- Új design és okosabb AI: megjött a Galaxy S25 készülékcsalád
- Visszatér a Pebble
- Külföldi prepaid SIM-ek itthon
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- One mobilszolgáltatások
- Így javít a Honor AI a szuperzoomos képeken
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Íme az új Android Auto!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Nordik
őstag
Kiakarom pucolni az EGR szelepet a Clioba, de sehol nem találom. Van egyáltalán ebbe a kocsiba?
Merrefelé keresgéljek és hogyan is kéne kinéznie?
-
Nordik
őstag
Ma meg lett csináltatva a kis Clio generátora.
Végül a villamosságis szakit rávettem, hogy próbálja meg kiszedni valahogyan, végül sikerült.
A generátor ami benne volt lényegében széthullott... És a feszszabályzónak is annyi volt meg az egyik csapágya is már rossz volt. Olyan monyákolás volt a generátorba, hogy én is csak lestem. Valami forrasztva volt benne, akkor ilyen műanyag darabok hullottak ki belőle ami bele volt valami miatt téve...A másik generátoron amit az eladó adott hozzá szintén csapágyas volt, de minden más tökéletes volt rajta, így a két generátorból ki lettek szedve azok a dolgok amik a legjobb állapotba voltak és így összerakott az öreg egy tökéletes generátort. Szinte új feszszabályzó volt a tartalék generátoron szerencsére, egyedül egy csapágy lett cserélve zsír újra.
Másfél órás munkáért és az új csapágyért fizettem 8ezer forintot. De legalább egy olyan ember rakta össze aki nem ad ki akármilyen munkát a kezéből. Nagyon profinak tűnt a mester.
-
Nordik
őstag
Az jó, mert az eladó mondta, hogy amit adott régebbi generátor abba egy szinte új fesszabályzó van, csak miután cserélték neki csapágyas lett a generátor. Így kompletten lett cserélve.
Legalább akkor ennek a költséget megúszom. Már csak az akksi miatt izgulok, nehogy tönkremenjen az is ettől, még holnap elviszem a villamosságishoz, ő még autószerelőhöz...
-
Nordik
őstag
válasz rob210 #10228 üzenetére
Elvittem villamoságis szakihoz, ránézett mindenre, sajna nem volt lecsúszva semmi.
Rámért a dolgokra és igen sokat tölt vissza a generátor 16-18ampert vagy voltot nemtom. Ő fesszabályzóra gyanakszik, meghát ezek alapján én is. A legnagyobb baj az, hogy nehéz hozzáférni a generátorhoz, így autószerelővel szedeti ki.
Az eladó adott hozzá egy régebbi generátort, az csak csapágyas elvileg, talán a kettőből kihoz valamit az öreg szaki. Bár ígyis aztmondta benn lesz 10-15-be.
-
Nordik
őstag
Ma egy kicsit kihúzattam a Clio-t, aztán kigyulladt az akksivisszajelző lámpa. Ez mitől van?
Ameddig hazaértem nem aludt el. Esetleg valami biztosíték szállt el?[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
Multkor irtam a kuplung beallitasarol. Szoval megneztem es sehogy nem tudtam allitani a bowden feszessegen. Nincs rajta ilyen feszitocsavar. A pedal folott viszont van egy ilyen barazdas kor alaku valami amibe fut a bowden. Ez mintha maganak allitana a feszesseget. Csak szerintem az a baj, hogy mar maxon van igy tobbet nem tud fesziteni, valahogyan mindenkepp mashol kellene allitani. De hol?
-
Nordik
őstag
Múltkor a gázbowdent állítottam ugyanígy, annak is hagytam olyan 0.5cm holtjátékot.
Talán akkor ezzel is elboldogulok majd. Gondolom a lényeg, hogy az a villa ne legyen elmozdított állapotban és akkor nem kopik a kuplung. Tehát úgy kell beállítanom, hogy a villa alaphelyzetbe legyen és a pedálnak így is legyen egy minimális holtjátéka. Így nem lehet akkor gond?
-
Nordik
őstag
Ha valaki erre tud valami okosat erre, ne tartsa magába!
Illetve lenne még egy problémám, hogy a kuplungomnak mintha lenne egy kis holtjátéka. Ezen tudnak állítani? Rendesen fog meg semmilyen problémát nem vettem észre, csak annyit, hogy a pedált mikor lenyomom egy kis ideig olyan könnyedén lemegy mintha nem feszülne valami bowden, tehát holtjátéka lenne a dolognak. Ez kicsit zavaró.
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
Clio 1-ben az olajteknőtől jobbra mi található? Ugyanis nekem itt eléggé olajos, nedves, kis mértékben az olajteknő is, de az nem vészes.
Ez valami tömítés probléma lehet? Remélem nem túl komoly a baj és nem fog több tízezerbe kerülni a javítás. Kicsit félek, hogy a váltóból enged az olaj, bár azt nem tartom annyira valószínűnek. Az olaj amit tapintok eléggé tiszta, 1 hónapja volt olajcsere, ebből gondolom, hogy nem lehet a váltó. Mit gondoltok?
-
Nordik
őstag
Annyit beszeltek itt arrol, hogy az EGR szelepet erdemes kitisztitani. A Clion ezt hol talalom? Es hogyan is csinaljam az egeszet?
Illetve ha van meg ilyen dolog amit erdemes szemugyre venni, kitisztitani stb. azt ne tartsatok magatokba.
-
Nordik
őstag
Uzemanyagszuro kicserelve! Nem volt olyan egyszeru, nehezen jott le a gumicso az elozorol, illetve ez a meghuzhatos bilincs van rajta. Sajnos nem tudtam megallapitani, hogy az elozo mennyire lehetett regi... Sokan irtak, hogy egy uzemanyagszuro csere sokat dobhat az auto teljesitmenyen, mivel rendesen kap benzint, hat kivancsi leszek.
-
Nordik
őstag
Én tegnap 500Ft-ért vettem darabját a Sparba. Valami Bottari a márkája. Remélem beválik ez az újfajta, flexibilis megoldás.
Honnan lehet megállapítani egyébként, hogy még jó az ablaktörlő lapát? Ugyanis nekem az eladó azt mondta, hogy szinte újak mikor megvettem a kocsit. Ahhoz képest az én oldalamon csíkozott kicsit és hangos is volt. Kinézetre se tűntek újnak.
-
Nordik
őstag
Rendben.
Kicseréltem ma a ködlámpa kapcsolómat, vettem új pedálgumikat, flexibilis ablaktörlőt és ugye az üzemanyagszűrőt. Augusztusba pedig megy műszakira, ott minden egyéb meg lesz csinálva, ha egyáltalán találnak valamit.
Remélem meghálálja a sok gondoskodást, bár filléres és apró dolgokat javítgatok rajta, igaz lehet felesleges lenne már egy 20 éves autónál. Kitudja eltudom e adni majd még.
-
Nordik
őstag
Ma rendeltem autósboltba üzemanyagszűrőt a Clio-ba.
Tényleg érdemes cserélni ezt is, mint az összes többi szűrőt? Igazából lehet cserélte az előző tulaj, szóval lehet fölösleges is lenne, kitudja.A márkáját nem tudom, de Bosch lett volna majdnem 4ezerért, ez 2100 lesz, azt mondta a boltos, hogy ez is teljesen megfelel. Hát remélem is.
Ahogy néztem nem nagy ördöngősség házilag kicserélni, szerintetek neki merjek állni? Sok benzin folyik a csőből ha lehúzom?
-
Nordik
őstag
Szóval akkor szét lehet szedni?
Az üveget azt le lehet venni, azt néztem. A krómozott részt ha valahogy ki lehetni szedni a lámpatestből már semmi gond nem lenne, nagy valószínűséggel a mechanika is kijönne akkor.Körülnézek majd ezen az oldalon, esetleg Vaterán. Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
Szhelyen keresek bontót. Valami oldal nincsen ahol magánszemélytől lehetne rendelni vagy ilyesmi?
Egyébként gondolkodtam én is rajta h szét kéne szedni, de félek, hogy nemtudnám összerakni rendesen, meg ahogy néztem nem is igazán lehet külön a mechanikát kibontani a lámpatestből. Bár kitudja. 91-es évjárat.
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
Basszus egy bontoba nem talalok jobbos fenyszorot a Clioba. Az osszes szet van tordelve itt-ott...
Honnan lehetne szerezni normalis allapotban levot?Igazabol azert kellene mert kicsit jobbra vilagit, a beallito mechanika pedig szet van torve. Ha hagyom a fenebe muszakin szolnak erte, hogy kicsit jobbra visz? Ha nem akkor lehet hagyom, annyira nem veszes a dolog.
-
Nordik
őstag
Esos idobe olyan vibralo hangot hallok es a visszajelzo lampak is enyhen vibralnak. Valahol viz erhet valamit? Csak es kizarolag esobe jelentkezik. Amire en tippelek az a motorhazteto alatt levo biztositektabla, bar fedve van de a tegnapi esozes utan is meg enyhen vizes volt.
-
Nordik
őstag
Még annó AMD Power kollegának ígértem képet a kis Clioról.
-
Nordik
őstag
Jólvan, köszi!
Egyébként próbáltam már passzentosra tenni, olyankor tényleg mintha sokkal érzékenyebb lenne, sokkal simábban reagált a gázadásokra.
De inkább visszatettem, így viszont észrevettem, hogy kicsit van hogy meg is ugrik egy-egy gázelvételnél, szóval olyan fura. Gondolom nagyon hirtelen engedi olyankor vissza a gázt vagy hirtelen lazul vissza az egész bowden, egyszóval nem az igazi.
-
Nordik
őstag
Ma nézegettem a motort és arra lettem figyelmes, hogy a gázbowdenem igencsak laza. Lehet kicsit nyúlott is már az idő előrehaladtával.
Szóval a lényeg, hogy milyen holtjátékot kell ezeknek adni? Gondolom majdnem feszesre nem lehet állítani, mert azért a motor is ugrál kicsit stb.
-
Nordik
őstag
Gondolkodtam, hogy a Clio-ba előre a két ajtóba teszek hangszórót. Gyárilag csak ugye 10 centiseknek van hely.
Szóval az ajtókba beférne egy-egy 16 centis hangszóró? Inkább a mélységre érdekelne, hogy befér e.
-
Nordik
őstag
Ma voltam bontóban, találtam egy sokkal fiatalabb Clio-t mint az enyém.
A lényeg, hogy ebbe a fűtéskapcsolók egész mások voltak, ilyen sokkal kerekebb, gömbölydedebb volt. Funkciókra ugyan azt tudta. Ez ettől függetlenül jó lehet az enyémbe is? Csak mert a 3as fokozat nem megy a ventikapcsolón. Bár lehet csak valami érintkezési probléma.[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
Sikerült kiszednem közbe őket, tényleg nincsenek forrasztva, egyedül az elakadásjelző kapcsolójába van hülye módon megoldva, ott valóban csak kitépni lehet, többiből csak ki kell húzni.
Köszi egyébként az ötletet és a linket, a kapcsolókat amúgy is cseréltem volna, mert csúnya kopottak voltak az enyémek, de így már világítani is fognak.
-
Nordik
őstag
Hiába teszem bele, nincs mi megtartja az izzót. Az izzó két lába tartotta, úgy kellett kitépnem belőle, csak úgy jön ki ha elszakítom a lábait az izzónak.
Nah közbe megnéztem még jobban és az izzó egyik része belemegy mégiscsak valami picike foglalatba, így már megoldható a csere, a lényeg, hogy a megfelelő érintkezés meglegyen valahogy.
-
Nordik
őstag
Na közbe kiszedtem a régi kapcsolókból az izzót. Az ablakemelő kapcsolóból könnyű kiszedni és cserélni, de a többi kettőbe úgy kell kitépni. Az a baj, hogy az izzó két lába be van szorítva ilyen fém érintkező alá és ezek tartják csak a helyén az izzót. Tehát vagy beleragasztom az izzót vagy belekéne valahogy forrasztani, amihez én nem értek és nincs is hozzá pákám.
-
Nordik
őstag
Ma vettem hátsó ablakfűtés, egyik ablakemelő és elakadásjelző kapcsolókat, mert nem világítottak. Egyébként működtek.
De sajna ezek se világítanak, igaz, hogy sokkal szebbek, nem olyan kopottak, fakultak.
Mit gondoltok lehetséges, hogy valahol van valami érintkezési hiba vagy egyszerűen kiégtek benn az izzók? Mondjuk inkább ezt tartom elképzelhetőnek ilyen 20 év körüli kapcsolóknál.Esetleg valami ledet bele lehetne forrasztani? Bár ezt én tuti nem tudnám megcsinálni. Lehet hagyni kéne akkor.
-
Nordik
őstag
Valahogy megis sikerult nekik... Valami fiatal gyereke volt meg valamikor, gondolom az kontarkodott neha.
Legrosszabb esetben karbi csere megoldja gondolom. Viszont olvasgattam es itt meg nem tud fals levegot szivni elvileg, csak koszosat. Ugyebar idaig meg tiszta levego jon ha jol tudom. Na de remelem annyira szigetel. -
Nordik
őstag
Itt felül ahol meg kell húzni a csavart nincs probléma, hanem lent ahova a menet belemegy, onnan hiányzik valami. Igen, átmegy rajta. A többi csavar egy fém valamibe megy bele, így leszorítva a "motorra" az egész légszűrőházat. Ez az egy viszont nem tud sehova, hiába próbáltuk a másik csavarokat oda. Egyszerűen hiányzik onnan egy ilyen fém foglalat, legalábbis a többi alapján. De hogy azt hogyan tudták onnan kitépni...
Nah mind1, ha annyira nem gond akkor nem foglalkozok vele ám annyit. -
Nordik
őstag
Légszűrőcserénél kiderült, hogy 3 csavar helyett csak 2 tartja a légszűrőházat. Valószínű valamikor agyonhúzták az egyiket és kiszakadt a menet. Sőt szerintem az egész foglalat amibe a menet van... Szerintetek ez nagy gond? Vagy attól még tömít rendesen? Nem érzem, hogy nagyon gyenge lenne az autó egy 20 éves 1.2es motorhoz képest. Gondolom akkor nagy baj nem lehet, talán nem szív be fals levegőt. Bár talán nem is ez a legnagyobb baj gondolom, hanem, hogy kosz ne kerüljön a pillangószelephez. Ha jól tudom így hívják. Egyébként nem volt koszos ott semmi.
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
Értem, köszi!
A kupakot mikor tegyem vissza? Gondolom a légtelenítés miatt fontos lehet.
Az én elképzelésem: Leenged teljesen, csövek vissza, majd kevés folyadékkal feltölt, kupak lezár, megjárat.
Ezután újra leenged, csövek vissza, feltöltöm és gondolom itt kéne valahogyan légteleníteni úgy, hogy a kupakot nem egyszerre teszem vissza, hanem kis járatás után esetleg. Vagy rosszul gondolom?Írd le nekem részletesen légyszives a menetét.
-
Nordik
őstag
1-es Clioba a pollenszűrőt hol találom?
Most viszem olajcserére a kocsit majd, cserélnek olajszűrőt is.
Illetve a levegőszűrőt hogyan tudom cserélni? A kapcsokat lepattintom és az összes csavart kihajtom azután fedelet leemelem?
Úgy gondolom nem mindent csináltatok szerelővel, amit pofon egyszerű kicserélni, mert nem akarom, hogy minden sza*ért pénzt kérjen.
-
Nordik
őstag
Gyári színkódot honnan tudhatok meg? Ezüst metálról lenne szó. Illetve ilyen színeket a festékboltokban is kikevernek nekem?
-
Nordik
őstag
Talaltam egy hibat a Clioban. A jobb oldali fenyszoro kicsit feljebb vilagit a kelletenel. Rakerdeztem az eladonal es mondtak, hogy mar autoszerelovel probaltak beallitatni, de valami elvan benn torve. Azert ne probaljam meg megiscsak valahogy lejjebb allitani? Vagy vigyem el autovillamossagihoz?
-
-
Nordik
őstag
Igen! Egyik jobbra lefele megy, az nekem gumi, de csak egy bilinccsel... Gondolom mindket vegere kellene...
A masik ami a kepen is lathato az nekem bordazott alu es nincs rajt bilincs, gondolom ide is kene. Ezt azert gondoltam lecserelni, mert a gumit konnyebb lenne bilincsezni.
-
Nordik
őstag
Kozbe kideritettem, hogy a legszuro csorol van szo. Szoval a jobb oldali az gumi a masik viszont ilyen bordazott aluminium. Melyik mi celt szolgal? Csak mert ha lehet az alu csovet kicserelnem gumira es lebilincseznem. Ugyanis nincs rajta... es felek elszall.
Hol kapok ilyen csovet egyebkent? -
Nordik
őstag
Probaltam fujkalni WD40el. A hetvegen minden ilyet atfujkaltam vele.
De ez se segitett az ablaktorlon, de azert majd meg megnezem.Meg lenne meg 1 kerdesem: A motorba van 2 cso ami egymas mellol indul ki. 2 ilyen vastag cso, egyik fembol van es bordazott. Ha tudjatok mirol beszelek, akkor ezeken nem kene mind a ket vegukon valami szoritobilincs szerunek lennie, hogy le ne csusszon a csonkrol?
-
Nordik
őstag
A kis Clion nem az igazi a hatso ablaktorlo, egyszeruen nem feszul ra az uvegre rendesen.
Probaltam hatra hajtani, de azt se tudtam, sztem be van allva az egesz. Ha csak a lapatot cserelem az gondolom nem oldja meg, az egesz kart kellene amit meg bontobol lehetne beszerezni... Vagy tevedek? -
Nordik
őstag
Es hol vesztek ilyen izzokat? Mert tescoba nagyreszt ezeket a GE markakat lattam.
-
Nordik
őstag
Eredetvizsgan megemlitettem hogy nem tudnak e megmutatni hol kell es kaptam egy izzot ajandekba meg ki is csereltek nekem.
Egyebkent ezekbe a gyari foglalatokba bele lehet tenni erosebb fenyszorot is? Lattam ma, hogy lehet kapni ilyen H4 meg H7 halogen vagy milyen izzokat. Milyet vegyek ami erosebb fenyt adna?
-
Nordik
őstag
A jobb elso helyzetjelzot tudom cserelni otthon? Csak ki kell huzni az egot hatulrol vagy hogyan mukodik?
-
Nordik
őstag
Közbe meg lett a kicsike, nagyon jónak tűnik.
Viszont a guminyomásról sehol nem találok infót. Az autón nem találtam matricát vagy ilyesmit. Vajon mennyire kell fújni őket? 91-es Clioról van szó egyébként.
-
Nordik
őstag
válasz AMD Power #9113 üzenetére
Ezt sajnos nem tudom, a mostani tulaj már úgy vette, hogy rossz volt benne a kilóméter óra és ezzel azóta se foglalkozott. Egyébként ma megnéztem és nagyon rendezett volt kívül-belül, látszott rajta, hogy foglalkoztak vele.
Igazából félek, hogy most megveszem, ráköltök valamennyit, plusz átíratás meg ilyenek, aztán majd ha leakarom cserélni akkor majd a nyakamon marad mert a kutyának sem kell.
-
Nordik
őstag
Már másik topicban kérdeztem, hogy 91-es kifejezetten megkímélt Clio-t el lehet e majd adni 1-2 év múlva.
Első autó lenne és jelenleg ennyi lenne rá, de autót régóta szeretnék már. Vagy nem is érdemes ilyen öreg autókkal foglalkozni?
Egyébként róla van szó: [link]
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Marketing Budget
Város: Budapest