- VoLTE/VoWiFi
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Magisk
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
Aktív témák
-
-
d900t
senior tag
Szia,
Nem elsősorban a konzumer értékesítési stratégiát utasítom el. Ez is megér egy misét, mert tulhalásszák a piacot. Üzletnyitáskor - meg ha tökösnek akarnak mutatkozni a konkurens retail szemében - ész nélkül nyomják le az árat, aztán meg csodálkoznak, hogy normál üzemben nem megy a bolt, mert a vevők a régi akciós árra, ill. az új üzletnyitásra várnak (álá E.W.). .
A problémát inkább abban látom - és ezt Te is leírtad - , hogy egy terméket csak akkor engednek be, ha egy adott árszintet elérnek. Én azt a céget ''A brandet'' látom hibásnak, aki először engedett ennek a zsarolásnak.
Mivel több tajvani gyártótól vásároljunk - és a legtöbbel vmilyen szinten kapcsolatban vagyunk - sok olyan háttérinfóval rendelkezem, mely általában nem köztudomású.
Ezekből a beszélgetésekből egyértelműen kiviláglik, hogy a Delltől a Toshibáig az összes márka negyedévenként megtenderezteti a gyártókat. Az visz, aki a legjobb árat adja. Ez idáig normális, az viszont nem, hogy tényleg csak az ár számit. A gyártók pedig ott spórolnak, ahol lehet. A FUSI L6800-as széribán ez a takarékoskodás odáig ment, hogy a SODIMM helyett normál SDRAMot szereltek. Ez kb. 1USD megtakarítás lehet. Azt írod a barebone-ra nincs gar. Es em igaz igy. Adják ők annyival, amennyivel csak kéritek. Persze ha a gar megléte is áralku tárgya, az más tészta. A gyártók legnagyobb baja az OEM-mekkel éppenséggel pont az, hogy szinte teljesíthetetlen gar. feltételeket szabnak
A tajvani gyártókat is érdemes két kategóriába tenni: outsourcingban dolgoztak-e valaha vagy sem. Azok a cékek, melyekhez az elmúlt években kihelyezték a gyártást, vagyis R&D (kutatás-fejlesztés) nem rájuk hárult, hanem komplett know-howt megkapták, gyakorlatilag elsajátitották azt a tudományt, mellyel lehet minőségi terméket gyártani. Azok a cégek, akik a kezdetektől a saját szívásaikból tapasztalnak, még nem érik el ezt a szinvonalat. Nekem a Uniwillel az a bajom, nemhogy sosem dolgoztak outsourcingban, de még a saját hibájukból sem okullnak. Ezért kell olcsóbbnak lenniük mindenkinél. Volt hozzá személyesen is szerencsénk, a vezető szervizesünk ős Gericomos, innnen az utálat
A fusival csak az a bajom, mint lassan az összes nyugati márkával. Tudatosan nem azt a terméket adják a vásárlónak, amit az szeretne. Az emberek azért vesznek nagy márkát, mert nem akarnak olyan gépet, amit végül kapnak. Irom én Neked, aki márkabuzi vagyok. Véleményem szerint ez a játék nem fair.
Azt írod, hogy a FUSI gyár és minőségteszt. Tudom és elhiszem. A baj az, hogy maga a barebone nem tartós, mert nem annak készül és ezen a fu-si Quality Controll nem segít, hacsak végre át nem adják végre a Fujitsunál felgyűlt gyártási tapasztalatokat.
Garkiterjesztés: AMILO-hoz nincs. Te mondtad. Még egy nyomorult pótaksit sem tudunk adni, csak a szerviz.
Egy kicsit vissza a sárgákhoz. Azt írod, hogy nem jönnek. Rossz hír, jönnek! Nem egy kreativ nép, de másolni piszkosul tudnak. Amire az egyik ráhibázik, mindegyik elkezdi utánozni. Az Acernek bejött, a technikát olyan szinten másolják, hogy még a kereskedelmi vezető is európai lesz mindenhol. Ez utobbi csak tipp, de minden tétet tartok
Az Acer története ugye ugy kezdődött, hogy a Dell lekoccolt tőle. Ennek két verziója létezik: 1) Az Acer belépett az USA piacra és azért. 2) A Dell lekoccolt olcsóbb beszállítóhoz és utána az Acer kínjában elkezdett piacot keresni. USA nem jött be nekik, Európa viszont annál inkább.
Látni, hogy jön az LG. Megunták, hogy az IBM és HP szürke eminenciásai. Bár érdekes adalék, hogy a koreai piacra az IBM pont az LG hátszelével lépett be közös cégben / LG-IBM /. A Samsung azonnal lépett és ők is jöttek. Igaz, hgy semmi hátterük sincs, de akkor is. A büdzsé elbírja.
A Quanta és Compal, stb. /A NAGYOK /már kis- közepes cégekkel is szóba állnak.é A Compal 2001 óta gyártja a saját cuccait, a Quanta pedig 2003 végén fogott bele. Itt nagyobb a nyereség, a rabszolgamunkából nem igazán lehet profitálni. A probléma mindössze az, hogy a márkák koncentrálódása ill. Európában az Acernek köszönhetően a kis sajátmárkák egyre inkább a háttérbe szorulnak, így ez a piac nagyon kicsi.
Látható előre, hogy jönniük kell. Jönni fognak. És ha valamelyik ''A brand'' megzsarolja őket, hogy akkor majd mástól vásárolnak, akkor csak azt mondják: ''jó, de kitől''. Addigra ugyanis a Kinai copy logika szerint secperc alatt mindegyik egyszerre átmegy sajátmárkába.Amióta az Acernek bejött, nem félnek senkitől.
Távolkeleti márkák: ha a szó pejorativ értelmét vesszük, akkor a Japán termék nem az. A Fujitsu japán, meg a SONY is, meg a Toshiba is. A Japán termék minőséget jelent kb. 20 éve. Főképp azért, mert jöttek utánuk a Kínaiak. A kinai minőséggel sincs probléma, ha megfizetik. Kina az az ország, ahol a jó terméket olcsón, a rosszat még olcsóbban árulják. Persze mindenki a még olcsóbbat veszi, innen a minőségi előitélet.
Mivel a kinaiaknál a japánok nem tudtak olcsóbbak lenni, rámentek az olcsó minőségi vonalra. Azóta japán termék olcsó és minőségi.
Utóirat: Örülök, hogy beszélgetünk. Bár meglátásom szerint nem ez a legnagyobb pozitivum. Sokkal fontosabb, hogy van valaki, hogy a fusinál, aki nyilt fórumon terméktámogatást ad és képviseli a márkát. Hát, ha még a kedves passziv közönség tudná, hogy nem egy utolsó kis senki klimpiroz fsc néven...;)
[Szerkesztve] -
d900t
senior tag
Nos, szia Laci. Csak hogy kicsit értehetőbb legyen számodra a dolog, a kolléga által kiollózott szöveg tőlem származott egy másik fórumból.
A szöveg eleje és vége hiányzik. A Robotron gyár pl. úgy került szóba, hogy egy látogató értesülése szerint az Amilok Oroszországban készülnek. Ezt kivántam cáfolni.
A lényeg: én jelenleg komolyan aggódom a fusi - és nem csak a FUSI - jövője miatt. Sőt, fogadást tettem - nem kis téttel- , hogy 10 év múlva csak távol-keleti gyártók lesznek az első 3-ban. Ez elég keménynek tűnik, de ha fel kéne sorolni 3 nem távol-keleti TV, vagy motormárkát szvsz, Te is bajban lennél, nem csak én.Mint írtam volt, remélem, hogy a beszállítóválasztási szokásai megváltoznak. Hozzászólásom nem is a Fujitsu-Siemens termékek ''puttozásában'' merült ki. Én unblock az egész consumer termékskálát és értékesítési logikát elutasítom, legyen az Dell Insprion, FSC Amilo, Compaq Presario, Toshiba Satellite. Bocs attól, akit kihagytam
A problémát abban látom - és ez minden gyártó problémája -, hogy két minőségi kategóriát állítanak fel: consumer és corporate (commercial). Az első kategória a retail csatorna árversenyének eredménye. Olcsóbb és kevésbé megbízható termékek. Úgy gondolkodnak, hogy az ember úgyis csak egy darabot vesz, ergo nincs hibastatisztikája, na meg aztán nem is beszélgetnek egymással. Ez egy hibás logika. Ha igy lenne, akkor a vásárlók fejében nem létezne, megbízhatóbb és kevésbé megbízható autó. A feszültség ott keletkezik, hogy az egy darabos áron megvásárolt consumer termék azonos paraméterek mellett kevesebbe került, mint a corporate üzletágnak címzett termék, flottában vásárolva. Piszok nehéz elmagyarázni egy cégvezetőnek, miért ne az olcsóbbik verziót válassza. Nem mondható ki ugyanis az, hogy a consumer termék nem jó. Nekem kimondható, Neked nem ;)
. A vásárlók a márkákban, mint homogén minőségben gondolkodnak. Ha a gyártó nem követi a vásárló logikáját, hosszú távon rajta fog veszteni. Az autógyártók erre már rég rájöttek és több márkanéven gyártanak. Jó példa a VW, mely a Skoda, SEAT, VW, Audi négyessel - ne vegyük elő a többit - gyakorlatilag több különböző minőségű terméket gyárt, különböző vásárlói igények kielégítésére, különböző árakon. A HP kihagyta azt a történelmi lehetőséget, hogy a két márkáját (HP, Compaq) egymás alá rendelje. Az FSC nem tudta megtenni, hogy meghagyja a minőségi Lifebooknak a Fujitsu márkát és alárendelje a Siemenst. Ezt egy német gyomra sosem venné be.
Jelenleg a legtöbb ''A brand'' problémája pont az, hogy a különböző minőségű termékeit azonos márkanéven gyártja. A vásárló FSC-ben vagy Toshibaban gondolkodik. Nem azt kérdezni, hogy milyen minőségű termék a TECRA vagy a Lifebook.. Valljuk be egymás közt őszintén, az a brand jelenleg abból profitál, hogy távol-keleti terméket ad el az attól viszolygóknak európai vagy amerikai márkanévvel. Ez igy nagyon nem szerencsés. Ha pl. a Mercedes kiadta volna a gyártását mondjuk a maláj Protonnak, csak azért, hogy tartsa az árversenyt, hmm, ma nem tudom mi lenne velük.
Nem tudom, miért nem maradt meg a Fujitsu gyártás Japánban. Azért, mert így olcsóbb? Annak mi értelme? A vásárlók egy jó része minőségi terméket szeretne venni, mert elege van a bóvliból. Az összes ''A brand '' satuba fog kerülni hamarosan. A termékei már nem jó minőségűek, viszont drágábbak lesznek, ha a beszállítói megjelennek a piacon. És ez már folyamatban van. Az Acer (a Wistron tulajdonosa ) két éve alatt legázolta az európai piacot és már az USA-ba tart. Az ASUS sem akar lemaradni, elvégre a világ legnagyobb gyártója. Az ECS és az MSI is már itt dönget, így meg is van a világ három legnagyobb alaplapgyártója. Akárcsak a világ 2 legnagyobb monitor gyártója, az LG és a Samsung. És ha elindul saját néven a Quanta és a Compal is - ők a világ 2 legnagyobb notebook termelői, gyakorlatilag a világon forgalomba kerülő notebook több, mint felét gyártják - , akkor mindennek vége. Hiszen ők már a ti beszerzési áraitokon profitot termelnek. Ehhez nem kell több, mint 5 év. Addigra az emberek fejében az lesz, hogy tetszőleges nagy márka ugyanolyan gagyi, mint a távol-keleti. Végülis, mitől is lenne jobb, hiszen ott gyártják. Részletkérdés, hogy kelet- vagy nyugat- németországban csavarozzák bele a winchestert. Ezeket a helyeket akár még gyárnak is lehet nevezni. Mondjuk ekkora erővel bármelyik autó-hifi studio autogyárnak mondhatja magát (auto-rádió+rádió = autó).
Hozzáteszem gyorsan, hogy a consumer minőségű termékek nem elsősorban a gyártók felelősek. Az ok maga a nagy kereskedelmi láncok léte körül keresendő. A kereskedelmi láncok ugyanis - a gyártók hathatós támogatásával - kifektették a szaküzleteket. Igy a vásárló oda meg, ahol adnak valamit és olcsón. Ott pedig tul sok technikai segítséget nem kapnak, hanem a katalógusokból tájékozódnak. A katalógusok - szórólapok - pedig a könnyen kommunikálható dolgokat írják le : kjelző, CPU, VGA, stb..) Igy aztán maguk a márkák versenyeznek és az a márka ad el, mely olcsóbb, mint a többi. Aki el akar adni, az a többi alá megy árban és ha keresni akar valamit, akkor minőségben is. Senki sem fogja azt mondani a vevőnek, hogy X terméket kerüljön el, mert sz@r.
Beszéltem a napokban egy nagy márka honi másodikemberével - kötetlenül, némi alkohofogyasztás után -, aki elmesélt egy történetet: 2001-ben beszakadt a PC piac. Kutatásokat végezték, hogy kiderítsék, milyen módon lehetne növelni az eladásokat. A kutatás eredménye az lett, hogy fel kell gyorsítani a termékváltási ciklusokat, melynek legolcsóbb megoldása a termékminőség rontása.
Azt írod a Uniwill nem élne meg a piacon, ha silány termékeket gyártani. A Uniwill mindaddig meg fog élni a piacon, amig van valaki, aki gyártat vele. Ez úgy mondják pestiesen, hogy ahol szar van, ott légy is van. A Uniwill azért célpontja a közepes méretű gyártóknak, mert messze a legolcsóbb barebone árakat adja.
Augusztusban volt szerencsém az Averatec vezetőivel beszélni. Ezek az urak korábban a Gericom osztrák és német kereskedelmi vezetői voltak. Mint elmondták, a Gericom attól omlott össze, hogy belefulladt a pick-up&return garancia költségeibe és többek közt a sok visszavásárolt gépekbe. Itt kimondottan a Uniwill alapú cuccokról volt szó: (Webboy, Webgine, Webshox, Hummer (Amilo K és L), Blockbuster), Például a Blockbusterből sok-sok ezernek kellett visszaadni az árát, mert a készülék hűtése nem tudott megbírközni még egy 2.53-mas P4 hűtésével sem.
Az AMILO-k első fecskéit még a Compal gyártotta. (M30N) modell. Nem is volt velük komolyabb gond. A Wistron ismét egy jó választás, A Pro-k jó gépek. Örülök, hogy az M-es széria is Wistron, ezt nem tudtam. Sőt, tetszik, az új Sempronos notesz, végre egyedi ID. Erre idáig a fusi nem költött. Szóval, remélhetőleg valami elindult.
Még egy apróság: lehet azért haragudni rám, mert megírtam az AMILO-ról a véleményem. A lényeg az, hogy a véleményem írtam, mely hamarosan megváltozik, amint erre okot látok. Ehhez mondjuk az kéne, hogy 70 eladott noteszból ne jöjjön vissza 9 db 3 napon belül...
Hosszú voltam, tán végigolvastad. Ha igen, érdekel a véleményed. Ez itt egy fórum, zártkörű társaság, alig párszázan olvassák. Véleményformáló ereje országos szinten minimális, így aztán akár még az őszinteség is elmegy.... -
karib
addikt
Rendben, videokódolásnál nagyon erős a P4, de játékban már közel sem akkora a fölénye. Különben is, mi a fenére nem elég egy 2 GHz-es Dothan (notebookban...)?
Mellesleg ha már batár, desktop jellegű proci, akkor inkább AMD fronton néznék, A64-ek különféle fajtái - kiegyensúlyozottan erős és jelentősen hűvösebb. -
karib
addikt
Természetesen nem az FSC ellen szólt az élcelődés, hanem a notebookba szánt Prescottnak
Egyszerűen értelmetlennek tartom, pusztán ennyi - de ez inkább az Intel sara. Minek 3+ GHz egy notebookba, amikor a Pentium M majdnem teljesen ugyanazt megoldja sokkal hatékonyabban? Mindegy, ettől még nagyon sokan elégedettek lesznek az ilyen gépekkel, én távol tartom magam és összes ismerősöm tőlük
Azért az elég bátor kijelentés, hogy a mobil Prescott valahol a P4 és a PM között van - a doksik szerint a mobil Presctott átlagos disszipációja 88 (!) watt, a csúcs meg 112 (!!!) - ezzel szemben a 2,0 GHz-es Dothan maximálisan 28 wattot tol... Szóval a mobil Prescott inkább ''ippeghogy'' valamivel jobb, mint a desktop társa.
Info:
http://www.sandpile.org/impl/p4.htm
http://www.sandpile.org/impl/pm.htm
Tesztfelajánlásokat Parcival érdemes megbeszélni
Aktív témák
Hirdetés
- ACER Aspire 3 15,6" FHD IPS // 11 GEN // MX350 2GB VGA // 8GB DDR4 // WIN11 // 256GB Nvme SSD
- HP Elitebook 840 G6, 14" FULL HD IPS, I7-8665U CPU, 16GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 11, 1 év garancia
- HP Elitebook 840 G6, 14" FULL HD IPS, I7-8665U CPU, 16GB DDR4, 256GB NVMe SSD, WIN 11, 1 év garancia
- MSI GP66 Leopard 10UE 15.6" FHD IPS i7-10870H RTX 3060 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- Asus A15 FA506IU 15.6" FHD IPS Ryzen 7 4800H GTX 1660Ti 16GB 512GB magyar vbill gar
- BESZÁMÍTÁS! ASRock FORMULA OC RX 6900XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B650M R7 7700 32GB DDR5 1TB SSD RTX 5070 12GB BE QUIET! Pure Base 500DX 650W
- Dell Latitude 5495 Full HD IPS Ryzen 5 pro 2500u Radeon Vega Mobile Gfx i5-8350u verő Bp MPL Foxpost
- Beszámítás! Apple iPad Pro 13 2024 M4 512GB Cellular tablet garanciával hibátlan működéssel
- Laptop felvásárlás , egy darab, több darab, új , használt ! Korrekt áron !
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest