- Deame D9 Max Gen 2 - az egyik legolcsóbb Dreame
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Visszatér a Pebble
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Netfone
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok! Stabilizátor rudak cseréje után szükséges futómű beállítás?
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok! Megane 3 ph1 grandtournál a hátsó híd szilentek cseréje sok bontással jár? Mindkét oldalon repedtek, nem várnám meg, amíg elszakadnak.
-
ilyenezalaci
tag
Nem kértem külön semmit és a munkadíj sem volt sok, ha jól emlékszem 5 ezerért csinálták a helyi autóklub szervízben. Azért elég gáz, hogy egy fékfolyadék cserénél külön szólni kell bármiért. Olyan, mintha a fodrásznál külön kérni kellene, hogy a fülem mögött is vágja le rendesen.
-
ilyenezalaci
tag
válasz rob210 #77669 üzenetére
rob210, molnarpeter köszi az infót. A fékhatás egyébként rendben. A tegnapi hosszabb autópályázás után pár órával néztem, akkor elég zavaros volt, most mintha eltűnt volna az aljáról. A tartály beöntő nyílásához szokott megtapadni, ezt papírzsebkendővel le szoktam törölni. Valami fekete trutyi, amit szét tudok kenni az ujjaim között. Nem túl sok, de azért zavar. Akkor fékfolyadék és csőcsere a megoldás? A csőcsere egyébként mennyire zsebbenyúlós, mire számítsak? Mindenképp megcsináltatom, a fék nem játék.
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok! A minap azt vettem észre, hogy az autó (M3 1.5 dci 90 le 2011.) fékfolyadéka zavaros, fekete plakkok vannak benne. A kupak mindig rendesen rá volt tekerve. A fékfolyadék kb. másfél éves, bele való dot 4+ (Ate gyártmányú) van benne. A színe egyébként még világos, kb. 15 ezer km-t mentem vele. Az autó rendesen karban van tartva, a féktárcsák és a betétek elöl-hátul jó állapotúak, az autó 250.000 km-t futott. Mi okozhatja? A cserén kívül mit kell megnézetni rajta? A kuplung körből mehet valami?
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok. A múltkor felettem már a kérdést, de nem jött válasz, hátha most..érdemes Megane 3 ph1(1.5 dci, 90le) autón szoftver frissítést csináltatni? Milyen javítások vannak szoftveresen? Az autóval egyébként nincs probléma (kopp kopp).
-
ilyenezalaci
tag
válasz eTrade #77139 üzenetére
Én pár hónapja cseréltettem mindhárom bakot. Remegett a kasztni, ugrált a kormány. Egy éve buta voltam, és a szerelőnél elfekvőben lévő Fortune line "márkájú" lett a hidrós, Sasic a kutyacsont. A gyárival ég és föld, nem remeg, szép csendben jár. Egy lengyel webshopból rendeltem a szalon ár töredékéért.
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok. Egy Megane 3 - mal (2011.évj.1.5 dci 90le) kapcsolatban kérdezném, hogy szoftverfrissítést érdemes rajta csináltatni márkaszervízben? Nem tudom, hogy milyen verzió van most. Van valami előnye, ha most nincs vele probléma? Aki estletleg csináltatott már, mennyit kérnek érte?
-
ilyenezalaci
tag
válasz rob210 #74724 üzenetére
Megnézték, megrángatták, azt mondták, hogy "fent van a baj". Felnyitották a motorteret, megpiszkálták a csavar takaró gumit, ami a kezükben maradt, és azt mondták, hogy ki van szakadva a torony. Most így végiggondolva azt hiszem, hogy megint tippelgetés van, amiből már k. ra elegem van. Írok privátban.
-
-
ilyenezalaci
tag
válasz Csatravi #74489 üzenetére
Igen, köszi, vásároltam már náluk. Én az olajra, olajszűrőre, üzemanyag szűrőre figyelek leginkább. Mondjuk az olajon soha nem agyalok, belevaló Elf és kész. Előző 1.4 benzines Meganeba egyszer próbáltam Mannol Renault OEM-et, de morgósabb volt tőle, nem tetszett. Levegő és pollenszűrőből szoktam olcsóbbat. Csak idén figyeltem fel erre az antibakteriális őrületre a pollenszűrőknél.
-
ilyenezalaci
tag
Én is próbáltam a JC-t, az előző Megane 2 ben nem volt gondom vele nekem sem. Aktívszenesben még nem tapasztaltam különbséget gyártók között. Több évig Fram gyártmányút is használtam. Lehet, hogy inkább a helyes klímahasználat, pl. hosszú utak végén a rendszer meleg levegővel való kiszárítása ér a legtöbbet. Én mindig óvatosan kiporszívózóm a szűrőházat is - ezt youtube videókból hiányolom - aztán klímatisztító hab a házba, ami átmegy a lamellákon, majd viszem ózonoztatni.
-
ilyenezalaci
tag
-
ilyenezalaci
tag
válasz rob210 #74484 üzenetére
Még nincs vele tapasztalatom, pollenszűrőt gondoltam csak abból. Egyébként eddig a legolcsóbb SCT aktív szenes egész jó volt, a minőséginek mondott Hengst pollenszűrő cseréje horror volt 3- as Megane-ban a merevsége és a kemény habszivacs teteje miatt. Plusz fogta a levegő áramlását is nagyon. Érdekes, hogy Megane 3-hoz kétféle pollenszűrő van, vízszintesen és függőlegesen hajtogatott. Pl a Purflux is vízszintes, sokkal könnyebb lent/fent összenyomni és betenni a szűrőnél jóval kisebb szűrőház nyílásba.
-
ilyenezalaci
tag
Polifenolos (barna/sárga színű) pollenszűrővel van valakinek tapasztalata? Egyre több gyártónál látom megjelenni. Megéri a plusz pénzt?
[ Szerkesztve ]
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok!
Megane 3 1.5 dci-be melyik üzemanyag szűrő ajánlott? Kovácsautón most Delphi és Bosch van jó áron. A gyári milyen gyártmányú?
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok!
Az alábbi problémára szeretnék választ, eddig egy szerelő sem tudta, mi lehet a gond. Adott egy Megane III 1.5 dci (Ph1, 90 le, kettőstömegű nélküli, JR5 váltó), főleg kettesben, leginkább hideg motornál, ha váltok feljebb, vagy ha csak leveszem a lábam a gázról, ránt egyet az autó. Két éve vettem, emiatt egyből cseréltettem a váltótartót, szakadt volt benne már a gumi, Sasic ment a gyári helyett. Utána is fennállt a dolog, de nem annyira. Mivel meg volt ereszkedve elöl a felső bak is, cseréltettem azt is (fortune line került bele), és az alsót is (gyári ment bele). A váltóban a bele való Elf olaj is cserélve lett. A probléma most is fennáll, nem tudom, hogy mi lehet. Amit észrevettem még, hogy a váltó néha akad hármasba helyezéskor, főleg hidegen, de egyébként sem túl sima a váltás. Az autóban most 240.000 km van. Előtte 1.4-es Megane-II - m volt, JH 3-as váltóval, ehhez képest olyan volt a váltó, mint a vaj.
-
ilyenezalaci
tag
Megérkezett a Fluence ablakmosó fúvóka, kicseréltem egy perc alatt, Megane 3 hoz tökéletes. Egész más, mint az eredeti, szépen teríti a folyadékot, állítani sem kellett rajta, mindig megelőzi az ablaktörlőt, így az sem kopik annyira. A Hengst E2974LC pollenszűrőt viszont nem ajánlom senkinek, kínszenvedés beerőltetni a helyére, függőlegesen bordázott, a telején pedig közepesen kemény habszivacs van, alig lehet összenyomni. Majdnem szétment, mire beerőltettem. Pollenszűrő cserével ennyit még nem szívtam.
-
ilyenezalaci
tag
https://moto-dynamic.com/windscreen-washer-renault-289309708r-moto-dynamic,3,182,1987
Fluence fúvóka az ajánlott lengyel webshopban.
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok. Megane 3 (ph1 90 LE) grandturba milyen gyártmányú jobboldali motortartó bak ajánlott? Kissé meg van ereszkedve és rázza a kormányt is.
[ Szerkesztve ]
-
ilyenezalaci
tag
válasz gixxergabi #66262 üzenetére
Rendben, köszi. Szerintem ilyet én is tudok fabrikálni hozzá, ha szükséges lesz.
-
ilyenezalaci
tag
válasz gixxergabi #66231 üzenetére
Mit takar a célszerszám? Most tervezem én is lecserélni ilyenre. A Renault - nál állíttassam is be?
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok! Egy szakmai kérdésem lenne hozzáértőktől. A lassan egy éve vásárolt autómon (Megane 3, ph 1, 2011., 1.5 dci 66kw 90le) esedékes az olajcsere és gondoltam megkérdezem, hogy megelőzés képpen érdemes-e hk csapágyat is cseréltetnem? Most 235.000 km van az autóban. Úgy tudom, M2-nél erősen ajánlott volt a csere. Márkakereskedésben vettem az autót, az előélete viszonylag jól dokumentált volt, de nem láttam hk csapágy cserét. Úgy tudom, hogy céges autó volt, az állapota patika most is. Valószínűleg sokat pályáztak vele, mert a klímahűtő lamellái eléggé össze voltak kócolódva, tele volt bogarakkal is, már lecseréltem.
-
ilyenezalaci
tag
válasz NdrewSunix #61041 üzenetére
Ha vegyszermentesen szeretnéd fertőtleníteni az autó klímáját és utasterét és nem szeretnél tízenezreket költeni, akkor elmehetsz az ország több pontján lévő Autóklub szervízpontok valamelyikére, és anélkül, hogy belépnél a klubba és tagdíjat fizetnél, 4 ezer forintért meg tudod csináltatni az ózonos utastéri fertőtlenítést.
-
ilyenezalaci
tag
válasz NdrewSunix #61037 üzenetére
Nem értetted meg amit írtam...
-
ilyenezalaci
tag
válasz NdrewSunix #61017 üzenetére
Benézted, mert nincs belépési díj, az éves díj pedig 12ezer, ha jól emlékszem, OTP számla esetén pedig 9.900. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy nem kell tagsági a szervízhez, anélkül kb. 4000 Ft. A gondolkodók meg járjanak csak tízenezerért.
-
ilyenezalaci
tag
válasz LamerGyuri #60308 üzenetére
Köszi, továbbítom az ismerős tulajnak az infót.
-
ilyenezalaci
tag
válasz molnarpeter #60304 üzenetére
https://allegro.pl/clio-iv-1-2tce-wybierak-biegow-automat-a2c30743000-i6698277299.html
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok! Mintha úgy olvastam volna itt korábban, hogy van valakinek spec forrása gyári Renault alkatrészekre. Megköszönném az elérhetőségét, mert egy olyan alkatrészre lenne szüksége egy ismerősnek (váltóelektronika), ami a márkaszervízben 400 ezer ft. A lengyel allegro.pl oldalon van százakármennyiért, de nem nagyon megy a nyelv. 3 nem is nagyon szállítanak ide úgy tudom.
-
ilyenezalaci
tag
válasz molnarpeter #59255 üzenetére
Buta töltőm sincs, nemhogy okos
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok. Bemérettem nemrég az akksimat (Fulmen 70ah 760en), 259 en indítót tud. A töltöttség 100% volt, az eredmény 34 %. Várhatok még vele őszig, vagy ne kockáztassak? (Megane III, 1.5 dci 90 le, auto klíma)
-
ilyenezalaci
tag
2011.-es M3 1.5 (66kw90le) dci-hez milyen izzítógyertya ajánlott? Clip alapján cserélni kell. Hamarosan akkucsere is lesz, abból milyen teljesítményűt nézzek? A 60Ah 600a kevés? A legjobb ár/érték arányú érdekelne elsősorban mindkettőből.
-
ilyenezalaci
tag
Örömmel jelentem, hogy ma voltam a Renault-os szakinál, Clippel offolta a skandináv beállítást, és bekapcsolta a nappali menetfényt. Most 0 állásban automatikusan nappali menetfény van, auto állásban a fényviszonyoknak megfelelően menetfény vagy tompított. 5 perc volt az egész. A műszerfali menüben továbbra sincs meg a beállítási lehetőség, de ez lehet az ország beállítása is, nem zavar. A magyarországi forgalomba helyezés ellenére a plaketten TLCZSK jelzés van, de a szerelő szerint tömegesen adtak el újonnan ilyen, vagy pl lengyel plakettes autókat az itthoni szalonokban.
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok!
Ha esetleg megvan valakinek Megane 3-hoz a több száz oldalas szerelési könyv pdf-ben, és esetleg megküldené privátban, megköszönném. M2-höz volt és nagy hasznát vettem.
-
ilyenezalaci
tag
válasz ilyenezalaci #58605 üzenetére
Erre tudna valaki választ adni?
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok!
M3 1.5 dci (66kw, 90le) vezérlés csere mellett ez a fagyálló mehet bele?
A mennyiség 5 liter?
-
ilyenezalaci
tag
válasz ilyenezalaci #58559 üzenetére
Még annyi, hogy a magam részéről meglennék menetfény nélkül is, az zavar hogy a motor indításakor mindig felkapcsol a tompított 0 állásban is és nem lehet sehol lekapcsolni.
-
ilyenezalaci
tag
válasz konyi79 #58553 üzenetére
Állítólag clippel lehet megnézni a skandináv beállítást. Ha a "day light Scandinavia=on" aktív, akkor off-ra kell állítani. Bízom benne hogy az előző tulajnak valamiért így volt kényelmes és csak beállítás kérdése. A szaki egyébként egyből felhozta láttatlanban is lehetőségként, tehát valószínűleg nem először találkozott a helyzettel.
-
ilyenezalaci
tag
-
ilyenezalaci
tag
Most olvastam egy angol nyelvű fórumon ugyanezt a problémát. Ott clippel ki lett kapcsolva vmi "skandináv országok beállítása". Utána megoldódott a probléma,megjelent a menüben a beállítás. Telefonon is valami ilyesmit emlegetett egy renaultos szaki, pár nap múlva kiderül. Alvázszám alapján biztosan drl-es az autó.
-
ilyenezalaci
tag
válasz ilyenezalaci #58538 üzenetére
leírásom
-
ilyenezalaci
tag
Van drl, tegnap cseréltem az izzókat. Előtte sem működött. Köszönöm a videót, mostmár biztos, hogy, hogy valamit ügyeskedtek az autóval, mert nekem nincs az a menüpont a beállítások között, ami a könyvben és a videóban szerepel. Még a motortéri biztosítéktáblában lévő vmelyik biztosítékra tudok tippelni, de ahhoz nincs leírások.
-
ilyenezalaci
tag
Egy kis segítségre lenne szükségem. Ma cseréltem Megane 3 - ban a nappali menetfény izzókat, de továbbra sem ég egyik sem. Így indításkor automatikusan bekapcsol a tompított, amit nem lehet kikapcsolni. Biztosítéka tippelek, a kezelési könyvben csak az utastéri biztosítékok leírása van, abban nincs. Valaki tud esetleg konkrét megoldást, tippet, hogy mi lehet?
-
ilyenezalaci
tag
válasz rob210 #58511 üzenetére
Köszi, akkor INA lesz. Valós 230.000 km-rel vettem az autót egy hete a helyi Renault márkakereskedésben. 2011.-es, műszakilag úgy tűnik teljesen rendben van, magyar forgalomba helyezés, márkaszervízben a kötelező szervízek (2016.-ig) + 190.000km-nél első féktárcsák, betétek cseréje dokumentálva van. Ma átnézettem a helyi Autóklub szervízben, azt mondták, hogy minden rendben van műszakilag. Eddig az olaj és az összes szűrő cseréje megvolt. Mivel nincs infóm a vezérlés cseréről, ezért mindenképp csere lesz pár héten belül. Lesz még váltóolaj csere is. Lengéscsillapítók, szilentek, rugók, fékek, csapágyak mind rendben. Az akksi 38%-ot tud (még a gyári), az nyáron csere lesz. Van még esetleg valami, amit dokumentáltság hiányában "láttatlanban" is cserélni kellene?
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok!
1.5 dci 66kw 90le Megane 3-ban vezérlés csere lesz, én szerezném be a hozzávalókat. A magam részéről INA szettben gondolkodok (vezérlésszett vízpumpával 28 ezer, hosszbordásszíj feszítővel 20 ezer). Elég baráti az ár, az előző M2 ben is INA volt, nem volt gondom vele. Van esetleg valakinek valami más javaslata, kifejezetten ajánlott kombója?
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok!
Új Megane 3 tulajként még néhány segítségre lenne szükségem.
Nem jöttem még rá, hogy hogyan lehet kikapcsolni az automata tompított fényszórót járó motornál. A kapcsoló "0" állásánál is bekapcsol indításkor.
Nem usb-s aux csatlakozóm van, lehet-e cserélni usb-re?
-
ilyenezalaci
tag
válasz molnarpeter #58292 üzenetére
Köszönöm. Elf fulltech lesz az olaj.
-
ilyenezalaci
tag
válasz molnarpeter #58289 üzenetére
A V. 9 nél 14 van. Tudtommal hk csapágy probléma a kettes Megane-oknál volt.
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. A mai napon boldog tulajdonosa lettem egy 2011.-es 1.5 dci 66Kw/90 LE Megane 3 Grandtournak. Egy 2004.-es 1.4 Megane 2 Sedan volt az előd, 8 évig volt nálunk, nagyon szerettük, de megöregedett. Ahhoz megvoltak az állandó, bevált szűrők és az olaj is. Olaj és szűrőcsere lesz jövő héten, de nem tudom pontosan, hogy részecskeszűrős-e az autó, vagy sem. Miből lehet megállapítani? Ebből a motorból van mindkettő.
Kovácsautón rendelném a dolgokat.
Eddig ezeket tettem a kosárba (autótipushoz keresve):
Légszűrő: Filtron
Pollenszűrő: Purflux (aktív szenes)
Olajszűrő: Purflux
Üzemanyagszűrő: Mann WK 9012X
Olaj: Elf Evolution 900 SXR 5W30 (ha nem részecskeszűrős), Elf Evolution Full-tech FE 5W30 (ha részecskeszűrős)
Ha a Full-techet rendelem és nem részecskeszűrős, lehet baja a motornak? Üzemanyag szűrőből van ami inkább ajánlatos? A dci kényesebb az üzemanyagra úgy tudom.
-
ilyenezalaci
tag
válasz rob210 #46007 üzenetére
Szia!
Valószínűleg nekem is ott engedi el a gázt, kb. 3 hétig tartja, 3 éve minden évben töltetem, nitrogénes nyomáspróbán mindig átment. Bárdis kedvezménnyel tudnék venni 60 ezerért vadi új NRF gyártmányút, de egy autóvillamosságis szaki azt mondta, hogy az nagyon tré minőség. Nekem nem úgy tűnik, mert pl. a Volvo gyári beszállítója is. Tényleg csak a gyári Delphi a jó? A szaki kb. ezt mondja. Vagy csak százalékot kap tőlük... Nem Zoltán mesterről van szó, mert neki azért elhinném.
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok!
Megane 2 nél kotyogó első futómű miatt toronycsapágy+szilent csere lesz, és ha a lengéscsillapító rossz, akkor az is. Úgy látom, hogy most a gyári gólyalábakon "fehér pötty" van, ha jól tudom, akkor Monroe-m van. Legszívesebben Monroe-t, vagy Kayaba-t tetetnék be, viszont a szerelő azt mondta, hogy lehet, hogy a torony csere megoldja a problémát. Akkor viszont a helyi bárdiból vennék jóárasítva febi torony csapágyat és szilentet és gázos bilstein csillapítót. A szerelő kicseréli a csapágyat, szilentet és ha jó, akkor visszavihetem a gólyalábat. A bilsteinnel van valakinek tapasztalata? Nekem azt mondta a szerelő, hogy nyugodtan mehet ,mert jó minőségű.
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok!
Birth márkájú alkatrésszel, szilenttel van valakinek tapasztalata? Árban jóval olcsóbb, mint pl. a Febi, Swag, Lemförder, stb. Annyival rosszabb is, vagy érdemes venni?
-
ilyenezalaci
tag
A márkaszervízben többször láttam már a Bárdis futárt, az utángyártott alkatrészeket tőlük veszik, amit jó kis 11.000,-Ft os óradíjjal be is szerelnek. A Bárdi webshopjában megtaláltam a kinyomót, ami forintra megegyezik az ajánlatban szereplővel, szerintem a munkafelvevő is ott kereste ki. Ha rosszul hozza a katalógus, akkor lehet, hogy beleszaladt ő is. Én még nem hallottam olyat, hogy M2-be ne hidraulikus kinyomó kellene. A kuplungot én is szettben veszem majd, de kinyomós szettet nem akarok venni, mert utóbbi a változó, és olyat is hallottam már, hogy szerelés közben derült ki, hogy az alvázszám alapján vett kinyomó sem volt jó. Azóta utánanéztem, és az Unix, meg Kovács autó katalógusa is hozza a típus alapján a sima kinyomót.
-
ilyenezalaci
tag
Sziasztok! 2004-es 1.4 16V- s Megane II-m van. Kuplungszett + kinyomócsapágy csere előtt állok. A kuplungszett kiválasztása nem okoz gondot, a kinyomócsapágy tekintetében viszont gondban vagyok. Úgy tudtam, hogy ebben csak hidraulikus kinyomó van, és szétszedéskor derül ki biztosan, hogy 2, vagy 3 csavaros kell bele. A Bárdi katalógusa viszont hozza a 4-5 ezer forintos sima kinyomót is az autóhoz. A vicc az, hogy a helyi Renault szervíz is 4 ezer forintos árat tüntetett fel az árajánlatban. Utángyártott alkatrészes (Valeo) ajánlatot kértem tőlük, de szerintem ők is a Bárdinál nézték, mert forintra megegyezik az összeg Jól tudom, hogy biztosan hidraulikus kell bele?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest