- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- Itt egy pár fotó az iPhone 17 sorozatról
- Több újítással támad a Xiaomi Redmi 3s
- iPhone topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- One mobilszolgáltatások
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz
LamerGyuri #79631 üzenetére
Ehhez semmi komoly dolog nem kell az autó mellett állva is meg tudod csinálni a cikkben szereplő táp az aksi, de bármilyen stabil 12v tudó ármkeltő jó hozzá. Illetve egy darab multiméter. Ennyi.
Majd ha valaki oszciloszkópos vagy pikoszkópos méréseket tesz be akkor felveszem vele a kapcsolatot sürgősen
-
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #79627 üzenetére
Csak komplett tető díszléc cserével orvosolható.
Sokan vágnak oda gumilapot és befűzik a díszléc alá, úgy nem olyan feltünő. -
rob210
Topikgazda
válasz
gabor9991 #79623 üzenetére
Kizárólag diagnosztikai vizsgálat után szabad megvenni, úgy, hogy a részecskeszűrő tartalmával tisztában vagy.
Hiszen ez vagy alkupozíció és bevállalsz egy tisztítást, esetleg cserét.
Vagy ha jó, akkor nyugodt vagy, esetleg elálsz a vásárlástól.Illetve induláskor nagyon finoman kell felengedni a kuplungot és figyelni, hogy mennyire remeg a pedál, amikor megindul a kocsi.
A kettőstömegű ugyanis szintén nem egy olcsó móka.Diaggal a nagynyomású szállítóképességére is érdemes élő adatban, azaz menet közben ránézni.
Ha ezek rendben vannak, akkor igazából vétel után, meg kell csinálni az amúgy pont esedékes nagyszervízt. Vezérlés, hosszbordás, olaj, összes szűrő és el kell vele menni jó sokat
hogy megérje a diesel üzem, mert a fogyasztása vitathatatlanul világbajnok. -
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #79620 üzenetére
A kompresszor cseréje nem ilyen egyszerű
-
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #79612 üzenetére
-
rob210
Topikgazda
Jó szar helyre vitted ezek szerint kint is vannak nyomi vizsgáztatók.
A fék nem játék , ha az rossz valóban jogosan vágtak ki a vizsgáról.
A kocsit tedd sebességbe támaszd meg a kerekeket, emeld meg a hátulját és kiengedett kézifékkel forgasd meg a kereket, ha hallasz apró surlódó hangot nagyon halkan akkor az az oldal jó. MAjd húzd be a kéziféket és az egyik kerékcsavarra tegyél rá egy nyomatékkulcsot ha van. 180Nm vagy a legnagyobb nyomatékra állítva legalább 140Nm próbáld meg megtekerni a csavart befelé, ha megmozdul a kerék akkor a fék rosszul van beállítva vagy elkopott, vagy mindkettő.
Le kell venni a dobot és kitakarítani a szerkezetet kenni sem ártana, ehhez fékzsír kell, rosszabb esetben rézpaszta.
Majd be kell állítani az automata utánállítót, hogy éppen csak hozzáérjen a dobhoz a pofa.
Ha előszőr csinálod jó sokáig fog tartani, mire sikerül beállítani. De nem agysebész dolog.
Ugyan ez a másik oldalt is.
Igen a kérdésed jogos a fék önbeálló, de az utánállító szerkezet a sok fékportól megszorul akkor van ez a szitu. Ezért szoktam én javasolni az évenkénti tisztítást dobfék esetén.
Nem tud olyan könnyen kijönni a fékpor, mint egy tárcsaféknél.
A vonóhorogról nem tudok nyilatkozni, azt egyszer feltették, levizsgázott ennyi.
Viszont a jelenlegi MAgyar szabályok értelmében csak akkor lehet fent a vonóhorog ha fix kivitel, vagy, ha éppen vontatsz vele. Közúti közlekedés során a szerelhető vonóhorog nem lehet felszerelve!!!
(ezt sokan nem tudják, de pl. balesetnél azonnal ugrik a biztosítás, ha jogtalanul van fent) -
rob210
Topikgazda
válasz
BUZZLGHTYR #79606 üzenetére
5 km a vízkörnek.
Az olajkör 15-20km kb. -
rob210
Topikgazda
válasz
BUZZLGHTYR #79604 üzenetére
Amilyet kapsz.
Nem viccelek, kezdenek elfogyni az alkatrészek a boltokból.
Vernet, gates, febi.
A lényeg a belső peremen is legyen gumi szigetelés.2 es clió, campus, vagy 3as clió?
Ha találsz BEHR,Hella,Denso azok a prémiumok. A clió vonalon.
-
rob210
Topikgazda
válasz
BUZZLGHTYR #79601 üzenetére
Megdöglött a termosztát szorul és néha bezár de alapból nyitva ragadt.
CSere. -
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #79564 üzenetére
Ha a kuplung csapágyra gondolsz az 15e körül mozog.
Ha a kompresszoréra azt felejtsd el. 1.5 évet bír a felújítás után. -
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #79559 üzenetére
Pedog ez a kettesé ;)
-
rob210
Topikgazda
válasz
Somatom #79555 üzenetére
Sőt van ahol elektromosan állít a hőterhelés függvényében. De a warthburgos megoldás is zseniális volt szerintem.
Viszont az tény, hogy a renaultban a fűtés brutálisan jó. (Ha jó) A termosztátból viszont csak személyes vásárlással szabad venni és fizetés előtt ellenőrizni kell! De ezt már kitárgyaltuk itt párszor. -
rob210
Topikgazda
válasz
gabika1972 #79549 üzenetére
Akkor termosztát ennyi.
-
rob210
Topikgazda
válasz
gabika1972 #79543 üzenetére
Azért érdemes lenne megnézni, mielőtt nekiállsz a cserének, hogy a radiátor rendben van-e.
Mert ha a fűtőradiátorod rossz akkor hiába cserélgetsz termosztátot. Ez a szélén langyos középen hideg inkább összeomlott radiátornak tűnik. -
rob210
Topikgazda
válasz
gabika1972 #79539 üzenetére
Sajna szar a termosztát.
-
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75 #79513 üzenetére
Igen megoldható, de kell motor függesztő gerenda vagy alátámasztani a motort valamilyen technikával.
-
rob210
Topikgazda
válasz
lsebestyen #79490 üzenetére
Pl.
De elmondás alapján most szépek voltak a gyertyák. -
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #79487 üzenetére
Amelyiken ugrál az ellenállás az a beteg.
Meg is van a hiba néha megugrik kimarad pár ütem.
Ezek viszont már nem a gyári trafók ebben már cseréltek egyszer. A vicc az, hogy mitől ment tönkre? Mert a beru nagyon nem jellemző, hogy eldurran. -
rob210
Topikgazda
válasz
Gombinyó #79481 üzenetére
Nagyon nem abban egy dupla tengelyes 1.6 duruzsol változó vezérléssel és 133 csikóval ;)
Az teljesen más motor.
Az erős elpusztíthatatlan, ha olajból és gyertyából jót jókor kap.Laikusnak lehet az is tce, csak amikor tce és tce között megoszlik a vélemény akkor sokszor kiderül, ja hogy neked egy turbós 1.2 16v-s autód van na figyi akkor ez a tce ez meg a tiéd.
Nagyon sok vita és félreértés volt már ebből.
A tce az h4 vagy h5 ennyi f4 sose volt tce.
Ebből nem engedek. -
rob210
Topikgazda
válasz
Gombinyó #79478 üzenetére
Azt csak az hívta TCE-nek aki nem tudja, mitől TCE a TCE
Egyébként azokkal nincs is baj, azoknál a motorknál, nem reped el a hengerfej a 2es 3as henger között, mert még van bennük anyag. Ezek a BR0P, CR0P típusok.DE AZ NEM TCE!!! A vezérlése sem láncos.
101 és 103 Le verzióban készült.De így már értem miért elégedett a TCE motoros autójával
Ha H4B vagy H5F lenne nem írna ilyeneket -
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #79471 üzenetére
hol vetted?
44e a 4 db szettben, ezt elbaszkurálta uramIgen 1-4/2-3
-
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #79468 üzenetére
Egy diagot rá kell akasztani.
Ha fojtószelep szarakszik az is tud ilyen lefulladást okozni.
De a villogo check lámpa egyértelműen gyújtáskimaradás valamelyik hengerben.
-
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #79463 üzenetére
rántott egyet a motoron és helyrejött a kontakt?
-
rob210
Topikgazda
válasz
DinkaDanka #79461 üzenetére
van igen én 2 ről tudok ami 230ezer felett van mind a kettő meganeban.
De olyanról sajnos többről tudok ami 180 nál gátrpedt és kuka a motor. -
rob210
Topikgazda
válasz
gixxergabi #79457 üzenetére
-
rob210
Topikgazda
válasz
sesomaru1989 #79451 üzenetére
Gyújtás kimaradás valamelyik hengerben.
Diag trafó gyertya csere. -
rob210
Topikgazda
válasz
DinkaDanka #79450 üzenetére
Efektív akkor már lehet akár autó is.
Ha kijavították a típushibákat akkor ne most akarj megszabadulni tőle.
A vezcsere amúgy se volt olcsó akkor autózd ki belőle amit lehet.
De az olajra valóban figyelj 10ezrenként dobd le alóla, szűrővel együtt. -
rob210
Topikgazda
válasz
nünüke1975 #79442 üzenetére
120e /5 év.
Sok esetben szakadt a szíj 140ezernél és a renault mosta kezeit.
Nem éri meg megvárni.
120/5 el még sose volt baj.Diesel esetén nem jelentős tétel, egy motorgenerálhoz képest.
A csapágy már javított nem téma.
420ezres autóról is tudok amiben a gyári van. 240nél én ellenőriztem, de semmi kopás nem volt rajta.
(De ez használat függő, ha valaki nyomatékból autózik 200nál érdemes) -
rob210
Topikgazda
válasz
Bicskás #79439 üzenetére
Le kell térdelni az autó mellé és lámpával kistükörrel meg kell nézni, hogy mi a gond.
Egy rém egyszerű szerkezet tehát tényleg minimális műszaki érzékkel is azonnal kiderül mi van eltörve, vagy rossz helyre rakva.
Bontóban ezt is kapsz, ha cserélni kéne 15 perc kicserélni, csak az autót emelni kell hozzá.
Az ülések alulról vannak felcsavarozva a sínben átmenő tőcsavarok vannak a kaszni alatt oedig 4db anya fogja le az ülést. -
rob210
Topikgazda
válasz
peti100 #79435 üzenetére
Na azt a diagot dobjátok el jó messzire.
A bal hátsó öv egy sima automata feszítős öv. nincs benne patron.
Magyarán az nem adhat jelet.
Vagy a bal övfeszítő lesz az, csak szar a fordítása a programnak.
Ez lenne az a piros kis csatlakozóba megy a kábel.
Az ott nem tud kontaktolni, sose találkoztam még vele, ellenben az övfeszítőket időnként kell, cserélni, mert megnő az ellenállásuk, és akkor hibát dob.De azért én nekiszaladnék, bármilyen javítás előtt egy, "igazi" diaggal.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Somatom #79427 üzenetére
Volt benne egy 2 mm elcsúszás.
Olyan csavarokkal volt összerakva, aminek vezérlésben semmi keresnivalója.
Valamint minden agyon pasztázva gyári vagy gyárias tömítés sehol. A szimeringek be voltak tolva koppanásig nem síkig ahogy kell.
Valamint túl volt feszítve a vezérlés ami ráadásul, egy kivitelezési csoda volt, mert a feszítő éke nem volt a horonyba ahol meg kell akadnia. A vezérmű kerekek össze vissza eltekerve, szinkron sehol.
Szelepek zenéltek is kissé. Jó nagy szívás volt szinkronba hozni mindent, úgy, hogy a szelepek is szépen dolgozzanak. Utálom amikor kóklerek után kell helyreállítani valamit. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
Skyhigh #79397 üzenetére
Na csak sikerült.
De akkor legyen.
Senkit nem minősítek, a golfost nagyon sajnálom, ezzel neki kell együtt élni, bár ahogy lehárította a felelősséget menni fog neki.De én, ha vezetek, felmérem mit tud a kocsi, tisztában vagyok a saját képességeimmel is és eszerint megyek bele előzésbe.
Volt már nekem is, hogy rosszul mértem fel és akkor mivan? Index és szépen visszasoroltam.Az tény , hogy sokan akkor állnak neki gyorsítani amikor meg akarod őket előzni, ez is egy modernkori mentalitás, ezeket mondjuk mindet megfosztanám a jogosítványától. Ez a leg meggondolatlanabb veszélyeztetés.
De téma lezárva mindenki úgy hal meg a közutakon ahogy az meg van írva a nagykönyvbe .
-
rob210
Topikgazda
ha nekem elég 107 Le a biztonságos közlekedéshez úgy, hogy még az autópályán se vagyok forgalmi akadály, akkor mire nem elég a 140le?????
Én ezt sose fogom megérteni.
-
rob210
Topikgazda
válasz
rob210 #79367 üzenetére
Na azért most leírok egy "civil" storyt.
Bejöttem dolgozni, egy munkatárs, nem közvetlen kolléga, ment volna haza éjszakás volt.
Indítaná a kocsit de semmi.
Autóklub tag így kihívta őket, ha már egyszer fizeti legyen valami haszna.
A kiérkező jól felszerelt szervizkocsiból egy idős "szaki" szállt ki.
Mért egy akkufeszt, majd közölte, indítson!
Kattant egyet az indító, akkufesz szépen tartotta magát nem esett be.
"Szaki" hát ez önindító.
Mivel automataváltós ezt betolni se lehet, küldünk egy trélert elszállítjuk a telephelyre.
Nem volt szimpi se amit mondott , se ahogy, mondta. A munkatárs szólt, hogy november elején ugyan ez volt akkor cserélték az indítómotort. "Szaki" és akkor mi van, megmondtam mi a baja, ha nem tetszik javítsa meg maga. Ekkor közölte az autoklubban volt az autó javításon. Csávó, akkor valamit elszúrtak a műhelyben ő 30 éve ezt csinálja ez indító hiba. Oké itt durrant el az agyam. Megkérdeztem nem kéne egy testpontot mérni, biztosítékot átnézni, úgycsinálni mint, ha segíteni akarna? Jött a rideg válasz, maga mért ugat bele a dolgomba, ez az én szakterületem . (Innen neveztem el szakinak). Na ekkor volt a fordulópont a csendes, szemlélődőből átváltottam el mész te az any@dba 30 év ide vagy oda. Kivettem a kocsiból egy testvezetéket. Rácsíptettem az aksi negatívra adtam egy testpontot a blokkon. Mondtam a srácnak csüccs be indíts. Milyen érdekes blizzzzz és gyönyörűen járt a motor. A Szaki kicsit kezdett feszült lenni. A srác nem írta alá a "munkalapot" valamint jelezte ennek lesz következménye. Novemberben ugyan ezzel a hibával cserélték az önindítót 96ezer forintért.
Nem csodálkozom, hogy az emberek utálják a szerelőket. -
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75 #79356 üzenetére
Amit leírtál azt nem is értem.
De most már megmézem a gyári leírást 8 szelepes rég volt a kezeim közt. De a trafó pár az tuti 2-3/ 1-4 ebből következtetve a gyújtási sorrend egy itt egy ott. A főtengely is úgy dolgozik. -
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz
75kokoko75 #79351 üzenetére
fogalmam sincs, mert a az egyes henger a váltónál van
1,3,2,4Tehát akkor a te kérdésedre válaszolva:
4,1,3,2 de ez így bonyolultabb -
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #79339 üzenetére
mivel az nem hagy logolható nyomot így nem megtűrik, hanem nem tudnak vele mit kezdeni
-
rob210
Topikgazda
válasz
molnarpeter #79337 üzenetére
Ezt renaultnál már kifejezetten nézik. és kihátrálnak a garanciából, még ha mechanikus a hiba akkor is.
Ezt senkinek nem javaslom! -
rob210
Topikgazda
válasz
Gombinyó #79324 üzenetére
Hát az istenített toyota (nem te) a nyomába se ér kényelemben. Tudom használtam mind a kettőt pár napig. A toyo annyira lemez, az valami félelmetes. Egy sokmilliós autó ajtaja ne kongjon már becsukáskor
Jó autó a toyota, jók a motorok is de én egyszerűen nem érzem magam jól benne.
A lexus sokkal minőségibb. Persze még drágább is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Bluering Libra irodai forgószék
- iScooter i9 2022 használt (olvass leírást!)
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- EZVIZ 4K biztonsági kamera, 10400mAh akkumulátor, vezeték nélküli, napelemes 1,4W, Wi-Fi 6
- Wilbur Smith könyvek (15 db) egyben
- iMac Pro 1.1 2017 Intel Xeon W2150B 64GB 1000GB 1 év garancia!
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone 16, Apple iPhone 16e, Apple iPhone 16 Plus, Apple iPhone 16 Pro
- BESZÁMÍTÁS! Asus TUF A620M R7 7700 64GB DDR5 500GB SSD RX 6800 XT 16GB ZALMAN I3 NEO Seasonic 750W
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" - és Lenovo Legion Slim 5 RYZEN 7 8845HS
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest