- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
Hirdetés
-
Már tudjuk, hogy mikor jön az idei Xbox Games Showcase
gp A showt egy külön Direct előadás követi, ami szinte biztosan az idei Call of Duty lelepelzése lesz.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz Xantomas #64697 üzenetére
Bevallom őszintén, ha nem tartottam volna szokás szerint túlzottan nagy féktávot amiért állandóan megy a hiszti, akkor összetörtem volna a francba mindkettőnket, és még a hibás is én lettem volna, mert ott meg nem állapítják utólag, hogy nem égett a féklámpa.
Nincs olyan, hogy bebizonyítod/megállapítják, csak szólók.
Még akkor sem, ha felvételed van róla, mert a KRESZ-ben benne van, hogy erre számítani kell, hogy az előtted haladó féklámpája nem működik és/vagy hirtelen fékez etc.... Szóval a követési távolság. Ha valaki belemegy hátulról egy idiótába, akinek semmilyen lámpája nem működik, akkor is Te vagy hibás. Ettől még lehet jelezni a hatóságoknak, hogy így járkál az autójával. Ez engem is ki tud akasztani, mikor egyértelmű, hogy fékez, de a háromból egy sem világít. Na, olyankor kell gyorsan lelépni mellette, vagy hagyni hadd menjen...[ Szerkesztve ]
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #64700 üzenetére
Közben egy közlekedési ismerősöm is reagált.
Ha baleset lett volna, én vagyok a hibás, nem tartottam követési távolságot, ahogy ΞΔGLΞ is írja, mert akár biciklis, banyatankos nagymama, csettegő is lehetett volna, ott nem kötelező a féklámpa, nekem viszont mindenre fel kell készülnöm. A felelősség az enyém, ha van dashcam a balesetről, hogy nem ég a féklámpa, akkor leellenőrzik, hogy tényleg nem működhetett, és ha igaz, akkor 50-50%-ra mérsékelhetik a felelősséget, de csak a biztosító szempontjából releváns.Ha hivatalos keretek közt elküldöm, akkor ha üresjárat van, akkor az illetékes kapitányságról felhívják, hogy amíg nem megfelelő a jármű állapota, ne használja, plusz kap egy jelzést, hogy amikor látják, szedjék ki. Ha forgalomban veszik ki közúti ellenőrzésen, ilyen állapotban, akkor ugrik a forgalmija, és hívhatja a trailert, viheti újra vizsgáztatni, pénzbírság mellett. Amíg nem szedik ki, addig úgy közlekedik vele ahogy akar.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Gaaabeeesz
aktív tag
válasz Xantomas #64704 üzenetére
Es mivan, ha kiszednek, es azt mondod, hogy elindulas elott ellenorizted egy masik szemellyel (mert mindig igy indulsz.. lol). Akkor szerintem nem vehetnék el a forgalmit, kenytelenek lennének elengedni (legalabb az elso helyik ahol megcsinaljak), vagy lehetoseget adni az izzo cserére.
Üdv, Gabesz
-
#89309696
törölt tag
válasz Gaaabeeesz #64705 üzenetére
Nem véletlenül van féklámpából három is. Jellemzően egy ég ki akkor elnézőbbek a rendőrök is, de ha mindhárom kuka már akkor az extrém trehányságra ad okot. Persze lehet pedál kapcsoló is, de azok elég ritkán mennek tönkre. Meg szerintem sokat nyom a latban ilyenkor az autó állapota, máshogy fognak egy lelakott szarhoz hozzáállni, meg egy karbantartotthoz amin látszik, hogy a tulaj megtett mindent, de hibák becsúszhatnak.
Meg persze ahány rendőr annyiféle. -
polonic
félisten
válasz Xantomas #64697 üzenetére
Nagyon gáz, hogy ennyire b@sznak az emberek a saját dolgukra. Azt meg nem is kéne írni, hogy a más biztonságára is..
Én nagyon sok ilyennel találkoztam az úton, igaz városban.
Meg indexnél a féklámpa villog, fékezésnél index világít.Én, amikor tudok, pl piros lámpánál mögötte vagyok. Kiszállok, odamegyek és szólok nekik. Érdekes módon eddig normálisan reagálták le az emberek. Eddig kb 5-ször tudtam szólni.
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #64708 üzenetére
Csak egy kicsit folyik. Jó lesz ez még, legalább nem kell vele dolgozniuk.
Voltam gumit centrírozni, meg megnézetni miért ereszt, valamint rákérdezni ha már ott vagyok, hogy kopog a feneke, nézzenek már rá rázópadon. Látatban mondta, alá se nézett, típushiba, hídszilent, lengéscsillapító, rugó csere, + munkadíj 120e Ft. Ok, köszi, nem ezt kérdeztem.
Grátisz: nevén nem nevezett autósboltban választhattam, hogy gyári dobozos Bossalt kérek, vagy Bossal dobozos Bossalt. Mondtam cikkszámot, mondták, hogy nem az kell bele alvázszám alapján. Biztos? Biztos, ok, akkor azt kérem ami kell bele, nekem a dialogys mást mond.
Hát, nem az kellett bele.
Mindegy, fogja, "csak" 3000 volt, míg belerakom a másikat jó lesz, úgyis pár hetet állni fog a kocsi, a szakadtnál minden jobb.
Kopogás, zörgés megszűnt.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Xantomas
őstag
válasz Gaaabeeesz #64705 üzenetére
Ha jó fej a rendőr, szerintem azt mondja, hogy ok, akkor cserélj most izzót, de nem ok nélkül LEDes a pót féklámpa. Esélyesen ennél is maga a kapcsoló döglött be, eltört benne a billenő, mert a pillanatnyi felvillanás arra utal, hogy amikor benyomja, meg felengedi, akkor egy pillantra zár. A LED még felvillan, az izzó nem melegszik be.
Azért ne feledjük el, hogy minden jogoísítvány megszerzéséhez vezető vizsga azzal kezdődik, hogy műszaki szemle, berendezések alapvető vizsgálata. Ha ez elmarad, vagy hiányos, akkor buktad. Teljesen jogosan.Nálam 10+ éve az oktató úgy indított, hogy amúgy is párhuzamosan parkolunk a városban elég sok helyen, vagy olyan helyen, ahol mindig látszódik hogy a féklámpa fénye valamit megvilágít. Tapossunk bele, tükörből úgyis látszódik, hogy világít-e vagy nem, még két ember se kell hozzá, kb 1 másodperc. A mai napig így csinálom.
(#64707) polonic
Egyszer szóltam, bár mikor megláttam a sofőrt tudhattam volna mi vár. Válasz: közöd?
Bár nekem is szóltak egyszer, hogy indexeléskor a el-elhalványul a hátsó helyzetjelzőm. Két kézi csavar ki, csati lehúz, megmozgat, utána jó. Azóta lecseréltem csatlakozót, az Amphenolnak pont volt olyanja a mousernél, igaz anyáztam egy sort, mert egyik krimpelő fej sem volt jó hozzá, pont félméret."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Jaded
senior tag
Sziasztok!
A múlt heti törés óta elkészült a verda, a lököst meg tudták menteni műanyaghegesztéssel. Egész szépen áll a helyén, szerintem csak ezt fogom fényeztetni, nem veszek másikat.
Viszont ami nem volt menthető, az a motorvédő burkolat, pontosabban ez inkább hűtővédő. Tehát nem ami a motor alatt van, hanem ami közvetlenül a lökhárító alján, a hűtő alatt. Sajnos csak lökössel együtt tudnám beszerezni, de sajnos most így is elég kiadás volt a rendbetétel, így nem igazán szeretnék egy komplettet venni.
Cserélte már valaki ezt az alkatrészt? Honnan érdemes beszerezni, ami annyira nem rossz minőségű (és esetleg jól is passzol)?
Így a hűtő alja eléggé ki van téve bármi behatásnak, jó lenne minél hamarabb visszatenni.szerk: esetleg egy cikkszám? Vagy kérdezzem meg a Renaultnál, tudnak-e szerezni? Nem tudom mennyire drága mulatság.
[ Szerkesztve ]
Renault Megane IV Limited
-
rob210
Topikgazda
válasz Xantomas #64711 üzenetére
Haverodénál ugyan ez van. Én is rávágtam a hídszilentet, mert valóban típushiba.
De azért megnéztem a kipufogót is és módosítottuk a dolgot.
Ez a konzol is típushiba egyébként szétszakad, mert nagy a terhelés amit kap, főleg, ha a billenésgátló alul rossz ugye a motornál.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #64717 üzenetére
Jaja, én is egyből a bólintás gátlóra gondoltam, hogy amikor az más lógott, akkor ez is megsínylette plusz a 10+ év) Még, gondolom akkor köszönt el, amikor a tél elején nagyon baba földútra tévedtünk, ahol 1-esben haladva is a végigjárta a lengéscsillapító a teljes útját. Ez nem koppant le, de a Mondeo alja az kicsit megsínylette. Még szerencse, hogy nagy a Megane hasmagassága.
Jó, hát filléres tétel, csak hát erre is figyelni kell. Olcsóbb ezt cserélni, mint elhagyni fél kipufogót, vagy elszaggatni a rezgőcsövet.
Amúgy nem először járok úgy, hogy azt mondják, hogy alvázszám alapján nem olyan kell valamiből, aztán kiderül hogy mégis. Az offline dialogys is, ha minden adat az utolsó rubrikáig kézzel ki van töltve, pontosan tudja, hogy miből mivel szerelték, az alvázszám kevés.
Más:
Most nézem a videóid között: Milyen LED-es lámpákat raktár a beltérbe, amik bírták a fesz csökkentéses halványítást? Én az Osramét próbáltam bele, de azzal csak kikapcsol, amint a táp lement kapcsolási fesz alá, pedig bíztam benne, hogy a M2 PWM-et használ a beltéri világításhoz.[ Szerkesztve ]
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
#89309696
törölt tag
-
huniross
tag
válasz Xantomas #64720 üzenetére
Belső világításba ezt tettem, működik a fokozatos halványítás is.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F221500605389
No nem pont ezt, csak ilyent. A fényerősség miatt kell válogatni, hány ledes legyen. A lábtér világításában ugyanez a filléres led van, csak T10 foglalattal.
Érdekesség képpen, izzókkal nem mutatta a műszerfal kijelzőn a nyitott ajtók állapotát, a ledesítés rendbetette ezt is.
Felbátorodva az ablakemelő kapcsolók apró rizsizzóját is mind kicseréltem ledre, mert már alig égett egy egy. Szerintem sose lesz vele többet gond.
Laguna2
Szerk.: Az ajtóban is T10 van, azt is érdemes kicserélni, sokkal jobban néz ki.[ Szerkesztve ]
-
huniross
tag
válasz rob210 #64719 üzenetére
Vagyok is most bajban, mert most lesz műszakis a kocsim. Eddig minden 2 évben szakszervízben volt vizsgáztatva, szervizelve újkorától kezdve. A kocsi 15 éves, úgyhogy egy vezetett szervízkönyv már nem hozzáadott érték. A gondom az, hogy nem nagyon vágom, hogy mit kell csinálni milyen periódusonként időszakos szerviz címen. Mert ugyanis olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt én is tudok cserélni, de nem tudom, miegyebet csinálnak (vagy nem) még ilyenkor. Vizsga 20 ezer körül van, oda is el tudom vinni. A vezérműszíjat 2 éve cserélték, azt tudom, a féket is, de az semeddig se tartott, írtam múltkor. Szóval azért viszem mindig szakszervízbe, mert naívan azt gondolom, hogy jól gondját viselik, nekem csak menni kell a kocsival. De mikor ilyeneket olvasok meginog a hitem a szakszervizekben.
-
Tomi0703
őstag
Ha már hátulról jövő kopogás... Mi kopoghat még mindig, nagyobb úthibánál? Voltam márkaszervizben, megnézte ismerős szerelő, hídszilent lesz. Ki lett cserélve gyárira. Ugyanúgy megvan a hiba. Akkor lengéscsillapító lett cserélve (TRW), ettől sem lett jobb. Vagy is de, mert a kisebb úthibánál nem hallani semmit. Próbáltam már úgyis, hogy kiszedtem hátulról mindent (pótkerék, szerszámok stb.) de így sem.
Fater amúgy még régebben mnodta, mikor alánézett, hogy van a tanknak valami tartója, ilyen kis pálca. Na, az el van rohadva, az adna ilyen hangot?
Laguna 2 ph1 kombi[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz #89309696 #64724 üzenetére
Most, hogy nem utazok (vezetek) annyit, mint sok éven át, sajnos attól még nem lettem időmilliomos. Csak most már itthonról intézünk mindent. 9-től 3-ig "meló", utána család. Bár, amikor "4 nő letámad", mikor belépek az ajtón, az nagyon jó is, de 2 óra múlva már azt sem tudom, hogy kit kell figyelnem, hallgatni. Apa figyelj, appa gyere nézd meg, apa ez a történt ma, apa olyan ruha, játék, rúzs kell (igen már rúzs, pedig 9 éves a legidősebb) , . És akkor az iskola, óvoda, barátnők mit csináltak millió történet és kérdések, de válaszolni azt nem hagynak közben a feleségem is mondja a 3 kislányom mellett mellett a napi dolgait...
Én meg rájöttem, hogy nekem itthon kb, kuss van.Pest is oda-vissza majd 700km, talán majd nyár körül, addigra talán az óra is átfordul 600 ezerbe, de még mindig 597700 körül van. Nagyon nehezen megy így, hogy nem használom a Lagunát, csak időnként...
[ Szerkesztve ]
-
zolika1983
csendes tag
SZIASZTOK!
Olyan kérdésem lenne feletek hogy van egy 2011-es Renault Kangoo 1.5 dci 86Le
K9KB802 es motor számú.
Mennyi km megtétele után ajánlott cserélni a vezermuszij szettet+vízpumpa.
Az előző csere 245e km nel volt az előző tulajnal jelenleg 330e km van benne.
Olvastam a szervízkönyvet online mert sajnos nincs meg hogy 120e km vagy 160e km.attol függ hogy ez a motor Részecskeszűrős vagy sem . -
rob210
Topikgazda
válasz zolika1983 #64730 üzenetére
Diesel autóval 100ezer fölött menni nagy bátorság.
Én 90 / 100 ezret és max 5 évet szoktam javasolni, mivel a mai alkatrészek, sajnos már nem azt a minőséget képviselik mint 5-10 évvel ezelőtt.Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
#89309696
törölt tag
[link]
Ez nagyon ideillik. -
kisgyerek85
senior tag
válasz rob210 #64737 üzenetére
Ha már vezérműszíj a téma...Ezt bátran megvehetném? Legutóbbi cserénél continental ment bele, a vezérlés szett volt 55e amit én vettem meg, plusz hívott a szerelő, hogy ő cserélné a vízpumpát is (8e ft), így az is cserélve lett.
55e nekem akkor elég jó árnak számított, mert bárhol kérdeztem az én autómhoz 75-80e alatt nem volt vezérműszíj szett.Clio II 1,9 tdi F9Qxxx motorkód
-
rob210
Topikgazda
-
roli1979
csendes tag
sziasztok. segítséget szeretnék kérni. vettem egy lagunát, 1.9 dci. 120 le 2004 évjárat. olaja szeretnék cserélni. az lenne a kérdésem, hogy ez nem részecskeszűrős, ugye? 8as környezetvédelmi osztályba sorolt...
-
diablo1984
veterán
válasz roli1979 #64742 üzenetére
ENSZ-EGB 83.05 előírás C és D jóváhagyás (A), vagy 49.03 előírás I. jóváhagyás és 51.02 előírás szerinti jóváhagyási jellel, OBD-rendszerrel ellátott dízel motoros (EURO-III)
Tehát csak katalizátoros.
(#64743) Fehér Farkas : ha német eredetű az autó, akkor lehetnek furcsaságok, ott a jobb adóbesorolás miatt hamarabb beleverték a verdákba a részecskeszűrőt, akár utólagosan is!
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz diablo1984 #64744 üzenetére
Itthon is voltak DPF-es Euro 4-es gázolajosok, pl. Volvo sorötös dízelei.
[ Szerkesztve ]
-
roli1979
csendes tag
köszönöm a segitséget. mert picit zavart, hogy akitől vettem, azt mondta, elf 5w30as olajat tett bele....az meg ha jól tudom, dpf motorokba ajánlott.
-
diablo1984
veterán
válasz BigBlackDog #64745 üzenetére
De ez euro3-as(szabályozott katalizátorral), ha euro4-es(2004) lenne akkor dpf-es lenne, mert ahhoz az értékhez már ennek az öreg konstrukciónak dpf kellene(és a németek szórták is az e korú autókba a dpf-et, hogy az euro4-es szabályozást teljesítsék).....
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- ELADÓ GÉREX gyártányú akkus fúró, csavarozó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal