- Légies iPhone halvány színei
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- iPhone topik
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Ideiglenesen leállította az Xperia 1 VII értékesítését Japánban a Sony
- Kiszivárgott a Pixel 10 Pro
- Motorola Edge 40 - jó bőr
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Eddie141 #622 üzenetére
Nem. A 3D Vision az zárt. Azzal program és infra szintjén is csak az NVIDIA holmija megy és semmi más. Ha váltani akarsz olcsóbb megoldásra, akkor az olcsóbb szemüvegekhez vásárolnod kell külön jeladót és külön szoftvert. Ezzel viszont az NVIDIA szemüvege nem fog menni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A 2D-3D konverzió egy pite mód. Eleve az a baj, hogy itt ugyanazt a képet kapja mindkét szemed, így némi szimulálással keltik életre a 3D-s hatást, ami olyan lesz, amilyen sajnos. Használj 3rd party keretprogramot, mert ott már nem ugyanazt a képet kapja a két szem. Ajánlhatom a DDD-nek a TriDef alkalmazását. DX-re ez a legjobb, de ha fontosak az OpenGL-es játékok, akkor arra az iZ3D a jobb.
A 120 Hz csak egy dolog. Az is kell, hogy a keretprogram driverébe be legyen építve a monitor támogatása. Főleg a 3D Vision esetében, ahol a gyártónak fizetni kell, hogy működjön a technológia. Ezt egyébként ideje lesz majd átgondolni az NV-nek, mert marha nagy hátrány a 3D Vision esetében, hogy a legjobb monitorok nem támogatják. Ha ingyenes lenne, akkor ezzel nem lenne probléma, persze akkor nem is jönne belőle a pénz, számukra meg pont ez az üzleti része a dolognak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez érdekes, mivel a programkód ugyanaz a TriDef, vagy iZ3D mellett is. Pontosan ugyanazt csinálja a 3D Vision is. Max annyi lehet, hogy a 3D Vision Ready játékokban jobb lehet az NV-é, de az rendszerint használhatatlan 3rd party programmal.
Esetleg még az képzelhető el, hogy a 3D Vision egy fizetős rendszer, vagyis ahhoz, hogy a program ilyen legyen a fejlesztőnek fizetnie kell az NV-nek (ezután az NV megírja a kódot a programhoz). Ezt sokan már nem teszik meg, és elkészítik a 3D-t az AMD HD3D-hez igazított, de ingyenes Quad Buffer SDK-jával. Az NV ennek kedvezőtlen hatásait driverből igazítja ki, de mivel ez a zárt driver neked nem jó a szabványos monitorodból kifolyólag, így erre a te rendszered képtelen, vagyis rosszabb minőséget kaphatsz. Ez sajnos csak a Win 8-cal fog megváltozni, amikor a DX is tartalmazni fog egy egységes 3D SDK-t.Egyébként az NV megoldását ezzel a monitorral lehetetlen használni ... még. Ez csupán a driveren múlik, mert úgy nézem a monitor speckóit, hogy a 3D Vision 1-nek megfelel (talán a 2-nek is), de ahhoz, hogy bekerüljön a támogatás a driverbe a Samsungnak fizetnie kell az NV-nek. Akár egy összegben, akár minden eladott monitor után egy kisebb összeget. Amíg ez nem történik meg, addig a monitorod nem fogja támogatni a 3D Visiont.
Én javaslom azt a keretprogramot használd, amit a Samsung adott hozzá. Remélem adtak, mert manapság azért ez illik. Főleg egy ilyen drága cucchoz.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak az egy nagyon fontos szempont, hogy a kép változása mellett nem fogja a szemed terhelni elsötétedés. Ez az ami számottevő, mert olyan erős kontrasztkülönbséget okoz, hogy hamar elkezd fáradni a szemed.
(#288) adamssss: Csak a látásod minősége fog romlani, attól függően, hogy mennyit használod a rendszert. Ha az a heti három óra nem egyben lesz, hanem több részletben, akkor valszeg nem lesz észrevehető hatása. Alapvetően arra kell ügyelni, hogy a szórakozás között jókora szünetek legyenek, mert az állandó terhelés az ami lényegében káros. 45 percnél tovább senki sem javasolja a 3D-t, és 15 perces szünetet érdemes tartani.
A 3D nagyon gyerekcipőben jár, nem létezik jó megoldás. Mindegyik elgondolásnak vannak nagybetűs hátrányai. A többi technikához hasonlítva a szemre a legkárosabb az aktív szemüveg. A fejed mindegyiktől megfájdulhat (az anagliftől nagyon is), sőt mindegyiktől hányhatsz, ha esetleg nem tetszik az agyadnak a hatás. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem teljesen ugyanúgy. Tudományosan bizonyított, hogy a szem akkor kapja a legnagyobb terhelést, ha az érzékelt kép másodpercenként akár többször változik. Ezért romlik kevésbé a szemed TFT monitornál, mint CRT-nél, ahol ugye kínszenvedés volt a 60 Hz-es frissítés. Az agyad jelentősen lassabban dolgozik mint a szemed, de attól a szemed észreveszi, hogy az a szemüveglencse másodpercenként hatvanszor teljesen elsötétül. Ezért éreznek sokan az aktív szemüvegeknél általános szemfáradtságot. Ott villog a szemed előtt az a fránya lencse.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
adamssss #277 üzenetére
Ha elmúltál már 8 éves, akkor a szemizmod nem károsodhat. A látásodat viszont a szemüveglencsék pillanatnyi elsötétedése nagyon megterheli, így nyilván a szemed ettől romlik. Kb annyira, mint a CRT monitornál. Egyéb hatás, hogy a 3D az agyadban lesz összerakva, így egy idő után fájhat a fejed. Ilyenkor hagyd abba. Ha nem hagyod abba hányhatsz is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez ilyen. Állítgatni kell, amíg el nem éred a neked tetsző beállításokat (teljesen megszüntetni nem lehet). A pozícióddal is érdemes játszani. Ülj szemben a képernyővel, de a távolságod változtasd. Ja és fontos, hogy teljesen sötét legyen a szobában. A szemüveg mögé érkező fény rontja a 3D-s hatást.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Használjuk inkább a GPU PhysX szót, mert az API az PhysX csak a CPU-n számol. Amúgy 3D állítólag lesz benne egy későbbi patchel, csak szabványra fog épülni, mint az Avatar. Egyelőre most az Eyefinity-n dolgoznak.
ADAM1337: Nézd meg DX9-en ... utána felüdülés lesz a Dx10 mód.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Kell. Lesznek/vannak más megoldások is. Van ez a Discover, ami működik 120 Hz-es monitor nélkül is. Gyakorlatilag egy nagyon egyszerű analgif rendszer, ennek elég sok hátránya van, de rohadt olcsó. Van az iZ3d ami polarizációs elvű, ennek annyi a hátránya, hogy a felbontás feleződik, viszont előny, hogy nem torzítja a színeket és nincs villogás. A 3D Vision a képminőségben legjobb shutter glass megoldás, de az aktív váltások miatt nagyon fárasztó. Szóval mindenhol van előny/hátrány.
ADAM1337: Mert a 3D Visiont olvassa ki a driverből. Ez a rendszered formátuma.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Tulajdonképpen a sztereó képszámítás a raszterizálás esetében lesz eltérő a hagyományos képszámításhoz képest. Gyakorlatilag a CPU a jelenet modellezésével teljesen elvégzi a munkáját, így a 3D terhe csak a GPU-ra vonatkozik. A sztereó kép majdnem dupla munka a GPU-nak, ez így is marad. Erre nincs más megoldás.
tome.jr: Mert az Avatar nem 3D Visionre épül, hanem a BDA sztereó szabványra, ami minden gyártó szabványos termékével működik vagy működni fog (már van, és idén még lesz egy csomó 3rd party cucc a szabványos 3D-re). Ezért nem lehet a játékot 3D Vision Readynek nevezni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple iPhone 7 128GB, Yettel függő, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Intel Core i7-8700, i7-9700 CPU, processzor - Számla, garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H81M-PLUS H81 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 notebook - R7 8845HS 16GB RAM 512GB SSD RTX 4060 8GB Win11
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest