- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Nagyobb kijelzőt kap a CMF Watch 3 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
YanezTTrain
tag
Hmmm... Hirtelen beszorozva eurót... 17400 kerekítve, nem rossz... Ezt láttad működés közben? Kinézete így kép alapján egész jó. Persze meg kell nézni közelről alaposan. Mondjuk ne tegyél mellé egy Roco taurust, mert akkor biztosan nem fog tetszeni. De így első meglátásra szépnek tűnik. Flexibilis sín valóban létezik ma már minden méretarányhoz legalábbis 0-ig bezárólag biztos. A modellsíneket meg nyugodtan kombinálhatod hagyományos U profilos sínekkel. Pl. alagutakban, ahol nem látszik, felesleges a méregdrága modellsín. Oda nyugodtan tehetsz hagyományos sínt a vonat ugyanúgy végig megy rajta és a kutya se látja. Alagútban úgyis forrasztani illik minden síncsatlakozást.
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
Lehet, hogy amit láttál modellt, már öt pólusú motorral készítették. Azért finomabb a járása. Közben kicsit utána néztem megint a digi rendszernek, a digitális vezérlésű mozdonyokban állítólag öt pólusú forgórésszel szerelt motornak kell lennie, tehát pl. a régi TT modellek nem is digitalizálhatóak mert három pólusú motor van bennük. Csak így tovább, kellő idő ráfordítása mellett minden működni fog minden.
-
YanezTTrain
tag
Létezik kocsiszétkapcsoló, sztem tillig is gyártja, tök ugyan olyan mint a régi BTTB-s. vasutmodell.com oldalon a TT tillig sínrendszerben van. nekem a képe nem jön fel. Entkupplungsgleis néven van feltéve(vajon leszakadna a kezük, ha magyarul írnának az oldalra?) 3180 pénz, nézz körül használtban kb 500 pénz. régi U profilú sínnel, de forrasztva be lehet építeni a modell sínes rendszerbe is.
-
YanezTTrain
tag
Hi!
Asztallapnak ahogy Pirosvillamos mondotta volt nem akármi jó, főleg ha mozgatni akarod. Ha fix helyed van akkor lehet OSB, de a felületet át kell csiszolni, mert le van kenve valami lakkal és nehéz rá ragasztani. Szerintem egy jó váz a lényeg legalább 10 - 12 es colos deszkából. Arra meg teszel farostot, 5-6 mm-es bőven elég. Csak akkor nagyon óvatosan kell használni a vizes ragasztót, vízfestéket stb, hogy ne puposodjon. Viszont viszonylag könnyen mozgatható asztalod lesz.Farost helyett a rétegelt lemez is nagyon jó, abból elég 4 -5 mm-es. csak az jóval drágább, viszont a vizre nem annyira érzékeny.
-
pirosvilamos
tag
Használhatod a régi asztalodat, ha elég merev.
Új asztalnál kizárólag rétegelt lemez jó, merevítve.
Sima farost kerülendő, mert vetemedik.
OSB, bútorlap szintén nem jó, mert nehéz, mint a dög.
(halkan mondom, nekem mindkét asztal faroston van, és még bírja)
De nem javasolják, mert nagyon páraérzékeny.
Tervek lesznek scannelve.
Nézd meg, amit felraktam, annak jó-e a felbontása.
www.indafoto.hu/pirosvillamos
Ha az jó, akkor felrakom oda.
Ha nem, akkor max lemásolom, nyomtatom.
Nyah, egyenlőre ennyi, meek melóba, majd onnan folytÜdv
-
YanezTTrain
tag
-
YanezTTrain
tag
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
Az igazság az, hogy mindegyikből kapsz jobban vagy kevésbé kidolgozott modellt. Ez az árban azért meglátszik. Minél nagyobb egy modell, annál látványosabb a kidolgozása. Ebben a megközelítésben a H0 a nyerő. Vagy ha nagyon sok pénzed van és helyed is hozzá akkor a 0-ás méret. Tavaly egy modellkiállításon láttam egy 0-ás méretű M61-es mozdonyt ott még a tetőn lévő hűtőventillátorok is működtek, a sebességgel arányosan nőtt a fordulatszámuk. A hangdekóderről, fényváltásról külön külön a mozdony két végén már ne is beszéljek... Fojt a nyálam rendesen. Ha a részletesség a fő vonal akkor H0 mindenképpen jó választás. Kapsz hozzá mindent, sőt a méreténél fogva némely dolgok elkészítése sem túl bonyolult. Pl. ha magyar vasutat építesz, akkor mozdonyt kocsikat jelzőket minden mennyiségben kapsz H0-ban és a magyar jellegű épületek elkészítése sem túl nehéz.
-
YanezTTrain
tag
Alkoholt is használhatsz, akkor utána nem kell WD40 bár azt nem tudom alkohol nem e marja meg a festést. ki kell próbálni esetleg a kaszni belső felén, ha van valahol egy kis festék.
A mozdonyok alján a csavarokat ha kihajtod a legtöbb esetben ballasztsúlyokat találsz és a hajtás egy részét. Csak óvatosan szétszedni, mert ki is eshetnek ott alkatrészek. Lehetőleg egyszerre egy mozdonyt szedjél szét, mert utána legozhatsz az alkatrészekkel melyik hova való! -
pirosvilamos
tag
Jah, majd dobok fel képeket az N-es mozdonyaimról
Hátha méretet váltasz,van ott is sok gyönyörű.
Mostanában kezdtem el ezzel a mérettel foglalkozni, szerintem a legjobb.
Amilyen kicsi,olyan kidolgozott tud lenni.
Persze ez gyártófüggő is, ráadásul a Fleischmann megvette a Roco-t. Ettől az árak csak felfelé mozdulhatnak, mert eddig is a FLM volt a legdrágább N-ben gyártó cég (igaz, a legjobb minőségű is)
De a TT-t sose fogom abbahagyni, azzal kezdtem, most is van, marad isÜdv és jóéj
-
pirosvilamos
tag
Szia!
Mozdonytisztítás:
Kaszni: langyos víz, semmi körömkefe! régi szőr fogkefe, azt is csak óvatosan, mert leszedheted a tamponozást.
Motor: szénkefe ellenőrzés, áramszedés ellenőrzés. Kommutátort érdemes levegő spray-el kifújni.
Hajtás: kenőzsír+műszerolaj 1:1-es keverékkel a fogaskerekek, kardánok.Ne rakj sokat, mert kipörgeti, és koszosabb lesz, mit volt.Elakadsz, szólj, segítek
Kapcsolócserében isÜdv
-
YanezTTrain
tag
Mozdonyok takarításához ajánlom a WD40 nevű anyagot. Ez egy spray, jó drága, de megéri. Mindenféle koszt felold, kontakt javító hatású. Én ezzel kezelem a gépeket időnként, sőt a pálya takarításához is ezt a lötyit használom. A narancssárga meg mellette a piros is egy egy NOHAB. A magyar vasút legszebb és legmegbízhatóbb dízelmozdonya volt 2000-ig, amíg ki nem vonták őket a forgalomból. A svédországi NOHAB cég építette őket USA licenc alapján. Elegáns mozdonyok. A Balatonpart meghatározó jelenségei voltak
-
YanezTTrain
tag
Érdemes vele foglalkozni. Én az idők folyamán egy 6 méter hosszúságú U-alaku terepasztalt csináltam TT-ből. Most is megvan üzemel, igaz a szobában mozogni nem nagyon lehet de sebaj. Végig U profilu sínekből van a pálya, 1 FZ1 és két kisebb trafo vezérli, meg van beépítve még egy két táp a világításnak jelzőknek. Van jó pár igen öreg de hibátlanul futó mozdonyom, kocsim, van olyan ami nálam is öregebb, és hibátlanul fut.
-
YanezTTrain
tag
De ez a váltó vezérlés nem 100 százalék. De szerintem tud ilyet a digi rendszer, valószínűleg akkor kell még valami a digi vezérlő és a váltók közé. Azután persze lehet hogy a nagy digivezérlők csak több csatornásak. Értelem szerűen tudnia kell ilyet, ha már van egy vezérlőd akkor minek mellé még egy másik nem?
-
YanezTTrain
tag
Ez a digitális világ elég összetett vannak olyan vezérlők amelyek csak a vonatokat tudják vezérelni, és vannak amik a váltókat jelzőket is. Egy alapszettbe gondolom a sima vezérlő van. Bár pl. a H0-ás roco vagy fleischmann készletekben láttam olyan vezérlőt ami valszeg több mindent tud, de annak a készletnek az ára magasan 100000 felett van. Szóval sztem a TT alapkészleté csak vonatot vezérel. Melyik a jobb N,TT,H0...? Jó kérdés. N-es mellett szól a helyigénye. kis helyen is lehet komoly vágányzatot építeni. A H0 mellett szól, hogy talán a legtöbb dolgot ehhez a méretarányhoz lehet beszerezni. Ha pl. magyar vasutat akarsz építeni H0-ban szinte mindent megkapsz. A TT igazán csak fanoknak való. Nekem ez volt az első kisvonatom igen régen. Valahogy hozzám nőtt. TT-ből is lehet szépet csinálni, csak itt már macerásabb néhány dolog beszerzése. Bár ma már ahhoz is van minden és igen jó minőségben. Szerintem ezt mindenki maga dönti el, hogy neki melyik méretarány "fekszik" úgymond a legjobban.
-
YanezTTrain
tag
Sajnos hibrid megoldás nincsen, mert analóg rendszernél a vonatot ugye úgy vezérled, hogy 0-12V között változtatod a feszültséget a sínben irányváltásnál meg felcseréled a két sínszál polarítását. A digitális rendszernél pedig állandó feszültség van a pályában és a sebesség és menetirány változtatást egy elektronika végzi a mozdonyban amit te a digi vezérlővel a sínen keresztül vezérelsz. Tehát a kettő együtt nem megy, mert az analóg mozdony hazavágná a digi rendszert.
-
pirosvilamos
tag
Szia!
A nézett trafókból egyiket sem érdemes megvenni.
A legjobb választás az FZ1, vagy az F2-Z1 kombináció, elérhetőbb az ára.
Ha nem akarsz egyszerre több mozdonyt futtatni, akkor elég egy Mehano trafó is.Sínekben tudok segíteni, van egy halom eladóm, esetleg trafóban is, ha érdekel.
A digitális startkészletnél ha analóg trafót kötsz rá, akkor menni fognak az analóg mozdonyok, ha a digitcuccot kötöd rá, akokr csak a digi mozdony. Abba most nem akarok nagyon belemenni, hogy ha a digit mozdonyból kiveszed a dekódert, és belerakod a vakdugót, akkor megy analógbanÜdv
-
YanezTTrain
tag
A Linken levő képeket nézegetve a Fleischmann nagy trafója ami megfelelő egy komolyabb pályához. 14V 1.1A a másik csak 0.55A áramot ad le, vagyis a felét. Megint csak visszakanyarodok a használt dolgokhoz. 24790Ft a fleischmann trafó. 5-6 ezerért kapsz egy jó állapotú szinte új FZ1 trafót tehát durván a feléből kettő trafót tudsz beszerezni. FZ1 adatai 12V= 1.2A 16V~ 1.2A Vagyis ez még a nagy fleischmannál is bikább. Igaz nem sokkal.
-
YanezTTrain
tag
Digi szetten az analóg mozdony nem fog menni. Csak ha tetetsz bele dekódert. Az meg kérdés meg éri e a befektetést? Mennyire vannak elhasználódva a régi mozdonyok, érdemes e digiztetni őket?
Trafóból lehet venni újonnan mindenféle fajtát a legkülönbözőbb árakon. Használtban én a régi PIKO gyártmányú FZ1-es trafót javaslom. Abban van 12V egyenáram a vasútnak és 16V váltóáram a váltók jelzők stb. kapcsolásához. Két ilyen trafóval már egy komoly asztalt el lehet látni.
Szerintem látogass meg valamilyen modell börzét, ott sok mindent fogsz tudni beszerezni. Ha mindenképpen digitális rendszert akarsz akkor egy alapkészletet vegyél. -
YanezTTrain
tag
Üdv!
A vasutmodell.com oldalon nézz körül TT sín meg digikészlet ügyben.
Mivel van egy csomó hagyományos vonatod szerintem az analóg rendszer kézenfekvőbb. Egy digitális TT készlet is 70000 forint körül sétál. És akkor még mindig csak egy mozdonyod van, ami digitális a többit viheted átépíteni. 70000 forintból hagyományos U profilú pályát meg nem kicsit lehet építeni. De persze ez igény és pénztárca függvénye. Esetleg kombinálhatod a régit és az újat. I profilú modellsíneket veszel és U profilú régebbi TT váltókat. Akkor viszont minden váltónál forrasztanod kell a csatlakozásokat. Ebben az esetben nem kerül a dolog csillagászati összegbe, mert egy használt TT hobby vagy Zeuke váltót egy ezres körül meg lehet kapni, szemben a Tillig 6-10 ezres áraival. -
YanezTTrain
tag
U és I profilú síneket össze lehet kapcsolni, ennek legegyszerűbb módja, ha forrasztod a csatlakozást. Megint csak H0-ás példa, fuggerthék gyártanak olyan sínt ami egyik végén U a másikon I profil, TT-ben nem tudom van e ilyen. De szerintem egyszerűbb forrasztani és egy tűreszelővel megigazítani.
-
pirosvilamos
tag
Üdv!
A régi mozdonyok digitalizálhatók, van egy erre szakosodott ember, aki nagyon szépen, és remekül dolgozik.
Ez sem egy olcsó mulatság, sajnos...A dekóderek is elég drágák.
A járműveid mennek az új síneken is, a belső világítás nem annyira fog villogni, de mindenképpen feszültségfüggő marad (megálláskor kialszik)
Mondjuk erre is van már gyógymód, némi elektronikával megszüntethető a villogás. -
YanezTTrain
tag
U és I profilú síneken elvileg a TT járműveknek egyformán tudni kell menni. H0-ban hallottam már olyat, hogy van különbség a sínkorona magasságban a különböző vágányrendszerek között és emiatt egyes járművek bizonyos vágányrendszeren nem használhatóak, max kerékcserével. TT-ben ilyenről még nem hallottam. I profilú síneknél a kocsi világítása ha kontakt hiba van akkor villogni fog ugyan úgy. Viszont ennek van egy ellenszere, akár régi U profilú sínek esetében is. Ha fixen letelepíted a vágányzatot és nem akarod túlságosan sűrűn változtatni, akkor forrasztással össze lehet kötni a sínszálakat. Ez erősen ajánlott abban az esetben is, ha üzembiztos pályát akarsz és azt megelőzni, hogy a vonat rángasson a pályán. A forrasztáshoz ajánlatos egy weller pákát beszerezni, hogy ne olvaszd el a talpfákat.
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
A digitális rendszernél először is kell venned egy digitális vezérlőt. Ez már magában nem olcsó mulatság. Utána vagy eleve digitális dekóderrel szerelt mozdonyokat veszel, vagy utólag szerelsz minden mozdonyodba digitális egységet. Ez sem olcsó mulatság. Ha pedig régebbi TT mozdonyaid vannak azokba meg szinte lehetetlen a digitális modult bezsúfolni. Legalábbis kell vele dolgozni rendesen. Ha kezdő modellező vagy akkor inkább a régi analóg rendszert használd. Pirosvillamosnak igaza van, a tillig vágányzat brutális pénzösszegbe kerül. Egy váltó állítóművel 5-9 ezer körül van. Ezért a pénzért használt TT váltót kapsz 5-6 darabot. Tehát szerintem analóg rendszert építs és hagyományos TT sínekkel. Ha szépen megcsinálod az ágyazatot akkor nem feltűnő, hogy nem I profilos a sín.
-
pirosvilamos
tag
Üdv!
A régi "U" vagy kalapsíneket már nem gyártják, csak használtan tudsz hozzájutni.
Sajnos ezek a sínek hajlamosak az oxidációra, amivel elég nehéz megbirkózni.
Magyarul használat előtt sínradír, 1000-es csiszolópapír játszik.
Az új, "I" profilú síneket kapod boltokban, persze nem túl olcsón
Ezek már nem oxidálódnak, és teljesen más a geometriájuk is, mint a régi TT-nek (nincsenek pl. 286-os ívek)
Beszerzési helyek:Modell & Hobby [link]
Vasutmodell.com [link]
Modell Kit [link]Amúgy kétféle vágányrendszer van a Tillignél, van az ágyazatos, és az ágyazat nélküli rendszer.
Az árak kicsit horrorisztikusak....
Az ágyazat nélkülinél pl egy váltó 10-12 Euro, hozzá egy elektromos állítómű 16,5Euro...
Jah, és digitális üzemet a régi sínrendszerrel senki ne akarjon, pont a kontakthibák miatt.Elég hosszú lettem, be is fejezem
Üdv
-
pirosvilamos
tag
Szia!
A Villanymozdonyokon van egy kapcsoló (általában a tetejükön)
Ott tudod állítani, hogy sínről, vagy felsővezetékről szedjenek áramot.
Nagyobb felbontásról nem tudok sajnos.
Nekem van ilyen kiadványom, de épp el vagyok maradva a scanneléseimmel.
Ha nagyon fontos, megoldható.
Most épp N-es kezdő leírást okozok, 116 oldalból a fele van készÜdv
-
YanezTTrain
tag
Üdv!
TT vasúthoz kapcsolót minden nagyobb vasútmodell boltban. Én a ZZemoki nevű boltból rendeltem, postán is elküldik. Van honlapjuk is. Sínanyagot szerintem minden modellesnél, vagy hétvégeken a Pecsában a használtpiacon. Használtan kicsit olcsóbb. Kérdés, hagyományos U profilos sínt akarsz e használni, vagy tömör modellsínt.
Az utolsó képen a szürke doboz egy késleltető kapcsoló. Egy szakaszolt vágányszakaszba beépítve a vonatok bizonyos ideig megállnak, majd tovább indulnak. A tetején lévő kis tekerővel lehet állítani meddig álljon a vonat. Egy régi TT kiadványban "Helyes vágányon a TT vasúttal" találsz róla leírást, kapcsolásokat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- bambano: Bambanő háza tája
- OLED TV topic
- World of Tanks - MMO
- Elektromos autók - motorok
- Iszonyatos mennyiségű hulladékkal járhat a Windows 10 terméktámogatásának vége
- PlayStation 5
- bitpork: MOD Júni 28- Augusztus 2- szombat jelen állás szerint.
- Milyen notebookot vegyek?
- Lendülettel mehet nyaralni a Samsung
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Xcover 6 Pro, 6/128 GB, Kártyafüggetlen
- Eredeti DELL 240W töltők (LA240PM160)
- Steam, EA, Ubisoft és GoG játékkulcsok, illetve Game Pass kedvező áron, egyenesen a kiadóktól!
- Bitcoin miner Bitmain Antminer S9 S9I 13.5 - 14 Th 1250W eladó
- AKCIÓ! Gigabyte B760M i5 14600KF 64GB DDR4 512GB SSD RTX 3080 10GB Corsair 4000D Airflow 1000W
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest