, hogy egészen minimális az 55 nm-es GPU-val szerelt GF GTX 260 karik aránya. Ez is csak a legrosszabbul sikerült, de még eladható GT200-akból jön össze.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Sziszifeca #11441 üzenetére
Ez inkább vicces.
OpenGL 3 már teljes támogatást élvez a zöldeknél, de teljes DX10 drivert még nem nagyon sikerült összehozni.
Engem ez nem zavar ... csak magukat szopatják. Az egy dolog, hogy a játékosok igényeinek megfelel a driver, de a fejlesztőkkel mi lesz? Gondolom az NV sem akarja, hogy mindenki Radeonra váltson a dev körökben.
Fasza a CUDA meg a physx meg minden ... csak rá kéne gyúrni az ipari szabványokra. 100-ből 99 programozó ezt ajánlja. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #11383 üzenetére
Fent van a driver az NV ftp-jén. Bár szerintem nem sokat tudják még használni.
Asszonták, hogy csak a legnagyobb magazinok kaptak karit. De még ezek a cuccok sem véglegesek, mert más lesz a BIOS bennük.
Hivatalosan továbbra is január 8 a start ... majd figyeljetek minket is ... Fless már biztos melegíti a csavarhúzóját. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nézegesd majd a HardwareZone-t ... elvileg ott is lesz teszt ... az nv már felhívta rá a figyelmemet két napja.
Szerk.: Már kint is van.
Szerk2.: LOL ... 8.10-es kakaliszttel nyomják a Radeonokat ... akkor azért volt a hírverés. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rocket #11289 üzenetére
A különbség az, hogy a DX10.1-et nem csak a felsőkategóriás kártyákkal lehet majd használni a Battleforge-ban.
Cryostasis alapján a Physx egy baklövés. Annak a pár embernek szánták az egészet akiknek GF GTX 200-k van. Mert azt túlzás lenne állítani, hogy a nagyközönség számára elérhető kártyákon fut a technika.
Ilyen marketinggel nem hiszem, hogy jól járt az NV. Talán majd a Mirror's Edge.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dark KillerX #11282 üzenetére
AMD-ből amíg csak lehet refkarit érdemes venni. A többi nem ref. példány sajna sokkal jobban döglik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dark KillerX #11279 üzenetére
Magyarhonban ez a helyzet, de külföldön. 270 dodóért viszik a HD 4850 X2-őt.
Ez most a karácsonyi sláger. A Firingsquad nyomott is róla tesztet.
Kontaktok vannak minden nagy HW céggel. Túl sok a kamu hír ... biztosra kell menni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dark KillerX #11275 üzenetére
Azt csak a Digitimes találta ki, nekem a cégtől mondták, hogy nincs tervben létszámleépítés.
Ha valami nem jelenik meg a PH!-n annak három oka lehet: kamu, NDA vagy érdektelen
Most az első indok nyert. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Ottoka #11274 üzenetére
Egy pár dolgot hozzáfűznék ... A fejlesztőket nem érdeklik a 8400, 8500, 8600 eladások. Ők a HD 4800, GF 9800 és GTX 200 eladásokat nézik főleg. Ebből a szempontból a célközönségben többségben vannak a Radeon tulajok. Akik gyengébb kártyákkal rendelkeznek azok butítják majd a grafikát.
A legnagyobb haszon a középkategóriás rendszereken van. Az AMD azért adja olcsón a HD 4800-akat, mert nagyon olcsó előállítani. Az NV GeForce GTX 200-ak előállítási költségen mennek. Itt van egy cikk, hogy mennyibe kerülnek az új chipek. Bár augusztusi, így a TSMC adatai már elavultak. A november elejei adatok szerint az RV770-nek majd 90%-os a kihozatala, míg a G200 kb. 60%-nál jár.
Ez annyit jelent, hogy egy hibátlan RV770 most 25 dolcsi, míg egy G200 87 dolcsi. A NYÁK költségben nem tudok pontos adatokat adni, de a rétegekből kiindulva úgy 70-80%-al biztos drágább egy GeForce GTX 200 szériás rendszer nyomtatott áramköre. A memória az azonos kapacitás esetén kb. hasonló költség.A felsőkategóriás Radeonok is hasonló hasznot termelhetnek, mert lényegében a chip miatt duplázva lesz a 25 dodó ... a plusz PCX lapka és a komolyabb VRM maximum +25% NYÁK költség.
A mostani helyzetben az NV-nek pont az a baja, hogy nem tud árat csökkenteni. Egyrészt, így is lófing hasznot húz a GF GTX 200-ból, másrészt az AMD röhögve követné az árcédulák változását.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rocket #11268 üzenetére
Hibásak az adataid ... A HD 4800-ból sokkal többet adtak el, mint a GF GTX 200-ből. Kb. a viszony most 80-20 %-on állhat. Emellett nagyon fontos, hogy a fejlesztők jelenleg HD 4800-ra fejlesztenek. A Dev fórumokon folyamatosan megy a kérdezgetés, hogy mikor lesz már DX10.1-es GeForce.
Egyébként az NV azért hypolja a Physx-et, mert 10 emberből 8 Radeont vesz és a raktárban porosodnak a GeForce GTX 200-ak. Az AMD-nek jelenleg viszik a kártyáit, mint a cukrot, nincs miért előreszaladni. Majd akkor csapnak reklámot, ha megjelenik a játék. Most a Phenom 2 startjára készülnek.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rocket #11256 üzenetére
Most itt az a kérdés, hogy mit jelent a nagy név. Az NV oldalon 2009-ben ott a Mirror's Edge, a Cryostasis és a Backbreaker. Ezek közül az újságírók csak a Mirror's Edge-re figyeltek fel. Persze még lehet bármi.
Az AMD oldalon ott a Battleforge, Stormrise és a Cloud 9. Ebből a trióból a Battleforge-ot és a Stormrise-t elég komoly alkotásnak harangozták be. Ezt mondjuk az is alátámasztja, hogy az előbbi játékokat fejlesztő csapatok igen komoly neveket raktak már le az asztalra. Nyilván a Cloud 9-ről alig van infó, abból is lehet bármi még.Na most ezek közül mi szerint döntjük el, hogy nagy név?
Én igazából azt nem értem, hogy az NV miért jár kerülőutakat? Miért kényszerítik a játékosnak, hogy döntsenek a fenti játékok között? Ez senkinek sem jó!
Az Intel és az AMD mindent meg tesz annak érdekében, hogy a független szabványok legyenek előtérben ... DX, OpenCL stb. Az NV ennek az ellenkezőjét csinálja. Gyakorlatilag szívatja a népet. Végre jövőre el lehet dönteni, hogy ki mit akar. Zászlókat lövöldözni a Mirror's Edge-ben, vagy low grafikán játszani a Battleforge-ban.Milyen jó lesz nekünk ... már alig várom, hogy két gépem legyen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
biggamer #11238 üzenetére
Lejárt az NDA ...
Délután mindenki töltheti a techdemót.Bár az NV-nek megint sikerült elővenni a kapzsi énjét. Ilyen igények mellett a Physx-re nagyon nehéz lesz további támogatást találni. Nem értettem egyet azzal az AMD marketingessel, aki szerint bukás lesz a Physx, de látva ezt a teljesítményigényt ... hát kiábrándító.
Ehhez még támogatást is nehéz lesz szerezni. Szvsz az TWIMTBP program használhatósága nagyságrendekkel visszaesett az egy évvel ezelőtti fénykora óta ... nem is értem most hogyan mennek oda a fejlesztőkhöz, hogy támogassák a Physx-et. Épeszű csapat ránéz a statisztikákra, és látják, hogy a potenciális vásárlóbázisukban sokkal több személy rendelkezik HD 4800-zal, mint GF GTX 200 típusú karival. Vastag csekket fognak kérni azért, hogy őket kizárják a buliból. Egy éve könnyű volt a dolog ... hiszen baromi sok GF8-at eladtak, de így ez nagyon vérszegény próbálkozásra sikeredett.
Jobban tenné az NV, ha nem járná a saját útját, és visszatérne a szabványok támogatására. Nem értem, miért gondolja a vezetőség, hogy velük nem történhet meg az ami a 3dfx-szel.Az NV is csak egy cég aki kipróbált egy kerülőutat, de eltévedtek ... szerencsére látják a helyes ösvényt, de nem tudják, hogy visszatérjenek-e, vagy keressék tovább a saját útjukat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #11228 üzenetére
Ez nem ilyen egyszerű ... jelenleg leghamarabb 2009 Q4-ben lehet venni G300-at. Akkorra meg már mindegy a dolog, mert a Physx támogatás kihal az OpenCL miatt.
NV Physx játék lesz a Backbreaker, a Mirror's Edge és a Cryostasis (ez mind 2009-ben jön). Az Alien sajna nem fog belátható időn belül elkészülni, míg a Borderlands annyit csúszik, hogy átírják OpenCL-re.
Hivatalos DX10.1 cím (szintén 2009-ben) a Battleforge, a Stormrise és a Cloud 9.
Nem hivatalosan elvileg DX10.1 az Alan Wake, F.E.A.R. 2: Project Origin és a Company of Heroes: Tales of Valor ... nagy esély van rá, hogy jön még több isNekem az a problémám, hogy miért kényszerítenek engem a fenti címek közötti választásra.
Igazából nem értem, hogy az NV mit akar. Jó ... kellett neki a Physx a GPGPU piacra, a CUDA lib mindenképp meg lett volna írva, így olcsó volt működésre bírni a PC-s karikon. Igazából az NV-nek ideje lenne eldönteni, hogy szeretnék-e folytatni a harcot ... ez esetben pakolják keményen a pénzt a GPU fejlesztésbe ... vagy hagyják rá az egészet, és akkor ne szopassák a PC-sek életét hiába. Nem kell megvárni míg feltűnik a Larrabee ... ha nem támogatják a PC-s piacot összetartó szabványokat, akkor már eleve értelmét vesztette, hogy a piacon vannak. Megjegyzem ez a felfogás döntötte meg a 3dfx hatalmát ... az NV is ugyanolyan cég, mint a múlt évtized úttörői, ugyan úgy bele fognak bukni a zöldek is, ha semmibe veszik a szabványokat.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Dark KillerX #11218 üzenetére
A DirectX 10.1 az ipari szabvány. A Physx nem az. Ez hatalmas különbség.
Egyébként a jövő év erről fog szólni ... láttam a DX10.1-es játékok teljesítmény grafikonjait is. Ugyanez a helyzet csak fordítva.
Jövőre választani kell, hogy jobb fizika, vagy szebb grafika. Aki mindkettőt akarja annak kell egy GeForce GTX 200 és egy Radeon HD 4800 kari is otthonra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Beowulf_78 #11183 üzenetére
Kis telhetetlen.
Találtam súlyadatot ... 3,5 kiló lesz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt van a GF GTX 295 ... hír nem lesz róla, mert NDA van, de ide beraktam.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Laraxior #11146 üzenetére
Semmi lényeges ... csak a nyári noti GPU botrány folytatása. Az INQ vett egy vacsiúj Apple notit és kettévágta a chipet. A mikroszkópos vizsgálat kimutatta, hogy a chip kötései ugyanolyan anyagokból készültek, mint az NV hibás noti GPU-i. Ebből nyilván levonták azt a következtetést, hogy gyakorlatilag továbbra is hibás kötéseket használnak a notis NV GPU-k.
Írtam az NV-nek, de nem méltattak válaszra. Egy mérnök véleményét is megkérdeztem aki azt mondta, hogy fogalma sincs mi történik az NV-nél, de az INQ kísérlete csak arra bizonyíték, hogy a gyártáshoz használt anyagok megegyeznek az új GPU esetében a nyári hibás GPU-k kötéseivel ... viszont ez nem feltétlen jelenti azt, hogy az új verziójú grafikus procik is hibásak. Azt mondta, hogy az NV-nek ki kellett volna adni egy hivatalos közleményt a nyári GPU hibákról, a problémát teljes egészben dokumentálni kellett volna, és az alkalmazott javítási eljárást is megindokolva részletezni illik ilyenkor. Ez máig nem történt meg, szóval csak találgatni lehet.
Egy másik mérnök is hasonló véleményt mondott: NV GPU-s notit addig nem érdemes venni amíg a hivatalos dokumentálás nincs közzétéve. Viszont az INQ kísérlete nem bizonyíték arra, hogy az új chipek is hibásak.Hát kb. ennyi
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
szandro #11094 üzenetére
Ezt azért látod így, mert a második képen AA van ... és a CryEngine 2 nem támogatja az AA-t az Edge Detect Shader futtattása mellett. Ha érzékeli az AA bekapcsolását, akkor a Shader Quality opciót automatikusan Mediumra teszi. Érdemes a motor saját AA megoldását használni a menüből, mert akkor csak High-ra lesz visszavéve a Shader.
Beowulf_78: áhhh ... mindig ezt mondják, aztán érdekes módon, mindig megérkezik a PC-s változat.
Nekik is jól jön még az a plusz 1 millió példány értékesítése.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax #11089 üzenetére
Az Unreal Engine 3.1-be rakott Sweeney egy DX10 path-ot, ami kinyeri a color subsample adatokat a Deferred Shadowing fázis előtt. Ezzel a motorral megy a GOW, és az UT3. A probléma azt volt, hogy még így sem működött az élsimítás, így gyakorlatilag lényegtelen volt a DX10-es eljárás. A patch-ekkel már mindkét játékból kivették a DX10 módot. Az élsimítást először az Unreal Engine 3.5 támogatja majd a Multisample Access-en keresztül, abba egy DX9 és egy DX10.1 path van lekódolva ... a Gears Of War 2 épül erre a motorra, csak még nem jött ki a PC-s verzió. Nyilván minden UE3 licensszel rendelkező fejlesztő áttérhet az UE3.5-re, de nem kötelező.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
[link] - befutott ez a teszt. Új karik legújabb driverekkel és játékokkal.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Beowulf_78 #10762 üzenetére
Benne van a readme-ben.
Graphics:
-renderquality: Set the render quality of the game. (0-4)
-shadowdensity: Set the shadow density of the game. (0-16)
-texturequality: Set the texture quality of the game. (0-2)
-viewdistance: Set the view distance of the game (0-99)
-detailquality: Set the detail quality of the game. (0-99)
-novblank: Disable wait for vblank (No Vsync)
-norestrictions: Do not limit graphics settings - ez kő
-width: Set width of main render window (default is 800)
-height: Set height of main render window (default is 600)
-safemode: Run the graphics in the lowest setting possible
-frameLimit: Limit frame to interval of refresh rate
(ex If refreshrate is 60HZ –frameLimit 1 = Locks down to 60HZ)
-refreshrate: Set the refresh rate of main render window
– Warning - Monitor must support (ex. –refreshrate 60)
-fullscreen: Force fullscreen mode
-windowed: Force windowed mode
-availablevidmem: Set amount of physical Video Memory(ex. –availablevidmem 0.9)
-percentvidmem: Percentage of video memory to make available to GTAAudio:
-fullspecaudio: Force high-end CPU audio footprint
-minspecaudio: Force low-end CPU audio footprintSystem:
-noprecache: Disable precache of resources
-nomemrestrict: Disable memory restrictions - meg ez is -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Beowulf_78 #10730 üzenetére
Mert 1 GB memória van rajta chipenként. A multi GPU megoldások így működnek. Amúgy ki kell lőni a commandline parancsokkal a GTA 4 megszorításait. Én is túllépem a memóriakeretet jó 300MB-tal és semmi gond.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #10712 üzenetére
Az ár/érték arány teljesen jó értékelési alap. Nem lehet egy 10000 Ft-os VGA teljesítményét egy 50000 FT-ossal összemérni ... szerintem ez teljesen világos mindenkinek.
Ha valakinek csak a teljesítmény számít az meg úgyis vesz egy HD 4870 X2-őt, és nem foglalkozik az árral. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #10401 üzenetére
Pff ... Hogy csúsznak.
A nyari ütemterv szerint, már novemberben tömeggyártáson kellett volna lennie az 55 nm-es GT200-nak. Erre 2009 január-február az új időpont.
Hagyni kellett volna ezt az 55 nm-ert és helyből 40 kellett volna.
Az AMD-t sem sietteti semmi az RV870-nel ... szvsz lehet eltolják ők is, hogy az új steppingekkel már ez elején 80-90%-os hatékonysággal gyártsanak. Leszámolva, hogy 200 mm^2 alatt lesz a magméret, ez újra 15-20 dodós chipeket fog eredményezni. Egy széria alatt ekkora előnyt kihozni bazz ... az NV ezt alaposan eltökölte. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #10376 üzenetére
Nem láttam még a Tesselation SDK-t, de azt írják a dev fórumokon, hogy nagyon könnyű használni. Tehát elterjedhet a konzolon, és ezzel együtt a konzol portokon. A PS3 az nem gáz ... annak a rendszernek van 6 vektormagja. Jelenleg ezek gyakorlatilag kihasználatlanul malmoznak. A tesszellátort simán bírja helyettesíteni, hiszen általánosan programozható egységekről van szó.
Nézd a PS3-ban több lehetőség van, mint az Xbox360-ban, csak az a probléma, hogy ezekhez a lehetőséghez lassú a rendszer. De az Xbox360 mondhatni kötött fejlődési irányát le tudja követni. A két konzol kb. ugyanott lesz egy kis idő múlva is ... talán az xbox30 egy kicsit elhúz a grafikában, de biztos probléma lesz, majd a szűkös DL-DVD kapacitás.Jövőre már elég komolyan beindul a DX10.1 vonat. Ez biztos nem lesz jó hatással az NV-re. Az első pofon valszeg a Stormrise lesz, ami elég komolyan használ Geometry Shadereket ... a minimális VGA igénynél a GeForce GTX 200 és a Radeon HD 2900 szériát pletyiznek.
Az NV-nek az egyetlen áttörési lehetőség a G300 ... a jelenlegi architektúra már nem tud labdába rúgni ... túl magas a Radeon teljesítmény/tranzisztor aránya, mindezt úgy, hogy a GF karik még nem is DX10.1-es rendszerek. Ennek a beépítése tovább rontaná ezt az arányt. Azzal, hogy lemennek 40 nm-re nem lesznek sokkal versenyképesebbek ... -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #10363 üzenetére
Itt vannak a Truform kompatibilis játékok ... akinek van Radeon 8500-a az biztos hasznát veszi. Többiek kilőve.
Az XNA nagyon szűkszavú a tesszellatorral. Amint itt lesz az AMD tesselation SDK, megindul a technikai doksik hegesztése is, így a fejlesztőknek nem kell kitapasztalni a dolgokat. Ez mindig így volt, a legtöbb cégnek nincs ideje egy új technológiát úgy beépíteni a projectbe, hogy az nincs megfelelően dokumentálva. A DX10.1 doksikat is gőzerővel csinálja az AMD, és az érdeklődés is egyre nagyobb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #10359 üzenetére
Messze nem ugyanaz, mint a Truform ... itt szabadon lehet változtatni a displace mapokat. És nagyon durva LOD menedzsment alakítható ki. Amint lesz Tesselation SDK PC-re, el is kezdik a konzolon komolyan használni az egységet. Az xBox360-nak úgyis az az egyetlen fejlődési lehetősége. Elvileg a PC-n a 9.1-es Catalyst driver fogja támogatni teljesen a tesszellatort.
Truform támogatás hardveresen csak a Radeon 8500-ban volt. Azután eltűnt a fícsőr. De jó pár játékhoz készült truform patch. Nyilván a tesszellator az egy reális fejlődési lépcsőfok, a DX11 is arra megy. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert az még plusz két-három hónap tervezés, illetve nem tudni, hogy a globális ütemező mennyire bírna el még két TPC blokk-ot. Mellesleg ha bepakolnának plusz két TPC blokk-ot, akkor 55 nm-en is maradnának 550mm^2-es magméret felet. Így is drágább az 55 nm-es kisebb chipeket gyártani, ha még a méret is megmaradna, akkor felesleges lenne piacra dobni, mert akkora veszteséget termelne, hogy komolyan meglátszana a negyedéveken.
Most sem véletlen, hogy az 55 nm-es GT200-ok a Quadrókra mennek rá. Még nem fort ki a gyártástechnológia. Majd január végétől lehet rá számítani, hogy olcsóbb lesz a gyártás. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
VinoRosso #10346 üzenetére
Azért a tesszellátort box-on csak a Lost Planet és a Viva Pinata részek használják. Pöppet problémát jelent, hogy nincs normális dokumentáció róla, mert még nincs PC-n Tessellation SDK. Box-on nem a legideálisabb egy rendszer képességeit kitapasztalni. Persze az SDK jövő év elején jön, szóval a doksik gyártása is meglendül.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
laragirl83 #10212 üzenetére
Igazából ezt játék válogatja. Van már pár program ami jobban fut Vistán. Aki teheti annak jelenleg az XP és Vista kombó a legjobb. Mikor melyiken megy jobban a játék.
Multi GPU rendszereknek mindenképp SP1-es 32bit-es Vista az ajánlott, mert ezzel a konfigurációval szinte mindig működik nálam a CF. Persze kell egy pár javítócsomag még a mikrofos update-en keresztül, mert a WDDM egy kicsit el lett baszarintva ... de a lényeg, hogy már javították, így a skálázódás is 80% körüli, ha nincs CPU limit ugye.Kevésbé jó hír XP favorizálóknak, hogy a WARP10 elterjedésével mindenkinek költöznie kell, mert akkor már a DX9-es gamáknak is minimum Pista kell.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Cyberpunk #9721 üzenetére
A Stormrise-nak sajna elvileg ezek az igényei, de ez AMD szponzorált játék. Ez lesz az első program ami a leképzés harmadában Geometry Shadert használ. Olvasd el a Logout blogban a Reformok korát ott le van írva, miért fekszik ki a GeForce GS és Stream out terhelés mellett. A DX10 SDK-s demókban már létszik, hogy nem kedvelt eljárás a Geometry Shader a GF 8-9 kariknak.
Az AAval több probléma van. A lényeg, hogy a Deferred Rendering esetén csak a Multisample Access segítségével van mélység infó. Ez azt eredményezi, hogy nem lesz élsimítás az Alpha-test objektumokra. [link] Illetve Deferred Lightning fázis mellett a teljes kép mentes lesz az élsimítástól a D10-es rendszereken (Assassin's Creed Animus-os jelenetek). Nyilván ezt már régebben is felvetette sok fejlesztő, csak az emberek tudatában most eset le, hogy tényleg fontos újításokat tartalmaz a Dx10.1 ... Nyilván megjött a bizonyíték a Stalker CS DX10.1 patch-el. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #8828 üzenetére
Hát helyenként nem valami helytálló.
A licensz a megjelent programokra nem változtatható meg, mert az Ageia-val lett megköttetve a szerződés. A fejlesztett programokhoz viszont ingyen lehet NV Physx-et igényelni, aminél gyakorlatilag a fejlesztő dönti el, hogy melyik hardveren futtatja a fizikai számítást (CPU, vagy PPU/GPU).
A valóságban ez tök lényegtelen, mert ha a játék nem használ extrém mennyiségű fizikai számítást, akkor jelentéktelen a gyorsítás mértéke GF és Physx kari mellett. Nézd meg az UT3-at. Normál pályán ad +10% teljesítményt a Physx-el és pár százalék bónuszt a GF karival. Jelentéktelen az eltérés. Extrém physx pályán viszont már sokkal gyorsabb a gyorsított fizika.
Amely játékok konzolra is jönnek ott borítékolható, hogy nem lesz extrém fizikai számításra szükség, mert a konzolok CPU-n számolnak. Gyakorlatilag ez esetben nem sokat fog érni a hardveres gyorsítás.
Amelyik játék csak PC-re lesz, ott az NV-nek van lehetősége próbálkozni a fejlesztőknél némi extra támogatásért. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rumkola #8543 üzenetére
Pedig ezek az adatok TSMC-től származnak. A chipméret mellett az is számít, hogy mekkora a selejt arány. Az RV770-ne már rég 85% százalék felett van a hibátlan kihozatali aránya. A G200 50%-on áll. Sőt még mindig van olyan eset amikor egy waferről egy chip sem lesz jó.
Ilyen helyzetben tulajdonképpen az NV kidobott az ablakon 5000 dollárt. Ezért megy mindenhol ez a borúlátás, mert az ég világon semmi esélye az NV-nek visszavágni. Sokkal hatékonyabb az R600 tranzisztor/teljesítmény aránya. A jövő év is ugyanúgy fog lefutni, mint az idei, baromi nagy Radeon főlényben. A 2009Q4-es G300 lehet az első épkézláb próbálkozás, persze csak akkor ha nem a G80-ra épül. Ha pedig nem lesz új mikroarchitektúra az NV-nél akkor az Intel előlép a Larrabee-vel a legnagyobb riválissá, és ez esetben tényleg igaz lesz az a régebben kiszivárgott üzleti NV-s tervezett, ami azt írja, hogy a 2011-2012 után már csak a bevételek 30%-át hozná a PC-s GPU piac ... ami főleg a mobil GPU-ból és az alaplai IGP-ből származna.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rumkola #8536 üzenetére
Írtam, hogy nem konkrét gyártótól származó infók, csak szivárgott információk. Az E-mail nem bizonyít semmit, így én sem írtam erről hírt. Én sem veszem készpénznek, de elképzelhető, ha a GF GTX 260 és a Radeon HD 4870 előállítási költségének a különbségét nézzük.
Az RV770 chip előállítása az AMD-nek jelenleg átlag 20 dollárjába kerül. az eladási ár az órajel függvényében 70-90 dollár. A 65nm-es G200 jelenleg 110 dodóba van átlagban (az 55-ös a selejt arány miatt 150 dodó lenne, de azt még nem gyártják, vélhetőleg amíg nem lesz olcsóbb a 65nm-es chipnél addig nem lesz nagyüzemi gyártás belőle). G200 eladási árá butítástól függően ... 100-130 dollár. A karinál figyelembe kell venni, hogy az RV770 jóval egyszerűbb NYÁK-ot követel, mint a G200, így ott is hozható egy 20-30 dolláros előny a GeForce-hoz képest. A memória ár kb. azonos, bár ez konfiguráció függő. A HD4870 és a GTX 260 ajánlott fogyasztói ára 299 dodó, így a gyártói eladást tekintve 200-220 dodót jelent nagy mennyiség esetén. Ha összeadogatjuk a komponensek árát akkor összejön a HD4870-nek egy 40-60 dolláros árelőny ami nagyon sok, és simán feltételezheti azt, hogy 4x-es a haszon a gyártóknak a kártyán. Nem véletlen környékezi minden gyártó az AMD-t, de hát nincs partnerfelvétel. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Hát igen ez egy ilyen kemény világ, de valahol azért meg lehet érteni a gyártókat is. Az XFX, a BFG és az EVGA kiemelt partner, ők anyagi kompenzációt kapnak az NVIDIA-tól a chip árából fakadó veszteségek elkerülésére. Az NV-nél a nem kiemelt partnerek csúnyán megszívták a GeForce GTX 200 szériát, mert a magas áron bevásároltak belőle és baromi alacsony áron kellett megválni tőlük. Ezért az NV-nél eléggé ki van számolva a haszon a gyártóknak is, így tulajdonképpen elég komoly veszteség lett elkönyvelve. Az AMD karit nem gyártó cégek most ezt a veszteséget próbálják visszahozni, a tesztelés eltusolásával. Az NV-nek ugye ez sem jó, mert a fórumokon gyűlnek a hibás nV hozzászólások is, ezért van most ez a leépítési balhé.
A Zotac az nem túl lényeges, ők nem túl nagy mennyiségben szállítanak GF karit, csak azért lettek létrehozva, hogy a Sapphire ne veszítse el kiemelt szerepét az AMD-nél, és a GF karik eladásai is ki legyenek használva. Persze nyilván ettől a Zotac fasza GF karikat szállít.
A Gainward is speckó helyzetben van. Ők igazából csak az Orosz piac miatt kellettek az AMD-nek. A Gainward Radeon forgalmazás Kelet-Európára és Ázsiára van korlátozva. Nyugatra nem osztottak nekik lapot. Nyilván így nekik is el kell kezdeni a költségek lefaragni. Konkrét infók nincsenek a gyártói haszonról, de annyit lehet hallani, hogy egy Radeon HD 4870 ajánlott áron való értékesítésén a 4-szer annyi haszon van, mint egy GF GTX 260 értékesítésén. Az RV770 meg G200 viszonylatban nem érdemes beszélni, mert az NV veszteséggel értékesíti a chipet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Elavult rendszer ... főleg 50 rongyért. Ha 30k-ért találsz akkor meg lehet venni.
Amíg nem vette meg a Palit addig süti kártyákat csinált a Gainward is. Érdemes összehasonlítani egy ugyanolyan Palit/Gainward kari árát egy Sapphire (Radeon esetben), vagy XFX, EVGA, BFG karik áraival (nv esetben).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Firestormhun #8484 üzenetére
Nem vezetek meg senkit a tényszerű igazságot írom le ... máskor is ezt tettem.
Az, hogy az NV fanoknak ez nem tetszik nem igazán érdekel. Amikor a GF6-ról és a 7-ről írtam jó véleményeket akkor az ATI fanoknak nem voltam jó. Nyilván ez benne van, hogy az egyik-másik elvakult tábornak nem leszek szimpatikus ... Ezt el kell fogadni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rumkola #8471 üzenetére
Azért ezt én már leírtam a hírben. A Far Cry 2-ben nem is érdeems DX10-ben AA-val tesztelni, mert egy teljes mintavételi fázissal több munkát végez a DX10.1-es Radeon és még a képminőség is szebb.
Én nem látok semmilyen ferdítést, csak ha zöld szemüveggel van látva a világ.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petya2900XT #8446 üzenetére
Szerintem egy nyákra ráfér. Ugyanúgy fog kinézni, mint a mostani x2-ők, csak x4 lesz.
Én úgy gondolom, hogy a sima RV870 GPU-s kártya elvileg 30-40k környékén érkezik meg. A G212 100k környékére lenne pozicionálva, de az RV870 megérkezésével megint le kell vinni az árát 30-40k környékére. Nyilván az AMD célja, hogy ismét veszteséges forgalmazást kényszerítsen ki az NVIDIA chipeknek. Az x2 verzió jön majd 60-80k-ért, míg az x4 120-160k lesz. Nyilván lesz a G212-ből is kétchipes, de az árat 60-80k-ba kell benyomni, mert nem fogják megvenni.
A közös tokozás miatt közös memóriát használnak az x2 verzió, így oda nem kell dupla memóriamennyiség 1GB bőven elég lesz. Az x4-re már illene rápakolni a 2GB-ot.A méretekből kiindulva az RV870-be RV770-hez hasonló felépítés mellett 16 SIMD tömböt jósolok, ami 1280 Shader processzor és 64 textúrázó csatorna. Az x2 és az x4-et fel lehet szorozni. A középkategóriás chip teljesen kimarad szerintem és az alsókategóriába jön egy RV8xx valamennyi ... 480 Shader processzorral ideális lesz 7-10k környékére. 20k-ért meg ott lesz ennek az x2 verziója.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rumkola #8460 üzenetére
Mi van az AC-del? Azért lett kivéve a DX10.1, mert rosszul lett keverve a Deferred Shading fázis. Az egész hiba abból ered, hogy összevonták egy fázis alá a keverést. Ebbe egyébként más is belefutott ... az AMD dx10.1 guide-jában leírja a javítást is. Két plusz sor hozzáadása a forráskódhoz. Ennyi.
Az Ubisoft fórumán az egyik programozó nyilatkozta, hogy azért vették ki a támogatást, mert a hiba javítása lehet, hogy 10 perc alatt megvan oldva viszont, akkor újra kellene tesztelni a teljes DX10.1 módot ami minimum 3 hónap. Tesztelésre egyébként továbbra is fel lehet használni az 1.0-ás verziót, mert javított esetben is ugyanaz lenne a sebesség, csak a keverési sorrend változna. Ezért hagytuk mi is 1.0-ás verzión a játékot a VGA tesztjeinkben az.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
biggamer #8441 üzenetére
Én pont tegnap kaptam pletyit az NV karikról. Nem mindig megbízható a srác, de ő volt az első aki megszellőztette a 800sp-s infót az RV770-ről. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy vegyétek készpénznek a mondandóját.
Hírt nem írok róla, mert semmi sem erősíti meg az infókat, de ide beírom amit írt:
Az 55nm-es G206-ok gyártás alatt vannak, de ebben az évben csak elvétve lesznek fellelhető, mert a nagyobb selejt arány miatt összességében drágább őket gyártani, mint a jelenlegi 65nm-es G200-akat. A TSMC szerint jövőre már jó lesz annyira a selejt arány, hogy nagy mennyiségben is érdemes legyen leváltani a 65nm-es chipeket. Annyit említett még, hogy a G200-hoz képest a G206 kevesebb TPC blokk-ot tartalmaz a kisebb magméret miatt (állítólag 10 helyet 8 lesz). Nyilván a sebesség is alacsonyabb lesz, de a GTX 260 helyére jó lesz. A G212 már 40nm lesz, a tavasz elvileg tartható lesz (chipméret emészthető 350mm^2-re csökken). Felépítését tekintve egy DX10.1-re felkészített G206-ra lehet számítani.Az RV870-ről is mondott pár dolgot ... Annyi, hogy a magméret 40nm-en 200mm^2 alatt van és 1,5x lesz gyorsabb az RV770-nél. Ezenkívül DX11 kompatibilis lesz a chip. A felsőkategóriába az x2 verzió, két egybe tokozott RV870 lesz (2x RV870=R800 egy tokban), míg az abszolút csúcs az x4 lesz két R800 a chipen (baromi drágán). Ezzel pedig lehetőség lesz az 8 utas Crossfire-re (méreg drágán).
A forrás írja, hogy kb. az RV870 és a G212 teljesítményben egy kategória lesz.
Ezek a kiszivárgott pletyik! ... csak, hogy még egyszer nyomatékosítva legyen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
rumkola #8396 üzenetére
Van rá példa ...
A Far Cry 2 natív DX10 kódot használ és nem is kevéssel gyorsabb a DX9 módnál. A Call Of Juarez is natív kódot használ, de ott meg kell jegyezni, hogy nem gyengén megnövelték a részletességet is.
A DX10.1 az AA-nál jelentett előnyt az Assassin's Creed-ben ahol gyakorlatilag ingyen lehetett az élsimítást kapcsolni és ráadásul mindenhol működött. Az új patch-csel Stalker CS is gyorsul tőle.Az új Unigine Tropics demó program is kijött. Van benne OGL, DX 9/10/10.1 render. A Dx10 a leggyorsabb mód az össze közül, ráadásul a legszebb is. A DX10.1 meg annyiban előny, hogy a levelek recéi is el lesznek simítva és a sebesség is kevesebbet csökken az AA használata mellett, mint a DX9, vagy DX10 módnál.
Vannak példák csak szét kell nézni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
schwartz #8378 üzenetére
A DX11 inkább az Xbox360 féle Xenos futószalaggal nem lesz kompatibilis. A DX10-zel és a DX10.1-gyel már az.
A Xenos féle futószalag ezért probléma, mert a játékok többsége arra fog épülni. Nyilván az Xbox360 kezdi elérni a korlátait az alap, tesszellátor mentes futószalaggal. Az MS is így tervezte, hogy valamikor 2009-ben eljövő gamák már használják a tesszellátort is. Ezzel nem kell magas részletességű modell, mert a Xenos feljavítja azokat jó minőségűre, illetve a Low poly modell nem terheli annyira a procit és a központi memóriát, így erőforrás szabadul fel amit el lehet költeni. A probléma a PC-s port. Nyilván nem éri meg készíteni High poly modelleket, mert gyengék az eladási mutatók. Ezért a PC-sek alacsony részletességű modelleket kapnak majd, ezt a helyzetet AMD úgy próbálja javítani, hogy kiadja Tessellation SDK-t, amivel használni lehet a Radeon HD2000/3000/4000 széria tesszellátorát, hiszen a chipek futószalagja Xenos kompatibilis is. Itt semmi probléma nem lesz ... a progi a PC-n direkten megcímzi a HD Radeonok tesszellátorát és rögtön magas részletességű modell lesz belőle. A fő probléma a DX11-es kártyák körül van, hiszen ezen a futószalagon a tesszellátort a Vertex Shader után helyezték el. Ez nyilván növelni fogja az egység hatékonyságát, de elveszti a Xenos futószalaggal való kompatibilitást. Így némileg trükközve fogják a PC-s portok használni DX11 tesszallátorát. Ezért írtam, hogy érdemesebb az API-t ebben az esetben megkerülni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TazLeacher #8358 üzenetére
Belemehetünk végül is VGA-ról van szó.
Az a 3 játék azért lett így bejelentve, mert az AMD partner programján belül lesz fejlesztve. Ezenkívül arról pletyzinek bőszen, hogy a Blizzard és a Valve a megjelenő játékainál gondolni fog a DX10.1-re. Illetve több fejlesztő is rá lesz kényszerítve az API-ra, ha akarnak normálisan működő AA-t és anizo szűrést a játékaikban.
A DX11 valamikor 2010 elején lehet először használni. Elsősorban azért kell az API, mert az xBox360-os tesszellátort eléggé fogják használni, és a PC-s Xbox360 portokhoz nem fognak High Poly modell készíteni. Az AMD is bőszen dolgozik a Tessellation SDK-n, hogy legalább a HD Radeon rendszerek tesszellátorát lehessen használni. Nyilván nem tesz majd jót a PC piacnak, hogy a karik baromi nagy többségén elég gyenge minőségű modelleket lehet előállítani, a konzol ezzel még erősebb lesz. Amúgy a DX11-re a fejlesztést leghamarabb jövő tavasszal lehet megkezdeni (ekkor lesz kellő információ a rendszerről), ez annyit jelent, hogy minimum másfél éves fejlesztési idővel számolva az első DX11 program 2011-re lesz meg. A DX10-zel ellentétben a DX11 újításai sok helyen módosítják a futószalagot ... az újítások fő része a tesszellátor köré tehető, ez natív támogatást követel. Nem igazán lesz olyan, hogy rögtön jönnek majd a patchek DX11-re upgrédelt grafikával. A tesszellátort is jobb lesz az elején az API-t megkerülve használni. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TazLeacher #8354 üzenetére
Ez a vélemény teljesen rendben van csak ott a probléma, hogy a DX10.1 nem kicsit gyorsít a megjelenítésen ... ezért lett bevezetve, mert a DX10 úttörő effekteket előállító eljárásai nagyon lassúak. A DX10.1-ben gyorsabb megoldásokat kerestek. A DX10 és 10.1-ben a Cube map tömb az egyik komolyabb újítás, némi GS alkalmazásával Global Illuminationt lehet csinálni. Ha DX10-ben van írva a program akkor a jelenetben számolt Cube map tömbök egymás után külön fázisban lesznek számolva. A DX10.1-ben már párhuzamos fázis van, azaz mind egyszerre lesz leszámolva. Nézd meg ezt a demót (letöltés - nem minden driverrel megy a geforce karikon, mert az NV még nem építette be a teljes DX10 támogatást). DX10-ben van megírva, és elég szegényes a grafika ráadásul a jelenet is teljesen statikus, de legalább gyorsan fut. Van egy DX10.1-et használó GI demó ... amiről itt van a videó. Sokkal nagyobb a részletesség és a sebesség nem változik.
De valós helyzetben os lehet példákat keresni ... Nézd csak a legújabb patch-csel dolgozó Clear Sky-t, mint friss natív DX10.1 renderrel megáldott programot ... nemhogy szebb a maximális beállításon, de még gyorsabban is fut a DX10-es path-hoz képest. Ezt a Shading fázisok párhuzamosításával és a Gather4 eljárással érték el.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen videókártyát?
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Asztalos klub
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Milyen egeret válasszak?
- OpenWRT topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- További aktív témák...
- Akcio! Csere-Beszámítás! Gigabyte Vision RTX 3070Ti 8GB GDDR6X OC Videokártya!
- ZOTAC RTX 3090 Ti AMP Extreme Holo
- MSI GeForce VENTUS 3X RTX 3070 Ti 8GB OC GDDR6X 256bit videokártya
- ZOTAC GAMING GeForce RTX 3090 Trinity OC 24GB GDDR6X (6 Hónap Garancia)
- Eladó használt Gigabyte AMD Radeon HD 6750 videókártya
- Azonnali készpénzes INTEL CPU NVIDIA VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Eredeti Lenovo 300W töltők - ADL300SDC3A
- Sérült! Corsair Icue 5000X Fehér Számítógépház! Olvasd a hirdetést!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy Xcover 6 Pro, 6/128 GB, Kártyafüggetlen
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest