- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Milyen GPS-t vegyek?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- 20 milliárd kameraszenzornál jár a Sony
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szten Márs
nagyúr
Thx a felsötétítést mkettőtöknek!
Ejj, pedig nagyon az abszolút ideális objektív kategóriáját ütögeti nálam... -
Szten Márs
nagyúr
válasz SeatZola #3274 üzenetére
Úgy érted, hogy Pentax 50-200 vs Tamron 70-300? Fene tudja... K20D-re mindkettő gyenge megoldás, ha pixelszinten nézed a képet, de gondolom a kockázatok és mellékhatások elkerülése végett ilyet nem teszel
A Pentax 50-200-a kisebb, könnyebb, kisebb a kezdő gyújtótávja (50mm), ami elég sokszor jól jött már nekem és nem kellett másik obi után kapkodnom emiatt. A 70-300 meg a tele végén hosszabb. Ezen kívül azért elég szépen rajzol az a 70-300, legalábbis árához képest Most vettünk egy Tamron 70-300-at, még a régi, filmeshez tervezett változatot, bár nem hiszem, hogy sok újítás lenne a digithez tervezettben, ha meg igen, nem hiszem, hogy visszafelé fejlődöttt volna - az első tapasztalatok alapján klassz kis obi ez, bár F/8-on használtam végig a majálison, így nem tudom tágabb rekesszel milyen, de így a vártnál kifejezetten jobb eredményt hozott. A Tamron 70-300-asa (a digitre tervezett is) kirajzolja a kisfilmes képkockát, szóval APS-C szenzoron a szenzor az objektív által rajzolt kör középső, legjobb minőségű részét kapja. A tesztek alapján elég magas CA szinttel kell számolni (részben meg tudom ezt erősíteni, már egy nap után is), szóval ez az objektív gyenge pontja - ebben a Pentax 50-200 egyértelműen jobb.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz SeatZola #3271 üzenetére
A felsoroltak közül egyértelműen a Pentax 55-300 a legjobb - képminőségre és átfogásra is. Ha van pénzed rá, akkor nem kérdés, hogy ezt vedd. A Sigma 70-300-at a sor végére tenném - nem kevés elégedetlen tulajjal lehet találkozni. A Tamron 70-300 teljesen korrekt objektív főleg az áráért és ugyanez elmondható a Pentax 50-200-asára is, bár a kettő eléggé más átfogású.
-
Szten Márs
nagyúr
-
Szten Márs
nagyúr
válasz macskajancsi #3266 üzenetére
Ugye-ugye
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Szten Márs #3260 üzenetére
Nem szóltam semmit - ez szinte biztos, hogy a valódi, kiszivárgott specifikáció
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Zoli bácsi #3259 üzenetére
Ez ugye tudjuk, hogy találgatás. Olyan, mintha most mi itt elkezdenénk összeírni, hogy szerintünk mi lesz a K30D-ben. Közben meg azt sem tudjuk, hogy K30D-nek fogják e hívni a következő középkategóriás gépét a Pentaxnak - és bőven van arra is esély, hogy nem.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz msgt.fubar #3215 üzenetére
Hát, ha lenne most kis feles pénzem, akkor tuti, hogy megvenném a gépedet, manuális objektívekkel több, mint tökéletesen tudnám használni Valaki jól fog járni vele, az tuti
-
Szten Márs
nagyúr
Ilyennek csak akkor tudsz áldozatul esni, ha elvállalod az áldozat szerepét
De ha már elvállaltad:
Manuális objektívet szvsz felejtsd el. Egy esküvőn manuális objektívvel... ami azt illeti én is esélytelennek tartanám, pedig én mióta K10D-m van sacc/kb 8 ezer képet lőttem manuális objektívekkel, szóval van némi tapasztalatom benne. Egy-két pillanatot esetleg el lehet úgy kapni, de közben jön majd másik pillanat, amihez kéne az AF, de nem tudod elkapni, mert a manuális objektív van fennt. Ha két vázad lenne, akkor nem lenne gond ez a manuális obizás, sőt jó ötlet is lenne, egy vázzal igen recegős.
Az 58mm F/2 Helios amúgy nem rossz ötlet, F/2-őn is elég korrekt, de nehéz natív K bajonetest találni, ha meg M42 átalakítóval kell ott bütykölnöd, akkor végleg esélytelen a dolog. Szóval ha mégis akarsz manuális objektívet, akkor natív K bajonetteset keress mindenképpen.Amit tanácsolni tudok: nézz esküvőfotókat (hivatásosoktól persze), minnél többet, nézd meg, hogy a nagyok mit csinálnak, hogy kb lásd, hogy mit merre hogyan. Hogy milyen meglátásaik vannak, miket lehet felhasználni képalkotó, hangulatfokozó elemekként, milyen trükköket lehet alkalmazni. Próbálj kis jeleneteket megragadni, kis részleteket, amik sokat mutatnak. Próbáld játszani az előtér/háttér játékot, gyakran szokták ezt az esküvőkön. De inkább beszéljenek a képek, mondjuk Cassiedey blogjából: [link] meg tényleg keress minnél több hivatásostól képeket.
Vigyázz arra, hogy a fehér ruhák ne égjenek ki menthetetlenül. Esetleg meg lehet csinálni, hogy alulexpózol és később PS-ben több réteg felhasználásával szelektíven világosítassz, hogy védd a kiégéstől a fehér ruhákat - gondolom én, bár a gyakorlatban még soha nem próbáltam ilyesmit, lehet nagyon csúnyán lehetne csak megoldani.A 18-55 objektív igen-igen rossz esküvőfotózásra. Rossz élességre, és ami a legroszabb: teljesen fényerőtlen. Szóval nagyon nem erre termett. Esküvőfotózásra mondjuk egy 70-200 F/2,8, egy 28-75 F/2,8 meg egy 12-24 vagy 10-20 lenne az ideális - szvsz. De hát ez egy "kissé" más árkategória.
-
Szten Márs
nagyúr
Huhh, passz. Ezt ne tőlem kérdezd, soha nem vettem arra a fáradtságod, hogy egyáltalán utánanézzek, hogy hogy működik egy liveview, olyan szinten nem érdekel engem személy szerint. Az a nagy helyzet, hogy azzal szoktam tisztában lenni, ami engem is érint és/vagy érdekel, ez a nagy kiábrándító helyzet Mindenesetre ha jól emlékszem van egy cikk itt a prohardveren (izé, fototrenden) a liveview működéséről és történelméről.
Mindenesetre érzésem szerint: beépíteni aligha (nyílván....), szoftveresen valahogy hozzáadni viszont talán nem teljesen elképzelhetetlen, de ezt majd megmondja valaki, aki ért hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz msgt.fubar #3172 üzenetére
Remek kérdés, fogalmam sincs, hogy mennyiért menne el. De várjuk a tippeket a többiektől, én is kíváncsi vagyok, ki mennyit mondana.
Akár sportfotózni is nyugodtan mehetsz, nem az AF sérült, és a beltéri sportesemények állandó erejű megvilágítás mellett zajlanak, szóval ha egyszer beállítod, akkor az jó lesz, főleg ha RAW-ban lövöd
A K10D valóban jó kis szerkentyű, én tanusíthatom. Főleg mivel K100D-t is használok elég gyakran, érzem a különbséget. Na nem képminőségben, inkább a váz masszívságában, összerakottságában, a zöld gomb meglétében, a két vezérlőtárcsában, és még pár vázról állítható dologban. Imádom úgy összességében, szóval ha tudsz szerezni egyet, nagyon is megéri
vfo7:
Biztos vagy te abban, hogy jobb a dinamikája, meg a felbontása egy filmesnek? Igen nagyban függ attól, hogy milyen filmet rak bele, és bizony gyakran megeshetne, hogy nemhogy jobb, de roszabb lenne egyik vagy/és másik szempontból...[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz msgt.fubar #3168 üzenetére
Kb ugyanannyi, mint a K100D és K200D között. A K100D super a K100D-től kb annyiban különbözik, hogy tudja kezelni az ultrahangos élességállítású objektíveket. A K200D a K10D-ben is szolgáló 10MP-es szenzort kapta, valamint 2-vel erősebb kulcsszámú vakut, valamint dinamika-kibővítés opciót. Meg talán nagyobb LCD-t is. Meg némileg, bár csak kis mértékben, módosítottak a váz kialakításán.
Egyébként a K100D-d így is eléggé használható maradt. Statikus témákra tökéletes, és állandó megvilágítás melletti fényképezésre is. Lőssz egy képet, megnézed, hogy milyen blendét és záridőt használt a gép, megnézed a hisztogrammot, és a blende/záridő értékeket az optimálishoz igazítod ezáltal. Ha úgy döntenél, hogy nem javíttatod meg, mindenképp hírdesd meg, szerintem lesz rá így is jelentkező.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz germanh #3160 üzenetére
Ja értem, akkor igen más elképzeléseink vannak az "igen durva" CA-ról. Az én fejemben az igen durva CA valahogy úgy él, mint amit pl a Fuji S9600 produkál, amikor "provokálják": [link]
Amit te mutatsz, az max durván elhanyagolható ehhez képest Komolyabbra véve a szót: ha ennyi a legdurvább, amit produkál, akkor nincs komolyabb baj. Ezt még eltüntetni sem nehéz, ha annyira zavaró lenne. Igen sok objektív produkál ennél jóval magasabb CA-t, még a jóval drágább objektívek közül is.
Az alsó kép tényleg igen furcsa, nem épp ilyennek kéne lennie -
Szten Márs
nagyúr
válasz Zoli bácsi #3125 üzenetére
A Camera kft-nél legjobb tudomásom szerint nem ingyenes a szenzortisztítás.
Makacs szennyeződés is kerülhetett rá időközben, nem feltétlen kell, hogy gyári legyen. Nézz meg egy-két képet, amit még a "kezdeti időszakban" lőttél, amikor az első képeket lőtted a géppel, ott látszik-e. Persze szűk rekeszen lőtt képekre gondolok -
Szten Márs
nagyúr
válasz philoxenia #3089 üzenetére
Nem gond, majd válaszol a következő új nickjével
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Mercutio_ #3080 üzenetére
Hát, csak amit felajánlottam a hírdetésed topicjában:
3200+-os socket939-es A64, de nem is ér túl sokat, meg azt mondtad nincs is hozzá semmid
Másról hirtelen nem tudok... valahol van egy commodore64-em is Meg egy tökéletesen működő Sega mega driveom, játékokkal, de azt nem adom
Egy 512MB-os DDR400-as Hynix memóriamodul van még, bár azért lett kivéve gépből, mert gondok voltak vele, szóval talán nem a legcsábítóbb ... hát ennyiben azt hiszem ki is merültem. De majd még gondolkozom rajta -
Szten Márs
nagyúr
válasz macskajancsi #3078 üzenetére
Valóban, valóban, ezt én néztem be, sorry.
-
Szten Márs
nagyúr
Nem kevered valamivel?
Ennek a közelpontja 0,5m azaz 50cm, az 80mm-es állásban sem 1:1, közel sem. Ami azt illeti a 90mm-es gyújtótávolságú tamronnak 29cm a közelpontja és úgy ad 1:1 leképzést, a 105mm-es Sigma meg 31cm-ről, pedig azok ugye szűkebb látószöggel rendelkeznek, mint ez, akár a legszűkebb látószögű állásban.... -
Szten Márs
nagyúr
válasz Mercutio_ #3044 üzenetére
Hát itt sem hasította ketté a szememet a képközép élessége... és tényleg igen gány az a széle, bár azt nem tudom, hogy milyen egy referenciának tekinthető 18-55 II-esé.
(Ha főleg manuális objektívet használ az ember croppos vázon amúgy is elszokik a képszéli hibáktól, így nehéz ezt megítélnem )[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Slowman #3014 üzenetére
A Helios egy baromi jó objektív, abszolút megéri már csak miatta is az átalakító. A másik kettővel közvetlen tapasztalatom nincs, de én személy szerint igencsak csodálkoznék, ha nem lennének hasonlóan jók
A három linkelt objektívekről csak... mondjuk azt erős hipotéziseim vannak: a harmadik a régi Pentaxok kitobija, minden bizonnyal csak gyengébben muzsikálhat digit vázon, mint a mostani kitobi, jopbban aligha. Az elsőről sem feltételezném, hogy űberjó optika és megérné beruházni egybe. A középső abszolút passz.
-
Szten Márs
nagyúr
A JPG + RAW-nak, meg úgy általában a JPG-nek az az értelme, hogy ott van a kép a memóriakártyán ala natúrban, rákattint az ember és megnyílik, nézheti és az égvilágon semmiféle svédtornát nem kell végezni. Ezért fényképeznek JPG-ben. A RAW mellett tárolt ilyen-olyan jpg izék előcsalogatása már nem szolgál ezzel az előnnyel, így pont az értelme vész el. Ezért a negatív felhang. Na, nem mondom, hogy ez most olyan hihetetlen nagy hátránya a K100D-nek, szerintem elég pozitívan írtam róla
-
Szten Márs
nagyúr
Hmmhmm...
Jó kis gép, azt hiszem ez tagadhatatlan.Masszív, és az én szubjektív véleményem szerint nagyon jó ergonómiájú vázat kapott - egyedül az elemtartó fedelének gyenge kialakítása rontja a masszívság-érzetet, azt nem sikerült tökéletesre tervezni. Ami nem szubjektív az az, hogy fémvázra épül (ebben a kategóriában gyakorlatilag az összes gép műanyagvázas), és az, hogy a legnagyobb keresővel rendelkezik a pentatükrös gépek között, magyarul kategóriájának legnagyobb keresőjét kapta.
Egy vezérlőtárcsával rendelkezik, mint ebben a kategóriában minden gép, ez az egy hátul helyezkedik el és a hüvelykujjunkkal tudjuk bizgerálni - szerintem tökéletesen kényelmes elhelyezés. A többi gomb is mind nagyon a helyén van, de ez ugye szintén szubjektív. A menü könnyen átlátható, jól kezelhető, azonban ki-kimarad itt-ott egy-egy betű, legalábbis az angol menüben. Gondolom rövidítések akarnak lenni, néhol igen rendhagyó, de érthető, hogy mit akarnak írni. MLU, azaz előzetes tükörfelcsapás van, ami szvsz néha nagyon hasznos tud lenni. Egy kis hiányosság: RAW + JPG-t nem tud, azaz vagy RAW-ban fotózol, vagy JPG-ben, egyszerre a kettőben nem lehet. A JPG feldolgozást sokan szidják, meggyőződésem szerint viszont nincs gond vele: a JPG nagyon szép szín- és kontrasztvilágot teremt, olyan finom átmenetekkel, amilyet RAW-ból csak nagyon izzadságos munkával tudok, legalábbis én, előteremteni - bár szerintem plusz egy élesítés elkél a gyári beállításokhoz képest, ha jpg-ben fotózol.
Zajal nem lesz gondod, teljesen korrekt zajszinteket produkál a gép, ilyen szempontból abszolút bátran ajánlható.A kitobi valódi fókuszgyűrűvel rendelkezik, ami igencsak ritkaság a 18-55-ös kitobik mezőnyében konkrétan a Pentax kitobi az egyetlen, ami ilyet nyújt. Szintén ő az egyetlen fémbajonettel rendelkező 18-55-ös kitobi. A zoomgyűrű szépen jár, zoom creepingre való hajlam totálisan ki van zárva, a fókuszgyűrű viszont egyértelműen túl könnyen, túl kevés ellenállással mozdul - de így is nagyságrendekkel jobb, mint az átlag kitobik fókuszgyűrűnek csúfolt izéje.
Összességében maximálisan tudom ajánlani ezt a gépet, aligha fogod megbánni.
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
Tényleg emberek, az április kettővel mi újság?
Lebeszéltnek tudhatjuk? Ha igen, akkor kit várhatunk? -
Szten Márs
nagyúr
válasz Zoli bácsi #2899 üzenetére
Szerintem abszolút nem éri meg pénzt költeni rá, nem lesz érezhetően jobb, mint a kitobid.
-
Szten Márs
nagyúr
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Darkness1 #2885 üzenetére
A mostani bajonettípusok:
A bajonett: Sony/Minolta
F bajonett: Nikon
K bajonett: Pentax
Canon EOS: Canon. Valszeg van rendes, betűs neve a bajonettnek, de nem ismerem, nem vagyok nagy Canon-szagértő
4/3 avagy fourthird: Olympus. Meg Panasonic.
Micro fourthird: Szintén Panaszkodik, meg majdan Oly. Igaz ezek nem tükörreflexes gépek már.A legtöbb helyen azonban csak Sony/Pentax/Canon/Nikon bajonettként emlegetik őket. Az adott DSLR gyártók csak a saját bajonettükhöz gyártanak objektíveket, az ún 3rd party gyártók, mint a Sigma, meg a Tamron, viszont mindegyikhez - bár nem mindegyik objektívjük jelenik meg mindegyik bajonetthez. Az objektívjeik leírásánál viszont ott lesz, hogy Pentaxhoz, Sonyhoz, Canonhoz, vagy mihez van, tévedés nem lehet.
A K bajonetten nem csak a Pentax használta anno, hanem sok másik gyártó is, így elég sok K bajonettes objektív maradt ránk.Az M42 nem bajonettípus, hanem csavarmenet-típus. Régebben ugyanis nem bajonettel csatlakoztak az objektívek a gépekhez, hanem csavarmenettel. Az M42 igen elterjedt volt, így a legtöbb mai bajonetthez van is M42 átalakító.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Darkness1 #2881 üzenetére
Van K bajonettes manuális 50mm-es fényerős optika is dögivel, minek akkor átalakítózni?
A soós fotót érdemes nézni, meg az opticamet, meg vaterát, ott is szoktak felbukkanni, nem kevésszer. Esetleg Pentaxos forumokat. Egyébként M42 konverter van tényleg, és M42-es alapobik is vannak szép számmal -
Szten Márs
nagyúr
válasz Darkness1 #2878 üzenetére
C/Y bajonettes objektíveket nem lehet Pentaxra rátenni. Amúgy a saját 50/1,4-ese autófókuszos, ez pedig egy manuális objektív Pentaxra jó manuális 50mm-eseket lehet pár ezresért venni, nem is kevés félét. Amúgy a Pentax saját hasonló üvege, ami ráadásul autófókuszos messze 100 ezer Ft alatt van, nem pedig felette: [link]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Degeczi #2874 üzenetére
Nem feltétlen. Ha a kontrasztot növelem, akkor bizony szépen (még jobban) kiégnek a csúcsfények, illetve a világosabb területek még világosabbak lesznek. Namost a Pentaxnál azok a részek, amik a Nikonnál már kiégtek, még szépen láthatóak, az összes csúcsfény sokkal kevésbé intenzív, hogy úgymondjam sötétebbek.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz okoska. #2871 üzenetére
Az International Organization of Standardization rövidítése. A digitális gépeknél az érzékenységek jelölésére szokás használni, itt az ISO skála megegyezik az ASA skálával. Ha duplájára növeled az ISO értékét, akkor fele annyi fény hatására jön létre ugyanaz az expó, ha felére csökkented az ISO-t, akkor pedig dupla annyi fény kell ugyanahoz az expóhoz. De az ilyen kérdésekre ez a topic szolgál: [link]
(Mert ugye azt fel sem merem tételezni, hogy a kérdésed arra utalt volna, hogy az ISO-k között van eltérés, hiszen leírtam hogy alakultak az érzékenységek )ottkar:
Köszönöm a választ, mindenesetre furcsa nekem, hogy ilyen előfordulhat...[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Zoli bácsi #2868 üzenetére
Meg is mondom miért kérdeztem:
A Nikon D50-el készült kép így egy fényértékkel nagyobb érzékenységen készült, de egy fényértéknyivel szűkebb blende mellett, mint a K200D-jé. A záridők ugyanazok. Magyarul az expozíció ugyanaz. A D50 képe mégis jelentősen világosabb. ÉrthetetlenÉs ilyesmit tapasztaltam a Sony A200 vs Pentax K10D összevetésben is. Ugyanolyan expó mellett a Sony képe világosabb lett. Valakinek valamilyen magyarázata?
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Zoli bácsi #2862 üzenetére
Én nem hiszem, hogy ennyit tud ez az objektív. A te példányod ennyit tud. De ha mégis ennyit tud az új 18-55, akkor bizony a régi jobb volt nála. Nehezen elképzelhető. Mindenesetre valószínűleg tényleg lelegyintenék és arra hivatkoznának, hgy bocs, így jártál, a szórás alját kaptad.
Viszont lenne egy kérdésem, ami nagyon érdekel: a Nikonnál milyen ISO értékkel fotóztál? Mert az nincs benne az exifben. -
Szten Márs
nagyúr
válasz Zozzant #2843 üzenetére
A piknik miatt viszont érvényét vesztette az előzőleg linkelt cím. Majd javíttasd modival szerintem
Egyébként persze, hogy képes vagyok, elég korrekt táska és ha valahova vinni akarom az összes obimat, akkor kell is, mert a crumplerembe nem fértek már el. Így is egy hétig jártam egy Canon táskával, amibe egy Sony és egy Pentax gép volt. United colors (izé, brands) of Benetton vagy mi
-
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Zoli bácsi #2834 üzenetére
Az euronics a forgalmazó. Úgy gondolom, hogy az euronics raktárkészletből kéne, hogy kapj új obit adott esetben. Aztán lehet, hogy tévedek, és hülyeségeket beszélek, ehhez totál nem értek és nem látom át.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Zoli bácsi #2832 üzenetére
No. Ha ismersz Pentaxost, akkor kérj tőle kölcsön egy kitobit, nézd meg annak milyen képe van, valamint nézd meg, hogy az ő Pentaxán a tiednek milyen képe van. Ha nem ismersz Pentaxost és feljössz Pestre, akkor szerintem mi szívesen segítünk és ugyanezt a metódust le tudjuk darálni. Én nem tudom elképzelni, hogy ha centering defected van, és csálén áll a léencsetag, akkor mit igazítanak a vázhoz. Váz és objektív összehangolását front-, vagy backfocus problémánál szoktak végezni. De az is simán lehet, hogy a telefonos hölgy nem volt képben, arról tudott, hogy objektívproblémánál van ilyen hangolás, csak arról nem, hogy ilyen esetben nem ez a metódus és azt hitte, hogy most is így fognak eljárni a szervizesek. Ettől még lehet, hgoy a szervízben megnézik, szakszerűen állnak a dologhoz, a vázat nem bántják, látják, hogy rossz az objektív, és cserélve lesz. (Egyébként, ha az Euronics a forgalmazó, akkor a camera kft-nél nem fog objektívcsere történni, akkor sem, ha nyílvánvalóan hibás, ott csak javítás történhet... szóval fogalmam sincs mi van ilyenkor. Max adhatnak egy szakvéleményt, ami után az Euronics cseréli az obit. Vagy fogalmam sincs. Jó lenne az Euronics oldaláról is letisztázni ezt az ügyet.)
-
Szten Márs
nagyúr
Igen, lesz élesség-visszajelzés és fénymérés is manuális objektívekkel
Amire figyelni kell: ahogy ottkar is említette a manuális objektíveket engedélyezni kell a Pentaxok menüjében. Nekem a K10D angol menüjében a "Custom settings" beállítások alatt a "Using aperture ring" álnéven szerepel a dolog, ott a 2-esre "Permitted"-re kell állítani. -
Szten Márs
nagyúr
válasz Slowman #2812 üzenetére
Több színt kezel, csak épp a programok jó része nem jeleníti meg helyesen az adobe RGB színteret, így nemhoy jobb színeket látsz viszont sok képnézegetővel, de rosszabbakat. Ezen kívül - bár ehhez nem értek - úgy tudom, hogy a monitorok egy része sem jeleníti meg helyesen az adobe RGB színteret, illetve nem képes teljes egészében megjeleníteni. Így összességében több baj van vele, mint amennyi a haszna - szvsz.
-
Szten Márs
nagyúr
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Zoli bácsi #2794 üzenetére
Uhh... nehéz kérdések, garanciális ügyintézésben nem vagyok otthon Ha van rá mód, hívd fel az Euronicset, jobbat nem tudok. Egyébként a camera kft-vel kapcsolatban is vannak pozitív vélemények is, nem csak negatívak.
Azért elég sok hibás DSLR van az üzletek polcain, nem feltétlen meglepő, hogy kétszer egymásután hibásat fogunk ki. Ennél sokkal rosszabb aránnyal "büszkélkedő" gépvásárlók írásait is láthattuk már. Minőségbiztosítás, meg ilyesmi nem nagyon létezik manapság, legalábbis úgy tűnik nekem néha...
A többihez nem tudok mit hozzászólni. Sajnos attól, hogy valami igen kis valószínűséggel következik csak be, bekövetkezhet és ez igaz mindannyiunkra.
-
Szten Márs
nagyúr
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Zoli bácsi #2790 üzenetére
No, megnéztem a képeket. Mindkét széle felé lágyul, azaz a jobb oldalon is. Viszont ennyiből nekem is úgy tűnik, hogy a bal oldala kifejezetten problémásabb a képeknek. Ennyiből igencsak nehéz bármit is mondani, de úgy gondolom, hogy belefutottál egy centering defect nevű objektívhibába. Ha ez a tényállás, akkor nagyon nagy valószínűséggel vonatkozik rá a garancia és cserélik az objektívet. Ezen túl is meglepően rossz képe van ennek az objektívnek, nem hiszem, hogy ilyennek kéne lennie...
-
Szten Márs
nagyúr
válasz freddirty #2788 üzenetére
"Pl. a régi Pentax DS raw képeimet milyen program fogja kezelni 10 év múlva?"
Ugyanaz, mint ma. Meg 20 év múlva is, meg 30 év múlva is. Nehogymár gondot jelentsen ez.
1. megoldás Telepítessz egy virtuál win xp-t, ha valamiért rendes semmiképp nem megy, az 10 vagy épp 20 év múlva.
2. megoldás: ha annyira akarja valaki, eltesz egy gépet erre a célra. Mint ahogy vannak még szépen működő 486-osok, vagy akár commodore-k - igen a C64-es játékokat is megőrizték jópáran, és van megoldás a működtetésükre.Akárhogy is, ez a veszély nem fenyeget, hogy nem tudunk mit kezdeni egy-két évtized múlva a raw filejainkkal, legyen az akár PEF.
-
Szten Márs
nagyúr
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Darkness1 #2774 üzenetére
Én személyesen soha nem hasonlítottam össze a két RAW formátumot, csak PNG-t használok, de több helyről is hallottam, hogy a PS camera raw-ja jobban szereti a PNG-t és jobb eredményt lehet kihozni vele belőle, mint DNG-ből. Ezen kívül, ha jól tévedek a DNG jelentősen nagyobb fileméretű is, mint a PNG. Hosszútávú archiválásra sem tartom semivel jobbnak a DNG-t.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Zoli bácsi #2744 üzenetére
Ahamm, értem. De szerintem a Pentax nem gagyizik (még a K-m is fémvázas!!), nem butít le egy kategóriát, max létrehoz egy újat. Tulajdonképpen ebbe is bukik bele... Ahogy Cassidey is mondta az előttem, bizony az emberek nagy részének a minnél könnyebb, kisebb DSLR a nyerő. Hihetetlen megfigyelni ezt a tendenciát amerikában. Felnőtt férfiemberek sírnak azért, mert a DSLR-jük mondjuk 40-50grammal (!!) több, mint a konkurens gyártóé, amikor úgyis külön táskába kell tenniük. Még ha egész nap hordja is, egy felnőtt férfi nem bír el plusz 50 grammot?! Vagy 100-at? Egészen elképesztő és nevetséges, amit a tengerentúlon művelnek - legalábbis amit néhol látok belőle.
A Pentax esetében meg abszolút kivannak és "weight issue"-nak tartják, amit csinál, nem pedig a masszívságra és strapabíróságra való törekvésnek. Gagyi kell a népnek, azvan, mert akkor spórolnak 50 grammot... -
Szten Márs
nagyúr
válasz Cassidey #2742 üzenetére
Én ezt a riportot részletesebben, igaz angol nyelven már 10 napja linkeltem
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Zoli bácsi #2736 üzenetére
Hát igen-igen, ahogy a második hsz-ed is mutatja, a K-m nagyon nem a K200D utódja, hanem egy tőle független modell
-
Szten Márs
nagyúr
Szolgáltatásaiban? Na de manuális fixet az ember nem a szolgáltatásaiért használ.
Heliostól mutatok majd képet, messze van a borzasztótól, legalábbis K10D-n. És igencsak messze van a kitobitól is - méghozzá pozitív irányba. Igaz, ez natív K bajonettes, lehet, hogy mégis történt optikai módosítás is az M42-es példányokhoz képest. -
Szten Márs
nagyúr
válasz Zoli bácsi #2709 üzenetére
Egyrészt védi a csúcsfényeket - a Nikon képén messze több rész van kiégve, mint a Pentaxén. Ha valami kiég, főleg, ha jpg-ben fotózunk, akkor annak nagy valószínűséggel vége, nem nagyon lehet vele mit kezdeni, legalábbis igencsak vannak korlátai. Ha valami alexpós lesz, akkor azt bőven, szépen lehet javítani utólag. Magyarán jobb, ha alexpózunk, és pár dolog túl sötét lesz, mintha kiégetnénk a kép egy jó részét - legalábbis utómunka szempontjából.
Másrészt meg khmmm khmm... szóval azért nem annyira illendő vakuzni ilyen kép készítésekor. Mert bezony az exif szerint a vaku elsült a Pentaxos képnél. Hopp, most nézem, a Nikonosnál is.... nyugodtan zárjuk csak le azt a vakut, vagy ha tájkép motívumprogramnál magától felnyílik, válasszunk valami értelmes programot helyette, mondjuk Av-t. A motívumprogramoktól amúgy is kiver a ragya, ha csak tehetjük, kerüljük őket, mint a tüzet - szvsz. De vakut ilyenkor ne. Komolyan.
Aztmegkérdezhetem (mivel az exifben nincs benne), hogy a Nikonnál milyen érzékenységet használtál?
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Zoli bácsi #2690 üzenetére
A Heliost ismerem, nekem is van, igaz K bajonettes, de amúgy ugyanez a darab, kb milliárdszor jobb minőségű, mint a kitobi. Összehasonlíthatatlan, döbbenetes különbség van köztük. A Pentaconnal nagy valószínűséggel ugyanez lesz a helyzet, tehát érdemes velük bajlódni.
Ha jól tévedek egy M42 átalakítóra lesz szükséged, meg arra, hogy a géped menüjében a manuális objektíveket engedélyezd. Ez utóbbit délután megnézem hogy kell, most sajnos nincs rá időm. De szerintem a kézikönyvben is benne kell, hogy legyen. M42 átalakítót pedig itt vehetsz pl: [link]Magas talpfeszültségű vakut pedig ne használj Pentax géppel
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz chupacabra #2655 üzenetére
Egész nyugodtan lehet Pentax K200D-vel használni bármilyen M42-es objektívet M42-es átalakítóval
Sőt, lesz fénymérésed és élesség-visszajelzésed is. Arra ügyelj, hogy lehetőleg ne Hama márkájú M42 átalakítót vegyél, hanem Pentaxot. -
Szten Márs
nagyúr
Egy kicsit visszaevezném a topic ladikját mainstream Pentaxos vizekre
Talán érdekli itten a népet ez a kis szösszenet:
Riport vmi Hoya fejessel a Pentax jövőjéről[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz philoxenia #2640 üzenetére
Az sem rossz. Mindenesetre a lényege az előző hsz-emnek: kis utómunkával teljesen le lehet utánozni a D-ligtinget, ez ne legyen senkinek visszatartó erő semmilyen géptől.
-
Szten Márs
nagyúr
válasz philoxenia #2638 üzenetére
Dehogynem, photoshop segítségével
-
Szten Márs
nagyúr
válasz philoxenia #2636 üzenetére
Van dinamika-bővítés funkciója, igen, bár (nyílván) nem D-lightingnek hívják.
[ Szerkesztve ]
-
Szten Márs
nagyúr
válasz Slowman #2601 üzenetére
Van a menüben egyolyan opció, ami direkt erre való, ha megnézed a használati utasítást, meg fogod találni. Nagyon rég nem takarítottam a gépem, így szégyen, de nem tudom most fejből, hogy melyik ez az opció.
No, megnéztem.A K10D-n a set-up menüben van olyan, hogy sensor cleaning. Abba bemész, és azt fogja írni, hogy mirror up, to clean ccd. Turn the power off to end. Ha a mirror upra nyomsz, felcsapja a tükröt és addig le sem ereszti, amíg ki nem kapcsolod a gépet.
A tisztítás lépései:
1, megkeresed a legpormentesebb szobát a lakásban, mondjuk a wc-t, vagy konyhát.
2, leszeded az objektívet a gépről
3, bekapcsolod a gépet, megkeresed ezt a menüt és azt mondod neki, hogy mirror up
4, a körtefecskendőt finoman benyomod a bajonetten keresztül a gép belsejébe, ügyelve arra, hogy véletlen se érjen hozzá az érzékelőhöz, majd pár fújást adsz neki
5, kikapcsolod a gépet, ezzel visszaáll a tükör a normális helyzetébe
6, felcsavarod rá az objektívet[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Asszociációs játék. :)
- Intel Core i3 / i5 / i7 4xxx "Haswell" és "Haswell Refresh / Devil's Canyon" (LGA1150)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Lancia topik
- Drive! - Az utolsó gurulás idén a Quadrifoglio-val
- Gumi és felni topik
- EAFC 25
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- PlayStation 5
- Path of Exile 2
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest